1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    18
    25-09-2003

    99 namen van Allah!


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    18
    25-09-2003


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    18
    25-09-2003


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    18
    25-09-2003


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    18
    25-09-2003

    Salaam alaikoum
    Ik zal proberen, later incha-allah, de andere namen van Allah erbij zetten met hun plaatjes.
    Tot die tijd.
    Wasalaam alaikoum.

  6. #6
    Moslima

    Reacties
    146
    15-01-2003

    salaam muhalaikum oegtei

    ik zie helemaal niets staan

    In de naam van Allah swt de Erbarmer de meest Barmhartige de Genadevolle.
    klok tikt de tijd dringt. Maar mijn Moslim Zusters en Broeders er is nog hoop.Onze Heer is vergevingsgezind.

  7. #7
    3abdAllah

    Reacties
    424
    03-10-2003

    Asalamou 3alaikoum oua rahmatoulahi ta3ala oua barakatouh,

    Dank je Saliiee voor dit heel belangrijke onderwerp, alleen zie ik helaas de plaatjes ook niet staan...

    Hier is overigens een link naar een pagina waar de namen ook staan genoemd:

    http://www.geocities.com/elcybernino...aaAlHusna.html

    Oua 3alaikoum asalam oua rahmatoulahi ta3ala oua barakatouh

    عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال من كان يؤمن بالله واليوم الآخر فليقل خيرا أو ليصمت

    Het is overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegeningen van Allah met hem) heeft gezegd: Wie in Allah en de laatste dag gelooft, moet het goede spreken of zwijgen.


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    29
    14-11-2003

    Ik ben geen echte gelovige, alle ik bid niet, maar gelooft wel in Allah en natuurlijk dat Mohammed de laatste profeet is!!! Maar als ik de namen van Allah lees of hoor, krijg ik altijd het gevoel dat ik wil huilen!!!! Ik vind het raar!! Kan iemand me informatie geven ofdat dat normaal is???
    oNMoGeLijKe LieFDe......!!!!!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    18
    25-09-2003

    Salaam alaikoum

    Je gelooft in ALlah zeg je en in de laatste profeet Mohammed (vzmh), maar je praktiseert het niet! En dat je het gevoel hebt dat je wilt gaan huilen als je de namen van Allah hoort of leest, is voor mij een teken om dat gene te doen wat je hoort te doen, als je je zelf een moslim noemt. En het allerbelangrijkste is het bidden! Dat is de pilaar van de islam. Wie niet bid, zal het zwaar te verduren krijgen in het hiernamaals. Dus, mijn beste broeder, ga bidden en vraag om vergefenis, als je in het hiernamaals vredig wil gaan leven!
    Ik heb ook jarenlang niet gebeden, kreeg rare dromen en als ik iemand hoorde praten over de islam, kreeg ik rillingen. Op een nacht kon ik echt niet slapen, omdat ik letterlijk en figuurlijk bang was. Ik ben toen opgestaan heb ik gebeden voor die hele dag en ben toen pas terug gaan slapen. Sindsdien bid ik elke dag. Als ik een keer niet bid en ik ga slapen, nou ik kan lang wachten voor dat de slaap komt, maar die komt echt niet, pas als ik heb gebeden dan pas komt de slaap. Of soms krijg ik schuld gevoelens, als ik geen zin heb dan denk ik tfou, Allah jigzi shitan, en ga bidden!
    Dus beste broeder, geef je een raad die je incha-allah zal leiden tot het Pradijs. Ga bidden en vraag om vergeving. Zeg niet ik geloof wel, maar laat zien dat je ook gelooft. Incha-allah zul je zien dat dat het beste is voor heel de gemeenschap.

    Wasalaam alaikoum.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    18
    25-09-2003

    Origineel gepost door Fikra
    salaam muhalaikum oegtei

    ik zie helemaal niets staan

    Salaam aialkoum,

    , OEPS, sorry iedereen, maar echt gek, toen ik ze hier had gezet, kwamen ze wel in beeld, ook toen ik achteraf ging kijken.
    Echt gek, maar sorry. Je hebt de siteadres, check zelf maar, ookal is het maar een link ernaar.

    Wasalaam alaikoum.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    29
    14-11-2003

    slm,

    Zie das allemaal gemakkelijk gezegd vind ik!!! Ik probeer te bidden, maar dat gewoon weg niet bv. tijdens het gebed zit ik aan andere dingens te denken, ik wil er niet aandenken, maar het gaat automatisch, begrijp je??? Ik ga naar de moskee, ik wil luisteren naar de hodja maar dat gaat gewoon niet, soms voel ik dat het moet, ik voel nu zelfs dat de dood aan het komen is, maar ik kan gewoon niet!!! Wat ik ook doe, ik voel mij niet goed, zelfs bij mijn wasgebedje gaat dat niet!!! Ik doe mijn best maar verlies altijd!!! Wat ik allemaal meemaak amai, maar ik geef niet op maar ben bang dat het nooit zou lukken!!!
    oNMoGeLijKe LieFDe......!!!!!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    18
    25-09-2003

    Re: Re: 99 namen van Allah!

    Origineel gepost door Al_Quran_Hakeem
    selam3alikoem

    je kon die site er niet op zetten maart geeft niet hier de namen

    ALLAH God (in al zijn Majesteit)

    2 ar-Rahman de Meest Barmhartige

    3 ar-Rahim de Meest Genadevolle

    4 al-Malik de Absolute Heerser

    5 al-Quddus de Heilige

    6 as-Salam de Bron van Vrede

    7 al-Mu'min de Beschermer van Geloof

    8 al-Muhaymin de Beschermer & Beheerder

    9 al-'Aziz de Machtige

    10 al-Jabbar de Onweerstaanbare

    11. al-Mutakabbir de Majesteuze

    12. al-Khaliq de Schepper

    13. al-Bari' de Schepper met het vermogen om al het bestaande van de ene

    toestand naar de andere te veranderen.

    14. al-Musawwir de Vormgever

    15. al-Ghaffar de Vergever van de zonden van Zijn dienaren keer op keer.

    16. al-Qahhar de Onderwerper

    17. al-Wahhab de Gever

    18. al-Razzaq de Schenker van onderhoud

    19. al-Fattah de Opener

    20. al-'Alim de Alwetende

    21. al-Qabid de Samentrekker

    22. al-Basit de Verruimer

    23. al-Khafid de Vernederaar

    24. al-Rafi' de Verheffer

    25. al-Mu'izz de Schenker van Eer

    26. al-Mudhill de Onteerder

    27. as-Sami' de Alhorende

    28. al-Basir de Alziende

    29. al-Hakam de Rechter

    30. al-'Adl de Rechtvaardige

    31. al-Latif de Subtiele

    32. al-Khabir de Bewuste

    33. al-Halim de Verdraagzame

    34. al-'Azim de Grote

    35. al-Ghafur de Meest Vergevingsgezinde

    36. ash-Shakur de Dank Aanvarende

    37. al-'Ali de Allerhoogste

    38. al-Kabir de Bezitter van Grootheid

    39. al-Hafiz de Beschermer

    40. al-Muqit de Onderhouder

    41. al-Hasib de Opsteller van de Rekening

    42. al-Jalil de Sublieme

    43. al-Karim de Edelmoedige

    44. ar-Raqib de Waakzame

    45. al-Mujib de Verhoorder

    46. al-Wasi' de Alomvattende

    47. al-Hakim de Wijze

    48. al-Wadud de Liefhebbende

    49. al-Majid de Luisterrijke

    50. al-Ba'ith de Opwekker van de Doden

    51. ash-Shahid de Getuige

    52. al-Haqq de Waarheid

    53. al-Wakil de Gevolmachtigde

    54. al-Qawiy de Sterke

    55. al-Matin de Standvastige

    56. al-Waliy de Beschermende Vriend

    57. al-Hamid de Prijzenswaardige

    58. al-Muhsi de Optekenaar

    59. al-Mubdi' de Voortbrenger

    60. al-Mu'id de Hersteller

    61. al-Muhyi de Levengevende

    62. al-Mumit de Levenontnemer

    63. al-Hayy de Eeuwiglevende

    64. al-Qayyum de Zelfbestaande

    65. al-Wajid de Vinder

    66. al-Majid de Nobele

    67. al-Wahid de Unieke

    68. as-Samad de Onafhankelijke

    69. al-Qadir de Machtige

    70. al-Muqtadir de Meest Machtige

    71. al-Muqaddim Degene die Bevordert

    72. al-Mu'akhkhir de Vertrager

    73. al-Awwal de Eerste

    74. al-Akhir de Laatste

    75. az-Zahir de Openlijke

    76. al-Batin de Verborgene

    77. al-Waali de Legeerder

    78. al-Muta'ali de Meest Verhevene

    79. al-Barr de Bron van Alle Goedheid

    80. at-Tawwab de Berouwaanvaardende

    81. al-Muntaqim de Vergelder

    82. al-'Afuw de Schenker van Vergiffenis

    83. ar-Ra'uf de Milde

    84. Maliku-l-Mulk de Bezitter van Soevereiniteit

    85. Dhu'-Jalali wa'l-ikram de Heer van Glorie en Eer

    86. al-Muqsit de Billijke

    87. al-Jami' de Verzamelaar

    88. al-Ghani de Zelftoerijkende

    89. al-Mughni de Verrijker

    90. al-Mani'eh de Verhinderaar

    91. ad-Darr de Brenger van Nood

    92. an-Nafi'eh de Begunstiger

    93. an-Nur het Licht

    94. al-Hadi de Gids

    95. al-Badi'eh de Blijvende

    96. al-Baqi' de Eeuwige

    97, al-Warith de Erfgenaam

    98. ar-Rashid de Gids naar het Juiste Pad

    99. as-Sabur de Geduldige

    Alle lof aan ALLAH, de Heer der Werelden


    Salaam alaikoum

    Kdacht het is een hele mooie site, met leuke plaatjes en een leuke manier om de namen van Allah te leren. Maar ja toen ik eenmaal hier de plaatjes ging plaatsen ging het goed, maar nu blijk het niet zo zijn.
    Maakt niks uit, als jullie maar een kijkje nemen op de site die ik aangaf hier helemaal bovenaan, haast.

    Wasalaam alaikoum

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    18
    25-09-2003

    Origineel gepost door israc
    slm,

    Zie das allemaal gemakkelijk gezegd vind ik!!! Ik probeer te bidden, maar dat gewoon weg niet bv. tijdens het gebed zit ik aan andere dingens te denken, ik wil er niet aandenken, maar het gaat automatisch, begrijp je??? Ik ga naar de moskee, ik wil luisteren naar de hodja maar dat gaat gewoon niet, soms voel ik dat het moet, ik voel nu zelfs dat de dood aan het komen is, maar ik kan gewoon niet!!! Wat ik ook doe, ik voel mij niet goed, zelfs bij mijn wasgebedje gaat dat niet!!! Ik doe mijn best maar verlies altijd!!! Wat ik allemaal meemaak amai, maar ik geef niet op maar ben bang dat het nooit zou lukken!!!

    Salaam ja aghie,

    Heb een vraagje, weet je ook waardoor het komt?? Dat je het niet kan, of dat het niet lukt?

    Je zegt, dat je je best doe, maar...verliest altijd. Hier geef je al aan, naar mijn mening, dat je shaitan al hebt laten winnen, hij heeft al gewonnen! Doe harder je best, want je zal het vroeg of laat toch inzien dat het het beste is. Ik begrijp niet echt goed hoe ik je verder kan helpen, dan alleen, maar aan te geven om de koran te gaan lezen voor dat je gaat bidden, dat leidt al je gedachten tijdens het gebed weg en zullen incha-allah je gebeden makbul zijn bij Allah. Verder zeg je dat j het niet opgeeft, een teken van wilskracht. Geef het absoluut niet op, incha-llah zul je gauw het licht zien.
    Maar laat me weten hoe het komt dat je denkt dat het ju niet zal lukken. Mij is het ook gelukt, net als alle anderen, dus waarom lukt het jou niet.

    Waslaam alaikoum
    oughtik fi dien!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    29
    14-11-2003

    Ik denk omdat ik nooit goed ben geweest, ik zit al heel men leven slechte dingen gedaan!!! Ik heb zelfs gescholden tegen Allah toen ik klein was!!! Zelfs een meisje langs haar anus.... terwijl ik dat niet wist, maar toen ik het door had heb ik verder gedaan omdat ik bang was om me belachelijk te laten maken!!! Ik wist wel dat je als je een meisje langs haar anus..... dat je nooit in het paradijs zou geraken!!! Ik ben zelfs soms bang om te bidden omdat ik denk dat ik onrein ben!!!
    oNMoGeLijKe LieFDe......!!!!!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    18
    25-09-2003

    Origineel gepost door israc
    Ik denk omdat ik nooit goed ben geweest, ik zit al heel men leven slechte dingen gedaan!!! Ik heb zelfs gescholden tegen Allah toen ik klein was!!! Zelfs een meisje langs haar anus.... terwijl ik dat niet wist, maar toen ik het door had heb ik verder gedaan omdat ik bang was om me belachelijk te laten maken!!! Ik wist wel dat je als je een meisje langs haar anus..... dat je nooit in het paradijs zou geraken!!! Ik ben zelfs soms bang om te bidden omdat ik denk dat ik onrein ben!!!

    Salaam alaikoum a aghie,

    Dat je nooit goed ben geweest, dat geloof ik niet! We hebben allemaal iets goeds in ons, zowel jij als ik als alle anderen. Dat je ALlah uitscheldde toen je klein was, daar weet ik niet 1,2,3 op te antwoorden, alleen dat je toen klein was en niet wist wie werkelijk Allah was.
    Ik geloof werkelijk dat niemand echt heilig is of was. Was zelf ook niet heilig, maar lhamdoulilah ik leef nu niet meer in een donkere tijd. Ik heb ook van mijn fouten geleerd, en weet ook dat ik de fout niet meer zal laten herhalen, omdat ik nu een sterkere imaan heb. Jou imaan, je gelood in Allah moet sterken zijn, sterker dan je falen en je angst. Laat je niet misleiden door al het heerlijke van deze wereld, het heerlijkste, mijn beste broeder, is het leven in het Paradijs.
    Ik ben meer over de islam gaan denken en heb veel gelezen, sommige teksten gaven mij rillingen die langs mijn rug liepen. Door meer te lezen en te weten te komen, heeft mij erover gehaald om voor het Paradijs te gaan. Ik heb het leven in het hiernamaals in het Paradijs, incha-allah, boven mijn leven hier op aarde gesteld. Want daar is het eeuwige, hier niet.
    Denk er maar even over na. Waar wil je voor eeuwig leven, het Paradijs of de Hel!

    waslaam alaikoum.