1. #1
    Ik weet is Couscous!

    Reacties
    110
    03-02-2008

    Laylatul Qadr(De waardevolle nacht)

    Mensen die elke jaar zich vragen op welke dag Laylatul Qadr(De waardevolle nacht) valt? Kom dit dan lezen zodat je weet dat er niemand maar dan ook niemand kan weten op welke dag het valt.



    Laylatul Qadr(De waardevolle nacht)

    Wat is de waardevolle nacht?
    Wat is deze waardevolle nacht waarover dit vers uit de Heilige Koran gaat? Dit is de nacht waarin Allah (Subhana Wa Ta'ala) een eerste Surah uit de Heilige Koran via de engel Gabriel ('Alayhi Asalaam) aan de Profeet Mohammed heeft geopenbaard. Deze nacht is het begin van de boodschap.

    Hoe waardevol is deze nacht?
    Als we eens gaan kijken hoe waardevol deze nacht is kunnen we uit het vers herleiden dat het een nacht is die beter is dan duizend maanden! duizend maanden beste broeders & zusters wat overeenkomt met maar liefst 83 jaar! Kan je het je voorstellen? één nacht die beter is dan 83 jaar?

    Wanneer je een goede daad, een Koran recitatie, een gebed, een smeekgebed enz. verricht tijdens deze nacht is het alsof je deze zaken hebt gedaan over een periode van 83 jaar! Dus als je een gebed verricht in deze waardevolle nacht is het alsof je gebeden hebt gedaan voor duizend maanden oftewel 83 jaar!

    Tevens wordt volgens sommige hadith's (overleveringen) tijdens deze waardevolle nacht door Allah (Subhana Wa Ta'ala) het lot voor het komende jaar van elke gelovige bepaalt.

    Overgeleverd door Abu Huraira ; De profeet heeft gezegd:

    "Diegenen die de maand Ramadan vasten met oprecht geloof (Imaan) en hopen op een beloning van Allah , al hun voorgaande zonden zullen vergeven worden, en diegenen die in Salaat stonden in de Lailat-ul-Qadr met oprecht geloof en hopen op een beloning van Allah , al hun voorgaande zonden zullen vergeven worden". (Buchari, Muslim)

    Wanneer is de waardevolle nacht?
    Overgeleverd door Ibn Omar: Aan enkelen van de metgezellen van de profeet werd in hun dromen getoond dat de nacht van Al-Qadr in de laatste zeven nachten van Ramadan is.

    Allah's boodschapper zei hierover:

    'Het schijnt dat al jullie dromen overeenkomen, dat de nacht van Al-Qadr in de laatste zeven nachten is. (Buchari, Muslim)

    Overgeleverd door Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) die zei: Allah's boodschapper zei:

    'Zoek naar de nacht van Qadr in de oneven nachten van de laatste tien nachten van Ramadan'. (Buchari, Muslim)

    Overgeleverd door Ubada ibn As-Samit. De profeet kwam naar buiten om ons te informeren over Lailat-ul-Qadr, maar twee moslims waren samen aan het ruzie maken. De profeet zei:

    'Ik kwam naar buiten om jullie te informeren over Lailat-ul-Qadr, maar die en die persoon waren aan het ruzie maken, dus is het nieuws hierover weggenomen. Toch kan dat voor jullie beter zijn. Zoek er naar in de 29ste, 27ste en 25ste nacht van Ramadan'. (Buchari)

    De exacte datum wordt niet vermeld, en dit is een heel belangrijk gegeven. Allah (Subhana Wa Ta'ala) wil niet dat we vasthouden aan één nacht, maar alle nachten benutten. Op deze manier neemt Insha'Allah onze ibadaah (aanbidding) toe gedurende de laatste tien nachten van Ramadan.

    Smeekbeden en gebeden tijdens de waardevolle nacht
    Hazrat Ali (Radiyallahoe 'Anhoe) heeft gezegd dat degene die in de laylatul-qadr na het Isha-gebed 7X Surah Al-Qadr leest, door Allah gevrijwaard zal worden voor allerlei ellende en problemen, terwijl 70.000 engelen het paradijs voor hem/haar zullen afsmeken!

    Een smeekbede die opgezegd kan worden is als volgt:

    Allahouma Iennika Afoewwoen Toe7ieboel Afwa Fa'Foe Annie Ja Gafoeroe , Ja Gafoeroe Ja Gafoer

    Betekenis: "O Allah, U bent degene die vergeving schenkt voor zonden, U schenkt graag vergeving, O Allah vergeef mij"
    Hieronder volgen een aantal gebeden die gedaan kunnen worden:

    2 Rakaat namaaz Nafil (voor de verhoring van de gebeden en acceptatie van goede daden)

    In elke rakaat:
    - 1X Surah Al-Fatiha (Hoofdstuk 1)
    - 1X Surah Al-Qadr (Hoofdstuk 97)
    - 3X Surah Al-Ikhlas (Hoofdstuk 112)

    Na de Salaam leest men de bovenstaande Smeekbede.

    4 Rakaat namaaz Nafil (voor de verlossing van de beknelling van de dood)

    In elke rakaat
    - 1X Soera Al-Fatiha (Hoofdstuk 1)
    - 1X Soera Al-Kausar (Hoofdstuk 108)
    - 3X Soera Al-Ikhlas (Hoofdstuk 112)

    Na de salaam leest me de bovenstaande Smeekbede

    2 Rakaat namaaz Nafil (voor de vergiffenis van zonden)

    In elke rakaat
    - 1X Surah Al-Fatiha (Hoofdstuk 1)
    - 1X Surah Al-Qadr (Hoofdstuk 97)
    - 3X Surah Al-Ikhlas (Hoofdstuk 112)

    Na de Salaam leest men de bovenstaande Smeekbede.


    Subhanna'Allah Wa Alhamdoulillah Wa Laa illaha illa Allah Wa Allahoe Akbar


  2. #2
    platinum member

    Reacties
    1.160
    15-04-2008

    dzazaak allah ghairen!

    vannacht kan het ook laylat ulkadr zijn
    weinig beseffen zich dat

    De profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:
    "Degene die de zoetigheid van het geloof wil ervaren, moet van iemand houden, alleen ter wille van Allah (de Verhevene)." (Ahmed).

    klik hier voor een aantal van de mooiste ahadiths.
    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2148131


  3. #3
    platinum member

    Reacties
    1.160
    15-04-2008

    Citaat Geplaatst door Harteloze_Bitch Bekijk reactie
    vandaag is het geen onevengetal

    ik had begrepen alleen 21 23 25 27 29

    hmmm ok...

    Laylat ulkadr valt in de oneven nachten...

    dus
    20 op 21
    22 op 23
    24 op 25
    26 op 27
    28 op 29

    het laylatul kadr gebed dit jaar is dan ook op vrijdag..

    De profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:
    "Degene die de zoetigheid van het geloof wil ervaren, moet van iemand houden, alleen ter wille van Allah (de Verhevene)." (Ahmed).

    klik hier voor een aantal van de mooiste ahadiths.
    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2148131


  4. #4
    In zijn gouden hart

    Reacties
    2.499
    22-02-2008

    Baraka allah oefiekie.
    Moge allah jou belonen insha allah meid.




  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.561
    04-06-2005

    hoe zit het als je ongesteld bent??? ik weet dat je dan niet mag bidden maar mag je wel smeekbedes doen????

  6. #6
    Ik weet is Couscous!

    Reacties
    110
    03-02-2008

    Citaat Geplaatst door billi_jean Bekijk reactie
    hoe zit het als je ongesteld bent??? ik weet dat je dan niet mag bidden maar mag je wel smeekbedes doen????

    Ja tuurlijk kan je smeedkbede's op zeggen en Koran lezen


    Subhanna'Allah Wa Alhamdoulillah Wa Laa illaha illa Allah Wa Allahoe Akbar


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    890
    18-06-2006

    hihihi masha allah goed van je zuster en het is inderdaad zo niemand weet waneer het valt, alleen zijn de laaste tien nachten aanbevolen om die nachten te besteden aan extra aanbidding en reciteren van de qoraan(en extra daar wordt de hele nacht mee bedoelt en als je lichaam dat niet aan kan dan zo lang, mogelijk zo lang je lichaam het dus aan kan).
    ben er weer Al hamdulilaah

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    437
    20-09-2005

    Up... Moge Allah onze gebeden en ons vasten accepteren Incha allah
    Issues?!









































  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    437
    20-09-2005

    Citaat Geplaatst door ^Lady_Au_sud Bekijk reactie
    Als je niet weet op welke datum lailatul qadr valt, hoe weet je dan wanneer je raka3aat namaaz Nafil moet bidden?

    Op de oneven nachten van de laatste tien dagen van de ramadan. Maar het is nog beter als je je bezig houd in de laatste tien dagen met extra gebeden

    Allah Huwa Li 3hlam
    Issues?!









































  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    274
    19-04-2007

    Citaat Geplaatst door KousKous Bekijk reactie
    Ja tuurlijk kan je smeedkbede's op zeggen en Koran lezen
    Als je ongesteld bent mag je de koran niet aanraken, als je verzen kent kun je deze wel lezen. (of via je computer lezen)

    Maar het boek de koran mag je niet aanraken als je onrein bent!!!!

  11. #11
    (L)

    Reacties
    3.970
    27-05-2006

    Mashalllahh upp

    Time will heal.



    Allahi ra7mak lieve vader, insh'Allah zien we elkaar weer in Aghiera (L)

  12. #12
    AAA

    Reacties
    336
    03-04-2005

    salamoeghalaikoem,

    ik moet het wel zeggen maar wat je aangaf als laatste dus de bepaalde soerat en de aantal keren dat je noemt behoort niet tot de soena inderdaaf ik heb het uit het artikel uit wij moslims zij gaven aan dat men gewoon de doe3a Allahoema inaka 3afoewoen toehiboe al3afwa fa3foe 3ana zeggen in deze nachten maar geen overleveringen bewijst dat je die aantal rak3at moet gaan verichten met die aantal soerats dus het is een innovatie!! wa Allah oea3lamoe minie...............

    sorry maar ik moest het vermelden gair inschaAllah..........
    De profeet vrede zij met hem zegt: ,,(de hitte van) het vuur dat jullie ontsteken is eenzeventigste deel van de hitte van Djahannam.” Moge Allah ons beschermen in dit leven en in het hiernamaals

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    890
    18-06-2006

    'O mensen, er bereikt jullie nu een grote maand, een meest gezegende maand, waarin een nacht verborgen is, die waardevoller is dan duizend maanden. Het is een maand waarin Allah jullie de opdracht geeft de dagen vastend door te brengen. Dit is waarlijk de maand van geduld en de verdienste van werkelijk geduld is het paradijs. Het is de maand van sympathie voor je medemensen. Het is de maand waarin de voorzieningen voor de gelovigen toenemen."



    "Waarlijk, wij hebben hem neergezonden in de Waardevolle Nacht. En wat laat julie weten wat de Waardevolle Nacht is? De Waardevolle Nacht is beter dan duizend maanden. De engelen en de Geest (de engel Gabriël) dalen in haar neer met de toestemming van hun Heer, voor elke beschikking. Vrede heerst in deze nacht, tot aan de ochtendschemerihg." (Koran, hoofdstuk 97)


    niemand weet waneer laylatul Qadr is, en wat de zuster hier boven mij ook heeft geplaats is waar van dat je een aantal extra vast gestelde ra`aakt moet bidden met bepaalde soerats
    dat zijn gewoon innovaties khair insha allah.
    wa allah oe a3liem
    ben er weer Al hamdulilaah

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    890
    18-06-2006

    Jullie profeet, jullie boodschapper van Allah (salla llaahoe 'aleihi wa sallam) heeft gezegd in een h'adieth overgeleverd van Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden met hem zijn): "Degene die staat tijdens Laylatoe-l Qadr uit geloof en hoop om beloning te verkrijgen, al zijn voorgaande zonden zullen vergeven worden." (Overgeleverd door Boekhaarie en Moesliem).

    Met "staat" wordt bedoeld dat men wakker blijft gedurende de nacht, deze doorbrengt in gebed, smeekbedes etc. De zinssnede "uit geloof en hoop om beloning te verkrijgen" betekent: gelovend in Allah Zijn belofte om een geweldige beloning te krijgen hiervoor van Hem, en het zoeken van de beloning zonder dat men een ander doel heeft, zoals het pochen etc. (Zie Fath' al Baarie, 4/251).

    Vertel eens broeder/zuster, is degene die deze dan nacht niet zoekt, er niet in smeekt, huilt.. is deze persoon niet afgesneden? Is hij of zij niet verwijderd van alle goedheid? Moge Allah ons genadig zijn en ons behoeden hiervoor, Allahoemma Amien.

    Lees, moge Allah jouw lering laten trekken uit deze woorden, wat de kenmerken van deze geweldige nacht:
    1) Het is de nacht waarin de Qor-aan neergezonden is.
    2) Allah heeft het beschreven als beter dan duizend maanden (dat staat gelijk aan circa 82 jaar van aanbidding!)
    3) Allah heeft het als gezegend beschreven
    4) Op deze nachten dalen de engelen en de Roeh' (d.w.z. Djibriel) neer
    5) De nacht is beschreven als vrede, d.w.z. het is veilig; de shaytaan kan geen kwaad doen of enig slechtheid veroorzaken op deze nacht, zoals gezegd is door Moedjaahied.
    6) Op deze nacht worden de zaken van een heel jaar van de Lawh' al Mah'foedh doorgegeven aan de engelen: d.w.z. de engelen krijgen te horen wat er met elke persoon gaat gebeuren het komend jaar, wie sterft en wie leeft, wat voor voorzieningen zij zullen krijgen etc.
    7) Allah vergeeft ALLE voorgaande zonden van degene die deze nacht doorbrengt in het gebed uit geloof en hoop van het krijgen van de beloning van Hem.

    Allaahoe Akbar, vertel me meer! Vertel me wanneer deze nacht valt, moge Allah jou belonen en in rang verheffen!

    Het is overgeleverd in as-Sah'ieh'ayn dat de profeet (salla llaahoe 'aleihi wa sallam) zei: "Zoek het in de laatste 10 nachten, in de oneven nachten." (Overgeleverd door al Boekhaarie, 1912, zie ook 1913; tevens overgeleverd door Moesliem 1167, zie ook 1165).

    In een andere overlevering van Ibn 'Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft de boodschapper van Allah gezegd: "Zoek Laylatoe-l Qadr in de laatste 10 nachten van de Ramadhaan, wanneer er 9 over zijn, wanneer er 7 over zijn, wanneer er 5 over zijn." (Overgeleverd door al Boekhaarie, 1917-1918).

    In een andere overlevering is het aantal nachten nog meer gespecificeerd, namelijk de laatste 7 nachten.
    'Abdoellaah Ibn 'Oemar (moge Allah tevreden met hem en zijn vader zijn) heeft overgeleverd dat een man van onder de metgezellen van de profeet (salla llaahoe 'aleihi wa sallam) Laylatoe-l Qadr getoond werd in een droom, en het was een van de laatste 7 nachten. De boodschapper van Allah (salla llaahoe 'aleihi wa sallam) zei tegen deze man: "Het lijkt erop dat jouw dromen ermee eens zijn dat het een van de laatste 7 nachten is, dus laat degene die het wenst te zoeken, het zoeken in de laatste 7 nachten." (Overgeleverd door al-Boekhaarie, 1911; Moesliem, 1165). Imaam Moesliem heeft overgeleverd: "Zoek het in de laatste 10 nachten, en als je zwak bent of niet in staat om dat te doen, laat hem dan niet de laatste 7 missen."

    Verder bestaat er een h'adieth waarin het aantal nachten nog verder verkleind wordt, namelijk dat het het meest waarschijnlijk is dat Laylatoe-l Qadr valt op de 27ste nacht. Echter, het is in de Soennah tevens bevestigd dat Laylatoe-l Qadr een keer gevallen is op de 21ste nacht - zoals overgeleverd is in de bekende h'adieth van Aboe Sa'ied al Khodrie, en in deze overlevering regende het en bad de boodschapper van Allah in het modder, en hij (salla llaahoe 'aleihi wa sallam) had eerder gezien in een droom dat Laylatoe-l Qadr zou vallen op de nacht dat hij zou bidden met zijn gezicht in het modder (Overgeleverd door zowel Boekhaarie alsook Moesliem). In een andere sah'ieh' h'adieth van Abd-Allaah ibn Oenays (moge Allah tevreden met hem zijn) was het zo dat Laylatoe-l Qadr toen viel op de 23ste nacht.

    Dit heeft bepaalde geleerden van mening laten zijn dat Laylatoe-l Qadr beweegt en niet elk jaar op dezelfde specifieke nacht valt. Imaam an Nawawi (moge Allah hem genadig zijn) zei: "Dit is de duidelijke betekenis, gezien het conflict tussen de authentieke overleveringen betreffende deze zaak, en er is geen manier om vrede te sluiten tussen de ah'adieth (d.w.z. overleveringen), behalve door te zeggen dat Laylatoe-l Qadr beweegt." (Zie al Madjmoe', 6/450).

    Mijn broeder, mijn zuster, Allah heeft de precieze datum Laylatoe-l Qadr verborgen gehouden voor ons opdat Zijn dienaren hard zullen streven om het te zoeken; zodat zij hard zullen streven in aanbidding, zoals Hij (de Verhevene) het uur van de vrijdag (waarop de doe'a wordt verhoord) verborgen heeft, en zo verder. [Uitspraak van Sheikh Moenadjied].

    It was reported that 'Aa'ishah said: "I said, 'O Messenger of Allaah, what do you think, if I witness Laylat al-Qadr, what should I say?' He said: 'Say, O Allaah, You are Forgiving and Generous, and you love forgiveness, so forgive me.'" (Narrated by Imaam Ahmad, al-Tirmidhi (3515) and Ibn Maajah (3850). Its isnaad is saheeh).

    Maar.. wat moet ik dan zeggen als het zo ver is? Wat moet ik doen, als zuster, als ik niet mag bidden als gevolg van mijn maandelijke periode?
    Het is overgeleverd dat 'Aa-ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) zei: "Ik zei: 'O boodschapper van Allah, wat denk jij, als ik Laylatoe-l Qadr mee maak, wat moet ik dan zeggen? Hij (salla llaahoe 'aleihi wa sallam) zei: 'Zeg: Allahoemma innaka 'Afoewwoen Kariemoen, toeh'iebboe-l 'Awfa Fa'foe 'annie." (Overgeleverd door Imaam Ahmad, at-Tirmidhie 3515 en Ibn Maadjah 3850. De Isnaad is sah'ieh')

    Het betekent zoveel als: O Allah, U bent Vergevensgezind en Gul, en U houdt van vergiffenis, dus vergeef mij.

    Moge Allah jullie genadig zijn broeders en zusters. Moge Allah jullie Laylatoe-l Qadr laten bereiken en mogen jullie erin vergeven worden. Jullie en wij.

    Amien, Amien, Amien!


    Wassalaamoe 'aleikoem warah'matoellaah,
    Aboe Dardaa-e

    P.S. Sheikh al-Islaam ibn Taymiyyah (moge Allah hem en ons genadig zijn) zei:
    "Maar de oneven getallen hebben te maken met wat voorbij is (dat wil zeggen, wanneer men begint met het tellen vanaf het begin van de maand), dus het dient
    gezocht te worden op de 21ste, de 23ste, de 25ste, de 27ste of 29ste; OF het kan te maken hebben met hetgeen dat nog over is, zoals de profeet (salla llaahoe'aleihi wa sallam) zei: 'wanneer er nog 9 (nachten) over zijn, of 7 over zijn, of 5 over zijn, of 3 over zijn.' Op basis hiervan, als de maand 30 dagen heeft,
    dan zullen dit de even nachten zijn, dus op de 22ste zullen er 9 dagen over zijn, of de 24ste nog 7 dagen (etc). Dit is de wijze waarop het uitgelegd is
    door Sa'ied al Khoedrie (radhia llaahoe 'anhoe) in de sah'ieh' hadieth, en dit is de wijze waarop de profeet (salla llaahoe 'aleihi wa sallam) qiyyaam bad
    gedurende deze maand. Als dit het geval is, dan dient de gelovige het te zoeken in alle (nachten) van de laatste 10 dagen." (al-Fataawaa, 25/284, 285).

    ben er weer Al hamdulilaah

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door KousKous Bekijk reactie
    Mensen die elke jaar zich vragen op welke dag Laylatul Qadr(De waardevolle nacht) valt? Kom dit dan lezen zodat je weet dat er niemand maar dan ook niemand kan weten op welke dag het valt.



    Laylatul Qadr(De waardevolle nacht)

    Wat is de waardevolle nacht?
    Wat is deze waardevolle nacht waarover dit vers uit de Heilige Koran gaat? Dit is de nacht waarin Allah (Subhana Wa Ta'ala) een eerste Surah uit de Heilige Koran via de engel Gabriel ('Alayhi Asalaam) aan de Profeet Mohammed heeft geopenbaard. Deze nacht is het begin van de boodschap.

    Hoe waardevol is deze nacht?
    Als we eens gaan kijken hoe waardevol deze nacht is kunnen we uit het vers herleiden dat het een nacht is die beter is dan duizend maanden! duizend maanden beste broeders & zusters wat overeenkomt met maar liefst 83 jaar! Kan je het je voorstellen? één nacht die beter is dan 83 jaar?

    Wanneer je een goede daad, een Koran recitatie, een gebed, een smeekgebed enz. verricht tijdens deze nacht is het alsof je deze zaken hebt gedaan over een periode van 83 jaar! Dus als je een gebed verricht in deze waardevolle nacht is het alsof je gebeden hebt gedaan voor duizend maanden oftewel 83 jaar!

    Tevens wordt volgens sommige hadith's (overleveringen) tijdens deze waardevolle nacht door Allah (Subhana Wa Ta'ala) het lot voor het komende jaar van elke gelovige bepaalt.

    Overgeleverd door Abu Huraira ; De profeet heeft gezegd:

    "Diegenen die de maand Ramadan vasten met oprecht geloof (Imaan) en hopen op een beloning van Allah , al hun voorgaande zonden zullen vergeven worden, en diegenen die in Salaat stonden in de Lailat-ul-Qadr met oprecht geloof en hopen op een beloning van Allah , al hun voorgaande zonden zullen vergeven worden". (Buchari, Muslim)

    Wanneer is de waardevolle nacht?
    Overgeleverd door Ibn Omar: Aan enkelen van de metgezellen van de profeet werd in hun dromen getoond dat de nacht van Al-Qadr in de laatste zeven nachten van Ramadan is.

    Allah's boodschapper zei hierover:

    'Het schijnt dat al jullie dromen overeenkomen, dat de nacht van Al-Qadr in de laatste zeven nachten is. (Buchari, Muslim)

    Overgeleverd door Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) die zei: Allah's boodschapper zei:

    'Zoek naar de nacht van Qadr in de oneven nachten van de laatste tien nachten van Ramadan'. (Buchari, Muslim)

    Overgeleverd door Ubada ibn As-Samit. De profeet kwam naar buiten om ons te informeren over Lailat-ul-Qadr, maar twee moslims waren samen aan het ruzie maken. De profeet zei:

    'Ik kwam naar buiten om jullie te informeren over Lailat-ul-Qadr, maar die en die persoon waren aan het ruzie maken, dus is het nieuws hierover weggenomen. Toch kan dat voor jullie beter zijn. Zoek er naar in de 29ste, 27ste en 25ste nacht van Ramadan'. (Buchari)

    De exacte datum wordt niet vermeld, en dit is een heel belangrijk gegeven. Allah (Subhana Wa Ta'ala) wil niet dat we vasthouden aan één nacht, maar alle nachten benutten. Op deze manier neemt Insha'Allah onze ibadaah (aanbidding) toe gedurende de laatste tien nachten van Ramadan.

    Smeekbeden en gebeden tijdens de waardevolle nacht
    Hazrat Ali (Radiyallahoe 'Anhoe) heeft gezegd dat degene die in de laylatul-qadr na het Isha-gebed 7X Surah Al-Qadr leest, door Allah gevrijwaard zal worden voor allerlei ellende en problemen, terwijl 70.000 engelen het paradijs voor hem/haar zullen afsmeken!

    Een smeekbede die opgezegd kan worden is als volgt:

    Allahouma Iennika Afoewwoen Toe7ieboel Afwa Fa'Foe Annie Ja Gafoeroe , Ja Gafoeroe Ja Gafoer

    Betekenis: "O Allah, U bent degene die vergeving schenkt voor zonden, U schenkt graag vergeving, O Allah vergeef mij"
    Hieronder volgen een aantal gebeden die gedaan kunnen worden:

    2 Rakaat namaaz Nafil (voor de verhoring van de gebeden en acceptatie van goede daden)

    In elke rakaat:
    - 1X Surah Al-Fatiha (Hoofdstuk 1)
    - 1X Surah Al-Qadr (Hoofdstuk 97)
    - 3X Surah Al-Ikhlas (Hoofdstuk 112)

    Na de Salaam leest men de bovenstaande Smeekbede.

    4 Rakaat namaaz Nafil (voor de verlossing van de beknelling van de dood)

    In elke rakaat
    - 1X Soera Al-Fatiha (Hoofdstuk 1)
    - 1X Soera Al-Kausar (Hoofdstuk 108)
    - 3X Soera Al-Ikhlas (Hoofdstuk 112)

    Na de salaam leest me de bovenstaande Smeekbede

    2 Rakaat namaaz Nafil (voor de vergiffenis van zonden)

    In elke rakaat
    - 1X Surah Al-Fatiha (Hoofdstuk 1)
    - 1X Surah Al-Qadr (Hoofdstuk 97)
    - 3X Surah Al-Ikhlas (Hoofdstuk 112)

    Na de Salaam leest men de bovenstaande Smeekbede.
    .