1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    66
    29-04-2008

    invoeren in marokko

    wie weet hoeveel het kost om ongeveer een raptor qaud in marokko in te voeren of wie heeft er ervaring mee ?


    alvast bedankt

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    281
    01-04-2005

    dat gaat veel kosten, kdacht zo een 600-tal eurotjes.
    Ik was ook vanplan om een quad in te voeren maar heb het niet gedaan.
    Je kan hem beter terug meenemen ;-)
    Ik zeg niks...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    576
    05-03-2007

    Karim, een Raptor is een 600cc 0f 650cc valt onder rijbewijs en niet brommercertificaat. Met andere woorden invoer is iets van 3.000 of 4.000 euro! Als het niet meer is, 600 euro is geen geld, was het maar waard dat raptor invoeren zoveel koste.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.188
    18-03-2007

    Citaat Geplaatst door Milaaaa80 Bekijk reactie
    Karim, een Raptor is een 600cc 0f 650cc valt onder rijbewijs en niet brommercertificaat. Met andere woorden invoer is iets van 3.000 of 4.000 euro! Als het niet meer is, 600 euro is geen geld, was het maar waard dat raptor invoeren zoveel koste.

    Overdrijven is ook een vak een Yamaha Raptor is 660 cc (2007 is 700 cc) voor een waterscooter (1300cc) vroegen ze in Marokko al een bedrag van 3700 euro, dus laten we zeggen iets meer dan de helft vragen ze voor de quad, dat is dus een bedrag van pakweg 2000 euro.


    En inderdaad als het "maar" 600 euro koste, dan reed niemand in Marokko nog met de Auto

  5. #5
    maghrebijn

    Reacties
    215
    14-05-2002

    Citaat Geplaatst door mocroskissos Bekijk reactie
    wie weet hoeveel het kost om ongeveer een raptor qaud in marokko in te voeren of wie heeft er ervaring mee ?


    alvast bedankt

    Dat kost je 32,5% van de waarde van de quad (feitelijk de CIF-waarde).

    Als je geen factuur hebt van de quad maakt de douane zelf een schatting van de waarde van de goederen op basis van eerdere gelijksoortige importen.

    Mocht je overgaan tot import dan adviseer je om een factuur op te maken en de douane-beambte die jou quad inklaart wat 'koffiegeld' toe te schuiven. Scheelt je tijd en gedoe.

    Kortom, als je een Raptor quad van 8000 euro Marokko wil invoeren zul je ongeveer 2600 euro kwijt zijn aan invoerrechten.

    Maar als je creatief en slim bent haal je de quad in NL uit elkaar, verdeel je 'm over een paar zomervakantiebusjes binnen je familie en eenmaal in Marokko zet je 'm weer in elkaar.
    succes leaves clues

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.188
    18-03-2007

    Citaat Geplaatst door Warzazate Bekijk reactie
    Dat kost je 32,5% van de waarde van de quad (feitelijk de CIF-waarde).

    Als je geen factuur hebt van de quad maakt de douane zelf een schatting van de waarde van de goederen op basis van eerdere gelijksoortige importen.

    Mocht je overgaan tot import dan adviseer je om een factuur op te maken en de douane-beambte die jou quad inklaart wat 'koffiegeld' toe te schuiven. Scheelt je tijd en gedoe.

    Kortom, als je een Raptor quad van 8000 euro Marokko wil invoeren zul je ongeveer 2600 euro kwijt zijn aan invoerrechten.

    Maar als je creatief en slim bent haal je de quad in NL uit elkaar, verdeel je 'm over een paar zomervakantiebusjes binnen je familie en eenmaal in Marokko zet je 'm weer in elkaar.
    Het is dan wel te hopen dat je die raptor alleen gaat rijden in een dorp (dus in taza, guercif, bny bouayach, dat soort gehuchten. Mocht je er mee in de grote stad (al hoceima, tanger, tetouan etc) gaan rijden, adviseer ik je dit echt af! Het is een kwestie van tijd eer je wordt aangehouden (wat gegarandeerd gaat gebeuren) en de papieren moet overhandigen. Denk niet dat je ze dan kan omkopen, de agenten weten om welk bedrag (importkosten) het gaat. Mocht je ze dus w2illen omkomen moet je diep... heeeeel diep in de buidel tasten en dan heb je nog steeds niks ingevoerd de volgende angent doet dus weer precies hetzelfde!!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    21
    19-06-2007

    Citaat Geplaatst door Jongenman83 Bekijk reactie
    Het is dan wel te hopen dat je die raptor alleen gaat rijden in een dorp (dus in taza, guercif, bny bouayach, dat soort gehuchten. Mocht je er mee in de grote stad (al hoceima, tanger, tetouan etc) gaan rijden, adviseer ik je dit echt af! Het is een kwestie van tijd eer je wordt aangehouden (wat gegarandeerd gaat gebeuren) en de papieren moet overhandigen. Denk niet dat je ze dan kan omkopen, de agenten weten om welk bedrag (importkosten) het gaat. Mocht je ze dus w2illen omkomen moet je diep... heeeeel diep in de buidel tasten en dan heb je nog steeds niks ingevoerd de volgende angent doet dus weer precies hetzelfde!!
    maar als je motor rijbewijs heb dan kunnen ze niks doen

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.188
    18-03-2007

    Citaat Geplaatst door Tbs Bekijk reactie
    maar als je motor rijbewijs heb dan kunnen ze niks doen
    Dat heeft er niets mee te maken...
    Je voert een motorvoertuig in zonder hierover te betalen, dat is strafbaar.
    Mocht je de raptor mee terug nemen is er indd niets aan de hand, dan kun je hem kosteloos invoeren en weer uitvoeren.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    281
    01-04-2005

    Idd gewoon invoeren en terug uitvoeren.

    Btw, ik verkoop mijn raptor 660 bwj 2005

    Iemand geinteresseerd?
    Ik zeg niks...

  10. #10
    --

    Reacties
    3.783
    16-12-2007

    Prijs ?

    Ik was ook van plan een mee te nemen, maar dat gaat niet door.

    Dus als je hem weer mee terug neemt, dan is dit kostenloos ?
    WIe heeft ervaring met een quad in marokko, ik bedoel dan parkeren, alleen laten staan, jaloezi, politie, aanhouden, rijden door stad, strand etc.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    21
    19-06-2007

    Citaat Geplaatst door Jongenman83 Bekijk reactie
    Dat heeft er niets mee te maken...
    Je voert een motorvoertuig in zonder hierover te betalen, dat is strafbaar.
    Mocht je de raptor mee terug nemen is er indd niets aan de hand, dan kun je hem kosteloos invoeren en weer uitvoeren.
    ja maar ik bedoel als je motor rijbewijs heb dan kunnen die agenten niks doen ..?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    21
    19-06-2007

    Citaat Geplaatst door KarimBorgerhout Bekijk reactie
    Idd gewoon invoeren en terug uitvoeren.

    Btw, ik verkoop mijn raptor 660 bwj 2005

    Iemand geinteresseerd?

    is ie eerlyk en hoeveel ?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    281
    01-04-2005

    Citaat Geplaatst door jhd Bekijk reactie
    Prijs ?

    Ik was ook van plan een mee te nemen, maar dat gaat niet door.

    Dus als je hem weer mee terug neemt, dan is dit kostenloos ?
    WIe heeft ervaring met een quad in marokko, ik bedoel dan parkeren, alleen laten staan, jaloezi, politie, aanhouden, rijden door stad, strand etc.
    Kvraag er 5000 EUR voor.

    Alleen laten staan moet je zeker niet doen.
    Aanhouden valt mee, kwoon nabij nador dus dat valt nog mee.
    Rijden door stad, .... gevaarlijk!!
    Jaloezie: te erggggg, heb altijd slagermes onder zadel liggen.

    Een keertje wilde een pick-up mij van de weg rammen.
    Ik kan je 1 ding zeggen voor als je een quad meeneemt wees voorzichtig.
    Ik zeg niks...

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    112
    05-04-2010

    salam,

    Hoeveel is ongeveer de prijs om een quad 49cc/70cc in marokko in te brengn?

    choukran

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7
    17-11-2010

    Ik ben van plan om een quad te kopen in marokko insha'allah.

    Een Yamaha raptor 250cc met papieren, verzekering en kenteken. Maar de vraag is of ik dan gezeik krijg met die agentes daar omdat ik 16 ben en omdat ik niet in het bezit ben van een rijbewijs of brommercertificaat of wat dan ook.

    Weet iemand hier meer vann?