1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    17
    26-08-2002

    Wat Vinden Jullie Hier Van ? (nawijn)

    UTRECHT/DEN HAAG - 26/09/02 - Minister Nawijn (Vreemdelingenbeleid en Integratie) opent maandag de eerste inburgeringscursus voor imams. Hij doet dat in het trainingscentrum Kontakt der Kontinenten in Soesterberg, dat de cursus gaat verzorgen.

    Voor buitenlandse 'geestelijk bedienaren' die nieuw zijn in Nederland, geldt sinds 1 januari de verplichting om een inburgeringscursus te volgen. Voor het onderdeel dat gericht is op de maatschappijkennis van imams, was echter nog geen instelling gevonden die dat kon verzorgen.

    Daarom beginnen de eerste zeven imams na de introductiebijeenkomst van maandag pas op 15 oktober met hun cursus. De islamitische voorgangers hebben wel vast andere onderdelen van het programma, zoals de taalcursus, kunnen doen.

    De verplichte inburgeringscursus geldt ook voor imams die tijdelijk in Nederland zijn. Imams die al langer in ons land verblijven, kunnen op vrijwillige basis aan het programma deelnemen.

  2. #2
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Hoe je het ook wendt of keert, ook een Imam is een burger net als een dominee of een pater. En juist een Imam kan veel baat hebben bij een goede kennis van de NL-samenleving.
    Ik heb nooit slaap.


  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    521
    15-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ik vind het een goed initiatief.

    ik vind wat de nl taal betreft dat iedereen die moet leren, het is alleen maar nuttig voor jezelf, zo kan je ook eens een keer naar eeen instelling zonder tolk en kan je voor je zelf opkomen etc etc.

    Het is een stukje onafhankelijkheid vind ik.

    en wat de nl normen en waarden betreft, ik vind dat je die minstens moet kennen, of je daar zelf gebruik van gaat maken dat moet ieder voor zich weten, maar het is goed om zo'n cursus te volgen.
    <

  4. #4
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Re: Re: Wat Vinden Jullie Hier Van ? (nawijn)

    Origineel gepost door Pim


    Nutteloze bezigheid voor die gasten..je denkt toch niet dat die radicale soepjurken zich laten beinvloeden door een racist..

    LOIcursus in land van herkomst is de enige oplossing
    &nbsp;

    beetje respect kan geen kwaad

  5. #5
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Re: Re: Re: Re: Wat Vinden Jullie Hier Van ? (nawijn)

    Origineel gepost door Pim


    Ja sorry, Nawijn is geen racist. Je hebt gelijk.
    we zijn niet alleen dom, maar ook grappig ;-)

    goede combinatie

  6. #6
    Upper-level demon

    Reacties
    89
    21-10-2002

    Origineel gepost door HassanGoed
    Ach wat boeit het ook. Voor de enige echte Nederlander zul je altijd een (in hun ogen, liefst criminele) buitenlander blijven; ook na 10 jaar.
    Dat ben ik niet met je eens...als iemand al 10 jaar in Nederland woont, vloeiend Nederlands spreekt, zich grotendeels volgens de Nederlandse normen en waarden gedraagt en zelf zegt zich Nederlander te voelen (ipv Marokkaan ofzo), dan beschouw ik diegene toch gewoon als Nederlander.

    Als iemand na 10 jaar nog steeds continue arabisch brabbelt, de Nederlandse wet niet erkent, maar slechts de Sharia en nog steeds zegt Marokkaan te zijn, dan is diegene voor mij een Marokkaan.

  7. #7
    botergeil

    Reacties
    29
    04-08-2002

    Het is een eikel die Nawijn.

  8. #8
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    mag 8 jaar ook ?
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER