1. #1
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Arrow Een foutje van de bank in uw voordeel :) Wat zou jij doen?

    Bijstandsmoeder aan de haal met 230.000 euro

    Uitgegeven: 27-9-2002 11:48
    Laatst gewijzigd: 27-9-2002 11:59

    AMSTERDAM - Een bijstandsmoeder uit Heerlen heeft in een paar maanden tijd ruim 230.000 euro erdoorheen gejaagd. Het geld was niet van haar, maar werd per ongeluk op haar rekening overgemaakt. Het geld was bedoeld als subsidie voor crisisopvang Passade in Nijmegen, zo schrijft de Telegraaf.



    In de maanden juni, juli en augustus werd er driemaal een bedrag van ruim 100.000 euro overgemaakt, zonder dat iemand de fout ontdekte. Van de in totaal 332.000 euro is er nog amper een ton over. De rest is helemaal op.

    De vrouw kocht onder meer een breedbeeldtelevisie met dvd-speler. Ze ging lekker op stap en vaak naar de kapper en betaalde haar schulden af. Ze dacht overigens niet alleen aan haar zelf, daklozen en een school voor gehandicapte kinderen in Tanzania kregen een behoorlijk geldbedrag van de opeens rijke dame.

    "We hebben nu aangifte gedaan en een deurwaarder ingeschakeld. Maar we weten dat het niet zal meevallen om al dat geld terug te vorderen," aldus de gemeentewoordvoerster in de krant. Het opvangtehuis Passade kan waarschijnlijk fluiten naar zijn centen. De Limburgse heeft geen cent meer en de gemeente liet weten niet van plan te zijn om nog eens 332.000 euro subsidie over te maken aan Passade.


    __________________________________________________ ____

    __________________________________________________ ____

    Wat zou jij doen als er per ongeluk een groot geldbedrag op je rekening wordt gestort. Waar zou je het aan uitgeven?

  2. #2
    Aya, Imran en Amani

    Reacties
    3.590
    05-03-2002

    Talking hahaha

    als het meer was zou ik vertrekken, weg ben ik dan. lekker terug naar leblad. dar iets beginnen waarmee het bedrag aleen maar groter wordt en als ik rijk ben(veel rijker) dan zou ik het dubbele van het bedrag terug geven, zo maak ik het goed in nl en kan ik weer terug komen(hoop ik dan).



    de engel loopt te ouwehoeren

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    37
    29-06-2002

    ja ik zou hetzelfde doen als boertje, ik zou me schuldig voelen als ik wist dat dat geld niet voor my bedoelt was en toch gebruiken.
    frans vroeg aan frans in het frans wat frans in het frans was ,frans zei tegen frans in het frans dat frans in het frans
    francais is

  4. #4
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    en als blijkt dat het geld eigenlijk van iemand is die er slechte dingen mee gaat doen..

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    521
    15-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    dan zou ik naar marokko gaan, als dus zou blijken dat het van een slecht persoon bedoeld was. en als het veel is zou ik naar lhaj gaan eerst en dan naar marokko. iets opzetten wat me ook geld zou leveren om forever te blijven wonen.
    <

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    134
    12-09-2002

    nou echt wel dat ik het geld op zou maken maar aangezien dan de deurwaarder wordt ingeschakeld om mijn spullen op te halen heb iker niks aan. maar ik kan natuurlijk altijd op iemand anders de naam een huis laten bouwen in maroc, wel te verstaan moeder of zus. broer maar ja dan maar hopen dat de familie wel betrouwbaar is he

  7. #7
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    of de eigenaar slechte of goede dingen ermee gaat doen is niet relevant !! Het is NIET van mij >> teruggeven
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  8. #8
    Wat?!

    Reacties
    718
    22-06-2002

    simpel >>> teruggeven

    Ed7ak Le Douniya Ted7aklak


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.256
    18-10-2001

    Ik zou ff n snelle reis plegen
    naar n ander oord en zeker n half jaar wegblijven..
    Ik zou zeker iets over maken aan n goed doel
    bijv: nierstichting en hartstichting..
    En mooie bak halen voor mij en mams.. En iets leuks
    voor Marokko... Maar ik mag verder gaan
    dromen, want zoiets gebeurd mij dus noooooooooit.. Dus dream on dreammmmmmmm dreammmmmmmmm dreammmmmmmmmm

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    597
    08-06-2002

    Ja ik las het vanmiddag...
    Ik vind het schandaaaaalig gewoon dat dat wijf alles heeft opgemaakt.
    Je moet eerst eens even nadenken dat dit geld van iemand anders is, en die mensen kunnen er wel naar fluiten, scandalous gewoon.

    Ik maak nu het zelfde mee, alleen ben ik de benadeelde partij, en wie weet kan ik ook naar mn geld fluiten als een of andere asociale medelander het geld op heeft gemaakt aan extraatjes terwijl ik er recht op heb...

  11. #11
    Die Eckte Lid

    Reacties
    4.208
    17-11-2001

    Origineel gepost door dulce_lamia
    Ja ik las het vanmiddag...
    Ik vind het schandaaaaalig gewoon dat dat wijf alles heeft opgemaakt.
    Je moet eerst eens even nadenken dat dit geld van iemand anders is, en die mensen kunnen er wel naar fluiten, scandalous gewoon.

    Ik maak nu het zelfde mee, alleen ben ik de benadeelde partij, en wie weet kan ik ook naar mn geld fluiten als een of andere asociale medelander het geld op heeft gemaakt aan extraatjes terwijl ik er recht op heb...
    maja....als jij ook niet weet dat het niet van jou is...tja...ik zou het er ook lekker van nemen...en dat de deurwarder nu wordt ingeschakeld is ook belachelijk...het is niet haar fout...moeten ze maar zorgvuldiger te werk gaan...
    "...Ik verander de zaken als maffiabazen die een wandeling maken
    Spit met een grote mond, ik ben tot de tanden bewapend
    Veel te dope voor jou om je gram te gaan halen
    Je kan kant noch wal raken, je valt net als je plan in het water..."

    - D@T KrAy-Z MoCrO, Platinum Lid

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    597
    08-06-2002

    Origineel gepost door D@T KrAy-Z MoCrO

    maja....als jij ook niet weet dat het niet van jou is...tja...ik zou het er ook lekker van nemen...en dat de deurwarder nu wordt ingeschakeld is ook belachelijk...het is niet haar fout...moeten ze maar zorgvuldiger te werk gaan...
    Nou daar ben ik het niet mee eens, op je bank/giroafschrift staat waar de bedragen vandaan komen en daarbij als jij zulke enorme bedragen op je rekening krijgt dan is het een kwestie van logsch nadenken dat het niet voor jou is.

    Er is een verschil tussen niet weten en niet willen weten.....

  13. #13
    mocro forever

    Reacties
    89
    18-06-2002

    ik zou het gewoon eerlijk terug geven want zoals ze bij ons zeggen floes alharam gaan snel op?????? kussie dalinda...

  14. #14
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik ben zo'n typ dat in de winkel al eerlijk zegt dat ze 20 cent teveel wisselgeld heeft teruggekregen. Dus ik zou een middagje vrij nemen en naar de bank snellen om te zeggen dat ze een foutje hebben gemaakt.

  15. #15
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Re: Een foutje van de bank in uw voordeel :) Wat zou jij doen?

    Origineel gepost door Safira75
    Bijstandsmoeder aan de haal met 230.000 euro

    Uitgegeven: 27-9-2002 11:48
    Laatst gewijzigd: 27-9-2002 11:59

    AMSTERDAM - Een bijstandsmoeder uit Heerlen heeft in een paar maanden tijd ruim 230.000 euro erdoorheen gejaagd. Het geld was niet van haar, maar werd per ongeluk op haar rekening overgemaakt. Het geld was bedoeld als subsidie voor crisisopvang Passade in Nijmegen, zo schrijft de Telegraaf.



    In de maanden juni, juli en augustus werd er driemaal een bedrag van ruim 100.000 euro overgemaakt, zonder dat iemand de fout ontdekte. Van de in totaal 332.000 euro is er nog amper een ton over. De rest is helemaal op.

    De vrouw kocht onder meer een breedbeeldtelevisie met dvd-speler. Ze ging lekker op stap en vaak naar de kapper en betaalde haar schulden af. Ze dacht overigens niet alleen aan haar zelf, daklozen en een school voor gehandicapte kinderen in Tanzania kregen een behoorlijk geldbedrag van de opeens rijke dame.

    "We hebben nu aangifte gedaan en een deurwaarder ingeschakeld. Maar we weten dat het niet zal meevallen om al dat geld terug te vorderen," aldus de gemeentewoordvoerster in de krant. Het opvangtehuis Passade kan waarschijnlijk fluiten naar zijn centen. De Limburgse heeft geen cent meer en de gemeente liet weten niet van plan te zijn om nog eens 332.000 euro subsidie over te maken aan Passade.


    __________________________________________________ ____

    __________________________________________________ ____

    Wat zou jij doen als er per ongeluk een groot geldbedrag op je rekening wordt gestort. Waar zou je het aan uitgeven?
    Min gedrag zou hetzelfde zjn. Schulden betalen.&nbsp;PC met 80GB, en verder zou ik wel zien.
    Ik heb nooit slaap.