1. #1
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Al Qursi, de reddende Soera

    Wa salamu 'aleikum wr wb,

    Lees deze soera, het is een hele belangrijke. Als je deze soera opzegt en je gaat daarna dood, dan ga je direct door naar het paradijs. Geen vragen worden je gesteld in je graf, geen dag des oordeels: gelijk door naar het paradijs!! Subhanallah!!

    Allahu le illeha illehu
    El 7eyol keyum
    Lete goedhoehoe
    Sinetoen wa le naoum

    Le hoema fi semawati
    wama fil arth
    mendhelethi yeshfa3o
    3aindheho illeh bi ithnih

    y3a allahmo me baina
    aidihim wa me gal fehoem
    wa la yo7itona bi shee in
    min elmihi illeh thimasha

    was si3a qursiyoho
    wa samawati wa ma fil arth
    wa la ya oedhoehoe
    7ifdhohoma wa huwo 3aliyo el 3athim

    Saddaqullah ol 3athim

  2. #2
    get a life!

    Reacties
    7.111
    22-12-2002

    Salaam Aleykoem,

    Mashallah!!!


    ik wil je nog ff zeggen dat het geen soerah is, maar een aya uit de soerat al Baqara.


    Ma3asalaam Liloesh
    jaloezie kills!

  3. #3
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Oh dat wist ik niet. Bedankt dat je mijn kennis weer een beetje hebt vergroot!

    Nu weet ik ook waar ik m kan vinden in de Koran.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    10
    12-12-2003

    Assalaam Alaikoem,

    Zou iemand alstublieft voor mij de juiste plek in De Heilige Koran kunnen geven. Ik versta geen Arabisch (ben van plan het te leren, kan het al wel lezen) dus dan kan ik de Nederlandse Koran erbij halen en lezen. Alvast bedankt!

    Assalaam Alaikoem
    Bekijk ook mijn website over De Islam:
    http://www.islamverhalen.cjb.net/

  5. #5
    Moslima

    Reacties
    146
    15-01-2003

    Origineel gepost door Saied
    Assalaam Alaikoem,

    Zou iemand alstublieft voor mij de juiste plek in De Heilige Koran kunnen geven. Ik versta geen Arabisch (ben van plan het te leren, kan het al wel lezen) dus dan kan ik de Nederlandse Koran erbij halen en lezen. Alvast bedankt!

    Assalaam Alaikoem

    Salaam muhalaikum

    Heb het even voor je opgezocht. Het is soerat Al Baqarah heel vers 255. Hoop dat je hier wat aan hebt.

    In de naam van Allah swt de Erbarmer de meest Barmhartige de Genadevolle.
    klok tikt de tijd dringt. Maar mijn Moslim Zusters en Broeders er is nog hoop.Onze Heer is vergevingsgezind.

  6. #6
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Al Qursi, de reddende Soera

    Origineel gepost door babyvanbelisma
    Wa salamu 'aleikum wr wb,

    Lees deze soera, het is een hele belangrijke. Als je deze soera opzegt en je gaat daarna dood, dan ga je direct door naar het paradijs. Geen vragen worden je gesteld in je graf, geen dag des oordeels: gelijk door naar het paradijs!! Subhanallah!!

    Allahu le illeha illehu
    El 7eyol keyum
    Lete goedhoehoe
    Sinetoen wa le naoum

    Le hoema fi semawati
    wama fil arth
    mendhelethi yeshfa3o
    3aindheho illeh bi ithnih

    y3a allahmo me baina
    aidihim wa me gal fehoem
    wa la yo7itona bi shee in
    min elmihi illeh thimasha

    was si3a qursiyoho
    wa samawati wa ma fil arth
    wa la ya oedhoehoe
    7ifdhohoma wa huwo 3aliyo el 3athim

    Saddaqullah ol 3athim
    dali3l dat je meteern naar het paradijs gaat?

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    3.076
    02-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Ik wist niet dat het een aya was van Soera Al-Baqara..
    Masha'allah wie dit incha'allah opzegt..!

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    717
    28-11-2002

    Origineel gepost door Liloesh
    Salaam Aleykoem,

    Mashallah!!!


    ik wil je nog ff zeggen dat het geen soerah is, maar een aya uit de soerat al Baqara.


    Ma3asalaam Liloesh
    Klopt helemaal

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    717
    28-11-2002

    Re: Al Qursi, de reddende Soera

    Origineel gepost door babyvanbelisma
    Wa salamu 'aleikum wr wb,

    Lees deze soera, het is een hele belangrijke. Als je deze soera opzegt en je gaat daarna dood, dan ga je direct door naar het paradijs. Geen vragen worden je gesteld in je graf, geen dag des oordeels: gelijk door naar het paradijs!! Subhanallah!!

    Allahu le illeha illehu
    El 7eyol keyum
    Lete goedhoehoe
    Sinetoen wa le naoum

    Le hoema fi semawati
    wama fil arth
    mendhelethi yeshfa3o
    3aindheho illeh bi ithnih

    y3a allahmo me baina
    aidihim wa me gal fehoem
    wa la yo7itona bi shee in
    min elmihi illeh thimasha

    was si3a qursiyoho
    wa samawati wa ma fil arth
    wa la ya oedhoehoe
    7ifdhohoma wa huwo 3aliyo el 3athim

    Saddaqullah ol 3athim
    Djazak'Allah dit is de aayaat el koersie en beschermt je voor al het kwade. Ik ben hem nu ook aan het leren maar ken hem nog niet helemaal...
    Dus mensen leer hem uit je hoofd. Ik ga zo een stukje hierover plaatsen.

  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    717
    28-11-2002

    "Niets behalve de dood kan diegene weerhouden van het Paradijs die na iedere fard gebed Ayatul Koersie reciteert"
    En " Als de dood er niet was, zou een ieder die Ayatul Koersie reciteert na iedere fard gebed, rechtstreeks naar het Paradijs gaan"
    Ayatul Koersi betekent het troonvers en is daarmee de hoogste vers van de Koran. De beloning voor de recitatie van dit vers is heel groot. In de traditie van de profeet is het gebruikelijk om dit vers na iedere verplichte gebed te reciteren. Het mag daarbuiten ook ten alle tijden worden gereciteerd.
    Hoewel men met dit vers bescherming bij Allah kan zoeken tegen de invloed van Satan, is het ook heel belangrijk dat het begrepen wordt. Hoe goed we ons best ook doen om het te begrijpen, we zullen de ware inhoud van de goddelijke verzen nooit 100% begrijpen, simpelweg omdat Allah in Ayatul Koersie zegt: "En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten dan wat Hij wil."
    Als je gaat slapen, reciteer Ayatul Koersie , dan zal Allah voor jou een engel in dienst stellen en je zult tot in de ochtend beschermd worden tegen de duivel. Evenals voor het slapen, kan de troonvers ook gereciteerd worden wanneer men wakker wordt. Ieder dienaar van Allah die Ayatul Koersie met een oprechte hart reciteert met de bedoeling om bescherming krijgen.
    Nederlandse vertaling:
    Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestandige,sluimer noch slaap kan Hem treffen.Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is.Wie is degene die voorspraak doet bij Hem zonder Zijn verlof?
    Hij kent wat er voor hen is en wat achter hen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil.
    En Zetel (1) strekt zich uit over Hemelen en de Aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Almachtige.
    (Al Baqarah:255)
    (1) Koersie: wordt letterlijk als Zetel vertaald
    Uitleg:
    Allah! Er is geen God dan Hij
    De zin " Er is geen God dan Hij" vormt de fundamentele basis van islam, het is waarop de Islam is gebaseerd en waarom Allah het leven heeft ingesteld; wij zijn geschapen om Allah te aanbidden, deze zin is ook daarom het fundament van aanbidding tot Allah.
    "En ik heb de djinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen" (51:56)
    In een hadith Koedsie vertelt Allah aan Profeet Moesa dat deze zin (Kalima Tawhied) zwaarder weegt dan het heelal: " O Mozes, als de aarde, de hemelen en de inhoud ervan, de zeeën en wat erin zit, op de ene kant van een weegschaal gelegd zouden worden, en op de andere schaal de kamila Tawhied zwaarder wegen" (Hadith Qudsi)
    Tawhied is niet alleen een zin die we vanuit ons hart moesten uitpreken maar is ook een levenswijze. Het eist van ons dat we onze waarde, normen en manier van denken naar de inhoud hiervan moeten instellen.
    De getuigenis is een belofte die we aan Allah doen, we sluiten daarmee een verband en beloven Hem dat we iedere vorm van afgoden zullen verwerpen, waar en wanneer we ze ook maar tegenkomen. Pas nadat we dit doen acht Allah ons in staat om Zijn Eenheid te erkennen.
    Gebeurtenis:
    Er was een handelaar die in de maand Ramadan in Basra dadels wilde verkopen. Hij moest tijdens zijn verblijf een onderdak hebben en vond een huis, waarvan de eigenaar hem vertelde dat het behuisd werd door een ifriet genaamde djinn.
    De man vertelde verder dat iedereen die in het huis woonde door hem werd gedood of weggejaagd.
    De handelaar zei dat hij alleen vrees had voor Allah en niet bang was voor de djinn.
    De man huurde het huis, gelijk de eerste nacht toen hij in bed lag kwam de djinn in een zwarte gedaante op hem af. De man begon gelijk Ayatul Koersie te reciteren, maar tot zijn verbazing reciteerde de djinn iedere regel mee tot en met de laatste regel:
    " Wa la ja'oedoehoe hief-dhoehoema wa hoewa al aliyoe al adiem"
    De dijnn kon die regel niet uitspreken, de man had de zwakke punt ontdekt en bleef de zin achterelkaar herhalen totdat de zwarte gedaante verdween.
    Toen de man de volgende ochtend wakker werd zag hij op de plek waar de djinn was as op de grond liggen, waarschijnlijk was de djinn door Ayatul Koersie verbrand.

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    717
    28-11-2002

    Het stukje heb ik van een moslim zuster ontvangen. Het is echt leerzaam...

  12. #12
    ---

    Reacties
    872
    21-01-2003

    Ja dat is het zeker zuster.

  13. #13
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Re: Al Qursi, de reddende Soera

    Origineel gepost door batata112
    dali3l dat je meteern naar het paradijs gaat?
    wachtend op iemands antwoord.....


    ma3a selema

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    203
    17-02-2003

    salaam


    "Niets behalve de dood kan diegene weerhouden van het Paradijs die na iedere fard gebed Ayatul Koersie reciteert"
    En " Als de dood er niet was, zou een ieder die Ayatul Koersie reciteert na iedere fard gebed, rechtstreeks naar het Paradijs gaan"

    Luister naar de AYET EL KOERSIE in MP3 formaat (1MB)

    Ayatul Koersi betekent het troonvers en is daarmee de hoogste vers van de Koran. De beloning voor de recitatie van dit vers is heel groot. In de traditie van de profeet is het gebruikelijk om dit vers na iedere verplichte gebed te reciteren. Het mag daarbuiten ook ten alle tijden worden gereciteerd.
    Hoewel men met dit vers bescherming bij Allah kan zoeken tegen de invloed van Satan, is het ook heel belangrijk dat het begrepen wordt. Hoe goed we ons best ook doen om het te begrijpen, we zullen de ware inhoud van de goddelijke verzen nooit 100% begrijpen, simpelweg omdat Allah in Ayatul Koersie zegt: "En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten dan wat Hij wil."

    Als je gaat slapen, reciteer Ayatul Koersie , dan zal Allah voor jou een engel in dienst stellen en je zult tot in de ochtend beschermd worden tegen de duivel. Evenals voor het slapen, kan de troonvers ook gereciteerd worden wanneer men wakker wordt. Ieder dienaar van Allah die Ayatul Koersie met een oprechte hart reciteert met de bedoeling om bescherming krijgen.

    Nederlandse vertaling:
    Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestandige,sluimer noch slaap kan Hem treffen.Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is.Wie is degene die voorspraak doet bij Hem zonder Zijn verlof?
    Hij kent wat er voor hen is en wat achter hen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil.
    En Zetel (1) strekt zich uit over Hemelen en de Aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Almachtige.
    (Al Baqarah:255)
    (1) Koersie: wordt letterlijk als Zetel vertaald

    Uitleg:
    Allah! Er is geen God dan Hij

    De zin " Er is geen God dan Hij" vormt de fundamentele basis van islam, het is waarop de Islam is gebaseerd en waarom Allah het leven heeft ingesteld; wij zijn geschapen om Allah te aanbidden, deze zin is ook daarom het fundament van aanbidding tot Allah.

    "En ik heb de djinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen" (51:56)

    In een hadith Koedsie vertelt Allah aan Profeet Moesa dat deze zin (Kalima Tawhied) zwaarder weegt dan het heelal: " O Mozes, als de aarde, de hemelen en de inhoud ervan, de zeeën en wat erin zit, op de ene kant van een weegschaal gelegd zouden worden, en op de andere schaal de kamila Tawhied zwaarder wegen" (Hadith Qudsi)

    Tawhied is niet alleen een zin die we vanuit ons hart moesten uitpreken maar is ook een levenswijze. Het eist van ons dat we onze waarde, normen en manier van denken naar de inhoud hiervan moeten instellen.
    De getuigenis is een belofte die we aan Allah doen, we sluiten daarmee een verband en beloven Hem dat we iedere vorm van afgoden zullen verwerpen, waar en wanneer we ze ook maar tegenkomen. Pas nadat we dit doen acht Allah ons in staat om Zijn Eenheid te erkennen.

    Gebeurtenis:
    Er was een handelaar die in de maand Ramadan in Basra dadels wilde verkopen. Hij moest tijdens zijn verblijf een onderdak hebben en vond een huis, waarvan de eigenaar hem vertelde dat het behuisd werd door een ifriet genaamde djinn.
    De man vertelde verder dat iedereen die in het huis woonde door hem werd gedood of weggejaagd.
    De handelaar zei dat hij alleen vrees had voor Allah en niet bang was voor de djinn.

    De man huurde het huis, gelijk de eerste nacht toen hij in bed lag kwam de djinn in een zwarte gedaante op hem af. De man begon gelijk Ayatul Koersie te reciteren, maar tot zijn verbazing reciteerde de djinn iedere regel mee tot en met de laatste regel:

    " Wa la ja'oedoehoe hief-dhoehoema wa hoewa al aliyoe al adiem"

    De dijnn kon die regel niet uitspreken, de man had de zwakke punt ontdekt en bleef de zin achterelkaar herhalen totdat de zwarte gedaante verdween.

    Toen de man de volgende ochtend wakker werd zag hij op de plek waar de djinn was as op de grond liggen, waarschijnlijk was de djinn door Ayatul Koersie verbrand
    De zon verlicht alleen de dag,de maan verlicht alleen de nacht,een kaars verlicht maar voor even..
    Maar het licht van de ISLAM verlicht ons hele leven!!

  15. #15
    Bijna Lid

    Reacties
    717
    28-11-2002

    Re: Re: Re: Re: Al Qursi, de reddende Soera

    Origineel gepost door Al_Quran_Hakeem
    selam3alikoem wr wb a muslimien fi dunya u agira3

    kijk ik heb het nog nooit gehoord als iemand die sura uit zijn hoofd kent naar djennah gaat.

    het beschermt wel tegen djins kwade oog enz enz

    je gaat wel naar djennah als je sura Taha de 20ste sura uit je hoofd kent maar je moet wel nog bidden he!!!!!!!!!

    en je best nog doen dan kom je djehanam niet binnen.



    ik ken hem al heel lang al uit me hoofd nu al ongeveer 2 of 3 jaar allah hlum heb het binnen een dag geleerd hemduhilleh

    maar doe jij ook je best

    waar en wil is is een weg

    ghair incha allah
    Ik ken hem wel een beetje maar niet uit mijn hoofd.
    Echt goed van je want het beschermt je voor alles...