+ Reageer
1 tot 15 van 15
    MVC Lid

Reacties
    5.543
    15-05-2007

Thumbs up teken petitie tegen namenlijst

Petitie

Marokkanen, zowel in Marokko als in het buitenland, moeten hun kinderen een naam geven die op de Marokkaanse namenlijst voorkomt. Deze namenlijst bevat hoofdzakelijk Arabische namen en is daarmee per definitie discriminerend. Vooral voor de oorspronkelijke bewoners van Marokko, de Imazighen. De Imazighen, ook Berbers genoemd, hebben hun eigen namen maar mogen deze officieel niet gebruiken. Als u wilt dat er een eind deze namenlijst komt dan verzoek ik u de petitie te tekenen.

Moroccans, both in Morocco and abroad, have to give their children names that are approved by the Moroccan authorities. The namelist issued by Morocco contains mainly Arabic names and is therefore discriminating. Especially towards the indigenous peoples of Morocco, the Imazighen. The Imazighen, also known as Berbers, have their own names but are not allowed to use them officially. Please sign the petition if you want this list to be abolished.

Les Marocains au Maroc et à l’étranger doivent choisir des noms pour leurs bébés d’une liste éditée par les autorités Marocaines. Cette liste contient principalement des noms Arabes, ce que veut dire que cette liste est discriminatoire. Surtout pour les peuples indigènes du Maroc, les Imazighen. Les Imazighen, ou les Bèrbères, ont leurs propres noms mais ne peuvent les utiliser officiellement. Si vous voulez que cette liste sera abolit, signez la pétition s’il vous plaît.

http://www.moussa.nl/petitie.php
    Amazigh, Arabier, Koerd, Turk, Afghaan, Surinamer, Nederlander, Yemeniet enz: 1 UMMAH http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1789962

HalfblOedje

Reacties
    9
    24-07-2008

in welke opzicht tekenen, sorry ben een blond meisje maar ik wil wel tekenen:P

Anti-skinny broeken!

Reacties
    27
    08-08-2008

Belachelijk dat je je eigen kind niet kan noemen hoe je maar wilt!

MVC Lid

Reacties
    5.543
    15-05-2007

Citaat Geplaatst door charayen Bekijk reactie
    in welke opzicht tekenen, sorry ben een blond meisje maar ik wil wel tekenen:P

ook al had je blauw haar

zou het zeer op prijs stellen
    Amazigh, Arabier, Koerd, Turk, Afghaan, Surinamer, Nederlander, Yemeniet enz: 1 UMMAH http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1789962

MVC Lid

Reacties
    5.543
    15-05-2007

Citaat Geplaatst door -Tasebhant- Bekijk reactie
    Belachelijk dat je je eigen kind niet kan noemen hoe je maar wilt!
    waarom hoor ik nou geen arabisch sprekende die voor zijn broeder opkomt?

Of vinden jullie dit wel kunnen, omdat we imazighen zijn.

Breeding lid

Reacties
    30.332
    08-01-2007

Citaat Geplaatst door Nabil19 Bekijk reactie
    waarom hoor ik nou geen arabisch sprekende die voor zijn broeder opkomt?

Of vinden jullie dit wel kunnen, omdat we imazighen zijn.

blijkbaar wordt marokaanse overheids inmenging in het priveleven van geemigreerden en diens kinderen op prijs gesteld

het anders ook niet.
    Dat is het leven...fuck it

MVC Lid

Reacties
    32.552
    04-11-2006

Petitie

Marokkanen, zowel in Marokko als in het buitenland, moeten hun kinderen een naam geven die op de Marokkaanse namenlijst voorkomt. Deze namenlijst bevat hoofdzakelijk Arabische namen en is daarmee per definitie discriminerend. Vooral voor de oorspronkelijke bewoners van Marokko, de Imazighen. De Imazighen, ook Berbers genoemd, hebben hun eigen namen maar mogen deze officieel niet gebruiken. Als u wilt dat er een eind deze namenlijst komt dan verzoek ik u de petitie te tekenen.

Moroccans, both in Morocco and abroad, have to give their children names that are approved by the Moroccan authorities. The namelist issued by Morocco contains mainly Arabic names and is therefore discriminating. Especially towards the indigenous peoples of Morocco, the Imazighen. The Imazighen, also known as Berbers, have their own names but are not allowed to use them officially. Please sign the petition if you want this list to be abolished.

Les Marocains au Maroc et à l’étranger doivent choisir des noms pour leurs bébés d’une liste éditée par les autorités Marocaines. Cette liste contient principalement des noms Arabes, ce que veut dire que cette liste est discriminatoire. Surtout pour les peuples indigènes du Maroc, les Imazighen. Les Imazighen, ou les Bèrbères, ont leurs propres noms mais ne peuvent les utiliser officiellement. Si vous voulez que cette liste sera abolit, signez la pétition s’il vous plaît.

http://www.moussa.nl/petitie.php
    Het gaat hier niet om ''arabische'' of een ''amazigh'' naam. Kies een ISLAMITISCHE naam en klaar.

Ayaat al Qursi.
    Allahoe laa ilaha illa hoewa l-hayyoe l-qayyoem, laa ta’goedhoehoe sinatoe wa laa nawm, lahoe maa fie s-samaawaati wa maa fie l-ard, man dhaalladhie yashfa3oe 3indahoe illa bi-idhnih, ya3lamoe maa bayna aydiehim wa maa galfahoem, wa laa yuh’ietoena bishay-im min 3ilmihi illa bimaa shaa’, wa si3a koersiyyoehoe s-samaawaati wa l-ard, wa laa yaoedoehoe hifdhoehoemaa wa hoewa l-3aliyyoe l-3adheem.

MVC Lid

Reacties
    5.543
    15-05-2007

Citaat Geplaatst door David Bekijk reactie
    Done!
    thanks

MVC Lid

Reacties
    5.543
    15-05-2007

Citaat Geplaatst door Experience Bekijk reactie
    Het gaat hier niet om ''arabische'' of een ''amazigh'' naam. Kies een ISLAMITISCHE naam en klaar.
    islamitisch draag je in het hart.

Iedereen mag een naam kiezen die die wil.
    Ik wil mijn kinderen amazigh namen geven,
    wil ook de mogelijkheid daarvoor hebben

en de anderen die dat ook willen.

MVC Lid

Reacties
    32.552
    04-11-2006

islamitisch draag je in het hart.

Iedereen mag een naam kiezen die die wil.
    Ik wil mijn kinderen amazigh namen geven,
    wil ook de mogelijkheid daarvoor hebben

en de anderen die dat ook willen.
    Je moet er ook naar handelen!

Waarom wil je je kind dan geen Islamitische naam geven?

Ayaat al Qursi.
    Allahoe laa ilaha illa hoewa l-hayyoe l-qayyoem, laa ta’goedhoehoe sinatoe wa laa nawm, lahoe maa fie s-samaawaati wa maa fie l-ard, man dhaalladhie yashfa3oe 3indahoe illa bi-idhnih, ya3lamoe maa bayna aydiehim wa maa galfahoem, wa laa yuh’ietoena bishay-im min 3ilmihi illa bimaa shaa’, wa si3a koersiyyoehoe s-samaawaati wa l-ard, wa laa yaoedoehoe hifdhoehoemaa wa hoewa l-3aliyyoe l-3adheem.

Breeding lid

Reacties
    30.332
    08-01-2007

sinds waneer is marokko een islamitische staat?

is ook een vraag die gesteld mag worden.

MVC Lid

Reacties
    32.552
    04-11-2006

Citaat Geplaatst door Mathijs Bekijk reactie
    sinds waneer is marokko een islamitische staat?

is ook een vraag die gesteld mag worden.
    Jij moet dingen doen die volgens de Islam gaan en niet volgens de regering van een land. Marokko is op veel vlakken niet Islamitsch maar goed je kan niet de schuld afgeven op een land.

Het is net zoiets als ik zou zeggen; ik doe mijn hoofddoek af omdat Nederland geen Islamitisch land is en mensen mij niet mogen.

Ayaat al Qursi.

Breeding lid

Reacties
    30.332
    08-01-2007

Jij moet dingen doen die volgens de Islam gaan en niet volgens de regering van een land. Marokko is op veel vlakken niet Islamitsch maar goed je kan niet de schuld afgeven op een land.

Het is net zoiets als ik zou zeggen; ik doe mijn hoofddoek af omdat Nederland geen Islamitisch land is en mensen mij niet mogen.

Maar in dit geval gaat het niet om de islam maar wel degelijk over een lijst van de Marokaanse regering.

hoofdoekjes zijn nu helemaal geen punt van discussie overigens, en wat mij betreft slechts in uitzonderlijke gevallen, maar dit terzijde.

ps ik ben geen moslim en hoef dus helemaal niets te doen volgens de islam maar ook dit terzijde.

MVC Lid

Reacties
    5.543
    15-05-2007

handelen heeft niks met naam te geven.

Ik doe dat, omdat ik een amazigh ben.
    En mijn identiteit ook belangrijk vind.

Je kan ook een goede moslim zijn met een amazigh naam

MVC Lid

Reacties
    5.543
    15-05-2007

tekenen mensen.

Otla Vliegtickets Nador
Nieuws
Lifestyle
Sport