1. #1
    tafoektdie altijd schijnt

    Reacties
    186
    09-03-2002

    trouwen met een rustige meisje of liever een meisje die alles al weet????

    Ik had even een vraagje maar begrijp mij goed ik wil niet dat andere mensen zich beledigd voelen of wat dan ook.

    Wat ik hier vaak zie op jasmin.nl en in de buitenwereld onder
    vriendenkringen en noem maar op.
    Is dat de meeste jongens op zijn naar een leuke meid een rustige meid met wie ze willen trouwen.
    Maar ondertussen zitten ze alleen maar te playen en zien ze de rustige en lieve goede meisjes niet omdat ze het veelste druk hebben met playen maar daar wil ik verder niet op ingaan.
    waar ik wel op in wil gaan is dat de meisjes die alles doen dan heb ik met name over vriendjes hebben, zoenen, daten ,"vrijen"
    en noem maar op.
    Dat zij veel eerder trouwen dan een rustige meisje die rustig afwacht op iemand die haar hand komt vragen.En die nog nooit een vriendje heeft gehad.
    WAAROM is dit ?????
    Zo geven de jongens dan de meisjes toch geen hoop en dan zorgen ze er ook voor dat de rustige meisje ook het verkeerde pad op gaan wat ik helaas veel heb gezien en ik spreek hier absoluut niet van wanhopige dames.

    wat is jullie menig hierover????????????????????????
    GELUKKIG IS DEGENE DIE NIETS VERWACHT, WANT HIJ ZAL NOOIT TELEURGESTELD WORDEN.

  2. #2
    tafoektdie altijd schijnt

    Reacties
    186
    09-03-2002

    Ik bedoel gewoon op alles want waar moet een rustig meisje van jou alles weten uit de theorie boeken in de praktijk gaat dat toch anders of niet? denk ik......
    Ik bedoel eigenlijk te zeggen met mijn verhaal waarom laten de jongens de rustige meiden toch links liggen en gaan op zoek naar meiden die bot gezegd alles al hebben meegemaakt op liefdes gebied??????????????
    GELUKKIG IS DEGENE DIE NIETS VERWACHT, WANT HIJ ZAL NOOIT TELEURGESTELD WORDEN.

  3. #3
    botergeil

    Reacties
    29
    04-08-2002

    Origineel gepost door Hanja Hezbollah
    BLA BLA BLA BLA, Je heb toch geen man meer tegenwooordig nodig, Ik wil een man die als schietschijf voor mij diend.

    Girls wake up mannen zijn smeerlappen het engigste wap die je voor hen kan accepteren is gewoon hen in elkaar slaan \Het is nog steeds 2002. mannen vuile zemmels
    Nou nou. Slechte ervaringen? Dan neem je toch een vriendin?

  4. #4
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Rustige meisjes kunnen na het wisselen der ringen opeens heel erg veranderen.
    Ik heb nooit slaap.


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    471
    24-08-2002

    Hey boys,

    Kun jullie meisjes gewoon niet nemen zoals ze zijn....
    Jullie moeten ook niet zo schijnheilig zijn en met jan en alleman de koffer induiken, dat is ook verkeerd. Ik zou ook geen (mannelijke) **** als man nemen, wie weet wat je voor ziektes op loopt....

    Ik vind dat jullie iemand moeten kiezen, of nemen die bij jullie past,
    en of ze nu druk of rustig is daar moeten jullie geen onderscheid in maken. Als je ziet dat je goed met een meisje kan opschieten, en jullie elkaar begrijpen, waarom dan op zoek gaan naar een rustig meisje ???

    Gaan jullie dan op jullie huwelijksnacht alleen maar elkaar aankijken? En maar wachten wanneer het ochtend wordt??? Het is maar een voorbeeld.....

    xxx

    Dorita
    Dorita's eindeloos genieten...

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    471
    24-08-2002

    Inderdaad Butterfly,
    alleen zullen ze dat niet zo snel toegeven !!!

    xxx

    Dorita
    Dorita's eindeloos genieten...

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    479
    06-03-2002

    Wat wordt precies bedoeld met rustig? En wat wordt precies bedoeld met 'meisje die alles weet'? Daar ben ik wel benieuwd naar.

  8. #8
    leef en laat leven

    Reacties
    706
    31-05-2002

    Origineel gepost door JunkieXL
    Rustige meisjes kunnen na het wisselen der ringen opeens heel erg veranderen.
    yep en zo ook de boys...helaas

  9. #9
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Origineel gepost door GoudenGids
    yep en zo ook de boys...helaas
    Das wel waar, maar deze topic gaat over rustige meisjes of niet.
    Ik heb nooit slaap.


  10. #10
    leef en laat leven

    Reacties
    706
    31-05-2002

    Origineel gepost door JunkieXL
    Das wel waar, maar deze topic gaat over rustige meisjes of niet.
    hahaha ja inderdaad, maar ik dacht laat ik er iets aan toevoegen

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    275
    31-10-2001

    Waarom moeten de jongens beslissen wat voor meisjes ze willen?
    Volgens mij is het zo dat beiden beslissen of ze elkaar willen.

    Het lijkt nu net of je verschillende soorten dames hebt en daaruit moeten de jongens kiezen. en de vraag is dus wat voor meisje zou jij kiezen?
    Dus dorita, we nemen geen meisjes maar je kiest elkaar uit.
    Zo kiezen de rustige elkaar uit en de foute kiezen ook elkaar uit! en klaar het probleem is opgelost.



    Als de dames zich al zo zwak opstellen , vind je het gek dat ze zo worden ondergeschikt.

    Jullie moeten het niet zo te makkelijk maken voor de heren.
    Zij kiezen niet , jullie beiden kiezen.

    Soms zie ik meisjes trouwen met mannen ,waarvan ik denk , waar ben je nou mee bezig meisje? Alleen omdat ze denkt dat niemand anders met haar wil trouwen.(helemaal geen zelfvertrouwen)


    En ja Mevrouw Dorita ik ben niet zo schijnheilig als jij denkt, ik kan je zo vertellen wat ik in mijn leven heb uitgespookt als jij mij dat ook vertelt! Of niet?

  12. #12
    leuke lid

    Reacties
    73
    16-11-2001

    Jullie kwekken allemaal langs elkaar heen, zonder dat iemand maar ook echt iets zinnigs zegt...

    Ten eerste is de stelling helemaal verkeerd en zie ik ook geen relatie tussen enerzijds trouwen met een RUSTIG meisje of anderzijds trouwen met een meisje DAT (niet die) ALLES WEET. Het eerste heeft met gedrag te maken en het tweede met kennis. Ik ga maar niet nog meer dingen opnoemen, want ben hier niet om voor meester te spelen...

    Kijk schaamte is heel belangrijk in het geloof: in een Hadith is er overleverd door de Profeet (VZMH); Wie geen schaamte kent (heeft) doet maar wat hij/zij wil (Riyaadoe Saalihien). een beetje wild meisje hoeft niet direct slecht te zijn ofzo, maar haar karakter is misschien zo. Ze kan nog wel een hele goed moslima zijn...

    Jongeren van tegenwoordig kijken zelden naar de DIN (geloof) van het meisje of de jongen. Men kijkt naar vergaanbare zaken: of hij/zij geld heeft, bekende/machtige/rijke familie of naar de schoonheid (alleen)... En iedereen weet dat de Profeet (VZMH) heeft overleverd dat: ER zijn vier redenen waarom een man een vrouw huwt; Om haar uiterlijk, om haar familie, om haar rijkdommen en om haar Din (Imaan (geloof). Hij heeft gezegd trouw om de laatste, dus om haar geloof. Waarom? omdat de andere drie vergaan, maar Din blijft!!! Dan zul je succes hebben

    Wij moeten eerst aan ons zelf werken voordat we een oordeel vellen over een ander. En geloof me, als je aan jezelf hebt gewerkt dan vel je geen oordeel meer over een ander. Aan jezelf werken bedoel ik mee kennis vergaren en de islam praktizeren.

    en nog iets: Een echte moslima die met 100% intentie haar geloof praktizeert en eerlijk is (niet hypocriet) zal alitjd beschermt worden door ALLAH (SWT) en ALLAH (SWT) zal haar een man schenken op haar niveau. Zij heeft alle vertrouwen ALLAH!!! ALLAHOE ALHAZIZIE ALHAKIM
    www.astrasat.nl

    ASALAMOHALAIKOEM MIJN BROEDERS EN ZUSTERS!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    12
    29-09-2002

    Salaam,

    tafoektsoussia je zegt:
    "Dat zij veel eerder trouwen dan een rustige meisje die rustig afwacht op iemand die haar hand komt vragen.En die nog nooit een vriendje heeft gehad.
    WAAROM is dit ?????"

    Mijn antwoord hierop is dat de islam zegt " GOEDE vrouwen zijn er voor GOEDE mannen, en GOEDE mannen zijn er voor GOEDE vrouwen"
    (Al-Noor 24:26)

    Als een meid ooit op de slechte pad zat en nu getrouwd is, dan hoor je toch als moslimzuster te zeggen, hamdoelillah ze heeft nu haar eigen gezin. Moge Allah haar vergeven voor haar daden insha Allah, want Allah is vergevendgezind. Wie weet heeft ze berouw getoond, dat weet jij toch niet of wel?

    Slechte meiden hoeven niet altijd slecht gezien te worden!!!!, wie weet zijn ze nu de moslima's die Allah wilt.

    Voor iedereen, waarvan Allah wilt dat ze gaan trouwen, hun tijd komt. Als jou maktab is dat je gaat trouwen op deze wereld dan komt je tijd insha Allah!!!

    Wat je ook zei:
    "Zo geven de jongens dan de meisjes toch geen hoop en dan zorgen ze er ook voor dat de rustige meisje ook het verkeerde pad op gaan wat ik helaas veel heb gezien en ik spreek hier absoluut niet van wanhopige dames."

    Mijn antwoord:
    Nou ik ben ook een RUSTIG meid van 20, NOOIT een vriend gehad en nooit gewild. En geen enkel jongen kan ervoor zorgen dat ik de slechte pad opga, ALLEEN SAJTAN!!! Waarom zou ik???
    Wat ik vind is dat je de jongens het niet doen, maar de meiden zelf (ze laten zich door sajtan beïnvloeden), want als meid neem je zelf de stap om een ander pad te betreden. Zelf heb ik zoiets van ik ben een moslima en er moet 1 man in mijn leven komen en dat is mijn MAN!!!
    Maar nu heb ik hamdoelillah mijn ouders/studie/werk, waar ik momenteel alleen aan denk.

    Dus meid als je ziet dat iemand iets slechts doet spreek hem/haar er dan op aan zoals een moslima dat hoort te doen, luistert hij/zijn niet dan heb jij tenminste je werk als moslima gedaan. Maar 1 tip is dat men bij zichzelf moet beginnen en niet bij anderen. Daarnaast spreek goed over je zusters en broeders, want met kwaadspreken beland je alleen maar in de HEL, wat niemand wilt. Als je goed kan spreken, waarom zou je dan nog de vlees van je zuster en broeder moeten scheuren?

    Dus dit is mijn mening.

    Beslamma,
    Een zuster

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17
    03-12-2001

    Ik begrijp best wat Tafouktsoussia bedoelt.
    En volgens mij klopt het ook wel een beetje, want als je eens nagaat dat een rustige vrouw die altijd van thuis naar werk en van werk naar thuis kan trouwens ook evt. school zijn, die komen bijna nooit buiten en dus kunnen ze ook niet gezien worden door de andere jongens.
    En dan is de kans ook erg klein dat er een jongen om je hand komt vragen.
    Maar als je iemand bent die veel buiten is, vaak doet stadden, af en toe naar de bios, na school nog wat bijkletsen ergens, en ik zeg niet dat dit verkeerd is hoor, absoluut niet, maar het is wel zo dat je door de jongens gezien wordt en dus de kans groter is dat er om je hand gevraagd gaat worden.

    Dus ja ik kan me er wel wat bij voorstellen.

    groetjes ikke

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    87
    09-09-2002

    ik denk zelf dat de meeste jongens toch een meisje willen met wie ze niet alleen "lol" kunnen hebben, maar een die hen ook bijstaat tijdens bijv. ziekte en een die een moeder kan zijn voor evt. kind(-eren).
    Maarreh, op iedere pan past een deksel dus....

    Lina