1. #1
    leuke lid

    Reacties
    73
    16-11-2001

    Wie o wie

    Hoi allemaal,

    Er vroeg mij iemand eens iets, hij zei:

    IS EEN MAROKKAAN EEN CRIMINEEL OF EEN CRIMINEEL EEN MAROKKAAN?

    HHAHAHA IK MOEST LACHEN EN GAF HEM ANTWOORD: GEEN VAN BEIDEN

    Wat is jullie antwoord hierop? Damn hebben wij dan echt zo'n negatief beeld bij de Nederlanders?

    Groetjes
    www.astrasat.nl

    ASALAMOHALAIKOEM MIJN BROEDERS EN ZUSTERS!

  2. #2
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: Wie o wie

    Origineel gepost door SALIMAELB
    Hoi allemaal,

    Er vroeg mij iemand eens iets, hij zei:

    IS EEN MAROKKAAN EEN CRIMINEEL OF EEN CRIMINEEL EEN MAROKKAAN?

    HHAHAHA IK MOEST LACHEN EN GAF HEM ANTWOORD: GEEN VAN BEIDEN

    Wat is jullie antwoord hierop? Damn hebben wij dan echt zo'n negatief beeld bij de Nederlanders?

    Groetjes
    tuurlijk kun je er wel om lachen...terwijl het eigenlijk heel triest is...als je kijkt dat groningse taxi chauffers weigeren om jongeren van marokaanse afkomst weigeren te vervoeren....dan lach je niet meer zo....tenminste ik niet...

    Marokkanen hebben helaas, ook hier in het noorden ik zit vlak bij Groningen...een negatief beeld bij de overige mede-landers...in Emmen bijvoorbeeld is een hele maroc-gang in het centrum die de boel terroriseert...geen pretje om daar uit te gaan...

    Gister nog zal ik een marokkaanse jongen een deur uitlopen terwijl net een vrouw op dat zelfde moment het zelfde doet...hij wijkt niet en komt tegen haar..(borsten) zij loopt weg..en moppelt..stomme k*t marokaan...

    Gelukkig is het negatieve beeld van marokkanen bij mij niet minder dan het beeld dat ik heb van sommige mede-landers...maar er zijn er ook die helemaal niets moeten van marokkanen...jongen/meisje doet er niet toe...

    Ik hoop dat de jongeren zich bewust worden van hun gedrag......alleen jullie kunnen het negatieve beeld veranderen in een positieve...

    Een goed voorbeeld is de manifestatie a.s. zondag in Paradiso Amsterdam..(benjebangvoormij)...ik zou bijna zeggen...neem enkele taxi chafferus mee uit Griningen...ik stap in Assen op....dan kunnen we kletsen....

    beslama...Sahira...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  3. #3
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Pim
    In Nederland of in Marokko?
    wat dacht je van marokkanen in Timboektoe....
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    103
    26-08-2002

    Oh ik zie het al, je komt uit Groningen niks aan te doen dat je er nu pas achterkomt!!!! Wij Marokkanen zijn allemaal een stelletje Criminelen!!!!

    Geintje

    Ik zou zeggen ome media en ome minister zeggen dat Marokkanen een stel criminelen zijn, en als die dat zeggen hè dan dan dan............ .
    De Heilige Koran: Soera (2) Al Baqara, vers 286;

    Allah belast geen ziel boven haar vermogen. Voor haar is wat zij verdient en tegen haar is ook wat zij verdient. "Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben begaan, Heer, en belast ons niet, zoals Gij degenen, die vóoor ons waren hebt belast; onze Heer belast ons niet met datgene, waarvoor wij de kracht niet hebben (het te dragen), wis onze fouten uit en schenk ons vergiffenis en wees ons barmhartig; Gij zijt onze Meester, help ons daarom tegen het ongelovige volk."

  5. #5
    leuke lid

    Reacties
    73
    16-11-2001

    Beste Sahira,

    IThanx voor je reacties. Ik ben met het heel veel met je eens en kom zelf ook uit Groningen en ben blij dat ik hier meer kansen heb gehad om een goede studie te volgen (echte studentenstad). Eerlijk gezegd ben ik blij dat hier relatief minder marokkanen zijn en je minder wordt meegesleept door anderen.

    a.s. zondag zeg je he, hmmm ik hoef dan niet te werken en dan stap ik wel in Groningen in en zie je in Assen... mail je me even over de tijd?

    Ma3aSalaam

    Fouad
    www.astrasat.nl

    ASALAMOHALAIKOEM MIJN BROEDERS EN ZUSTERS!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    19
    25-04-2002

    hey mensen ,
    Hebben julllie dat gehoord over die taxi's in groningen , ik kom zelf uit groningen en mijn broer(advocaat) was op de televisie en heeft het even recht gezet over die marokanen die niet de taxi mogen gebruiken.
    Hij was biij de nos, spits radiozender en bij oogtv,hij zei:" hoe kunnen jullie zien of een persoon een marokkaan is", jullie zien een getinte huid en gaan er meteen vanuit dat het een marokkaan is", hij heeft ook de wet voor discriminatie voorgelezen.
    Ik ben echt trots op hem!!!!!!!!!!

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    170
    17-04-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Wie o wie

    Origineel gepost door SALIMAELB
    Hoi allemaal,

    Er vroeg mij iemand eens iets, hij zei:

    IS EEN MAROKKAAN EEN CRIMINEEL OF EEN CRIMINEEL EEN MAROKKAAN?

    HHAHAHA IK MOEST LACHEN EN GAF HEM ANTWOORD: GEEN VAN BEIDEN

    Wat is jullie antwoord hierop? Damn hebben wij dan echt zo'n negatief beeld bij de Nederlanders?

    Groetjes
    Degene die jou deze vraag heeft gesteld is erg zwak in zijn stelling. Als een Marokkaan al NIET per definitie een crimineel is dan is zijn tweede stelling al de grond in geboord want dan is de crimineel ook niet per definitie een marokkaan. Erg dubbel allemaal. Ik vind hem tevens niet zo grappig. Ik ben Marokkaan en ben niet crimineel. Crimineel zijn heeft niks te maken met je etniciteit alhoewel dat wel zo gepresenteerd wordt. Dan komt men met:" De cijfers liegen er niet om" Men schuwt dan ook niet om zomaar met cijfers te gooien.
    Als je een rapport hebt over Amsterdam, Utrecht en Rotterdam en je dan concludeert dat met name Allochtonen in de criminaliteit vervallen dan is dat niet zo gek. Met name in de randstad wonen veel allochtonen, in de randstad is er dus misschien relatief gezien veel criminaliteit onder bepaalde bevolkingsgroepen maar over het geheel genomen dus absoluut niet.
    Het tweede punt dat ik wil maken is dat de meeste criminelen een bepaalde sociale economische achtergrond hebben, dan spreek ik over zowel allochtonen als autochtonen. Ik vind het dan niet gek dat er op sommigen plekken meer criminaliteit wordt veroorzaakt door Allochtonen omdat zij veel vaker uit gezinnen komen met een lage sociale economische status. De media moet niet alles zo opblazen en de Nederlander moet niet alles voor zoete koek slikken. We moeten er samen voor gaan om te werken naar een oplossing.

    Grtz,
    Boerinneke

  8. #8
    Mevr. Houthakker!

    Reacties
    1.506
    12-08-2002

    Re: Re: Wie o wie

    Origineel gepost door Boerinneke


    Degene die jou deze vraag heeft gesteld is erg zwak in zijn stelling. Als een Marokkaan al NIET per definitie een crimineel is dan is zijn tweede stelling al de grond in geboord want dan is de crimineel ook niet per definitie een marokkaan. Erg dubbel allemaal. Ik vind hem tevens niet zo grappig. Ik ben Marokkaan en ben niet crimineel. Crimineel zijn heeft niks te maken met je etniciteit alhoewel dat wel zo gepresenteerd wordt. Dan komt men met:" De cijfers liegen er niet om" Men schuwt dan ook niet om zomaar met cijfers te gooien.
    Als je een rapport hebt over Amsterdam, Utrecht en Rotterdam en je dan concludeert dat met name Allochtonen in de criminaliteit vervallen dan is dat niet zo gek. Met name in de randstad wonen veel allochtonen, in de randstad is er dus misschien relatief gezien veel criminaliteit onder bepaalde bevolkingsgroepen maar over het geheel genomen dus absoluut niet.
    Het tweede punt dat ik wil maken is dat de meeste criminelen een bepaalde sociale economische achtergrond hebben, dan spreek ik over zowel allochtonen als autochtonen. Ik vind het dan niet gek dat er op sommigen plekken meer criminaliteit wordt veroorzaakt door Allochtonen omdat zij veel vaker uit gezinnen komen met een lage sociale economische status. De media moet niet alles zo opblazen en de Nederlander moet niet alles voor zoete koek slikken. We moeten er samen voor gaan om te werken naar een oplossing.

    Grtz,
    Boerinneke



    Hey boerinneke,


    Ik mag jou wel!
    Ben het 100 procent met je eens!!!!!!!!!!!!!!!!


    Houdou
    Dag fans!!! ..................................

  9. #9
    MVC Premium

    Reacties
    170
    17-04-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Re: Re: Wie o wie

    Origineel gepost door Krullebol





    Hey boerinneke,


    Ik mag jou wel!
    Ben het 100 procent met je eens!!!!!!!!!!!!!!!!


    Houdou
    Ik mag krullenbollen ook wel


  10. #10
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door SALIMAELB
    Beste Sahira,

    IThanx voor je reacties. Ik ben met het heel veel met je eens en kom zelf ook uit Groningen en ben blij dat ik hier meer kansen heb gehad om een goede studie te volgen (echte studentenstad). Eerlijk gezegd ben ik blij dat hier relatief minder marokkanen zijn en je minder wordt meegesleept door anderen.

    a.s. zondag zeg je he, hmmm ik hoef dan niet te werken en dan stap ik wel in Groningen in en zie je in Assen... mail je me even over de tijd?

    Ma3aSalaam

    Fouad
    Salaam Fouad....en mensen maar zeggen dat er alleen maar boeren uit het Noorden komen....je hebt groot gelijk...ondanks dat er relatief weinig allochtonen wonen vind het nog steeds fijn hier ....de sociale kontrole is voor jou als marokkaan minder ....maar voor molukkers is het soms een crime...er wonen nl. relatief meer molukkers in het noorden dan in heel Nederland lijkt het....

    Leuk......de manifestatie begint om 12.00 uur...ik heb met andere yasmina-leden af gesproken om 11.00 uur in A'dam C.S....dat betekent voor mij de trein om ong. 8.30 en jij eerder.....als we geluk hebben zijn tegen half 11 in A'dam...mooie tijd lijkt me?

    maarrreehhh....hoe weet ik dat jij het bent??? al die marokkanen lijken nl. op elkaar.....
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  11. #11
    MVC Premium

    Reacties
    170
    17-04-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Oh Oh Oh Sahira ben je weer aan ut daten (Nee hoor meid ga door met je ronselpraktijkjes, aan jou hebben we nog wat )

  12. #12
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Boerinneke
    Oh Oh Oh Sahira ben je weer aan ut daten (Nee hoor meid ga door met je ronselpraktijkjes, aan jou hebben we nog wat )
    daten voor een goed ......ik blijf met mijn ronsel praktijkjes bezig....blijf je slank bij.....
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  13. #13
    leuke lid

    Reacties
    73
    16-11-2001

    Salaamo3alaikoem,

    Hey Hey hoe is het op deze morgen met julli?

    Ik zal eerst reageren op Ikram. Ja Ikram je broer Said heeft helemaal gelijk, jammer dat ik het niet gezien heb op oogtv. Maar ik moet je teleurstellen meid. Via via heb ik gehoord wie het waren en DAMN daar zat wel degelijk een Marokkaan bij... Als het allemaal waar is. Doe je nog even de groeten aan al je vier grotere broers and rest of the gang...hihii. als je goed leest en mijn namen bekijkt dan weet je wel wie ik ben. Hint: astrasat.nl

    Sahira, lieve meid ik wil graag zondag komen, maar heb het heel druk met mijn dagelijkse bezigheden, dus kan je niets beloven. Zondag ben ik wel vrij, maar doe dan meestal de dingen waaraan ik doordeweeks niet aan toe kwam (administratie en rust en moskee). Maar misschien zal ik voor deze zondag een uitzondering kunnen maken, especially for u!!! Joking... Maar eeuh lieverd, ik zal jou wel herkennen, geloof me ik kan Molukkers heel goed onderscheiden van Javanen en Afrikanen... okay? En ik? Nou ik ben DE TYPISCHE MAROKKAAN, KNAP, SPORTIEF en SIKJE OF BAARDJE.

    We'll keep in touch.

    Ma3asalaam
    www.astrasat.nl

    ASALAMOHALAIKOEM MIJN BROEDERS EN ZUSTERS!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    49
    16-09-2002

    Ik vind het DOM DOM DOM dat in veel ogen, Marokkanen synoniem staan voor Criminelen. Ik ben een Marokkaan en als ik de media mag geloven maakt mij dat tot een crimineel....ONZIN!!!!

    Liefs Safa
    Don't let what happened in your past hurt your future

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    668
    21-02-2022

    Safa21 is nu safa 43

    dat waren tijden toen nog veel vrouwen op mja reageren

    tijd gaat snel