1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Help, koran tweetalig gezocht

    Citaat Geplaatst door 3004april1979
    Help!!!!!!

    ik ben heel erg lang opzoek naar een tweetalige koran evt van de nederlandse schrijver Fred leemhuis, op dit moment is deze in herdruk, en nog niet leverbaar. Maar weet iemand of er goede korans zijn in het nederlands, ik wil em zo graag lezen. Het is belangrijk voor me, want als moslim in nederland wil ik weten wat er allemaal in de koran staat. Je hoort zoveel verschillende verhalen en vooroordelen, die niet kloppen. Daarom wil ik hem zo graag lezen

    ik ben jullie eeuwig dankbaar!!!!
    .

  2. #2
    "Man van Eer"

    Reacties
    890
    15-08-2002

    www.islam-boeken.nl volgens mij hebben ze 'm daar.
    Ik heb 'm ook in de bruna zien liggen pocket-formaat maar kweet niet of het betrouwbaar is.
    En anders kan je 'm wel lezen op www.expliciet.nl

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    19
    04-12-2003

    salaam oulakoum,

    Ik heb zelf ook een , de vertaling van de koran.
    Titel: De koran arabisch-Nederlands
    vertaling door: Ahmadiyya Gemeenschap
    ISBN: 9072540522

    Echt een aanrader!!!

    ma salama

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    63
    01-07-2002

    Re: Help, koran tweetalig gezocht

    Origineel gepost door 3004april1979
    Help!!!!!!

    ik ben heel erg lang opzoek naar een tweetalige koran evt van de nederlandse schrijver Fred leemhuis, op dit moment is deze in herdruk, en nog niet leverbaar. Maar weet iemand of er goede korans zijn in het nederlands, ik wil em zo graag lezen. Het is belangrijk voor me, want als moslim in nederland wil ik weten wat er allemaal in de koran staat. Je hoort zoveel verschillende verhalen en vooroordelen, die niet kloppen. Daarom wil ik hem zo graag lezen

    ik ben jullie eeuwig dankbaar!!!!
    salaam zuster ,
    wat ik je kan aanraden is
    de edele koran van de schrijver/vertaler
    dr. sofjan s. siregar is in het arabisch met ernaast een nederlandse vertaling

    ps.
    je kunt hem beter in een islamitische boekwinkel kopen want daar kan hij zo 30 euro goedkoper zijn !

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.439
    18-07-2002

    Re: Help, koran tweetalig gezocht

    Origineel gepost door 3004april1979
    Help!!!!!!

    ik ben heel erg lang opzoek naar een tweetalige koran evt van de nederlandse schrijver Fred leemhuis, op dit moment is deze in herdruk, en nog niet leverbaar. Maar weet iemand of er goede korans zijn in het nederlands, ik wil em zo graag lezen. Het is belangrijk voor me, want als moslim in nederland wil ik weten wat er allemaal in de koran staat. Je hoort zoveel verschillende verhalen en vooroordelen, die niet kloppen. Daarom wil ik hem zo graag lezen

    ik ben jullie eeuwig dankbaar!!!!
    Als je een goede quran wil hebben, raad ik je aan om deze bij een islamitische winkel te kopen. Er zijn helaas teveel valse quraans in omloop die ook bij gewone boekhandels te koop zijn...


    Wie is trouwens Fred Leemhuis???
    Respect krijg je niet, respect moet je verdienen!!!
    Stop de bezetting
    MARMOUCHA=HARAMOUCHA

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.439
    18-07-2002

    Origineel gepost door maghrebiatje
    salaam oulakoum,

    Ik heb zelf ook een , de vertaling van de koran.
    Titel: De koran arabisch-Nederlands
    vertaling door: Ahmadiyya Gemeenschap
    ISBN: 9072540522

    Echt een aanrader!!!

    ma salama
    A3oudou billahi mina shytan arajeem... Zuster, ik raad je aan om deze quran meteen van de hand te doen. Ahmadiyya verkondigt een valse islaam.. Het zijn geen moslims... pas aub op voor ahmadiyya
    Respect krijg je niet, respect moet je verdienen!!!
    Stop de bezetting
    MARMOUCHA=HARAMOUCHA

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    159
    04-12-2003

    Origineel gepost door maghrebiatje
    salaam oulakoum,

    Ik heb zelf ook een , de vertaling van de koran.
    Titel: De koran arabisch-Nederlands
    vertaling door: Ahmadiyya Gemeenschap
    ISBN: 9072540522

    Echt een aanrader!!!

    ma salama
    Salaam Alajkoem,
    La 7awla wala koeata illa billah,
    Ya oegtie Er is zoveel gewaarschuwd voor de Ahmadiyya gemenschap. Wallahi dat je je inlaat met hun boeken is gevaarlijk voor je en ook voor de rest van de moslims jij verkondigt hier ( wellicht onbewust) de ahmaddiya.
    De Qurans zijn in Amsterdam overal te verkrijgen.
    Salaam alajkoem