1. #1
    ConFu$eD LiD

    Reacties
    157
    26-12-2003

    Question Iemand HEEL ERG goed in Engels..?

    Zijn er hier mensen die het Engels heel goed beheersen?

    Dan kun JIJ me helpen met t vertalen van een klein stukje Engels, If U Want To..

    Any volontours around here??

    I AM BACK ON TRACK PEOPLE !


  2. #2
    Girl Next Door

    Reacties
    95
    14-01-2003

    Origineel gepost door v1234
    Ja, maar die vertaalsite's zijn niet altijd goed he Ze vertalen meestal per woord, dus de zinsverband klopt haast nooit.
    Plaats je tekst en ik zal kijken wat ik voor je kan doen
    Liefs!

  3. #3
    ConFu$eD LiD

    Reacties
    157
    26-12-2003

    Hey meiden, thanxxxxx

    Niet dat ik geen Engels kan ofzow, maar is moeilijk stukje..
    Nou, hier komt het stukje ---->

    ************************************************** ****
    Founded in 1920, the National Bureau of Economic Research is a private, nonprofit, nonpartisan research organization dedicated to promoting a greater understanding of how the economy works. The NBER is committed to undertaking and disseminating unbiased economic research among public policymakers, business professionals, and the academic community.

    Over the years the Bureau's research agenda has encompassed a wide variety of issues that confront our society. The Bureau's early research focused on the aggregate economy, examining in detail the business cycle and long-term economic growth. Simon Kuznets' pioneering work on national income accounting, Wesley Mitchell's influential study of the business cycle, and Milton Friedman's research on the demand for money and the determinants of consumer spending were among the early studies done at the NBER.



    ************************************************** **


    Alvast heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!!
    Ma3a Salama

    I AM BACK ON TRACK PEOPLE !


  4. #4
    Girl Next Door

    Reacties
    95
    14-01-2003

    Origineel gepost door MocroSis_N
    Hey meiden, thanxxxxx

    Niet dat ik geen Engels kan ofzow, maar is moeilijk stukje..
    Nou, hier komt het stukje ---->

    ************************************************** ****
    Founded in 1920, the National Bureau of Economic Research is a private, nonprofit, nonpartisan research organization dedicated to promoting a greater understanding of how the economy works. The NBER is committed to undertaking and disseminating unbiased economic research among public policymakers, business professionals, and the academic community.

    Over the years the Bureau's research agenda has encompassed a wide variety of issues that confront our society. The Bureau's early research focused on the aggregate economy, examining in detail the business cycle and long-term economic growth. Simon Kuznets' pioneering work on national income accounting, Wesley Mitchell's influential study of the business cycle, and Milton Friedman's research on the demand for money and the determinants of consumer spending were among the early studies done at the NBER.



    ************************************************** **


    Alvast heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!!
    Ma3a Salama
    Nou meissie.......Het was inderdaad geen makkelijk stuk tekst, maar ik heb er even naar gekeken en heb het geprobeerd om het zo goed mogelijk te vertalen. Sommige dingen waren onduidelijk, maar dat heb ik achter tussen haakjes gezet.
    Dit is hoe ik het zou inleveren en ik hoop dat je een goed cijfer krijgt
    Laat me weten wat je kreeg.....Veel Liefs S!!!
    -----------------------------------------------------

    Het nationaal bureau van Economische onderzoek is een privaat, non-profit, en niet participerend (betekend dat ze niet meedoen aan iets…?? Onduidelijk. Er word niet gezegd waar ze niet aan meedoen…maar goed) onderzoek organisatie, dat opgericht is op 1920 om beter beeld te promoten van hoe de economie werk. De NBER is van plan om een economisch onderzoek onder de politieke, business professionals en de universitaire gemeenschap uit te voeren en de uitslagen hiervan uit te geven.

    Gaande jaren hebben er veel verschillende problemen waarmee ze het publiek confronteerde op de agenda gestaan van het onderzoeksbureau. Een van de eerste onderzoeken waarmee het onderzoeksbureau zich bezighield waren aggregatie economie, het in detail keuren van de zakenloop en op lange termijn economische groei. Simon Kuznets' pionieringswerk (betekend voortrekker….hij was dus de eerste die dit deed/uitvoerde) betreft het nationaal inkomensberekening, Wesley Mitchell’s invloedrijke studie betreft de zakenloop en Milton Friedman's onderzoek betreft de eis om geld te hebben en de vastberadenheid van consumenten om dat geld uit te geven waren één van de eerdere onderzoeken gedaan door het NBER.

  5. #5
    ConFu$eD LiD

    Reacties
    157
    26-12-2003

    Nogmaals meid, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eellllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll llllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
    erg bedankt, thanxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxshoukrannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
    merciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    Dankeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeee
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

    Bij mij doen die vertalen dingen het gedeeltelijk of juist helemaal niet!! Maar ja, komt ervan als je pc uit de jaren zero hebt.. En aan mn studiegenoot heb ik ook nix aan..

    Nogmaals thanx, en als ik iets voor jou kan doen, ik hoor het he!!

    Ma3a Salama

    Je hoort mn punt nog wel..

    I AM BACK ON TRACK PEOPLE !


  6. #6
    Girl Next Door

    Reacties
    95
    14-01-2003

    Origineel gepost door rachida86
    HEE GEEF ME IS EFFE ZO'N SITE VAN DIE VERTAAL DINGEN
    Hey Rachida...
    Er is helaas geen site waar je teksten kan vertalen. je kan alleen maar woordjes vertalen, maar vaak krijgt je geen antwoord.
    Voor hele teksten, You've got to use your own brain....
    Liefs S!!

  7. #7
    de koette lid

    Reacties
    1.001
    23-12-2003

    Milton Friedman's research on the demand for money and the determinants of consumer spending were among the early studies done at the NBER.

    dit wordt zo vertaald aangezien het een econmisch teskst is.

    milton friedmans onderzoek naar de vraag naar geld en de determinaten (dus de verschillende zaken die een invloed uit oefenen op iets) van consumenten uitgaven behoorden bij de eerste studies die werden uitgegeven door het NBER.

  8. #8
    Girl Next Door

    Reacties
    95
    14-01-2003

    Origineel gepost door sidiahmed
    Milton Friedman's research on the demand for money and the determinants of consumer spending were among the early studies done at the NBER.

    dit wordt zo vertaald aangezien het een econmisch teskst is.

    milton friedmans onderzoek naar de vraag naar geld en de determinaten (dus de verschillende zaken die een invloed uit oefenen op iets) van consumenten uitgaven behoorden bij de eerste studies die werden uitgegeven door het NBER.
    Je hebt gelijk......ik spreek helaas geen "econmomisch"
    Maar jou vertalen is inderdaad beter
    Beslama

  9. #9
    ConFu$eD LiD

    Reacties
    157
    26-12-2003

    Nou Girlfriend, het lukt me wel met jouw vertalingen..

    Ik heb by the way nog een nieuw stukje Engels..
    Voor any volontours..?


    __________________________________________________ __________
    Based in Honolulu, Hawaii, the Pacific Forum CSIS is a non-profit, private, foreign policy research institute that operates as the Asia Pacific arm of the Center for Strategic and International Studies of Washington, D.C. Founded in 1975, the thrust of the Forum's work is to help stimulate cooperative policies in the Asia Pacific region through debate and analyses undertaken with the region's leaders in the academic, government, and corporate arenas. The Forum's programs encompass current and emerging political, security, economic/business, and ocean policy issues. It collaborates with an extensive network of research institutes around the Pacific Rim, drawing on Asian perspectives and disseminating its projects' findings and recommendations to opinion leaders, governments, and publics through an active outreach program.

    An international Board of Governors guides the Pacific Forum's work; it is chaired by Brent Scowcroft, former Assistant to Presidents Bush and Ford for National Security Affairs. The Forum is funded by grants from foundations, corporations, individuals, and governments, the latter providing but a small percentage of the Forum's $1.2 million annual budget. The Forum's studies are objective and nonpartisan and it does not engage in classified or proprietary work.
    __________________________________________________ __________


    Sidi Ahmed, Kun je me misschien zo`n adres geven van een 'economisch' vertaalding?

    Alvast shoukran!!

    Ma3a Salama

    I AM BACK ON TRACK PEOPLE !


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    173
    06-05-2002

    Nonpartisan betekent volgens mij niet 'niet participerend' maar dat ze geen kant kiezen dus in normale taal "onafhankelijk".

  11. #11
    ConFu$eD LiD

    Reacties
    157
    26-12-2003

    Nee, ik weet wat niet-particperend betekent (= niet-deelnemend)

    Maar weet iemand toevallig een goede vertaalmachine???

    I AM BACK ON TRACK PEOPLE !


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    173
    06-05-2002

    Origineel gepost door MocroSis_N
    Nee, ik weet wat niet-particperend betekent (= niet-deelnemend)

    Maar weet iemand toevallig een goede vertaalmachine???
    He????Volgens mij begrijp je me verkeerd.....

    Girlfriend heeft staan in de eerste zin van de vertaling "Het nationaal bureau van Economische onderzoek is een privaat, non-profit, en niet participerend ".........

    Ik weet bijna zeker dat dit niet klopt en dat nonpartisan=onafhankelijk betekent.Ik vertaalde het dus alleen maar....snappez vous?....

  13. #13
    ConFu$eD LiD

    Reacties
    157
    26-12-2003

    Sorry, ik heb je inderdaad verkeerd begrepen..

    Nog bedankt voor je reactie, heb t net op tijd kunnen verbeteren..
    Shoukran!

    Ma3a Salama

    I AM BACK ON TRACK PEOPLE !


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    173
    06-05-2002

    Origineel gepost door MocroSis_N
    Sorry, ik heb je inderdaad verkeerd begrepen..

    Nog bedankt voor je reactie, heb t net op tijd kunnen verbeteren..
    Shoukran!

    Ma3a Salama
    Geeft niet

    You're welcome

  15. #15
    de koette lid

    Reacties
    1.001
    23-12-2003

    Origineel gepost door MocroSis_N
    Nee, ik weet wat niet-particperend betekent (= niet-deelnemend)

    Maar weet iemand toevallig een goede vertaalmachine???

    http://www.worldlingo.com/nl/product...anslation.html