1. #1
    ~ Eshan's Mami ~

    Reacties
    442
    05-10-2003

    Hijab?

    Hey iedereen
    Ik zou graag jullie meningen willen hebben over de hoofddoek.
    Er zijn enkele dingen waar ik me toch wel vragen bij stel...

    In de Qo'ran staat dat alleen je handen en gezicht mogen getoond worden.. maar welke reden zit hierachter?
    Je schoonheid verbergen, niet opvallen en geen aandacht trekken, juist?
    1/ Maar als we in landen als Nederland en Belgie een hoofddoek dragen vallen we juist wel op en trekken we zeker aandacht terwijl in de meeste Islamitische landen meisjes zonder hijab de aandacht zullen trekken bij mannen...

    2/ Mensen zullen altijd willen streven naar schoonheid. Stel je draagt een hoofddoek, dan ga je toch eerder voor een mooie kleur gaan, die goed staat bij je dan voor de lelijkste kleur die je lelijk zal doen maken? Verberg je dan je schoonheid? Je wilt toch altijd mooi zijn en een beetje opvallen (in goede zin)?

    Soms zie je vrouwen, ze overtreden geen enkel reden (denk ik), ze zijn helemaal afgedekt behalve gezicht en handen maar ze draagt oorbellen, make-up, spannende kleding,..
    Een vrouw wilt er altijd goed uitzien, daarom niet om mannen aan te trekken maar eerder voor haar eigen ego.

    Zoals men vriendin zegt, alles draait om je intenties. Een vrouw met hoofddoek die mannen probeert in bed te krijgen (ja, zij bestaan) is daarom niet beter dan een vrouw zonder hoofddoek die geen aandacht probeert te trekken met haar looks.

    Is het haram voor een meisje in neutrale kleding, in een Europees land waar slechts enkelen een hoofddoek dragen, een meisje zonder bedoelingen van mensen of mannen aan te trekken om geen hoofddoek te dragen?

    Groetjes

    Lady So Lusciouz

    -1-

  2. #2
    Zeeuwse Kust

    Reacties
    208
    31-12-2002

    Salaamoe alaikoem

    Een vrouw die geen hijaab draagt zal nooit de geur van het paradijs ruiken.

    De Hijaab is VERPLICHT...

    Tuurlijk gaat het om intentie.. Je draagt je hoofddoek met een goede intentie en niet omdat het verplicht aan je wordt gesteld, anders stelt het niks voor..

    Het bedekt je schoonheid, maar niet alleen je hoofddoek, je moet je wel houden aan het vrouwelijk kledingvoorschrift die de Islam heeft gesteld.

    Zowel voor een man als een vrouw mogen wij onze figuur niet laten zien. (b.v. stakke truitjes, strakke broeken)...

    De Islam is een levenswijze zoals iedereen weet. En Allah Ta'ala heeft ons niet voor niks de Hijaab verplicht gesteld zonder reden..

    Dus ik denk dat het haram is, dat als een meisje geen hoofddoek draagt maar ook geen aandacht vraagt van mannen.

    Want zeg nou zelf?.. Een goede gekleden vrouw (strak) en haar haar los of weet ik veel, krijgt sowieso aandacht van een man of ze het nu wilt of niet.

    Maar Allahoe A3lam..

    Moge Allah Ta'ala ons leiden.. En Hij Leidt wie Hij wilt, en doet dwalen wie Hij wilt dwalen..

    Wa alaikoem salaam je oegtie fie Islam
    Gelukkig getrouwd 4-4-2009

  3. #3
    ~ Eshan's Mami ~

    Reacties
    442
    05-10-2003

    Maar een vrouw hier in Europe met hoofddoek zal meer aandacht krijgen en opvallen. En de oorspronkelijke intentie achter die regel is toch GEEN aandacht trekken en NIET opvallen.
    Inderdaad in de meesten islamitische landen zal je opvallen als je haren los hangen want mensen zijn niet gewoon zoiets te zien, maar hier is het juist omgekeerd. 95% van de vrouwen lopen met de haren los, mensen reageren zelfs daar niet meer op want het is een gewoonte voor het oog geworden.
    Begrijp je?

    -1-

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    682
    08-10-2003

    Je gezicht geeft is je een identiteit. Je handen heb je de hele dag nodig. Ik weet niet of ze in de tijd dat de profeet (SAW) leefde handschoenen hadden, maar het lijkt me wel onhandig. Hoe zouden de mannen dan verliefd kunnen worden als ze onze gezichten niet mochten zien.

    We trekken misschien de aandacht hier in Nederland maar niet negatieve aandacht (lust opwekkend). Tenminste dat is de bedoeling. Daarom moet je ook je kleding aanpassen.

    Dus eigenlijk stel je nu een vraag aan Allah van kon je niet voorzien dat dit zou gebeuren: opvallen in een niet-Islamitische staat. Waarom heb je er niet bij gezet dat het om itentie gaat en dat het niet hoeft als het niet je intentie is om iemand te verleiden. Je zegt zelf al we willen allemaal mooi zijn: voor wie doen we dat dan? Ga me niet zeggen ik maak me mooi voor mezelf, want dat is onzin. Je maakt je mooi voor anderen. Doe het dan op een manier waarmee je geen lust opwekt bij mannen en afgunst bij vrouwen.

    By the way: je oorbellen mag je ook niet laten zien en make up en hoofddoek die combi is niet oke.

  5. #5
    ~ Eshan's Mami ~

    Reacties
    442
    05-10-2003

    Je zegt zelf, mannen moeten verliefd worden op onze gezichten. Met een gezicht kan je ook verleiden en ook lust opwekken. Waarom dan de haren afdekken?

    Natuurlijk willen mensen mooi zijn voor zichzelf en anderen. Schoonheid heeft niet alleen voordelen op vlak van liefde maar ook op andere vlakken. Je uiterlijk zorgt altijd voor eerste indrukken. Ik wil mooi zijn om mezelf ook beter te voelen.
    Probeer het maar eens, je een week in de lelijkste kleren die je kan vinden rondlopen, niet alleen zullen mensen kritiek leveren maar je zal je zelf slecht voelen, je zult je onzeker en lelijk voelen, je zelfvertrouwen zal zakken wat ook een invloed zal hebben op je sociaal leven. (minder vrienden, minder kans op job,..) Dus je wilt wel mooi zijn voor jezelf!

    -1-

  6. #6
    Hongerig

    Reacties
    56
    26-11-2003

    MoslimpunaiseDe belangrijkste reden om een hoofddoek te dragen is omdat Allah dat wilt !

    Al trekken ze aandacht, er valt toch niks te zien omdat de betreffende moslima bedekt is. Het dragen van een hidjab heeft meer redenen, ook redenen die we niet weten. Ten eerste onderscheid je jezelf ermee, dus je geeft zo aan moslima te zijn. Ten 2de zul je moeilijker tot geen lusten bij andere mannen opwekken omdat je bedekt bent en je vrouwelijke vormen niet te zien zijn, dit zijn jouw broeders in de islam dus gun je hen het paradijs.

    Wa Allahoe a3lam.

    Wa salamoe 3alaikoem,

  7. #7
    ~ Eshan's Mami ~

    Reacties
    442
    05-10-2003

    Bedankt al voor jullie reacties!!

    -1-

  8. #8
    ~ Eshan's Mami ~

    Reacties
    442
    05-10-2003

    Lees dit even allemaal:

    http://www.monotheist.nl/hoofddoek.html

    Daarin wordt er verklaard dat de hoofddoek NIET verplicht is en dat er nergens in de Koran vermeld wordt dat vrouwen hun haren moeten afdekken.

    -1-

  9. #9
    ~ Eshan's Mami ~

    Reacties
    442
    05-10-2003


  10. #10
    Abdullaah

    Reacties
    1.444
    04-08-2002

    Origineel gepost door LadySoLusciouz
    Lees dit even allemaal:

    http://www.monotheist.nl/hoofddoek.html

    Daarin wordt er verklaard dat de hoofddoek NIET verplicht is en dat er nergens in de Koran vermeld wordt dat vrouwen hun haren moeten afdekken.
    Zuster die site accepteert de soenna niet ... maw alles dat de profeet (Saws) gezegd heeft geloven ze niet ...
    Imam Ahmed (d.241H) - rahimahullah - said: "If this Taa'ifatul-Mansoorah (Victorious and Aided Group) is not Ashaabul-Hadeeth, then I do not know who they are." [Saheeh in Fathul-Baari]

    Iemaam 'Abdoellaah ibn Al-Moebaarak heeft gezegd: "Wanneer er een fietnah (rampspoed, beproeving, chaos) opkomst is, dan weet elke Geleerde het, en als de fietnah al om zich heen heeft gegrepen dan weet elke onwetende het!"( Tabaqaat ibn S'ad)

  11. #11
    ~ Eshan's Mami ~

    Reacties
    442
    05-10-2003

    Origineel gepost door Ismael21
    Zuster die site accepteert de soenna niet ... maw alles dat de profeet (Saws) gezegd heeft geloven ze niet ...
    Wat is de soenna?

    Ik ben zelf pas begonnen met de Koran te lezen, ik zal het dan wel zelf lezen en dan zelf zoeken naar de verzen die zogezegd de hoofddoek verplichten..

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    857
    19-04-2002

    Ik wou net zeggen............

    Lieve meid, je moet niet alle info geloven die in sites gepubliceerd worden( zo zijn er ook tal van verzonnen hadiths die in omloop zijn, die dingen zijn niet authentiek en kijk dus uit waar je de info vandaan haalt)...En de hijaab is in zekere zin verplicht voor een moslima...


    Moge Allah ons leiden..

    Tip: Het dragen van een hijaab is rustgevend...MaschAllah gewoon..Porbeer het maar eens
    Geniet van het leven zolang het kan en als het even tegen zit vraag dan om vergeving,want Allah beproeft wie hij wil en wanneer hij wil.

  13. #13
    ~ Eshan's Mami ~

    Reacties
    442
    05-10-2003

    Origineel gepost door inalilahi
    niemand verplicht je om te geloven dat een hijaab verplicht is in de islam alleen Allah, wil je hem niet volgen dan zul je de gevolgen moeten dragen niet hier op de aarde maar wel in het hiernamaals. je hebt deze discussie geopend zonder kennis.
    Kan jij mij een vers uit de Koran halen waarin staat dat de vrouw een hoofddoek moet dragen die de haren bedekken aub?

    Ik heb deze discussie geopened om kennis op te doen.
    "Ik weet dat ik niks weet" - Socrates

  14. #14
    ~ Eshan's Mami ~

    Reacties
    442
    05-10-2003

    Origineel gepost door soennia83
    Ik wou net zeggen............

    Lieve meid, je moet niet alle info geloven die in sites gepubliceerd worden( zo zijn er ook tal van verzonnen hadiths die in omloop zijn, die dingen zijn niet authentiek en kijk dus uit waar je de info vandaan haalt)...En de hijaab is in zekere zin verplicht voor een moslima...


    Moge Allah ons leiden..

    Tip: Het dragen van een hijaab is rustgevend...MaschAllah gewoon..Porbeer het maar eens
    Bedankt! En je hebt gelijk dat ik niet alles moet geloven, daarom dat ik ook niet blindelings wil aannemen dat de hoofddoek verplicht is. Je zegt tegen me dat de Hijab verplicht is, maar kan je aub een vers hier neerzetten die dat bewijst?
    Ik weet dat er in de Hadith staat dat alleen maar je handen en gezicht zichtbaar mogen zijn, maar was de Koran niet het juiste en complete boek?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    682
    08-10-2003

    Origineel gepost door LadySoLusciouz
    Je zegt zelf, mannen moeten verliefd worden op onze gezichten. Met een gezicht kan je ook verleiden en ook lust opwekken. Waarom dan de haren afdekken?

    Als je een vriend/man hebt dan zul je denk ik wel weten dat ze het prachtig vinden om met je lokken te spelen en dat het ze opwindt om er naar te kijken (als het mooi haar is).

    Natuurlijk willen mensen mooi zijn voor zichzelf en anderen. Schoonheid heeft niet alleen voordelen op vlak van liefde maar ook op andere vlakken. Je uiterlijk zorgt altijd voor eerste indrukken. Ik wil mooi zijn om mezelf ook beter te voelen.
    Probeer het maar eens, je een week in de lelijkste kleren die je kan vinden rondlopen, niet alleen zullen mensen kritiek leveren maar je zal je zelf slecht voelen, je zult je onzeker en lelijk voelen, je zelfvertrouwen zal zakken wat ook een invloed zal hebben op je sociaal leven. (minder vrienden, minder kans op job,..) Dus je wilt wel mooi zijn voor jezelf!
    Ik loop zo vaak in lelijke vodden: zelf zo erg dat mijn familie me uitlacht. Maar daar trek ik mij niks van aan. En ik kleed me ook mooi om me goed te voelen, maar dan heb ik altijd in mijn achterhoofd: "oh wat zullen ze me mooi vinden". En die kans op een baan: tja je hebt gelijk ik ben pas begonnen met hoofddoek te dragen en ben nu ontslagen maar ik voel me beter dan ooit.