1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    28
    30-11-2003

    Kijk en daar zijn jullie bang voor de AEL omdat ze in veel in staat zijn. Saoudie Arabie is een land dat Amerika in de hand heeft als je dat nog niet wist. SA is afhankelijk van Amerika dus neem dan een ander land. Maar Amerika blijft het land dat al hun geld uit geeft aan oorlogen terwijl ze iedereen te eten kunnen geven. Iemand moet ervoor opkomen, als je leeft als een palestijn mag je pas oordelen maar je oordeelt zonder je weet wat daar gebeurt. En allah zal jullie hier op de wereld jullie gang laten gaan maar na de dood zul je het zien.

  2. #17
    Wijze lid

    Reacties
    485
    06-05-2002

    Re: Re: Re: Re: Re: Post voor alle AEL leden

    Origineel gepost door Zelfkritiek
    Anders dan het zoveelste en generaliserende "ik-vind-mijzelf-zo-zielig" slachtoffer-complex kom ik niet tegen in jouw betoog....
    Ik vind jou echt zielig en dom. In plaats van mij persoonlijke aan te vallen zou je inhoudelijke kritiek moeten leveren.


    Kelaa Des M'gouna 4-ever!


  3. #18
    Wijze lid

    Reacties
    485
    06-05-2002

    Re: Re: Re: Post voor alle AEL leden

    Origineel gepost door rytje
    Inderdaad, onder het begrip multiculturalisatie vallen culturele en ideologisch/religieuze componenten in een ingewikkeld samenspel met elkaar samen.

    De verzuring van de sfeer is voor een deel het gevolg van 11-9, en een opleving van een soort neo-conservatisme in Nederland (de opkomst van Pim Fortuin met zn gelijkgestemden), voor een deel heeft het echter ook te maken met echte integratieproblemen van sommige minderheden...het is een en...en discussie... ..

    dat er soms sprkake kan zijn van onderdrukking van minderheden ben ik met u eens, maar politicoloog in opleiding...bent u het met me eens dat emancipatie van minderheden in de eerste plaats gebeurt door de betrokken minderheden zelf.. en niet door een AEL dat van buiten is komen overwaaien?

    Net als u denk ik dat het juist heel goed is voor de democratie als een beweging, die opkomt voor een minderheid van de samenleving, zich in Nederland manifesteert. Het verschil in beredenering is dat ik echt vind dat het een 'belangenbehartiger' uit de eigen groep moet zijn.

    Naast mijn bovenstaand argument, diskwalificeer ik de AEL als Nederlandse emancipatiebeweging doordat ook ik vind dat het Palestijns-Israelisch conflict te veel op de voorgrond wordt geplaatst...dat alleen al geeft aan wat de verborgen agenda van de AEL is. Ook ik vind dat WIJ er eerst maar voor moeten zorgen dat onze eigen problemen worden opgelost alvorens richting het Midden Oosten te kijken....ik kijk uit naar de emancipatoren die op geheel nederlandse stijl hun werk zullen doen...intussen zeg ik tegen de AEL, ga maar eerst orde op zaken stellen in je eigen huis, en als dat gelukt is kunnen we er wellicht van leren...intussen gaan wij verder met ons best te doen..en we zien wel wie het eerst klaar is...
    Emancipatie gebeurt van binnen uit. Abu Jahjah is de enige Belg in AEL Nederland. Voor de rest zijn het Nederlanders. Hij heeft dus een aanzet gegeven tot deze beweging. Dat betekent niet dat de AEL per definitie zijn partij is. Het zal me niks verbazen als Dyab na een aantal jaar stopt met zijn actieve politieke cariere en de emancipatie aan een andere generatie overlaat.



    Voor de rest zijn wij het met elkaar eens. Zoek de overeenkomsten en benadruk niet de verschillen. Dat moet de basis vormen voor een multiculterele samenleving.


    Aselhiej
    Kelaa Des M'gouna 4-ever!


  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    228
    14-11-2003

    Origineel gepost door mondsnoerend
    De AEL komt op voor de alle zwaksten in deze wereld. Wat is daar mis mee??? Wij mogen niet praten wij maken ons druk of ons loon op de 25e is gestort en of er genoeg geld op de bankrekening staat. Stel je eens voor dat je alleen kan denken of je de volgende dag haalt. Hoe kun je verklaren dat er zo een verschil is in de wereld?? Is het zo dat de wereld zo gemaakt is?? Ga weg de westerse landen buiten alles wat ze kunnen uit. Ze denken dat ze over recht toe hebben en hun gang kunnen gaan. En als er dan iemand een mening heeft is dat fout. De westerse samenleving doet alsof ze alleen op de wereld is. Alsof alleen financieen en macht belangrijk zijn. Waarom zijn er nog zoveel burgeroorlogen terwijl saddam geen burgeroorlog had en toch zogenaamd werd dat land wel bevrijd. Waarom eten ze in hollywood uit gouden borden terwijl er in afrika geen eten hebben. Aan wie hebben ze dat allemaal te danken??? Neeh de westerse samenleving wil niet horen wat er fout gaat ze willen alleen horen wat er goed gaat. Ze wilen alleen weten hoe de rekeningen erbij staan. Maar de echte rekening wordt nog gepresenteerd en dan zal de balans flink vies tegen vallen. Ik denk dat je dat geen begrotingstekort meer mag noemen?? oftewel mag allah jullie verbranden
    Daar is niets mis mee, maar het probleem is dat de AEl meer doet dan dat alleen...ennuh, de westerse wereld is ook jou wereld, sinds je deel uit maakt van de Nederlandse samenleving...vanuit die situatie zou je moeten participeren, en protesteren tegen mistanden...niet door hokjesdenken...het is niet wij tegen zij, en vooral niet dat Allah hun kan verbranden....het is ons, en wij moeten samen oplossingen vinden....precies daar zit de denkfout!! Net zoals de AEL zich verantwoordelijk voelt voor emancipatie van minderheden in belgie hebben ze ook een verantwoordelijkheid naar andere belgen toe...waarom? Omdat ze ook Belg zijn, omdat het ook hun land is!! Verantwoordelijkheid nemen is net zo belangrijk als problemen aan de kaak stellen...daarin onderscheidt de integere emanicipator zich van de gevaarlijke amateur.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    228
    14-11-2003

    Re: Re: Re: Re: Post voor alle AEL leden

    Origineel gepost door Aselhiej
    Emancipatie gebeurt van binnen uit. Abu Jahjah is de enige Belg in AEL Nederland. Voor de rest zijn het Nederlanders. Hij heeft dus een aanzet gegeven tot deze beweging. Dat betekent niet dat de AEL per definitie zijn partij is. Het zal me niks verbazen als Dyab na een aantal jaar stopt met zijn actieve politieke cariere en de emancipatie aan een andere generatie overlaat.



    Voor de rest zijn wij het met elkaar eens. Zoek de overeenkomsten en benadruk niet de verschillen. Dat moet de basis vormen voor een multiculterele samenleving.


    Aselhiej
    Mee eens...

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    228
    14-11-2003

    Origineel gepost door kadidja
    citaat:
    Origineel gepost door multiculti
    Ik heb dit zojuist naar de AEL gemaild, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

    Best heren en dames van de AEL,

    Ik wil even mijn hart luchten en mijn gevoelens uiten over wat de AEL in Amsterdam en waarschijnlijk in heel Nederland aan het aanrichten zijn.

    Ik ben een geboren en getogen halfbloed (en nog een beetje meer, om precies te zijn ben ik een Turkse, Portugese Nederlander ( vader is portugees/nederlands en moeder turks)) Amsterdammer.
    Doordat ik in Amsterdam ben opgegroeid bestaat mijn hart uit nog veel meer kleuren, zoals Marokaans (zowel Berbers als Arabisch), Surinaams(zowel Creools als Hindoestaans als Javaans als Chinees) maar ook Antiliaans, Spaans, etc.
    Mijn vrienden en kennissen komen of hun ouders uit één van deze landen, ik heb dus heel mijn leven mogen proeven en ruiken aan al deze culturen en heb aardig wat van al deze culturen opgestoken.

    Mijn beste vriend (al 23 jaar lang ondertussen) is een Marrokaan die hier in Nederland geboren is, hij is als een broer voor me en ik kan me geen dag voorstellen zonder hem.
    Ik heb samen met hem vaak discussies over religie en multiculturele opvattingen ik kan zeggen dat we aardig op één lijn liggen.
    Qwa multiculti in Amsterdam gaat het naar mijn en zijn idee prima, iedereen gaat heel goed met elkaar om, de ene dag eet ik Roti (Surinaams eten) de ander dag weer Aboganouch of kzeito.
    Ik vind het heerlijk zo gaan, iedereen leeft gemoedelijk samen en omdat dit mijn hele leven al zo is heb ik onbewust veel van andere cultutren mee gekregen.
    Tuurlijk heb je onder alle lagen en culturen van de bevolking rotte appels, en ik heb het dus niet over deze soort mensen.

    Maar sinds de komst van de AEL begint dit multiculti gebeuren in Amsterdam een beetje verzuurd te raken, iedereen moet veel beter uitkijken met wat hij of zei zeggen tegen elkaar.
    De sfeer begint al aardig verpest te worden.
    Gelukkig is de overgrote deel van de Marokaanse bevolking van Berberse afkomsrt die niets moeten hebben van de AEL.
    Ik ben hier heel blij om en ben des te meer blij dat ze maar moelijk voet aan grond krijgen hier in Nederland.

    Wanneer gaan we nou eens leren dat GOD/ALLAH wil dat we goed tegen elkaar zijn en dat we respectvol met elkaar omgaan en geen haat te verspreiden d.m.v. propageerende taal vanuit de kant van de AEL.

    Jullie beginnen iets wat veel moeite gekost heeft om op te bouwen ( een multiculturele samenleving) te verzieken.

    Ik begrijp dat jullie willen opkomen voor jullie geloofs genoten in moeilijke gebieden, maar dit doen jullie op een smerige manier.
    Jullie verspreiden alleen maar meer haat, dat is wat die mensen daar absoluut niet nodig hebben, die mensen hebben vrede nodig, en jullie brengen ze alles behalve dat.

    Wat ik ook niet begrijp is wat jullie in Nederland te zoeken hebben, het gaat hier lekker zo en elke dag gaat het beter, we staan nog pas aan het het begin van een nu nog fragile multiculti samenleving.
    Verpest dit ALSTUBLIEFT niet!

    Blijf uit Nederland weg met jullie organisatie, jullie doen meer kwaad dan goed en dat is weet ik zeker iets wat jullie niet willen.
    Als jullie respect hebben voor jullie geloofs genoten hier in Nederland en goede dingen wil doen voor hun kunnen jullie beter weg blijven.

    Ik ben ontzettend bang dat als jullie zo doorgaan een splitsing zal ontstaan en de multiculturele samenleving zullen ontwrichten.
    Jullie geloven in een multiculturele samenleving, blijf dan weg en verpest het niet.

    Veel niet Arabische mensen uit ander steden in nederland waar multiculti langzaam begint op te komen maar nog niet helemaal speelt krijgen nu een vertekend en een slecht beeld over Arabische mensen door de AEL.
    Dus blijf weg uit Nederland om dit te vorkomen.

    Mijn hart zit vol met culturele kleuren en kan dus spreken van een regeboog, ik geniet hier weer elke dag van.
    Ik hoop volgend jaar ook nog Aboganouch te kunnen eten.

    Nou dit was het eigenlijk, als 1 van jullie hierover een discussie zou willen aangaan, dan graag.
    Helemaal zou mooi zijn om met meneer Abou Jahjah te mogen discusseren.


    met vriendelijke multi culturele groeten,
    ********



    Mooi gezegd ASELHIEJ ik vind ook dat zo een beweging moet bestaan het blelangrijkst is dat je je STEM laat horen ook al kom je niet aan de macht ons protest tegen deze anti-moslimgemeenschap is zeer belangrijk en eerlijk gezegd met sijassa kom je ook niet ver dus zeg ik TAKE THE HARD WAY

    salam alejkoem wr br
    je zuster fieee diieennnnnnnnnnn
    De anti-moslim gemeenschap...daarmee distancieer je je van de gemeenschap..., en creeer je een wij-zij cultuur!! Duik erin, en probeer van daaruit te handelen!! Consumenten die kritiek leveren zijn passief, participerende burgerschap...daar gaat het om!!

  7. #22
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Re: Re: Re: Re: Post voor alle AEL leden

    Origineel gepost door Aselhiej
    Emancipatie gebeurt van binnen uit. Abu Jahjah is de enige Belg in AEL Nederland. Voor de rest zijn het Nederlanders. Hij heeft dus een aanzet gegeven tot deze beweging. Dat betekent niet dat de AEL per definitie zijn partij is. Het zal me niks verbazen als Dyab na een aantal jaar stopt met zijn actieve politieke cariere en de emancipatie aan een andere generatie overlaat.



    Voor de rest zijn wij het met elkaar eens. Zoek de overeenkomsten en benadruk niet de verschillen. Dat moet de basis vormen voor een multiculterele samenleving.


    Aselhiej
    Ik denk niet dat de AEL en Jahajh voorop, opzoek is naar overeenkomsten. Ik zie ze alleen maar de verschillen op een onredelijke mannier uitvergroten en daarmee een gevaarlijke tweedeling in Nederland bewerkstelligen.

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    28
    30-11-2003

    Bij mezelf ben ik begonnen corrie. Ik probeer wat te geven aan armen en doe mijn best. Ik maak mij nooit meer druk over geld en meer om mijn familie. Ik maak me druk om wat er in de wereld gebeurt. De consumptie maatschappij gaat tegenwoordig langs me heen. Ik ga mezelf niet verwaarlozen om naar een land te verhuizen maar ik mag me wel ergeren aan de gan van zaken. Als er landen miljaren uitgeven aan oorlogen terwijl ze niet eens dat bedrag kunnen geven aan eten. Dat is mijn probleem ik heb geen miljarden op de bankrekening om even iemand te helpen. Ik laat mijn stem horen in ieder geval een!!! Als ieder mens op de wereld 2,5% van zijn vermogen zou afstaan aan arme mensen zou iedereen te eten krijgen die 2,5% geef ik zeker. Maar er is een merendeel die alles voor zich houdt. Jij hebt het over eten enzo dat slaat nergens op echte moslims geven zakath. Geen 5euro per jaar aan unicef.
    We moeten niet bij ons zelf beginnen want dan blijf jezelf alleen staan. Het moet bovenaf beginnen als ieder rijk land in de wereld een land in afrika neemt die ze gaan opbouwen. Dan zouden ze al te eten hebben. Maar in plaats daarvan hebben ze allemaal een land in afrika waar ze slaven hebben gehaald en toekijken hoe ze elkaar afslachten. Zolang niemand ingrijpt blijft het zo en corrie ga jij maar op water en brood.
    God houdt alleen niet van de mens die overdrijft en dat doe ik niet