1. #31
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Citaat Geplaatst door najat_mocrogirl Bekijk reactie
    moge allah je belonen voor het plaatsen
    Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,

    Dank je wel oeghtie, Inshallah.
    Wa iyaaki, Inshallah.

    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe

  2. #32
    ALLAH OE AKBAR

    Reacties
    818
    28-03-2008

    Salaam alaykoem

    DjakALLAH hoe Gairan aghi !!!


    wa3laikoem salaam
    Mijn Hart Is Mijn Geloof... Het Enige Waar Ik Mij Voor Uitsloof... ALLAH Subhana Wa Ta3ala Is Degene Waar Ik Voor Leef...Allah Is Degene Aan Wie Ik Mijn Ziel Geef... Ik Kniel... Smeek...Huil Voor Jou... Jou Ben Ik Altijd Trouw... O Barmhartige... Insha'ALLAH Zie Ik Je Gauw... Als Een Goede Moslim Vrouw...

    Я тебя люблю!!!


  3. #33
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,

    11- De Verschillende Soorten Engelen


    Gabriel (a.s.), Michael (a.s.) en Israfil (a.s.)


    De Engelen zijn de grootsten onder de heerschaer van Allah s.w.t. . Tussen hen is de Engeln aan wie de openbaring was toevertrouwd van Allah s.w.t. de Almachtige 3azza wajjal aan Zijn Boodschapper Profeet Mohammed s.a.s. zvmh. Hij is de Trouwe, Gabriel a.s. . De Almachtige s.w.t. zegt:

    ''De Roe-hol-amien(Gabriel a.s.) heeft het nedergebracht in uw hart, opdat gij de waarschuwer moogt zijn in duidelijke Arabische taal.''

    Tussen hen is de Engel die verantwoordelijk werd gesteld voor de regen, die het uitdeelt waar Allah s.w.t. , de Almachtige en Majestueuze 3azza wajjal, het hem beveelt. Hij is Michael a.s. . Hij bezit een hoge positie, een verheven plaats en grote eer bij zijn Heer, de Almachtige en Majesueuze s.w.t. . Hij heeft helpers die voor hem doen wat hij hen oplegt naar het bevel van zijn Heer. Ze laten de wind en de wolken bewegen zoals Allah s.w.t. , de Almachtige en Majestueuze s.w.t. , dit wenst. Het word verhaald in de hadith van Ibn 'Abbas in at-Tabarani dat de Profeet Mohammed s.a.s. vzmh tot Gabriel a.s. zei:

    ''Voor wat staat Michael a.s. in?'' Hij antwoorde,'' De Planten en de regen.''

    Imam Ahmad leverde in zijn Musnadvan Anas b. Malik r.a. over dat de Profeet Mohammed s.a.s. vzmh tot Gabriel a.s. zei:

    ''Waarom zie ik Michael a.s. nooit lachen?'' Hij antwoorde, ''Michael a.s. heeft niet meer gelachen sinds het Vuur werd geschapen.''

    Tussen hen is de Engel waaraan de Trompet is toevertrouwd. Zijn naam is Israfil a.s. . Hij zal er driemaal op blazen op bevesting van zijn Heer, de Akmachtige s.w.t. en Majestueuze 3azza wajjal. De eerste maal is het Geschal van de Terreur, de tweede maal is het Geschal van de Flauwte, en de derde maal is het Geschal van de Opstanding voor de Heer van hemel en aarde. Imam Ahmad en at- Tirmidhi leverden over dat Abu Sa'id al=Khudri zei dat de Boodschapper van Allah s.w.t. Profeet Mohammed s.a.s. vzmh zei:

    ''Hoe kan ik genieten als degene met de Trompet de Trompet naar zijn mond heeft gebracht, zijn wenkbrauwen heeft gefronst en wacht om te blazen.'' Zij zeiden: ''Wat zullen we zeggen Boodschapper van Allah s.w.t. Profeet Mohammed s.a.s. vzmh?'' Hij zei: ''Zeg: Allah s.w.t. is ons genoeg en hij is de beste Bewaker. Wij stellen vertrouwen in Allah s.w.t.''

    Deze drie nobelen - Gabriel a.s. , Michael a.s. en Israfil a.s. - zijn de leiders van de Engelen. De Profeet Mohammed s.a.s. vzmh had de gewoonte in zijn smeekbede te zeggen:

    ''O Allah (s.w.t.), Heer van Gabriel (a.s.), Michael(a.s.) en Israfil (a.s.) , Schepper van de hemelen en de aarde, Kenner van het onzichtbare en zichtbare, Jij bent degen die zal oordelen over jouw dienaren die van mening verschillen over bepaalde dingen. Leidt ons met Jou toestemming naar de waarheid met respect voor de dingen waarover onenigheid is. Jij leidt naar het rechte pad wie jij wilt.'' (Amien, Ya Rabb Al-3alaimien)

    Ibn al-Qayyim r.a. zei: ''De Boodschapper van Allah s.w.t Profeet Mohammed s.a.s. vzmh smeekte bij Allah s.w.t. jegens Zijn alomvattende heerschap en Zijn heerschap over deze drie Engelen in het bijzonder die de bewakers van het leven zijn. Aan Gabriel a.s. werd de openbaring toevertrouwd door dewelke harten en zielen tot leven werden gebracht; aan Michael a.s. werd de regen toevertrouwd door dewelke land, planten en dieren tot leven werden gebracht; aan Israfil a.s. werd de Trompet toevertrouwd door dewelke heel de mensheid terug tot leven zal gebracht worden nadat ze dood waren. Daarom heeft de Boodschapper van Allah s.w.t. Profeet Mohammed s.a.s. vzmh aan Allah s.w.t. , jegens Zijn heerschap over deze Engelen, gevraagd om om hem met Zijn toestemming te leiden naar de waarheid met respect voor de dingen waarover onenigheid is omdat hierin de weldaad voor het leven ligt.

    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe

  4. #34
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Citaat Geplaatst door SweetMuslimgirl Bekijk reactie
    Salaam alaykoem

    DjakALLAH hoe Gairan aghi !!!


    wa3laikoem salaam
    Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,

    amaaj Wa iyaakie oeghtie

    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe

  5. #35
    ALLAH OE AKBAR

    Reacties
    818
    28-03-2008

    Citaat Geplaatst door kimadore Bekijk reactie
    Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,

    amaaj Wa iyaakie oeghtie

    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe

    salaam alaykoem

    haha zotte !!!

    wa3laikoem salaam
    Mijn Hart Is Mijn Geloof... Het Enige Waar Ik Mij Voor Uitsloof... ALLAH Subhana Wa Ta3ala Is Degene Waar Ik Voor Leef...Allah Is Degene Aan Wie Ik Mijn Ziel Geef... Ik Kniel... Smeek...Huil Voor Jou... Jou Ben Ik Altijd Trouw... O Barmhartige... Insha'ALLAH Zie Ik Je Gauw... Als Een Goede Moslim Vrouw...

    Я тебя люблю!!!


  6. #36
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Citaat Geplaatst door SweetMuslimgirl Bekijk reactie
    salaam alaykoem

    haha zotte !!!

    wa3laikoem salaam
    Selam oe alaikoem warahamtoe lahie wabarakatoe,

    ahahah, jij bent zot, of hebben ze het mis op school

    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe

  7. #37
    ALLAH OE AKBAR

    Reacties
    818
    28-03-2008

    Citaat Geplaatst door kimadore Bekijk reactie
    Selam oe alaikoem warahamtoe lahie wabarakatoe,

    ahahah, jij bent zot, of hebben ze het mis op school

    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe
    salaam alaykoem

    hahaha ma natuurlijk, ze hebben het mis op school !

    wa3laikoem salaam
    Mijn Hart Is Mijn Geloof... Het Enige Waar Ik Mij Voor Uitsloof... ALLAH Subhana Wa Ta3ala Is Degene Waar Ik Voor Leef...Allah Is Degene Aan Wie Ik Mijn Ziel Geef... Ik Kniel... Smeek...Huil Voor Jou... Jou Ben Ik Altijd Trouw... O Barmhartige... Insha'ALLAH Zie Ik Je Gauw... Als Een Goede Moslim Vrouw...

    Я тебя люблю!!!


  8. #38
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,

    12 - De Beschermengelen

    Een ander soort van Engelen zijn degenen waaraan het bewaken van elke persoon werd toevertrouwd, thuis en op reis, tijdens zijn slaap en als hij wakker is, en in alle mogelijke staten. Het zijn zij die het van elkaar overnemen. Allah s.w.t. de Almachtige zegt:

    ''Voor Hem is hij gelijk die onder u het verbergt en hij die openlijk uit; alsook hij, die zich 's nachts verbergt en hij, die overdag openlijk voortgaat. Er zijn voor hem bewakers, bewakers voor en achter hem; zij bewaken hem door het gebod van Allah (s.w.t.).'' (13:10-11)

    De Almachtige zegt:

    ''Hij is oppermachtig over Zijn dienaren en Hij zendt bewakers over u.'' (6:61)

    Ibn 'Abbas zei over de eerste ayat, ''Elkeen heeft een reeks Engelen voor zich en achter zich, hem beschermend door het gebod van Allah s.w.t. .'' Hier betekent 'een reeks Engelen' van Allah s.w.t. de Engelen die hem beschermen voor zich en achter zich. Als het besluit van Allah s.w.t. komt, laten ze hem achter. Mujahid zei: ''Er is niemand die geen Engeln heeft die hem ebschermd tegen de djinns, de mensen en de reptielen en dit tijdens zijn slaap en tijdens het wakker zijn. Niemand van hen kan tot hem komen zonder een Engel te vinden die de weg verspert tenij Allah s.w.t. hen de toestemming gaf om hem te bereiken.''

    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe

  9. #39
    ALLAH OE AKBAR

    Reacties
    818
    28-03-2008

    salaam alaykoem

    DjakaALLAH hoe garian aghi
    doe zo voort ...

    wa3laikoem salaam
    Mijn Hart Is Mijn Geloof... Het Enige Waar Ik Mij Voor Uitsloof... ALLAH Subhana Wa Ta3ala Is Degene Waar Ik Voor Leef...Allah Is Degene Aan Wie Ik Mijn Ziel Geef... Ik Kniel... Smeek...Huil Voor Jou... Jou Ben Ik Altijd Trouw... O Barmhartige... Insha'ALLAH Zie Ik Je Gauw... Als Een Goede Moslim Vrouw...

    Я тебя люблю!!!


  10. #40
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Citaat Geplaatst door SweetMuslimgirl Bekijk reactie
    salaam alaykoem

    DjakaALLAH hoe garian aghi
    doe zo voort ...

    wa3laikoem salaam
    Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,

    Wa iyaaki oegthtie, wa iyaaki..

    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe

  11. #41
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,

    13-De Schrijvende Engelen


    Bij hen tellen we ook de Engelen waaraan het bewaren van de optekeningen van de goede en slechte daden van elk persoon werd toevertrouwd. Deze zijn de nobele schrijvers en zij zijn opgenomen in de woorden van de Almachtige s.w.t. :

    ''Hij zendt jou Engelen om over jou te waken.''

    De Almachtige s.w.t. zegt ook:

    ''Denken zij dat Wij hun heimelijk overleg en hun beraadslaging niet horen? Jazeker! Onze Boodschappers bij hen schrijven alles op.'' (43:80)

    En Hij s.w.t. zegt:

    ''Wanneer de twee Engelen, die te boek stellen, schrijven, zit de één aan de rechter-, de ander aan de linkerzijde. Hij de (de mens) uit geen woord of er is een bewaker bij hem, die altijd klaar staat.'' (50:17)

    Degene aan zijn rechterkant schrijft de goede daden op, degene aan zijn linkerkant schrijft de slechte daden op. De Almachtige s.w.t. zegt verder:

    ''Maar voorzeker er zijn bewakers over u. Eerwaarde schrijvers, die weten wat gij doet. (82:11)

    Ibn Abi Hatim levert met zijn isnad van Mujahid over dat de Booschapper van Allah s.w.t. (Profeet Mohammed s.a.s. vzmh) zei :

    ''Eer de waardige schrijvers die je enkel verlaten bij twee momenten : nij janaba en als je ontlast. A;s één van jullie de ghusl doet, zou hij zichzelf moeten afschermen met een muur, een kameel of zijn broeder kan hem afschermen.''

    Er werd aan Sufyan gevraagd: ''Hoe weten de Engelen wanneer een persoon de intentie heeft een goede of een slechte daad te doen?'' Hij antwoorde: ''Als iemand de intentie heeft om een goede daad te doen, ruikt zijn lijfgeur naar muskus en als iemand de intentie heeft om een slechte daad te doen, ruikt zijn lijfgeur naar rotheid.'' Al-Bukhari leverde met zijn isnad van Abu Hurayra r.a. over dat de Boodschapper van Allah s.w.t. (Profeet Mohammed s.a.s. vzmh) zei:

    ''Allah s.w.t. , de Machtige en Majestueuze, heeft gezegd: ''Als Mijn slaaf de intentie heeft een slechte daad te doen, moet je het niet neerschrijven tot hij werkelijk de slechte daad doet. Als hij het doet, schrijf dan het gelijkwaardige. Als hij het omwille van Mij niet doet, noteer het dan als een goede daad. Als hij de intentie heeft om een goede daad te doen en hij doet het niet, schrijf het dan neer als een goede daad. Als hij het werkelijk doet, schrijf het dan neer als tien tot zevenhondert van zijn soort.''

    Ibn Hajjar zei in al-Fath: ''Deze hadith tootn aan dat de Engel op de hoogte is van hetgene in het hart is van de mens, of door Allah s.w.t. die het hem bekend maakt of door hem kennis te geven waardoor hij dit onrvangt.'' Al-Hasan al-Bari zegt over deze ayat:

    ''Wanner de twee Engelen, die te boek stellen, schrijven, zit de één aan de rechter-, de ander aan de linkerzijde. Hij (de mens) uit geen woord of er is een bewaker bij hem, die altijd klaar staat.'' (50:17)

    ''O zoon van Adam(a.s.)! Een boekrol is tot jou ontrold en twee eerwaarde Engelen zijn je toevertrouwd, één aan je rechter-, en één aan je linkerzijde. Degene aan je rechterkant noteert je goede daden. Degene aan je linkerkant noteert je slechte daden. Dus doe wat je wenst, of het nu weinig is of veel. Dan, als je sterft, zal je boekrol opgerold worden en in je graf aan je hals gehangen worden tot je verrijst op de Dag der Opstanding. Dan zal Allah s.w.t. zeggen:'' En de werken van ieder mens hebben Wij om zijn hals gehangen; en op de Dag der Verrijzenis zullen Wij voor hem een boek brengen en hij zal het opengeslagen zien. 'Lees het boek. Uw eigen ziel is op de dag als rekenaar tegen uzelf voldoende.'.'' (17:13-14) Dan zei hij,'' Dit is gerechtigheid, bij Allah s.w.t. . In jou is degene die van jou jouw eigen rekenaar maakt.''

    Al-Bukhari leverde met zijn isnad van Abu Hurayra r.a. over dat de Boodschapper van Allah s.w.t. (Profeet Mohammed s.a.s. vzmh) zei:

    ''De Engelen van de nacht en de Engelen van de dag lossen elkaar af bij jou begeleiding en zien elkaar bij het 'Asr gebed en het Fajr gebed. Dan stijgen degenen die bij jou de hele nacht doorbrachten op en Hij ondervraagt hen, ook al weet Hij het beter dan hen. Hij zegt, 'In welke staat heb je Mijn slaven achtergelaten?' Ze zeggen, 'We hebben ze verlaten toen ze aan het bidden waren en we kwamen naar ze toe toen ze aan het bidden waren.' ''

    Hij leverde ook van Abu Musa r.a. over, die zei:

    ''De Boodschapper van Allah s.w.t.(Profeet Mohammed s.a.s. vzmh) stond in ons midden op en gaf vier verklaringen. Hij zei: Allah s.w.t. slaapt niet en het is Hem niet eigen om te slapen; de hadelingen van de nacht worden hem aangegeven voor de handelingen van de dag; en de handelingen van de dag worden Hem aangegeven voor de handelingen van de nacht.''

    Wa3alaikoem wa Selam warahmatoe lahie wabarakatoe

  12. #42
    ALLAH OE AKBAR

    Reacties
    818
    28-03-2008

    Salaam alaykoem

    Zie hoe vrijgevig ALLAH is !! SubhanALLAH !!!!
    Moge ALLAH onze zonden vergeven en ons leiden !
    Alloehoema Amien

    wa3laikoem salaam
    Mijn Hart Is Mijn Geloof... Het Enige Waar Ik Mij Voor Uitsloof... ALLAH Subhana Wa Ta3ala Is Degene Waar Ik Voor Leef...Allah Is Degene Aan Wie Ik Mijn Ziel Geef... Ik Kniel... Smeek...Huil Voor Jou... Jou Ben Ik Altijd Trouw... O Barmhartige... Insha'ALLAH Zie Ik Je Gauw... Als Een Goede Moslim Vrouw...

    Я тебя люблю!!!


  13. #43
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Citaat Geplaatst door SweetMuslimgirl Bekijk reactie
    Salaam alaykoem

    Zie hoe vrijgevig ALLAH is !! SubhanALLAH !!!!
    Moge ALLAH onze zonden vergeven en ons leiden !
    Alloehoema Amien

    wa3laikoem salaam
    Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,

    Subhanallah, Amien..

    Up!!

    Wa3alaikoem wa Sealm warahmatoe lahie wabarakatoe

  14. #44
    Alhamdoelillah

    Reacties
    802
    20-09-2007

    Up!

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    143
    29-08-2006

    barak allah ou fie ya ought
    "Oemmoka, oemmoka, oemmoka thomma aboek. Wa la taqoel lahoema offan wa la tanharhoma. Aldjannatoe ta7ta aqdaam alommahaat. O7iboukie ya oemmie, o7ibouka ya abi.''[/SIZE]