1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    58
    02-06-2008

    choumicha van 2m

    dames heeft choumicha van 2m egt kanker ik heb dat gehoort ik vin dat heel erg als dat waar is ik ben zelf ook mijn zus kwijt aan borst kanker ze was 34 jaar twee jaar geleden

  2. #2
    Moslima

    Reacties
    67
    05-08-2008

    Hoe weet jij dit zo zeker?

  3. #3
    ~As sweet as candy~

    Reacties
    4.788
    18-04-2002

    Misschien is het goed om er ook informatie over borstkanker bij te vermelden! Belangrijke issue voor de lady's helaas.
    .







    14-05-10



    Make my day--Hij die mij vergezelt in het leven









    Citaat Geplaatst door kurac
    Mensen die zoiets belachelijks doen als het bewust zwart maken van iemand zonder ook maar stil te staan bij gevolgen, kennen geen schaamte of inhoudingen, en doen t morgen weer als ze t kunnen..
    Aanpakken die hap!
    Als men je een spiegel voorhoudt, projecteer dat dan niet op de ander, maar verwelkom hetgeen jou wordt geschonken aan inzicht opdat je er rijker van wordt als mens.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    58
    02-06-2008

    ik weet het niet zeker ik was net bij cuisine aan het lezen en daar heb ik het gehoort ze wisten het zeker heben ze vertelt

  5. #5
    Googagirl

    Reacties
    109
    08-10-2007

    Printen stuur deze pagina door
    Wat is borstkanker en hoe ontstaat het?


    Borstkanker is de meest voorkomende vorm van kanker in de westerse wereld. 1 op de 9 vrouwen krijgt het ooit in haar leven. Met name vanaf de leeftijd van 35 jaar stijgt het aantal vrouwen dat getroffen wordtsnel. De piek ligt bij vrouwen boven 50 jaar. Ook bij mannen kan borstkanker voorkomen; naar schatting 1 op de 100 borstkankerpatiënten is een man. Voor het ontstaan van borstkanker is geen eenduidige oorzaak aan te wijzen. Meerdere factoren spelen waarschijnlijk een rol, en hoewel deze niet allemaal al bekend zijn, weten we dat de hormonale huishouding, erfelijke (Genetische) aanleg, mogelijk het afweersysteem en milieuvervuiling een rol spelen.


    Ons lichaam is opgebouwd uit Cellen met ieder een eigen functie. Om hun werk goed te kunnen blijven doen, worden oude Cellen opgeruimd en nieuwe Cellen gevormd door Celdeling. Hierbij ontstaat uit één cel twee Cellen, die zich vervolgens ook weer delen enzovoort. In dit proces gaan wel eens wat stapjes fout, door allerlei oorzaken die nog niet allemaal bekend zijn. Als er in de loop van de tijd ongeveer vijf blijvende fouten in het DNA-materiaal (onze genen) van een borstweefselcel zijn ontstaan, kan dit een kankercel veroorzaken die zich ongeremd kan gaan delen, waardoor er steeds meer van deze “foute Cellen” ontstaan. Op deze wijze ontstaat borstkanker dus uit borstweefselCellen, in de meeste gevallen (80%) in de melkklierkanaaltjes. In het algemeen ontstaat Borstkanker in één borst tegelijk. Wanneer men de borst in kwadranten verdeelt, blijkt de tumor zich bij de meeste vrouwen (circa 50%) in het bovenste buitenste kwadrant te ontwikkelen (dus linksboven in de linkerborst of rechtsboven in de rechterborst).

    Ondanks deze overeenkomsten, kunnen er grote verschillen zijn tussen BorstkankerCellen, die het verloop van de ziekte en de prognose bepalen. Niet alleen tussen de grootte van de tumor en het risico op uitzaaiingen is er een verband, ook het persoonlijke “Genetische profiel” en de kwaadaardigheid van het celtype kunnen een bepalende invloed op het verloop van de ziekte hebben. Vroege ontdekking door middel van het zelfonderzoek en door middel van het landelijke programma van mammografische screening bij vrouwen van 50 jaar en ouder, blijft echter voorlopig het belangrijkst (en bij contrôle in verband met een hoog risicoprofiel de MRI foto). Vraag daarom uw arts iedere verandering die u in in uw borst voelt te beoordelen. Ook veranderingen van de tepel kunnen een aanwijzing zijn (plotselinge afscheiding of ingetrokken tepel).

  6. #6
    Googagirl

    Reacties
    109
    08-10-2007

    Printen stuur deze pagina door
    Kans op borstkanker




    Sommige vrouwen hebben een grotere kans op het ontwikkelen van borstkanker. Dit geldt met name voor:

    Vrouwen die al eerder borstkanker hebben gehad
    Vrouwen die behandeld zijn geweest voor bepaalde goedaardige borstafwijkingen
    Vrouwen van wie de moeder of zuster(s) borstkanker hebben gehad, met name als dat voor hun overgang (menopauze) was (erfelijke aanleg).
    Een licht verhoogd risico geldt voor:

    Kinderloze vrouwen of vrouwen die pas na hun 35e kinderen gekregen hebben
    Vrouwen die nooit borstvoeding hebben gegeven
    Vrouwen die hun eerste menstruatie hadden voor hun 12e jaar of pas na hun 50e in de overgang zijn gekomen.
    Alle vrouwen boven de 50 jaar (algemeen leeftijdsrisico)
    Vrouwen met mastopathie (= cysten van de melkgang)
    Vrouwen die alcohol drinken
    Vrouwen die langdurig hormonen gebruiken voor bestrijding van overgangsklachten en/of osteoporose
    Vrouwen die roken
    Vrwen met overgewicht
    Vrouwen met weinig lichaamsbeweging
    Let op : alle vrouwen kunnen borstkanker krijgen, ook degenen die niet tot een groep met verhoogd risico behoren. Het is ook niet nodig om ongerust te worden als u tot een of meerdere groepen met (licht) verhoogd risico behoort. Het is voor iedereen belangrijk om een gezonde levensstijl te hebben en te zorgen voor voldoende lichaamsbeweging en om daarnaast bewust te letten op veranderingen aan of in uw borst. Doet u daarom regelmatig en zorgvuldig zelfonderzoek van uw borsten. Lees hiervoor de instructie die ook te vinden is op deze website. Vraag uw arts iedere verandering die u in uw borst voelt te beoordelen. Maak verder gebruik van de mogelijkheden van het landelijk bevolkingsonderzoek door middel van een tweejaarlijkse mammografie voor vrouwen boven de 50 jaar. Het heeft niet veel zin om deze screening toe te passen bij vrouwen jonger dan 50 jaar, omdat die meer vet- en bindweefsel hebben in hun borst, waardoor het voor de huidige technieken moeilijk is om tumorweefsel in een vroeg stadium op te pikken.

    Gemiddeld treedt borstkanker op bij circa 13.000 vrouwen en 100 mannen per jaar. Door de vergrijzing zal dit aantal toenemen ; over vijf jaar verwacht men circa 17.000 patiënten per jaar, onder wie een kleine 1% mannen.

    Wanneer borstkanker op tijd wordt ontdekt, is het dankzij nieuwe behandelingen veelal goed te behandelen en kunnen de meeste patiënten ervan genezen. Zorg daarom dat u zich zo snel mogelijk verder laat onderzoeken als U zelf iets ontdekt.

    Borstkanker bij mannen Minder bekend, zelfs bij hulpverleners, is dat ook mannen borstkanker kunnen krijgen. In vergelijking tot het aantal vrouwen is hun aantal echter gering; circa 1 op de 100 à 200 borstkankerpatiënten is een man. Het is daarom belangrijk dat ook mannen die last hebben van pijn of een knobbeltje in de borst zich laten onderzoeken. Doordat borstkanker bij mannen relatief zeldzaam is, is er betrekkelijk weinig onderzoek naar gedaan en is er weinig specifieke informatie over beschikbaar. De behandeling van borstkanker bij mannen is echter nagenoeg gelijk aan die bij vrouwen. In samenwerking met de Borstkanker Vereniging Nederland is er echter inmiddels een belangengroep voor mannen met borstkanker opgericht, zodat lotgenoten ervaringen kunnen uitwisselen. Meer informatie hierover is te vinden op de BVN website : www.borstkanker.nl


    Antitransparanten
    Verschillende internetartikelen beweren dat antitransparanten borstkanker zouden veroorzaken. Een veronderstelde reden is dat ze kankerverwekkende chemische stoffen bevatten die door de huid worden opgenomen. Een andere bewering is dat ze het lichaam verhinderen kankerverwekkende toxinen af te scheiden door middel van transpiratie. Er is echter geen experimenteel of epidemiologisch bewijs ter ondersteuning van deze veronderstellingen en verschillende vooraanstaande borstkankeronderzoekers hebben deze beweringen ongegrond verklaard

  7. #7
    Googagirl

    Reacties
    109
    08-10-2007

    sallam alaykoem

    Wat ik eens op een congres heb gehoord over borstkanker is dat Sanex de enige deodrant is zonder chemische troep.

  8. #8
    schatje dayali!!!!!!

    Reacties
    3.613
    12-02-2002

    Heb het nooit op Tv gehoord

    .
    Ben druk bezig met de verhuizing dus ben hier weinig te vinden!

  9. #9
    yahafid ya allah

    Reacties
    608
    14-03-2006

    maar heb ze erg kanker allah yahfid

  10. #10
    Love my boys

    Reacties
    10.365
    17-12-2007

    allah i hfed w safi, wens ik niemand toe

    "If You Don't Know Me, Don't Judge Me ...Only Allah Can Judge me"



  11. #11
    anti NOS en P&W

    Reacties
    10.724
    19-11-2002

    het zal wel weer een onjuist verhaal uit maroc zijn