1. #1
    ....

    Reacties
    2.187
    27-08-2002

    MVC Premium MVC Premium

    vraagje aan de chickies over ramadan en ....

    heey chickies

    nou okee
    zo als jullie weten is het bijna ramadan en in de ramadan worden jullie allemaal wel 1 of 2 keer ongesteld.en als je ongesteld bent dan mag je eten dus de vraag van mij is
    eten jullie dan ook naast je vader/moeder broers of niet
    en op school of op je werk ,eten jullie dan ook naast de andere moslims die wel aan het vasten zijn.

    ik eet latijd heel stiekem want ja als me broertje me ziet dan ben ik de
    l u l want dan gaat hij het tegen iedereen zeggen(is 1 keer gebeurt)
    en op school eet ik ook nauwelijks want me vriendenkring bestaat alleen uit moslima en moslims, dus jah naast hun kan ik ook niet eten.
    en er zitten wat van die mensen op school die je continu in de gaten houden omdat ze niet geloven dat meedoe aan de ramadan.

    dus jah ik kan niet eten

    hoe zit het met jullie

  2. #2
    TrotSe MaMmie

    Reacties
    3.631
    10-07-2002

    HOii meissie,
    NOu ik doe het altijd stiekem ik kan niet bij mensen eten die vasten RESPECT en schaamte............... maar ik neem altijd bijna de hele koelkast naar mijn kamer meeee :Gek:............
    MUaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah op je voorhoofd
    Het vinden van Geluk is je houden aan de richtlijnen van ALLAH

  3. #3
    ....

    Reacties
    2.187
    27-08-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Miss_Nerd
    HOii meissie,
    NOu ik doe het altijd stiekem ik kan niet bij mensen eten die vasten RESPECT en schaamte............... maar ik neem altijd bijna de hele koelkast naar mijn kamer meeee :Gek:............
    MUaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah op je voorhoofd
    zozo kon ik dat maar.
    ik kan nooit rustig eten dan
    ik zit dan meestal gespannen te kijken naar de deur voor het geval hij open gaat.want jah dan ben ik betrapt en dan zal heel de afmilie het weten dan bentghatar heeft gegeten.


    mwaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh op je wang

  4. #4
    ....

    Reacties
    2.187
    27-08-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door MERRIE*FREAK

    Maar altijd stiekem doen uit respect, en je moet niet denken aan mensen die denken dat je niet meedoet, want elk mens weet gewoon dat een vrouw ongesteld wordt alleen natuurlijk niet hele maand door.
    Succes!! mercedesje
    die jongens op mijn school weten dat dus niet.die zitten dan altijd om mij te letten,want ze geloven niet dat ik meedoe aan de ramadan, en als ze mij dan zien eten dan krijg ik weer verhalen van je deed toch mee aan de ramadan enz enz enz.

    het is een keer bij me vriendin gebeurt.
    ze had kauwgom in haar mond(echt dom van haar.) en 2 jongens zagen dat dus gingen ze tegen haar zeggen van je doet toch mee aan ramadan,waarom eet je ,je liegt gewoon blablabla.en 1 van die jongens was ook moslim die ook mee deed aan de ramadan en hij zei dat ook.blijkbaar weten de jongens dit niet.

    maar er was 1 koerdische jongen die het wel begreep.

  5. #5
    ~

    Reacties
    2.967
    08-10-2002

    ik eet dan nooit op school want,
    weten al me vrienden ooh zij is ongesteld en diegene die gewoon wel aan het vasten zijn krijgen het nog moeilijker als ik lekker voor hun neus ga eten.
    wat ook zo iritant is s'ochtends moet je toch opstaan als ik ongesteld ben blijf ik gewoon pitten gelijk me ouders en me broer weten dat ik ongesteld ben dat is het iritants

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    148
    20-06-2002

    Ik eet alleen voordat ik het huis uit ga.
    Het is niet de bedoeling dat als we ongesteld zijn dat we op elke tijdstip ons vol kunnen stoppen. Je moet je beperken tot max.2 keer per dag eten, en zo dat je niet voor de neus van anderen eet, dit uit schaamte en respect voor de ander die wel vast. En kauwgom is toch helemaal uit den boze, bij elk gekauw kijken of niemand je ziet, dat is toch belachelijk.
    Dit is geen aanval ofzo, verbeter me als ik het mis heb.Deze info heb ik trouwens van mijn moeder.

    gegroet
    Zorgen om het wereldse is duisternis in het hart, zorgen om het hiernamaals is licht in het hart.
    Een kans is als een zonsopgang:
    wie te lang wacht loopt hem mis.

  7. #7
    ....

    Reacties
    2.187
    27-08-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door nacira
    Ik eet alleen voordat ik het huis uit ga.
    Het is niet de bedoeling dat als we ongesteld zijn dat we op elke tijdstip ons vol kunnen stoppen. Je moet je beperken tot max.2 keer per dag eten, en zo dat je niet voor de neus van anderen eet, dit uit schaamte en respect voor de ander die wel vast. En kauwgom is toch helemaal uit den boze, bij elk gekauw kijken of niemand je ziet, dat is toch belachelijk.
    Dit is geen aanval ofzo, verbeter me als ik het mis heb.Deze info heb ik trouwens van mijn moeder.

    gegroet
    met dat kauwgom: dat bedoelde ik niet zo.het is echt niet zo erg.

    heey maar dat wist ik niet dat je max 2keer mag eten.
    maar dan weet ik het nu.thanks

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    2.782
    04-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    iwa ja wat ik bv op school doe, is ergens eten waar niemand me ziet en ik laat het halen door iemand die niet aan de ramadan doet.
    Ja en thuis eet ik gewoon in mn kamer waar weer niemand me kan zien
    En 2 dagen na de ramadan haal ik het gewoon in. Dat vind ik veel handiger..... dan zit ik er niet meer mee.
    Afgunst wordt veeleer geboren uit de onvolkomenheid van hem die haar koestert, dan uit de volkomenheid van hem die haar inboezemt.

  9. #9
    MVC Premium

    Reacties
    2.782
    04-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    DAT NIET ALLEEN WE MOGEN OOK NIET BIDDEN WANNEER WE ONGESTELD ZIJN MAAR DAT HOEVEN WE NIET IN TE HALEN , MAAR DE RAMADAN WEER WEL DIE DAGEN WANNEER WE ONGESTELD WAREN .
    DUS NIET DENKEN WANNEER JE EEN MEISJE ZIET ETEN DAN GELIJK DENKEN VAN ZIJ DOET NIET MEE AAN DE RAMADAN.

    HE THALLAAAAAA FERASEK.

  10. #10
    sweet little princess ;)

    Reacties
    117
    23-07-2002

    ......nou ik moet zeggen, eet nooit buiten de deur en als ik thuis eet dan neem ik niet een heel vijfgangen menu maar gewoon ff een broodje 's ochtends en that's it..............

    groetjes een parelprinsesje
    Wanneer iemand mijn hart treft,
    breekt het niet
    maar barst ,
    de vlam die er uitslaat
    wordt de fakkel op mijn pad.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.441
    09-10-2002

    als ik ongesteld ben eet ik alleen afen toe voor me moeder en voor niemand anders, dus ook buiten niet, het mag niet eens, ik zou het ook kunnen

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.441
    09-10-2002

    ik bedoel ik zou het ook niet kunnen ik vind het eigenlijk wel schande.

  13. #13
    ....

    Reacties
    2.187
    27-08-2002

    MVC Premium MVC Premium
    bedankt voor jullie reacties

    er is maar 1 persoon waar je bang voor moet zijn en dat is god

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.441
    09-10-2002

    Ja je hebt hartstikke gelijk want alleen god weet wat je doet allah oe akbar