1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    33
    20-12-2002

    Unhappy Ruim honderd doden tijdens hadj door vertrapping!!

    MINA - Een nog onbekend aantal mensen is zondag om het leven gekomen toen ze werden vertrapt tijdens de hadj, de jaarlijkse islamitische bedevaart naar Mekka. Ze werden onder de voet gelopen tijdens de zogeheten 'steniging van Satan', een ritueel in Mina.

    Volgens het Saudische persbureau SPA grepen veiligheidsdiensten snel in om te voorkomen dat er nog meer mensen in het gedrang zouden worden vertrapt.

    Tijdens het ritueel gooien pelgrims zeven stenen naar een stenen pilaar die de duivel symboliseert. Ongeveer twee miljoen mensen drommen zondag samen bij de Jamarat-brug in Mina voor de steniging.


    volgens aljazeera zijn het er eer dan 244.
    allah irhamhoum

  2. #2
    Hometown Glory

    Reacties
    4.758
    06-09-2002

    Te veel man!

    Ze zijn niet bekend met het fenomeen: vol = vol .....iedereen is welkom, namelijk

  3. #3
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, ik overwoog ook om dit bericht te plaatsen, maar waarom eigenlijk?

    Het is tragisch genoeg, wat een afschuwelijke manier om te sterven.

    Maar het is op het nieuws, op de teevee; kortom iedereen weet het al.

    En, zo dacht ik, zo'n topic leidt makkelijk tot schelden en belachelijk maken en rare vergelijkingen tussen de rituelen van de verschillende wereldgeloven.

    Toch, al die vroomheid die nu op teevee te zien is, waar ik op zich wel in wil geloven is 1 kant van de waarheid. De hadje of pelgrimstocht is ook een grote commerciele gelegenheid. Niet alleen in het Westen, maar ook in het Oosten. Nog niet zo lang geleden werd bekend dat in sommige Aziatische landen kinderen werden verwond of zelfs mismaakt om als invalide kind veel geld bij elkaar te bedelen tijdens de hadj. Natuurlijk waren het arme ouders die een van hun kinderen voor dit lot bestemden en zo aan geld te komen.

    Bronnen en artikelen heb ik niet meer. En ik schrijf dit ook niet om iets of iemand "zwart" te maken, maar wel kritisch te blijven kijken naar al dat vertoon van vroomheid.

  4. #4
    Ayat el Kursie

    Reacties
    4.156
    23-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Het is echt erg
    A'uzu billahi minashaitanir rajim
    Bismillahir Rahmanir Rahim Allahoe Laa ielaaha iellaa hoewa, Al hayyoe Al qayyoem. Laa ta'khodoho sienatoen walaa nawm. Lahoe maafie ssamaaawaatie wa maa fiel ard. Men dhe elladhie yashfa3oe 3iendahoe iella bie'iednieh. Ya3lamoe maa bayna aydiehiem wamaa khalfahoem. Walaa yoe7ietoena bieshay'ien mien 3ielmiehie iella biemaa shaa'. Wassie3a korsieyyoehoe assamaawaatie wal ard, walaa ya'oedoehoe 7ifdoehoema, wa hoewa al 3aliyyoe al 3adhiem

    'Alhamdulilah.'

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    Allah ey ra7moum mseken, maar ze zijn op een prachtige plek overleden. Inna lilahi wa inna ilaihi razji3oen...

    Zit echt op mijn tanta te wachten totdat ze belt! Ben op van de zenuwen... *zucht*

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    100
    08-07-2003

    allah yarhmoe!!ik las het ook op teletekst....maar ze hebben de hadj meegemaakt en zijn op een prachtige plek gestorven!!inshallah is hun plek het PARADIJS!!

    What if, Allah took away the Quran tomorrow because we would not
    read it today?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    Mijn tante heeft gebeld! el7amdolilah!

    Romaissaatje, je hebt helemaal gelijk...

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  8. #8
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, is dat gedoe over dat ze op de plek van het paradijs zouden zijn doodgetrapt niet een beetje voorbarig?

    Is het ook niet een beetje de ontkenning van het afschuwelijke van zo'n dood?

    Waarom niet gewoon stilstaan bij het feit dat mensen op een vreselijke manier aan hun eind zijn gekomen in plaats van gelijk het paradijs erbij halen en te suggereren dat hun dood helemaal niet erg was maar juist zinvol?

    Scottie.

  9. #9
    3x3=Paarsch-RetireD

    Reacties
    585
    14-04-2003

    Re: Re: Ruim honderd doden tijdens hadj door vertrapping!!

    Origineel gepost door pocoapoco
    Wraak van de duivel?
    Of een test van Allah?

    ik heb gehoord dat de mensen die daaro " vertrapt " worden....door shaaytan vertrapt worden omdat ie op de vlucht was...hij vreesde het stenigen en de hadj en sloeg op de vlucht


    of het waar is allah oe a3lem dat heb ik gehoord via via ...dus geen bron
    Nederlands: Degene die mijn ondertekening heeft weggehaald, krijg de lopende Bertus aardappeltering aan je oor.
    Japans: 私の署名を取り去ったかだれが1 つ、 ひどい何かをする。
    Frans: Celui qui a emporté ma signature, je te souhaite le cancer de Bertus qui marche a ton orreil.
    Duits: Das wer meine Unterschrift weggenommen hat, krijg das gegenwärtige Bertus Kartoffel phthisis zu Ihrem Ohr.
    Met dank aan Worldlingo en de geweldige ZYH

  10. #10
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, Rifffi, vindt de familie van die dode man op jouw bericht het wel goed dat je die foto op het internet zet?

    Heeft een dode geen recht meer op privacy en respect?

    Verder, als jij jouw uitleg over de oorzaak en zin van die doden echt geloofd, dan hebben ze jou een uiterst angstaanjagend geloof opgelegd.

    Trouwens, die duivel zal helemaal niet op Arafat in in Mina, maar in Irak, waar weer twintig mensen zijn opgeblazen. Dood door eigen schuld, want toen ze een wapenbunker wilde plunderen ontplofte de munitie. De duivel was daar en heeft ze verleid.

  11. #11
    3x3=Paarsch-RetireD

    Reacties
    585
    14-04-2003

    Origineel gepost door Scottie
    Nou, Rifffi, vindt de familie van die dode man op jouw bericht het wel goed dat je die foto op het internet zet?

    Heeft een dode geen recht meer op privacy en respect?

    Verder, als jij jouw uitleg over de oorzaak en zin van die doden echt geloofd, dan hebben ze jou een uiterst angstaanjagend geloof opgelegd.

    Trouwens, die duivel zal helemaal niet op Arafat in in Mina, maar in Irak, waar weer twintig mensen zijn opgeblazen. Dood door eigen schuld, want toen ze een wapenbunker wilde plunderen ontplofte de munitie. De duivel was daar en heeft ze verleid.
    Of et de duivel was allah oe a3lem dat is wat k gehoord heb...kheb geen bron..dus je moet et me niet kwalijk nemen als et niet waar is

    welke foto op welk bericht bedoel je :S
    Nederlands: Degene die mijn ondertekening heeft weggehaald, krijg de lopende Bertus aardappeltering aan je oor.
    Japans: 私の署名を取り去ったかだれが1 つ、 ひどい何かをする。
    Frans: Celui qui a emporté ma signature, je te souhaite le cancer de Bertus qui marche a ton orreil.
    Duits: Das wer meine Unterschrift weggenommen hat, krijg das gegenwärtige Bertus Kartoffel phthisis zu Ihrem Ohr.
    Met dank aan Worldlingo en de geweldige ZYH

  12. #12
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, goed, geen bron, kan gebeuren. Ik hoop toch echt dat je die enge verhalen over duivels niet geloofd. Je hebt nog een heel leven voor je en dan nu al bang voor duivels?

    Lijkt me vreselijk.

    Ik bedoel die foto onderaan je bericht: dode man met bloemen en een kind dat toekijkt. Mag zo'n foto? Is dat respect tonen voor iemand. Verstoor je daarmee niet iemands rust in de dood?

    Scottie.

  13. #13
    3x3=Paarsch-RetireD

    Reacties
    585
    14-04-2003

    Nou dat verhaal van die duivel kan wel....ik kan et alleen iet met bronnen verdedigen....het lijkt me logisch ook....ze gooien naar die pilaren met stenen ( het moet symbolisch zijn ) omdat daarzo shaytaan zich bevind denk ik....en dat ie op de vlucht sloeg ofso...allah oe a3lem ik ga et eens nazoeken en kom hierop trug.

    En waarom is het erg om foto te hebbe in je ondertekening van een overleden moslim..fotos komen zovaak op het nieuws etc etc...dit is gewoon een manier om mensen te blijven herrineren aan de " verkrachtingen " die nog plaats vinden in palestina !
    Nederlands: Degene die mijn ondertekening heeft weggehaald, krijg de lopende Bertus aardappeltering aan je oor.
    Japans: 私の署名を取り去ったかだれが1 つ、 ひどい何かをする。
    Frans: Celui qui a emporté ma signature, je te souhaite le cancer de Bertus qui marche a ton orreil.
    Duits: Das wer meine Unterschrift weggenommen hat, krijg das gegenwärtige Bertus Kartoffel phthisis zu Ihrem Ohr.
    Met dank aan Worldlingo en de geweldige ZYH

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    349
    23-01-2004

    Origineel gepost door Scottie
    Nou, ik overwoog ook om dit bericht te plaatsen, maar waarom eigenlijk?

    Het is tragisch genoeg, wat een afschuwelijke manier om te sterven.

    Maar het is op het nieuws, op de teevee; kortom iedereen weet het al.

    En, zo dacht ik, zo'n topic leidt makkelijk tot schelden en belachelijk maken en rare vergelijkingen tussen de rituelen van de verschillende wereldgeloven.

    Toch, al die vroomheid die nu op teevee te zien is, waar ik op zich wel in wil geloven is 1 kant van de waarheid. De hadje of pelgrimstocht is ook een grote commerciele gelegenheid. Niet alleen in het Westen, maar ook in het Oosten. Nog niet zo lang geleden werd bekend dat in sommige Aziatische landen kinderen werden verwond of zelfs mismaakt om als invalide kind veel geld bij elkaar te bedelen tijdens de hadj. Natuurlijk waren het arme ouders die een van hun kinderen voor dit lot bestemden en zo aan geld te komen.

    Bronnen en artikelen heb ik niet meer. En ik schrijf dit ook niet om iets of iemand "zwart" te maken, maar wel kritisch te blijven kijken naar al dat vertoon van vroomheid.
    je schrijft dat het een afschuwelijke manier is om te sterven, maar het is juist een mooie manier om te sterven. je gaat gelijk naar geneh.

  15. #15
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, wat een naieviteit. Ben jij er dan bij geweest? Heb jij die mannen horen schreeuwen, ken jij hun doodsanst dan?

    Heb jij hun pijn gevoeld?

    Hoeveel mensen moeten er op een mens staan en trappen voordat die persoon dood is?

    Ik krijg de indruk dat veel mensen hier absoluut geen respect hebben voor het leven van een mens, of voor een mensenleven.

    Scottie.