1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Multiculturele manifestatie Ben je bang voor mij?

    Citaat Geplaatst door BenJeBangVoorMy
    Multicultureel op zijn kritisch!!!

    Op zondag 22 september wordt in Paradiso Amsterdam de multiculturele manifestatie Ben je bang voor mij? georganiseerd. Het thema is de toekomst van de multiculturele maatschappij in Nederland naar aanleiding van 11 september en de invloed op de huidige samenleving en de Islam in Nederland.

    De manifestatie begint om 12.00 uur. Entree is gratis!!!

    Bovenzaal

    Islam en Maatschappij


    Presentatie Lennart Booij & Youri Albrecht

    Verschillende debatten tussen over verschillende onderwerpen m.b.t. de islam en de verschillende invloeden op de multiculturele samenleving. De invloed van het Midden Oosten conflict op de verhoudingen tussen de joodse en islamitische gemeenschappen in Nederland wordt besproken. Er wordt zowel gediscussieerd met deskundigen (Hedy D’Ancona, Radi Suudi, Arik Suissa CIDI) als met joodse- en moslim jongeren die zich betrokken voelen bij het conflict. Daarnaast wordt gedebatteerd over de verschillen en overeenkomsten van islamitische en Nederlandse normen en waarden met Ayoub Mohammed Ayoub (stichting Ihsaan), Prof. Dr. Koningsveld, Ayaan Hirsiali (WBS).
    Imam Abdulwahid van Bommel, Dominee Hans Visser en Rabbijn Ruben Bar-Ephraim gaan met elkaar in gesprek over de overeenkomsten en invloeden van de drie wereldgodsdiensten in de Nederlandse samenleving.

    Islam vragenuur: "Alles wat je wilt weten over de Islam". Mohammed Cheppih (Moslim Wereld Liga Nederland) en Saoud Khadje beantwoorden vragen over de islam uit het publiek.


    Benedenzaal

    Cultuur en Maatschappij


    Presentatie Samira Abbos en Guily Koster

    Vele deskundigen en niet deskundigen geven hun mening en visie over verschillende aspecten van de samenleving. Theo van Gogh gaat in discussie met Ahmed Aboutaleb (Forum) en Felix Rottenberg over de toekomst van de multiculturele samenleving, de problemen, oplossingen en meer.
    Met geslaagde Marokkaanse jongeren wordt gedebatteerd over hun bevindingen en welke rol zij kunnen spelen in het oplossen van problemen. Allochtone probleemjongeren en jongeren in detentie komen aan het woord. Met hen wordt gesproken over de problemen die zij veroorzaken, de problemen die zij zelf ondervinden en wat zij zelf kunnen bijdragen aan oplossingen.

    Daarnaast is er muziek van RE-PLAY, Orchestra Ismailia, Anasheed Al Wahda, Anasheed Al Bashair.
    Cabaret van Hassans Angels. Theater van Op Sterk Water en De Regenboog en de uitreiking van de essaywedstrijd Ben je bang voor mij?


    Datum: 22 september 2002
    Locatie: Paradiso, Amsterdam
    Tijd: 12.00 – 20.00
    Entree: Gratis
    Informatie: www.benjebangvoormij.nl
    info@benjebangvoormij.nl


    .

  2. #2
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: Multiculturele manifestatie Ben je bang voor mij?

    ik vind het een goed initiatief ben ik...ik ben minder enthousiast toen ik hoorde dat Samira Abbas er zou zijn....verder ben ik heel erg benieuwd naar de dag....succes!!

    beslama...Sahira...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    170
    17-04-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Tot dan inshaAllah vriendjes en vriendinnetjes

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    ik vind zo'n manifestatie heel erg interessant , ik zal zeker komen inchallah ...

    zijn er nog meer mensen van yasmina die ook gaan ?
    ALLAHOEMA ANTAA SALAAM WAMIEN KA SALAAM TABARAK TA JAZAAL JALALIE WA AL IKRAAM
    ALLAHOEMA IENNA 3ALA DHIKRIEKA WA SHOEKRIEKA WA 7OESNI 3IEBADATIEK

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    170
    17-04-2002

    MVC Premium MVC Premium
    veel van maroc.nl komen inshaallah die vertoeven ook weleens hier

  6. #6

  7. #7
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door remii
    ik vind zo'n manifestatie heel erg interessant , ik zal zeker komen inchallah ...

    zijn er nog meer mensen van yasmina die ook gaan ?
    Ja er komen er zeker meer...NL- girl...souissiasaida...mrs. Jamila...en ik lees Safira ook......leuk! tot dan ...eh nl...we moeten nog afspreken 11.00 uur c.s a"dam??

    beslama.....sahira...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    Origineel gepost door sahira


    Ja er komen er zeker meer...NL- girl...souissiasaida...mrs. Jamila...en ik lees Safira ook......leuk! tot dan ...eh nl...we moeten nog afspreken 11.00 uur c.s a"dam??

    beslama.....sahira...
    heeee wat leuk zeg ...

    ik zal met mijn zusje komen , en hopelijk redden we het om 11.00 op C.S.

    ik zal er naar uit kijken jullie weer terug te zien ..
    ALLAHOEMA ANTAA SALAAM WAMIEN KA SALAAM TABARAK TA JAZAAL JALALIE WA AL IKRAAM
    ALLAHOEMA IENNA 3ALA DHIKRIEKA WA SHOEKRIEKA WA 7OESNI 3IEBADATIEK

  9. #9
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    bedenk dat het dan autoloze zondag is- voor degene die met de auto wilden komen.

    kijk voor meer info op de site: www.autolozezondag.nl

    dan zie je alternatieve routes en dat soort zaken.

  10. #10
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door remii


    heeee wat leuk zeg ...

    ik zal met mijn zusje komen , en hopelijk redden we het om 11.00 op C.S.

    ik zal er naar uit kijken jullie weer terug te zien ..
    Ja dat zou inderdaag leuk zijn..ook ik kijk naar jou uit en je zusje...altijd welkom!
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    Origineel gepost door Safira75
    bedenk dat het dan autoloze zondag is- voor degene die met de auto wilden komen.

    kijk voor meer info op de site: www.autolozezondag.nl

    dan zie je alternatieve routes en dat soort zaken.
    damn..!! why must there be allways be a problem ..
    ALLAHOEMA ANTAA SALAAM WAMIEN KA SALAAM TABARAK TA JAZAAL JALALIE WA AL IKRAAM
    ALLAHOEMA IENNA 3ALA DHIKRIEKA WA SHOEKRIEKA WA 7OESNI 3IEBADATIEK

  12. #12
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    hahaah ja is gezond hey zo'n autoloze zondag...wordt ook afkicken voor mij

  13. #13
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Safira75
    bedenk dat het dan autoloze zondag is- voor degene die met de auto wilden komen.

    kijk voor meer info op de site: www.autolozezondag.nl

    dan zie je alternatieve routes en dat soort zaken.
    yeb....dus jou zien we ook om 11.00 uur station....dan kunnen we eerst bijkletsen...en dan het begin mee maken van de manifestatie....
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  14. #14
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door remii


    damn..!! why must there be allways be a problem ..
    ja....die alfa moet me een andere keer laten zien....
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  15. #15
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door sahira


    yeb....dus jou zien we ook om 11.00 uur station....dan kunnen we eerst bijkletsen...en dan het begin mee maken van de manifestatie....
    nou je gaat me die dag wel zien. Maar ik werk mee aan de manifestatie!!
    Dus ik moet er eerders zijn (vroeg mijn bedje uit).

    Maar kijk er naar uit jullie allemaal daar te zien!!!