1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.024
    27-10-2007

    wil dit met jullie delen.

    ik was tijdje terug op een sebe3 en er waren lekker dingen op tafel.
    een daarvan was echt lekker en vroeg me af hoe en wat.
    ik weet het nu.

    bladerdeeg in vieren snijden dan frituren en daarna in honing dompelen en versieren met amandelen.

    echt heel makkelijk en simpel.

  2. #2
    *Yadjiesh*oemazigh*!

    Reacties
    1.374
    03-01-2004

    Citaat Geplaatst door oempje_N Bekijk reactie
    rghaif?

    nee, want dit is gwn gefrituurde bladerdeeg
    LOVE

  3. #3
    mama van 2 schatjes

    Reacties
    274
    19-06-2004

    Citaat Geplaatst door nadia2008 Bekijk reactie
    ik was tijdje terug op een sebe3 en er waren lekker dingen op tafel.
    een daarvan was echt lekker en vroeg me af hoe en wat.
    ik weet het nu.

    bladerdeeg in vieren snijden dan frituren en daarna in honing dompelen en versieren met amandelen.

    echt heel makkelijk en simpel.
    Klinkt lekker. Zal ik zeker een keer proberen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    983
    29-01-2008

    Citaat Geplaatst door Riffia_ala_RIf Bekijk reactie
    nee, want dit is gwn gefrituurde bladerdeeg
    ah oke dacht deeg.

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    305
    15-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door nadia2008 Bekijk reactie
    ik was tijdje terug op een sebe3 en er waren lekker dingen op tafel.
    een daarvan was echt lekker en vroeg me af hoe en wat.
    ik weet het nu.

    bladerdeeg in vieren snijden dan frituren en daarna in honing dompelen en versieren met amandelen.

    echt heel makkelijk en simpel.


    hey meid

    Wie heeft je dat wijs gemaakt als ik vragen mag??

    Want het is geen bladerdeeg, dat deeg lijkt op bladerdeeg!!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    302
    02-05-2007

    nee hoor ze heeft gelijk....
    Het is echt bladerdeeg.....heb het zelf al tig keer gemaakt
    Je neemt een plakje bladerdeeg die snijd je door tweeen. dan heb je dus uit eindelijk twee langwerpige vierkanten. dan pak je een zo'n vierkant, vouw je dubbel en met een vork druk je de randjes aan....dat die steepjes langs de kanten er in komen. dan frituur je het en als je klaar bent insmeren met honing en versieren met geschaafde of gehakte amdandelen....nougatine is ook heel lekker daarop...

    succes verzekerd..

    lijkt trouwens wel een beetje rgaif qua vorm....maar deze is veel makkelijker lekkerder en luchtiger!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    436
    07-01-2008

    wat is nougatine??
    thnx

  8. #8
    *Yadjiesh*oemazigh*!

    Reacties
    1.374
    03-01-2004

    Citaat Geplaatst door engeltje55 Bekijk reactie
    wat is nougatine??
    thnx
    http://plaisirgourmand.perso.cegetel.net/nougatine.jpg
    wat meestal ook op taarten zit
    het is in de supermarkt te koop bij de afdeling voor koken en bakken
    LOVE

  9. #9
    Net terug uit:

    Reacties
    18.723
    17-09-2003

    Klinkt lekker, leuk idee.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    302
    02-05-2007

    Ja klopt inderdaad..dat is nougatine....
    Je kunt het bijna in elke supermarkt kopen....zin in een zakje van dokter oetker!

  11. #11
    proudmama

    Reacties
    2.038
    16-09-2005

    Me ma was ook op bezoek en ze vertelde ook al dat ze zoiets had gegeten maar ik dacht no way dat het bladerdeeg is maar nu ik iedereen erover hoor praten heeft me ma toch wel gelijk hihi ik ga het zeker een keer maken.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    436
    07-01-2008

    ok meiden, nog even voor de duidelijkheid, sorry hoor...ben er nog niet over uit, en wil het morgen uitproberenmaar ik pak dus een bladerdeeg, snij ik door midden, 1 rechthoek die ik dubbel vouw...druk ik m ook plat, of laat ik m hol (dus met een beetje lucht van binnen??) en als ik het frituur...hoe weet ik dat ie goed is? gewoon goudbruin? en dan smeer ik m met honing- hoe doe ik dat gewoon met kwast, of lepel, of moet ik honing opwarmen en erin dompelen?? en dan strooi ik er amandel of nougatine gelijk overheen??


    alvast bedankt...het klinkt wel heel lekker??

  13. #13
    *Yadjiesh*oemazigh*!

    Reacties
    1.374
    03-01-2004

    Citaat Geplaatst door engeltje55 Bekijk reactie
    ok meiden, nog even voor de duidelijkheid, sorry hoor...ben er nog niet over uit, en wil het morgen uitproberenmaar ik pak dus een bladerdeeg, snij ik door midden, 1 rechthoek die ik dubbel vouw...druk ik m ook plat, of laat ik m hol (dus met een beetje lucht van binnen??) en als ik het frituur...hoe weet ik dat ie goed is? gewoon goudbruin? en dan smeer ik m met honing- hoe doe ik dat gewoon met kwast, of lepel, of moet ik honing opwarmen en erin dompelen?? en dan strooi ik er amandel of nougatine gelijk overheen??


    alvast bedankt...het klinkt wel heel lekker??
    gewoon alle uiteinden plat drukken met een vorkje dan frituren en dan in honing dompelen en dat uitlaten lekken en dan bestrooien
    LOVE

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.350
    04-02-2004

    moet je ze in vieren stukjes snijden of 2 stukjes en dan vouwen?
    Allaah heeft ons vele Zaken verboden geloof dan ook echt dat wanneer Allaah ons zaken heeft verboden dat hij dan het beste met ons voor heeft en dat Allaah die Wijsheid heeft en daar ook Recht op heeft om het ons te verbieden , Deze Dunya is inmiddels 1 grote Beproeving en vergeet niet de GROTE Gunsten die Allaah ons heeft Toegestaan

  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    305
    15-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door salama Bekijk reactie
    nee hoor ze heeft gelijk....
    Het is echt bladerdeeg.....heb het zelf al tig keer gemaakt
    Je neemt een plakje bladerdeeg die snijd je door tweeen. dan heb je dus uit eindelijk twee langwerpige vierkanten. dan pak je een zo'n vierkant, vouw je dubbel en met een vork druk je de randjes aan....dat die steepjes langs de kanten er in komen. dan frituur je het en als je klaar bent insmeren met honing en versieren met geschaafde of gehakte amdandelen....nougatine is ook heel lekker daarop...

    succes verzekerd..

    lijkt trouwens wel een beetje rgaif qua vorm....maar deze is veel makkelijker lekkerder en luchtiger!

    ohh oke bedankt ik dacht dat ze wat anders bedoelde!!! wat precies hetzelfde is alleen moet je die deeg zelf maken net als lemsemen...

    ik ga het morgen zeker uitproberen bedankt