1. #1
    Verbannen

    Reacties
    5.186
    03-12-2007

    hoe ben jij opgevoed

    waren je ouders streng of juist niet en zou je, je kinderen opvoeden zoals je ouders dat dededn?


    Ik ben best wel streng opgevoed.Ik mag niet veel terwijl mijn broers alles mogen doen. Als ik ergens heen wil moet ik eerst toestemming vragen en soms is het dan ook NEE wel jammer. Ik heb wel alles gekregen wat ik wou vroeger. heb veel liefde gekregen maar ben ook vaak midden in familie problemen gekomen als kind.

    Ik zelf zou veel anders doen dan mijn ouders. Ik zou zowel dames als heren de zelfde opvoeding geven ze mogen het zelfde en geef geen voorrang aan de heren. Ik wil ze wel vrij laten met wat ze doen want van fouten leer je ik wil wel dat ze me gaan vertrouwen. En zal alles op alles doen om de kinderen niet te laten merken dat er familie problemen zijn.


    hoe zou jij het doen?

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    28.290
    13-03-2005

    hmmmm

    ik ben wel streng opgevoed in men jeugd...het was echt van school naar werk naar huis...schoolfeesten verjaarden waren allemaal taboe...ik mocht ook geen make up en had altijd wijde kleren aan...men lange haren moesten in een knot etc etc etc etc. te beschermend als iets mocht van men moeder dan mocht het weer niet van men broer en jongens waren helemaal taboe!! etc etc etc

    MAAAR ik mocht wel op kamers gaan wonen voor men studie en ik koos amsterdam uit...en daar veranderde alles...ik kreeg ook in men oude woonplaats hele andere vrienden en de invloed van amsterdam....
    maar mijn moeder is daar wel goed mee om gegaan...en ik kwam meer voor mezelf op...als ik in het weekend thuis kwam waren de enige regels:

    ik weet waar je bent en je bent voor 12 uur snachts thuis..

    dus jah ik zeg altijd , ben gaan leven vanaf men 18e dat ik op mezelf ben gaan wonen. En nu is men moeder helemaal niet streng. Ze heeft gewoon een aantal dingen waar ze heel erg tegen is , maar ik mag gewoon met vriendinnen op vakantie..maar absoluut geen 2e gaatje in men oren...

    zo iets ongeveer


    heeeeeeeeel levensverhaal sorry!

  3. #3
    .

    Reacties
    11.311
    10-11-2002

    Ik ben vrij opgevoed hamdoelilah. Met vrij bedoel ik niet dat mijn ouders mij aanmoedigde om naar de discotheek te gaan, maar vrij zijn om zelf te zien wat goed en slecht is. Zo heb je geen eens de neiging om de verkeerde kant op te gaan omdat je vrij bent om te doen wat je wilt bij wijze van. Tenzij je misbruik gaat maken van de situatie Maar dan zouden mijn ouders wel ingrijpen denk ik.

    Mijn mening is en wat ik ook vaak in het dagelijks leven tegenkom is dat als je ouders je erg streng opgevoed hebben dat je bijna niks mocht, dat je dan uiteindelijk krijgt dat je kinderen de 'verboden' zaken willen gaan uitproberen en die kant neigen uit te gaan en vaak ook een beetje afkeer krijgen van het geloof. Dit is wel iets wat ik om mij heen zie, wil niet zeggen dat het bij alle gezinnen zo gaat maar het gebeurd.

    " Douk 'l Tyour Li Tarou, Fe Sma' 3Amlou Da-รก-ra' "


  4. #4
    Palestina & Libanon

    Reacties
    1.953
    25-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Ben door een Nederlands pleeggezin opgevoed, en ik wil helemaal niks van hun opvoedstyle overnemen bij het opvoeden van mijn dochter.
    Ik ga het geheel anders doen en hopelijk goed.

    Mama van 3 engeltjes

    Be3rou2y biejry dammain. Flisteeny wel Lebnani. Lebnan b2alby. Wel 3ayn 3aleiki 3al mail el tany. Lebnany ard el abtal. Wel 7elm b3aynain rjal. Faw2 7dodo sehrany. Lebnan shu b7ibbak ana. Ya jbein 3aly o ma n7ana. O bmoot kermalak ana. Law da2 3a babak 5atar

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    16.295
    05-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door bella_zina Bekijk reactie
    Ben door een Nederlands pleeggezin opgevoed, en ik wil helemaal niks van hun opvoedstyle overnemen bij het opvoeden van mijn dochter.
    Ik ga het geheel anders doen en hopelijk goed.


    zijn dat jouw borsten op je avatar???

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    5.186
    03-12-2007

    Citaat Geplaatst door Nysha Bekijk reactie
    hmmmm

    ik ben wel streng opgevoed in men jeugd...het was echt van school naar werk naar huis...schoolfeesten verjaarden waren allemaal taboe...ik mocht ook geen make up en had altijd wijde kleren aan...men lange haren moesten in een knot etc etc etc etc. te beschermend als iets mocht van men moeder dan mocht het weer niet van men broer en jongens waren helemaal taboe!! etc etc etc

    MAAAR ik mocht wel op kamers gaan wonen voor men studie en ik koos amsterdam uit...en daar veranderde alles...ik kreeg ook in men oude woonplaats hele andere vrienden en de invloed van amsterdam....
    maar mijn moeder is daar wel goed mee om gegaan...en ik kwam meer voor mezelf op...als ik in het weekend thuis kwam waren de enige regels:

    ik weet waar je bent en je bent voor 12 uur snachts thuis..

    dus jah ik zeg altijd , ben gaan leven vanaf men 18e dat ik op mezelf ben gaan wonen. En nu is men moeder helemaal niet streng. Ze heeft gewoon een aantal dingen waar ze heel erg tegen is , maar ik mag gewoon met vriendinnen op vakantie..maar absoluut geen 2e gaatje in men oren...

    zo iets ongeveer


    heeeeeeeeel levensverhaal sorry!
    hahah wel leuk om te lezen vonden je ouders het niet erg dat je op je zelf ging wonen
    Citaat Geplaatst door ~M@ghrAbiA~ Bekijk reactie
    Ik ben vrij opgevoed hamdoelilah. Met vrij bedoel ik niet dat mijn ouders mij aanmoedigde om naar de discotheek te gaan, maar vrij zijn om zelf te zien wat goed en slecht is. Zo heb je geen eens de neiging om de verkeerde kant op te gaan omdat je vrij bent om te doen wat je wilt bij wijze van. Tenzij je misbruik gaat maken van de situatie Maar dan zouden mijn ouders wel ingrijpen denk ik.

    Mijn mening is en wat ik ook vaak in het dagelijks leven tegenkom is dat als je ouders je erg streng opgevoed hebben dat je bijna niks mocht, dat je dan uiteindelijk krijgt dat je kinderen de 'verboden' zaken willen gaan uitproberen en die kant neigen uit te gaan en vaak ook een beetje afkeer krijgen van het geloof. Dit is wel iets wat ik om mij heen zie, wil niet zeggen dat het bij alle gezinnen zo gaat maar het gebeurd.

    mochten je zusje net zo veel als jij mocht

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    5.186
    03-12-2007

    Citaat Geplaatst door bella_zina Bekijk reactie
    Ben door een Nederlands pleeggezin opgevoed, en ik wil helemaal niks van hun opvoedstyle overnemen bij het opvoeden van mijn dochter.
    Ik ga het geheel anders doen en hopelijk goed.

    hoe zou jij het doen dan

  8. #8
    Hamdoulillah.

    Reacties
    17.777
    19-11-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Ik ben heel erg streng opgevoed,maar we kregen heel veel liefde van onze ouders,we kwamen niks te kort.
    We mochten helemaal niks,alleen van school naar huis,en andersom.
    Met trouwen ook zo,we werden ten huwelijk gevraagd,en als mijn vader die man goed vond,hadden we niks in te brengen.Maar hmdl papa heeft geen slechte keuzes voor ons gemaakt.
    Ik hou zielsveel van mijn ouders Ik mis ze zo erg,maar hmdl bijna naar Marokko


    Mijn vader was 100%streng,ik zal denk ik 75%streng zijn voor mijn kids

  9. #9
    Palestina & Libanon

    Reacties
    1.953
    25-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door noä Bekijk reactie
    zijn dat jouw borsten op je avatar???
    Nee

    Waarom maak je dat stukje rood trouwens?

    Mama van 3 engeltjes

    Be3rou2y biejry dammain. Flisteeny wel Lebnani. Lebnan b2alby. Wel 3ayn 3aleiki 3al mail el tany. Lebnany ard el abtal. Wel 7elm b3aynain rjal. Faw2 7dodo sehrany. Lebnan shu b7ibbak ana. Ya jbein 3aly o ma n7ana. O bmoot kermalak ana. Law da2 3a babak 5atar

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    5.186
    03-12-2007

    Citaat Geplaatst door chadia79 Bekijk reactie
    Ik ben heel erg streng opgevoed,maar we kregen heel veel liefde van onze ouders,we kwamen niks te kort.
    We mochten helemaal niks,alleen van school naar huis,en andersom.
    Met trouwen ook zo,we werden ten huwelijk gevraagd,en als mijn vader die man goed vond,hadden we niks in te brengen.Maar hmdl papa heeft geen slechte keuzes voor ons gemaakt.
    Ik hou zielsveel van mijn ouders Ik mis ze zo erg,maar hmdl bijna naar Marokko


    Mijn vader was 100%streng,ik zal denk ik 75%streng zijn voor mijn kids

    oew mijn papa is wel streng maar niet zo een man mogen we zelf uitkiezen. maar hij moet wel bij ze passen ik heb zelf heel veel problemen gehad op het begin toen ik aangaf dat ik met hem wou trouwen.

    wonen je ouders in marokko?

  11. #11
    MVC Premium

    Reacties
    16.295
    05-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door bella_zina Bekijk reactie
    Nee

    Waarom maak je dat stukje rood trouwens?


    om je zegt je niks wilt weten van de nederlandse opvoeding..
    en vervolgens uitgeperste borsten op je avatar hebt

    (nederlandse opvoeding is over het algemeen nog al heel erg vrij
    en kinderen zie je bloot dragen omdat het normaal is..)

    beetje rare combi vind ik het.. maar natuurlijk is het jouw keuze jouw leven en blbalabla

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.988
    06-03-2006

    Ben in een redelijk streng gezin opgegroeid, althans voor de meiden.

    Mijn broers hadden de volle vrijheid. Mijn zus is bescheiden in haar karakter en nam er genoegen mee. Ik ben het rebbeltje thuis en ben er altijd wel op de één of andere manier tegenin gegaan. Meestal geluidsloos.

    Mocht ik niet weg met vriendinnen als ik het vroeg. Dan vroeg ik het niet meer.

    Tot aan mijn 18de leefde ik redelijk geisoleerd, naar school en weer naar huis. Een uitje was het als ik naar mijn zus mocht met de tram. Hoewel ik al bijna mijn hele leven (afgezien van mijn eerste drie levensjaren in Marokko) in Rotterdam woonde, kende ik eerlijkwaar de weg naar de stad niet eens. Was in die tijd wereldvreemd.

    Tot het moment dat ik slaagde voor mijn eindexamen. Ik schreef me in voor de unie en trok de weide wereld in (de rest van Rotterdam).

    De eerste schooldag was zo grappig. Wist niet hoe ik er moest komen, dus belde ik via via via via naar een oude klasgenoot die ook dezelfde studie ging doen en vroeg of ze zin had om samen te reizen. En ik maar hopen dat ze wilde .

    Vanaf toen ben ik onwijs veranderd. Ik zie het zelf als ontwikkeling, mijn mams als deontwikkeling. Zag de wereld eigenlijk toen pas voor het eerst.

    En juist daarom ben ik mijn ouders ontzettend dankbaar voor hun opvoeding. Ze hebben me zolang mogelijk klein gehouden. En toen ik uiteindelijk met de echte wereld geconfronteerd werd was ik oud genoeg om in te zien wat goed of slecht voor mij was.

    Hoe ik het zou doen? Alloe3alem: maar hoop in ieder geval de waarde van het leven die mijn ouders mee hebben gegeven ook aan mijn kids door te kunnen geven.

    Mams, paps, bij dezen: You rock!
    Pardon me, but you're obviously mistaking me for someone who gives a damn.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.125
    03-06-2006

    Ik ben best wel streng opgevoed.
    Als ik mijn eigen familie vergelijk met die van anderen.

    Mijn vader is de baas in huis. En waren ook allemaal "bang" voor hem.

    Wel jammer, het had ook anders gekund. Maar mijn vader neemt ook over wat hij thuis heeft gezien.

    Ik zou sommige dingen toch anders doen.
    Mijn kinderen meer proberen te begrijpen, en duidelijke uitleg geven waarom iets wel of niet mag.

    En mijn kinderen proberen op te voeden zoals ik denk dat het goed is,
    en niet zo als het "hoort".

    Ik bedoel niks negatiefs over me ouders.
    Wie het laatst lacht.... heeft geen gevoel voor humor.

  14. #14
    Palestina & Libanon

    Reacties
    1.953
    25-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sylia_ Bekijk reactie
    hoe zou jij het doen dan
    Tot ze volwassen zijn best streng voor ze zijn en dan heb ik het over regels als hoelaat thuis etc.
    Van school direct naar huis mentaliteit heb ik niet, ze mogen best met vriendinnen/vrienden iets leuks na schooltijd doen maar wel na telefonisch overleg met mij of pa
    Uitgaan vanaf 16 jaar.
    Kledingkeuze zijn ze vrij in tenzij wij, de ouders het afkeuren.
    Voor meisje geldt make-up dragen vanaf 16e



    (Ik praat over "ze" omdat we van plan zijn meer kinderen te nemen)

    Mama van 3 engeltjes

    Be3rou2y biejry dammain. Flisteeny wel Lebnani. Lebnan b2alby. Wel 3ayn 3aleiki 3al mail el tany. Lebnany ard el abtal. Wel 7elm b3aynain rjal. Faw2 7dodo sehrany. Lebnan shu b7ibbak ana. Ya jbein 3aly o ma n7ana. O bmoot kermalak ana. Law da2 3a babak 5atar

  15. #15
    Hamdoulillah.

    Reacties
    17.777
    19-11-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Ja sylia mijn ouders wonen in marokko