1. #106
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Citaat Geplaatst door Rood79 Bekijk reactie
    Salaam 'alaikoem,

    met deels dat er bijzondere dingen gebeuren op een bijzondere plek(Mekka), heb ik toch deels gedeeld dan broeder? zo zie ik dat. Ik vroeg in mijn (aller)eerste aan je of er engelen in menselijke gedaantes kunnen verschijnen, op basis van datgene wat men meemaakt op de Hadj, kan ik zeggen dat ze wel bestaan, wa Allahoe 'alem.

    wat ik me afvraag broeder over het Hiernamaals, is of er met anderen gedeeld mag worden hoe zwaar het in het Hiernamaals is voor iemand die niet zijn/haar gebeden compleet heeft verricht? Dus niet hier op Marokko.nl, maar één op één aan iemand, ik heb wel eens gehoord dat de zegeningen van de dromer kunnen afnemen en dat je datgene wat een overledene verteld niet mag door vertellen wa Allahoe 'alem.
    Het Hiernamaals is zwaar

    Salaam 'alaikoem
    Ooooh, okee, sorry..

    Uhmm je vragen..

    Allah oe A3lem, maar is het niet juist onze plicht om mensen tot het goede uit te nodigen.

    Maar Allah oe A3lem ik weet niet of het mag om iets te vertellen wat door een overleden verteld is..

    Is idd erg zwaar, mits je niet goed bezig bent, Stagfirillah SubhanAllah

    Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe

    Geen lid meer, weg!


  2. #107
    7or en Nour = OFF

    Reacties
    2.470
    18-02-2007

    Citaat Geplaatst door kimadore Bekijk reactie
    Ooooh, okee, sorry..

    Uhmm je vragen..

    Allah oe A3lem, maar is het niet juist onze plicht om mensen tot het goede uit te nodigen.

    Maar Allah oe A3lem ik weet niet of het mag om iets te vertellen wat door een overleden verteld is..

    Is idd erg zwaar, mits je niet goed bezig bent, Stagfirillah SubhanAllah

    Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe

    Salaam 'alaikoem,

    Alleen al het gebed, gaat niet om slechte daden, kunnen wij niet over oordelen, maar ik weet dat het gebed heel streng wordt gerekend in het hierna, dus als je iets gemist hebt aan gebed, moet het daar allemaal ingehaald worden. Dus zoveel compenseren wat je kunt in het leven hier, want voor je het weet leg je een reis af voor het gebed hierna en kan jaren over heen gaan.
    Wees in de wereld als een vreemdeling of reiziger.

    Moderator 7eloua: Ik wilde gewoon even kwijt dat ik zo nu en dan reacties van je ben tegengekomen vandaag en een andere dag, ik weet niet meer wanneer, maar dat ik die reacties zo mooi,leuk, genuanceerd, adviserend, aanmoedigend en begripvol vind en overigens heel erg cool ... Vandaar een virtueel bloemetje ~~@

  3. #108
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Citaat Geplaatst door Rood79 Bekijk reactie
    Salaam 'alaikoem,

    Alleen al het gebed, gaat niet om slechte daden, kunnen wij niet over oordelen, maar ik weet dat het gebed heel streng wordt gerekend in het hierna, dus als je iets gemist hebt aan gebed, moet het daar allemaal ingehaald worden. Dus zoveel compenseren wat je kunt in het leven hier, want voor je het weet leg je een reis af voor het gebed hierna en kan jaren over heen gaan.

    Wa3alaikoem wa Selam warahamtoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe,

    Klopt idd, het gebed is volgens mij het eerst waar je voor ondervraagt wordt, dus jaah, Moge Allah Subhana Wa Tabaraka Wa Ta3ala ons allen leiden op het rechte Pad. Het Pad dergene Hij Zijn Gunsten heeft geschonken, en niet het Pad waar Zijn Toorn rust. En moge Allah Subhana Wa Tabaraka Wa Ta3ala ons alles vergeven InshAllah, Allahoema Amien, Amien Ya Rabb Al-3alamien.

    Selam oe alaikoem warahamtoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe

    Geen lid meer, weg!


  4. #109
    20jaar

    Reacties
    237
    07-09-2007

    Bedankt voor het plaatsen! Plaats meer aub

  5. #110
    7or en Nour = OFF

    Reacties
    2.470
    18-02-2007

    Citaat Geplaatst door kimadore Bekijk reactie
    Wa3alaikoem wa Selam warahamtoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe,

    Klopt idd, het gebed is volgens mij het eerst waar je voor ondervraagt wordt, dus jaah, Moge Allah Subhana Wa Tabaraka Wa Ta3ala ons allen leiden op het rechte Pad. Het Pad dergene Hij Zijn Gunsten heeft geschonken, en niet het Pad waar Zijn Toorn rust. En moge Allah Subhana Wa Tabaraka Wa Ta3ala ons alles vergeven InshAllah, Allahoema Amien, Amien Ya Rabb Al-3alamien.

    Selam oe alaikoem warahamtoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe

    Salaam 'alaikoem,

    klopt broeder.

    ameen op je dou'a.

    Salaam 'alaikoem
    Wees in de wereld als een vreemdeling of reiziger.

    Moderator 7eloua: Ik wilde gewoon even kwijt dat ik zo nu en dan reacties van je ben tegengekomen vandaag en een andere dag, ik weet niet meer wanneer, maar dat ik die reacties zo mooi,leuk, genuanceerd, adviserend, aanmoedigend en begripvol vind en overigens heel erg cool ... Vandaar een virtueel bloemetje ~~@

  6. #111
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Sorry dat ik lang tijdje niets van me heb laten horen, geen internet meer, voor korte duur.

    Mvg,

    Fouad

    Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabaraaktoe wa maghfiratoe,

    Binnenkort meer InshAllah

    Dank u Rood79, Amien.


    En Moroccanlady, graag gedaan

    Geen lid meer, weg!


  7. #112
    7or en Nour = OFF

    Reacties
    2.470
    18-02-2007

    Citaat Geplaatst door kimadore Bekijk reactie
    Sorry dat ik lang tijdje niets van me heb laten horen, geen internet meer, voor korte duur.

    Mvg,

    Fouad

    Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabaraaktoe wa maghfiratoe,

    Binnenkort meer InshAllah

    Dank u Rood79, Amien.


    En Moroccanlady, graag gedaan

    wa 'alaikoem salaam,

    zeg maar "je" hoor broeder.

    excuus dat ik een beetje ben afgeweken van je topic,

    ik sluit me aan bij de andere reacties, je info is MaSha Allah; ga zo door!

    Salaam 'alaikoem
    Wees in de wereld als een vreemdeling of reiziger.

    Moderator 7eloua: Ik wilde gewoon even kwijt dat ik zo nu en dan reacties van je ben tegengekomen vandaag en een andere dag, ik weet niet meer wanneer, maar dat ik die reacties zo mooi,leuk, genuanceerd, adviserend, aanmoedigend en begripvol vind en overigens heel erg cool ... Vandaar een virtueel bloemetje ~~@

  8. #113
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Citaat Geplaatst door Rood79 Bekijk reactie
    wa 'alaikoem salaam,

    zeg maar "je" hoor broeder.

    excuus dat ik een beetje ben afgeweken van je topic,

    ik sluit me aan bij de andere reacties, je info is MaSha Allah; ga zo door!

    Salaam 'alaikoem

    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe,

    Het is niets Oeghtie en ik zal InshAllah ''je'' zeggen, Allahoema amien. Djazak Allahoe Ghairan voor jou en de rest InshAllah, amien.

    Ik kan nu effe niets plaatsen, omdat ik wil weten wat die copyrights inhouden. Ik denk dat ik hun rechten overtreed als ik ''hun'' boek op m.nl plaats.

    Mvg,

    Kimadore

    Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe,


    SelamGroet, Sunnah om te geven
    Verplicht om te beantwoorden

    Geen lid meer, weg!


  9. #114
    7or en Nour = OFF

    Reacties
    2.470
    18-02-2007

    Citaat Geplaatst door kimadore Bekijk reactie
    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe,

    Het is niets Oeghtie en ik zal InshAllah ''je'' zeggen, Allahoema amien. Djazak Allahoe Ghairan voor jou en de rest InshAllah, amien.

    Ik kan nu effe niets plaatsen, omdat ik wil weten wat die copyrights inhouden. Ik denk dat ik hun rechten overtreed als ik ''hun'' boek op m.nl plaats.

    Mvg,

    Kimadore

    Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe,


    SelamGroet, Sunnah om te geven
    Verplicht om te beantwoorden

    Salaam 'alaikoem,

    Ja dan is het handig om eerst zeker te zijn of het mag, is goede info.
    Is dat dat boek "de wereld van de Engelen"?

    InshaAllah broeder.

    De Salaam heb ik teruggeven , of bedoel je de volledigheid?

    Salaam 'alaikoem
    Wees in de wereld als een vreemdeling of reiziger.

    Moderator 7eloua: Ik wilde gewoon even kwijt dat ik zo nu en dan reacties van je ben tegengekomen vandaag en een andere dag, ik weet niet meer wanneer, maar dat ik die reacties zo mooi,leuk, genuanceerd, adviserend, aanmoedigend en begripvol vind en overigens heel erg cool ... Vandaar een virtueel bloemetje ~~@

  10. #115
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Citaat Geplaatst door Rood79 Bekijk reactie
    Salaam 'alaikoem,

    Ja dan is het handig om eerst zeker te zijn of het mag, is goede info.
    Is dat dat boek "de wereld van de Engelen"?

    InshaAllah broeder.

    De Salaam heb ik teruggeven , of bedoel je de volledigheid?

    Salaam 'alaikoem


    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe,

    Ja, dat is idd het boek:'' De Wereld van de Engelen.'' Als het goed is van Tasnim. Maar dat stukje onderaan van SelamGroet, sunnah om te geven, Verplicht om te beantwoorden, zet ik er altijd Oeghtie.
    Maar behalve dat heb ik gehoord dat het van de Adhab (Respect) is om de SelamGroet, net zo, of zelfs beter te beantwoorden...

    Dus als ik zeg Selam oe alaikoem warahmatoe lahie.

    Zegt U of Selam oe alaikoem warahmatoe lahie, Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe.

    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe.

    Selam oe alaikoem warahamtoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe

    Geen lid meer, weg!


  11. #116
    7or en Nour = OFF

    Reacties
    2.470
    18-02-2007

    Citaat Geplaatst door kimadore Bekijk reactie


    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe,

    Ja, dat is idd het boek:'' De Wereld van de Engelen.'' Als het goed is van Tasnim. Maar dat stukje onderaan van SelamGroet, sunnah om te geven, Verplicht om te beantwoorden, zet ik er altijd Oeghtie.
    Maar behalve dat heb ik gehoord dat het van de Adhab (Respect) is om de SelamGroet, net zo, of zelfs beter te beantwoorden...

    Dus als ik zeg Selam oe alaikoem warahmatoe lahie.

    Zegt U of Selam oe alaikoem warahmatoe lahie, Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe.

    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe.

    Selam oe alaikoem warahamtoe lahie wabarakatoe wa maghfiratoe

    Salamoe 'alaikoem wa Rahmatoe Llahie wa Barakatoeh,

    DjazakAllah broeder!
    Wees in de wereld als een vreemdeling of reiziger.

    Moderator 7eloua: Ik wilde gewoon even kwijt dat ik zo nu en dan reacties van je ben tegengekomen vandaag en een andere dag, ik weet niet meer wanneer, maar dat ik die reacties zo mooi,leuk, genuanceerd, adviserend, aanmoedigend en begripvol vind en overigens heel erg cool ... Vandaar een virtueel bloemetje ~~@

  12. #117
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Citaat Geplaatst door Rood79 Bekijk reactie
    Salamoe 'alaikoem wa Rahmatoe Llahie wa Barakatoeh,

    DjazakAllah broeder!

    Allahoema Amien.

    Wa iyaaki Oeghtie

    Geen lid meer, weg!


  13. #118
    MVC Lid

    Reacties
    4
    21-09-2013

    barak allahoe fik upp