1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    13
    29-01-2004

    bedankt allemaal
    Spijt

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    13
    29-01-2004

    Origineel gepost door Convinced
    kijk zuster, je denkt ik ben er neit helemaal klaar voor, maar dat komt van de sheytan. hij zal je dit gevoel blijven geven tot je dood. en nog iets, als je je niet klaar voelt, en je begint er niet mee dan zal je je niet snel klaar voelen. maar als je vertrouwt op Allah ta'ala komt het insha Allah goed. kijk als je hijaab opzet komt die andere 20% vanzelf insha Allah, want dan besef je waar het goed voor is, waarom het de wet van Allah ta'ala is. kijk wij weten niet hoe lang we leven en dat soort dingen, en wij kunnen het ons daarom niet permiteren om uit te stellen tot we er 100% achter staan we moeten vertrouwen voor ons eigen bestwil.

    moge Allah je leiden.. amien yaa rabie el'alamien



    kijk in de islaam moeten we proberen Allah Zijn wetten te volgen en de soenah van de rasoel Allah salla Allah oe aleihi wa sallam. en het is mooi als het uit je hart en ziel een behoeft is om het goede te doen.. maar niet automatisch zal die behoeft vanuit je hart en ziel komen, nbij de meesten niet.. de eerste stap is om dingen te doen die we eigenlijk niet willen en dan zal het een behoefte van het hasrt en de ziel worden insha Allah.. de rasoel salla Allah oe aleihi wa sallam zei: "de hel ligt verborgen achter de lusten, het paradijs achter wat men eigenlijk niet wil."

    en zuster, je kunt beter niet zeggen ik doe alles volgens de islaam, want wij hebben geen kennis om onszelf zo te beoordelen. ik bedoel het niet verkeerd en ik weet dat jij het waarschijnlijk ook niet zo bedoelde, maar wij kunnen onszelf altijd verbeteren tot de dag van onze dood.

    en zuster, je voelt je nu slecht.. was dat ook toen je hijaab ophad.. alhamdoelillah, is dit geen teken?
    het is gewoon effe door de zure appel bijten maar besef je dan waar het allemaal goed voor is zuster...

    bedank allemaal voor het reageren.
    Convinced dank je zeer voor je wijze woorden, het doet me goed.
    en je hebt gelijk, ik kan niet zeggen dat ik in alles ben gepraktiseerd volgens de islam ik kan elk optie verbeteren. Ik ben al sinds klein af aan heel pluralistisch in de islam vandaar dat ik dat zij.
    Maar ik voelde me heerlijk die daagjes met mijn hoofdoek op, ik voelde me compleet, maar wanneer ik thuis kwam kreeg ik weer die bui van ik denk dat ik er maar mee moet wachten, het is gewoon een gevoel die in me hoofd rond sjansd en uiteindelijk me beslissing word en dat heb ik met alles soebhannallah ben heel pragmatisch, maar toen ik eraan dacht om het toch maar te proberen(hijaab) begon ik weer te prakkeseren, woulah raar gevoel.
    Maar insjallah zal ik toch proberen door de zure appel te bijten, kan niet anders.
    Allah zal me er naar lijden insjallah.
    ma 3ha salaama en soukran.
    laila
    Spijt

  3. #18
    wees een ware moslim

    Reacties
    2.729
    17-03-2003

    geloof in allah vertrouw in allah en alles komt goed insallah
    " Vrienden zijn Speciaaal

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    13
    29-01-2004

    Origineel gepost door alhoceimachaima
    geloof in allah vertrouw in allah en alles komt goed insallah
    inshallah yaraby amin
    Spijt

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    58
    07-02-2004

    Origineel gepost door Convinced
    kijk zuster, je denkt ik ben er neit helemaal klaar voor, maar dat komt van de sheytan. hij zal je dit gevoel blijven geven tot je dood. en nog iets, als je je niet klaar voelt, en je begint er niet mee dan zal je je niet snel klaar voelen. maar als je vertrouwt op Allah ta'ala komt het insha Allah goed. kijk als je hijaab opzet komt die andere 20% vanzelf insha Allah, want dan besef je waar het goed voor is, waarom het de wet van Allah ta'ala is. kijk wij weten niet hoe lang we leven en dat soort dingen, en wij kunnen het ons daarom niet permiteren om uit te stellen tot we er 100% achter staan we moeten vertrouwen voor ons eigen bestwil.

    moge Allah je leiden.. amien yaa rabie el'alamien



    kijk in de islaam moeten we proberen Allah Zijn wetten te volgen en de soenah van de rasoel Allah salla Allah oe aleihi wa sallam. en het is mooi als het uit je hart en ziel een behoeft is om het goede te doen.. maar niet automatisch zal die behoeft vanuit je hart en ziel komen, nbij de meesten niet.. de eerste stap is om dingen te doen die we eigenlijk niet willen en dan zal het een behoefte van het hasrt en de ziel worden insha Allah.. de rasoel salla Allah oe aleihi wa sallam zei: "de hel ligt verborgen achter de lusten, het paradijs achter wat men eigenlijk niet wil."

    en zuster, je kunt beter niet zeggen ik doe alles volgens de islaam, want wij hebben geen kennis om onszelf zo te beoordelen. ik bedoel het niet verkeerd en ik weet dat jij het waarschijnlijk ook niet zo bedoelde, maar wij kunnen onszelf altijd verbeteren tot de dag van onze dood.

    en zuster, je voelt je nu slecht.. was dat ook toen je hijaab ophad.. alhamdoelillah, is dit geen teken?
    het is gewoon effe door de zure appel bijten maar besef je dan waar het allemaal goed voor is zuster...


    tbarkallah hlik!!! kan het zelf niet beter verwoorden..

    Salam a aleikom
    De gelukkigste mensen zijn niet diegenen die van alles hebben, ze maken gewoon het beste van alles dat op hun pad komt......

  6. #21
    1221

    Reacties
    158
    07-01-2004

    Origineel gepost door Convinced
    kijk zuster, je denkt ik ben er neit helemaal klaar voor, maar dat komt van de sheytan. hij zal je dit gevoel blijven geven tot je dood. en nog iets, als je je niet klaar voelt, en je begint er niet mee dan zal je je niet snel klaar voelen. maar als je vertrouwt op Allah ta'ala komt het insha Allah goed. kijk als je hijaab opzet komt die andere 20% vanzelf insha Allah, want dan besef je waar het goed voor is, waarom het de wet van Allah ta'ala is. kijk wij weten niet hoe lang we leven en dat soort dingen, en wij kunnen het ons daarom niet permiteren om uit te stellen tot we er 100% achter staan we moeten vertrouwen voor ons eigen bestwil.

    moge Allah je leiden.. amien yaa rabie el'alamien



    kijk in de islaam moeten we proberen Allah Zijn wetten te volgen en de soenah van de rasoel Allah salla Allah oe aleihi wa sallam. en het is mooi als het uit je hart en ziel een behoeft is om het goede te doen.. maar niet automatisch zal die behoeft vanuit je hart en ziel komen, nbij de meesten niet.. de eerste stap is om dingen te doen die we eigenlijk niet willen en dan zal het een behoefte van het hasrt en de ziel worden insha Allah.. de rasoel salla Allah oe aleihi wa sallam zei: "de hel ligt verborgen achter de lusten, het paradijs achter wat men eigenlijk niet wil."

    en zuster, je kunt beter niet zeggen ik doe alles volgens de islaam, want wij hebben geen kennis om onszelf zo te beoordelen. ik bedoel het niet verkeerd en ik weet dat jij het waarschijnlijk ook niet zo bedoelde, maar wij kunnen onszelf altijd verbeteren tot de dag van onze dood.

    en zuster, je voelt je nu slecht.. was dat ook toen je hijaab ophad.. alhamdoelillah, is dit geen teken?
    het is gewoon effe door de zure appel bijten maar besef je dan waar het allemaal goed voor is zuster...

    juist em ..



    ik draag zelf hoofd doek van me 11jaar .

    kijk meid als je al van tevoren wist dat je het niet kon had je er noit aan moeten beginnen maar kijk .
    ik ben jonger dan me zus en draag een hoofdoek .
    en zij zegt altijd ..ik draag een hoofdoek als ik weet dat ik erklaar voor ben en zo zie maar weer dat je noot met hoofdoek moet spelen en mocrocinderellaheeft gelijk doe hte goed of doe het niet ....



    maar ...

    koesis berbergirl ..nou veel plezier meid ...

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    60
    26-11-2003

    salaam mo3leikoem wr wb

    beste zuster het is saitan die met je speelt....
    weet je wat ik me afvraag? waar ben je bang voor, als je hijaab gaat dragen? wat houd je dan precies tegen....

    denk je aan al die mensen die zullen denken iellllll kijk haar nou, ze draagt een hoofddoek.....
    of denk je aan al die mensen die zullen zeggen wajooooowww zij had zulk mooi haar...wollah illa echt zonde.....

    beste zuster dat zijn allemaal influisteringen van de saitaan.....

    wat zul je straks zeggen tegen allah als je tegenover hem staat?....
    ya allah vergeef me, ik was er nog niet klaar voor....ik stond er niet 100 % achter?........

    lieve zuster, vat het alsjeblieft niet negatief op wat ik zeg....

    weet je wat je moet denken?
    denk er altijd aan dat je elk moment dood kunt gaan......

    stel je voor dat je nu dood neervalt naast je pc......
    je zult alleen naar je graf gaan......al die vrienden en vriendinnen zullen niet met je mee gaan.....
    je bent alleen.....jij alleen met je daden......

    inshallah zullen we allemaal tot het rechte pad geleid worden door allah....
    inshallah zal allah je het licht laten zien....

    je zuster in de islam,
    essma

    wa aleikoem assalaam wr wb

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    13
    29-01-2004

    Origineel gepost door berbergirl1221
    juist em ..



    ik draag zelf hoofd doek van me 11jaar .

    kijk meid als je al van tevoren wist dat je het niet kon had je er noit aan moeten beginnen maar kijk .
    ik ben jonger dan me zus en draag een hoofdoek .
    en zij zegt altijd ..ik draag een hoofdoek als ik weet dat ik erklaar voor ben en zo zie maar weer dat je noot met hoofdoek moet spelen en mocrocinderellaheeft gelijk doe hte goed of doe het niet ....



    maar ...

    koesis berbergirl ..nou veel plezier meid ...
    Kijk dit is wat ik nou bedoel,Waarom zou ik in godsnaam met een hoofdoek spelen, ik weet dat dat het eerste is wat de mensen van me zullen denken.maar het is absoluut niet zo. Deze dingen kan ik niet uitleggen, sommige hebben al direct hun woordje of zinnetje klaar gezet zonder dat ze weten wat ik meemaak en daar baal ik enorm van, maar helaas. Berbergirl je hebt mijn respect en die van allah in je zak En je zus in sha allah ook, Het komt allemaal goed in sha allah.
    Spijt

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    13
    29-01-2004

    Origineel gepost door princessnador
    salaam mo3leikoem wr wb

    beste zuster het is saitan die met je speelt....
    weet je wat ik me afvraag? waar ben je bang voor, als je hijaab gaat dragen? wat houd je dan precies tegen....

    denk je aan al die mensen die zullen denken iellllll kijk haar nou, ze draagt een hoofddoek.....
    of denk je aan al die mensen die zullen zeggen wajooooowww zij had zulk mooi haar...wollah illa echt zonde.....

    beste zuster dat zijn allemaal influisteringen van de saitaan.....

    wat zul je straks zeggen tegen allah als je tegenover hem staat?....
    ya allah vergeef me, ik was er nog niet klaar voor....ik stond er niet 100 % achter?........

    lieve zuster, vat het alsjeblieft niet negatief op wat ik zeg....

    weet je wat je moet denken?
    denk er altijd aan dat je elk moment dood kunt gaan......

    stel je voor dat je nu dood neervalt naast je pc......
    je zult alleen naar je graf gaan......al die vrienden en vriendinnen zullen niet met je mee gaan.....
    je bent alleen.....jij alleen met je daden......

    inshallah zullen we allemaal tot het rechte pad geleid worden door allah....
    inshallah zal allah je het licht laten zien....

    je zuster in de islam,
    essma

    wa aleikoem assalaam wr wb
    salaam zuster.
    Toen ik me hijaab op had voelde ik me juist compleet, en niemand vertelde me dus van ach zonde, ze vonden het juist mooi staan ondanks me lange krullen. Het ligt gewoon helemaal bij mezelf, shaitaan heeft me goed te pakken a hou doe billah.
    En het ergste is ik denk elke dag aan de dood,wanneer ik in me bed lig, wanneer ik op straat loop , wanneer ik eet, die gedachte is continu bij me,En dan ben ik bang om in hel te belanden omdat ik mijn hijaab niet draag, dat is het enigste min puntje in me leven, en dingen die ik in het verleden heb gedaan, daar vraag ik elke dag vergevenis voor.
    Maar ik zal het alsnog proberen, hier leef en streef ik voor.
    inshallah zal allah ons allemaal het licht laten zien Amin
    En ishallah allemaal het rechte pad op gaan Amin
    laila
    Spijt

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    166
    16-05-2003

    Weet je wat het is....het gaat niet om de hidjaab....natuurlijk is het verplicht,maar het is alleen een middel om deze werled door te staan. Wat wij eigenlijk moeten doen is ons geloof te kennen. Het gaat om de liefde van Allah. Die moeten we ervaren...daar moeten we naar zoeken. Echt...als je van Allah houdt, probeer je ook alles te doen om hem tevreden te stellen. Hij zegt niet tegen ons de hidjaab te dragen of te bidden of te vasten om ons te pesten, maar hij zegt het voor ons bestwil. Hij heeft ons de quran gegeven als manier van leven. De wereld is hard [nou ja niet de wereld, maar de mens eigenlijk] en hij verzacht het juist voor ons. Islam is vrede, niet iest dat ons leven juist belemmert.
    Moge Allah ons de liefde voor Hem laten ervaren insha allah...en Laila....alles komt goed insha Allah, moge allah ons allen leiden...Amien
    Hello.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    13
    29-01-2004

    Origineel gepost door Anoniem85
    Weet je wat het is....het gaat niet om de hidjaab....natuurlijk is het verplicht,maar het is alleen een middel om deze werled door te staan. Wat wij eigenlijk moeten doen is ons geloof te kennen. Het gaat om de liefde van Allah. Die moeten we ervaren...daar moeten we naar zoeken. Echt...als je van Allah houdt, probeer je ook alles te doen om hem tevreden te stellen. Hij zegt niet tegen ons de hidjaab te dragen of te bidden of te vasten om ons te pesten, maar hij zegt het voor ons bestwil. Hij heeft ons de quran gegeven als manier van leven. De wereld is hard [nou ja niet de wereld, maar de mens eigenlijk] en hij verzacht het juist voor ons. Islam is vrede, niet iest dat ons leven juist belemmert.
    Moge Allah ons de liefde voor Hem laten ervaren insha allah...en Laila....alles komt goed insha Allah, moge allah ons allen leiden...Amien
    Amien
    Spijt

  12. #27
    MVC Premium

    Reacties
    1.965
    22-10-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Meid, de tip die ik je zou willen geven en die misschien al eerder gezegd is: Volg je hart en laat je leiden door Allah .

    Ik heb namelijk in een soortgelijke situatie gezeten, ik dacht al ongeveer 2 jaar aan het dragen van mijn hijaab, heb bijna alle boeken gelezen die er te koop waren en mijn hart kwam echt tot rust wanneer ik mijn hijaab ophad, Soubhanallah....
    Maar toch heeft het lang geduurd voordat ik de stap kon nemen om m uiteindelijk te dragen.
    Je zoekt bewust danwel onbewust naar argumenten die het "goed praten" dat je nog steeds je hijaab niet draagt.... Tot ik op een dag wakker werd en me realiseerde dat al deze smoesjes nergens op slaan en gewoon influistering was van de shaytaan die mij in zijn macht wilde krijgen.

    Nu draag ik m en ik voel me beter dan ooit tevoren Alhamdoullilah, dus meid gewoon doorzetten.

    Als zoveel andere vrouwen het over de hele wereld het kunnen, kan jij het ook!!

  13. #28
    Asalaamu 3alaikum

    Reacties
    241
    25-11-2001

    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu

    hm... een klein gezegdje....

    De mensen waarop je je druk over maakt zullen jou niet kunnen helpen op de Dag der Opstanding... vergeet ook niet dat er een dag zal komen dat we komen te overlijden naar ons graf gaan geen familieleden vrienden en of bezittingen mee neen... naar ons graf gaan slechts onze daden mee de goede (Insha Allah) en de slechte (A3udu Billah)..

    Vermeerder jullie goede daden en streef op het Pad van Allah...

    Eveneens komt de dood onverwachts tot ons leef dus alsof je een reiziger bent en of een vreemdeling als het ochtend is verwacht dan niet dat het avond zal worden en als het avond is verwacht dan niet dat het ochtend zal worden....


    opmerkinkje:
    Vaak denken wij o jee o jee... wat zal zus en zo wel denken over me.. o jee o jee... wat zullen ze wel niet zeggen.. neen beste broeders en zusters roddels lasterpraatjes en kwaasprekerij zijn sowiesso harame...

    Ik heb welles de gedachte... Waarom zou ik mij zorgen maken om wat men over mij zegt of denkt... zolang Allah de Verhevene maar Weet wie ik ben en zolang ik maar weet wie ik ben en dat ik goed bezig ben..

    Dit is slechts een klein meninkje van jullie broeder hassan

    Ma3a Salama

    En Moge Allah jullie allen Bijstaan en Helpen op Zijn Pad die uiteindelijk naar Zijn Paradijs zal Leiden en naar Zijn Welbehagen en naar Zijn Tevredenheid en naar Zijn...Ontmoeting... Amien Yaa Rabi Al3alamien
    Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
    [img]http://******************/sensable/signaturez2.gif[/img]

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    13
    29-01-2004

    Amien...De tranen sprongen uit me ogen nadat ik jouw gezegde heb gelezen. Bedankt voor je uitspraak moge allah jouw belonen insjaallah.
    Spijt

  15. #30
    oegtoekom moslima

    Reacties
    497
    17-02-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Hallo ik ben een nieuwe moslim en ik wil zeggen
    zet hem op meiden het is heel erg belangerijk om hoofddoek te dragen
    hoofddoek dragen is niet erg en het hoort bij ons godsdienst
    en het is goed voor alle moslims vrouwen
    En hoofddoek dragen is jullie wapen tegen de niet moslims dus waar wachten jullie op meiden zet hem op
    moslima