1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    ik vroeg me af mag je volgens de islam naar een sperma bank gaan

    Citaat Geplaatst door je_weet_toch
    is dat toegstaan in de islam als je geen kinder kan krijgen van je man dat je dan naar de sperma bank mag gaan.
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    318
    03-12-2003

    Re: ik vroeg me af mag je volgens de islam naar een sperma bank gaan

    Origineel gepost door je_weet_toch
    is dat toegstaan in de islam als je geen kinder kan krijgen van je man dat je dan naar de sperma bank mag gaan.


    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan stuur me een pm met je adres ik giet flessen coca cola (1.5 liter) vol en verstuur ze je dan onder rembours als je maar weet dat de kosten daarvan voor jouw zijn.
    Ali rust in vrede en mag allah over je waken inshalah.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    29
    12-01-2004

    ik denk het niet! (ik weet het niet zeker)
    zie het leven niet al te fleurig, zeg alhamdoulilaah om alles wal Allah je geeft.

  4. #4
    jippie

    Reacties
    2.264
    04-12-2002

    Ik don't know..:verdomme:

  5. #5
    jippie

    Reacties
    2.264
    04-12-2002

    Re: Re: ik vroeg me af mag je volgens de islam naar een sperma bank gaan

    Origineel gepost door Eastboy
    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan stuur me een pm met je adres ik giet flessen coca cola (1.5 liter) vol en verstuur ze je dan onder rembours als je maar weet dat de kosten daarvan voor jouw zijn.


    Mag ik een kotszakje aub..snel snel..

  6. #6
    Me & Mo ...

    Reacties
    8.664
    29-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    nope mag ni...

    bisous xxx

    Voor alle gelegenheden...


  7. #7
    Me & Mo ...

    Reacties
    8.664
    29-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Vraag:
    Assalam alaikoem

    Ik wil volgende vraag stellen, is IN VITRO FERTILISATIE (= bevruchting buiten de baarmoeder d.m.v. zaadcel te injecteren in eicel en de bevruchte eicel nadien in de baarmoeder injecteren) toegestaan in de islam, wanneer de vruchtbaarheids probleem aan de beide koppels ligt en wanneer andere medische behandelingen niets uithaalt en met IVF is er toch kans op zwangerschap. wassalam




    Antwoord:


    Alle lof zij Allah. Deze vraag is al eerder onderzocht door de Islamitische Jurisprudentiële comité die het volgende uitgesproken heeft betreffende deze zaak:

    De volgende behandelingen zijn volgens de islamitische wetgeving niet legitiem, en zijn ten strengste verboden. Hierdoor ontstaan onechte familiebanden en de moederschap verdwijnt en het leidt naar andere zaken die volgens de islamitische wetgeving niet toegestaan zijn.

    De volgende zaken zijn ten strengste verboden:

    1. bevruchting door middel van een spermazaadcel van de echtegenoot en een eicel van een andere vrouw, buiten de baarmoeder en vervolgens de bevruchte eicel in de baarmoeder van de echtgenote plaatsen.

    2. bevruchting door middel van een spermazaadcel van een andere man dan de echtegenoot en de eicel van de vrouw, buiten de baarmoeder en vervolgens de bevruchte eicel in de baarmoeder van de echtgenote plaatsen.

    3. Bevruchting laten plaats vinden van een echtpaar en de bevruchte eicel plaatsen in de baarmoeder van een draagmoeder die zich vrijwillig opgeeft om het te dragen.

    Bovenstaande behandelingen zijn in de islam niet toegestaan. Men kan wel de volgende behandeling ondergaan nadat men verzekerd is van een correcte eerlijke behandeling:

    1. Dat de eicel van de echtgenote bevrucht wordt door een spermacel van de echtgenoot buiten de baarmoeder en vervolgens teruggezet wordt in de baarmoeder.

    2. Het nemen van een spermacel en deze inplanten in de baarmoeder van de echtgenote.

    Een aantal zaken die over het algemeen verboden zijn bij deze behandeling: het blootstellen van de 'aurah (dat wil hier zeggen: geslachtsdelen en andere plekken die niet zichtbaar mogen worden gemaakt behalve voor de echtgenoot) van de vrouw. Wat ook mogelijk is, is dat er een fout gemaakt wordt in het laboratorium door het omwisselen van zaadcellen en eicellen. Sommige dokters die een zwakke persoonlijkheid en geen waarden en normen hebben, willen vaak dat de behandelingen die zij uitvoeren 100 % slagen en daardoor allerlei mogelijkheden gebruiken, door bijv. Gebruik te maken van verschillende zaadcellen en spermacellen en deze te laten bevruchten en vervolgens in de baarmoeder van de vrouw die de behandeling ondergaat plaatsen. En Allah weet het beste.

    Al-Moedjamma' Al-Fiqhie, p. 34.

    Voor alle gelegenheden...


  8. #8
    Me & Mo ...

    Reacties
    8.664
    29-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door je_weet_toch
    oke waar baseer je dat op

    zie mn andere reactie...

    bisous xxx

    Voor alle gelegenheden...


  9. #9
    Me & Mo ...

    Reacties
    8.664
    29-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door je_weet_toch
    ja ik zag na dat ik hem had gepost


    bisous xxx

    Voor alle gelegenheden...


  10. #10
    Me & Mo ...

    Reacties
    8.664
    29-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door je_weet_toch
    dankje dat si duidelijk

    graag gedaan

    bisous xxx

    Voor alle gelegenheden...