1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    74
    09-01-2002

    WAT IS DE BETEKENIS VAN DROMEN EIGENLIJK????

    Beste mensen,,


    Selem Hlikoem,

    De meeste mensen denken, achhh..... dromen zijn toch bedrog. Maar dat is niet zo Het zijn allemaal tekens van allah.
    Als je iets droomt en dan de volgende dag wakker wordt vraagt je je natuurlijk af wat die droom eigenlijk betekent. Het zit namelijk zo.. bijvoorbeeld, als je droomt dat iemand dood gaat terwijl hij nog in leven is betekent dat, dat hij heel lang zal leven. Maar als je droomt dat het regent dan betekent dat dat er iemand in de familie dood gaat, want wallah ik dat is echt zo, het zit namelijk zo mijn nicht heeft een keer gedroomd dat het de hele tijd ging regenen en toen een paar dagen later was haar oom dood gegaan. En als je droomt over brood betekent dat je leven op goede weg leidt. dat zijn allemaal tekens van allah en wallah ze zijn allemaal waar. Ik kan nog wel een paar dromen vertalen wie er problemen mee heeft dus wees niet bang en vraag maar!!!

    En wallah wonderen bestaan ook!!!

    Beslama 3likoem!!!!!

  2. #2
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    ik word na een hevige droom wel eens wakker met een natte buik. Wat betekent dat?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    74
    09-01-2002

    Ik weet niet,.......... want je zegt niet wat je gedroomd hebt, ....of je hebt dan een nachtmerrie gehad.

    Wees duidelijk de volgende keer Roy


    Groetjes.....

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    74
    09-01-2002

    Ik weet niet,.......... want je zegt niet wat je gedroomd hebt, ....of je hebt dan een nachtmerrie gehad.

    Wees duidelijk de volgende keer Roy


    Groetjes.....

  5. #5
    elhabiba hbiebat edounja!

    Reacties
    976
    01-10-2001

    hallo,

    Ik heb hier thuis een boek die dromen uitlegt volgens de islam,dus meestal kan ik nagaan wat een droom betekent.
    Maar het komt niet altijd uit hoor.

    elhabiba

  6. #6
    Moderator

    Reacties
    24
    11-12-2001

    ik heb vaak gedroomt dat me moeder of me broer weer levent waren ze zijn nu al bijna 8 jaar overleden en ik heb vaak gedroomt dat ze levent weer waren alsof ze terug waren gekomen dat allah hun weer een kans heeft gegeven
    weet je mischien of het een betekenis heeft???

    dikke kusje semya

  7. #7
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Beste mensen,

    Wij kunnen kort zijn wat dromen betreft.
    Als je actief bent (dus niet slaapt) dan werkt je actieve bewustzijn.
    Als je slaapt, en de R.E.M. (Rapid Eye Movement) fase hebt bereikt, dan neemt je onderbwustzijn het over van je actieve bewustzijn.
    En hier gebeurt ook de verwerking , en datgene wat verwerkt is wordt , laat ons zeggen gevormd.
    Laat ons het in computertermen uitd******,
    je psychie wordt tijdens de Snelle Oog Beweging of kortweg R.E.M. gedefragmenteerd , alles beetje bij beetje de informatie van de actieve bewustzijn samen te brengen, datgene wat met elkaar wat te maken heeft.
    Veel onverwerkte ervaringen of gevoelings dwalen nog altijd rond in de ruimte van de psychie, en deze komen in de vorm van dromen naar boven, soms in heel bizarre dromen.

    dat is het , ik wens jullie allemaal zoete dromen toe.

    Justice.

    ------------------

  8. #8
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    CORRECTIE : uitd****** = uitd*****

  9. #9
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    SORRY, de sterretjes zij daar ongevraagd vanzelf gekomen...

  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    62
    02-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Ahlan,

    Mijn vriendin heeft al 2 of 3 keer gedroomd dat ze een heel knap dochtertje kreeg!
    Wat betekend dat???

    groetjes kbieda


  11. #11
    M avec N

    Reacties
    550
    11-01-2002

    SALAAM ALAIKOEM

    kan iemand mij helpen ik zie steeds dingen voor mij zoals de ex-vriend van mijn vriendin het is al een poosje uit maar de liefde hangt nog rond ...maar wat mijn probleem is is dat ik hem steeds zie lopen in beeld het lijkt of hij ergens op zoek is ik heb het tegen mijn vriendin gezegd en weet het zelf niet weet iemand hier de betekenis ervan>....... en nog iets als ik met mijn vriendin ben of waar dan ook dan zie ik dingen ik verbeeld me dingen bv: als ik tegen mijn vriendin zeg dat we diegene gaan zien dan gaan we hem of haar zien ik word er soms bang van.....kan iemand een conclussie trekken...alvast bedankt elmohim beslama groetjes nourjia

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    74
    09-01-2002

    Beste Nourija,

    Wat jou reactie betreft, je hebt een speciaal gevoel dat niet iedereen heeft. kijk dat soort dingen maak ik ook mee, ik droom soms iets en dan gebeurt het de volgende dag allemaal, dus alles wat ik heb gedroomd gebeurt in het echt, en je hoeft echt niet bang voor te zijn het is gewoon een gevoel. en die gevoel zegt wat er gaat gebeuren. Dus je hoeft echhhhhhhhhhhhhhhhhhhht niet bang te zijn .


    Heel veel groetjes en Beslama.......

  13. #13
    M avec N

    Reacties
    550
    11-01-2002

    SALAAM ALAIKOEM....

    ik heb het tegen iemand gezegd over jouw droom en volgens diegene zei als ze dat heeft gedroom heeft dan heb je de hel en de hemel gezien en dat je toch uiteindelijk niet in de hel zal belanden........nou INSHA ALLAH..... maar wat betreft dat je geroepen ben door een vrouw of know where geloof me ik heb het ook al meerdere malen meegemaakt maar ik heb mijn antw ook nog steeds niet gevonden net als bij jouw..... maar we zien wel waar ALLAH ons meeneemt..in ieder geval NN..succes en moge allah jou helpen...


    lalarifia...
    GELUKKIG ik ben niet de enige ikheb het denk ik ook een beetje van mijn moeder en mijn oudste zus ,... precies hetzelfde liedje ..maar ja we zien wel waar ALLAH ons brengt toch>>>?...maar ik moet eerlijk zijn soms is het echt FREAKY lijk net een HEKS .....elmohim beslama en moge ALLAH ook jou helpen ...groetjes nourjia

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    74
    09-01-2002

    selem no love,

    Over die droom dat je vader dood is gegaan betekent dat hij nog lang zal leven inschallah. en dat je huis in brand is gegaan en dat jij erin bent gegaan, betekent dat jij er altijd bent voor je familie in wat voor problemen zij ook zijn, en geloof me wallah is mij ook een keer overkomen. Ik droomde dat ik uit het raam was gesprongen van onze huis en toen was er helemaal niks met mij aan de hand. dat betekend dat je er bent voor mensen en dan nog met goede advies.


    Heeel veel geluk verder................

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    5
    12-12-2001

    Hoi Lala Rifia,

    Dit is allemaal heel erg indrukwekkend, ik droom heel vaak... maar sta er dan ook nooit bij stil dat het misschien iets betekent.
    Zoals wat jij had gedroomd, dat je uit het raam was gesprongen uit jouw huis.
    Nou, wallah je mag me geloven of niet, maar dat is de droom die ik ook heel vaak heb!

    Soms droom ik en dan lijkt het gewoon alsof het geen droom is, dus dan denk ik dat ik er echt inzit. En als ik wakker word dan vraag ik me soms af of het nou echt is gebeurt of niet. Nou, ik vind het allemaal wel heel scary hoor..

    groetjes!