1. #1
    The Sweetest

    Reacties
    382
    15-08-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Natuurlijke geneesmiddelen van je oma.

    Kennen jullie ze ook die kruiden en middeltjes die je oma of misschien je moeder nog wel gebruikt tegen allerlei kwaaltjes?

    Ik was een poosje terug op een Marokkaans feest van een goede vriend van me en mijn jongste dochtertje had buikpijn.
    Ik vroeg aan zijn moeder of ze een beetje olijfoliewarm wilde maken om haar buikje mee in te smeren en zij deed zout in haar naveltje.

    Kennen jullie er nog meer??
    Sommige lichten moet je aanblazen om een helder schijnsel te krijgen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    597
    08-06-2002

    Huh!!?? Daar heb ik nog nooit van gehoord!
    Buikpijn zit toch niet aan de buitenkant? En dan ook nog zout in de navel??? Of begrijp ik dit verkeerd?

    Het schijnt wel te helpen als je buikpijn hebt om dan warme olijfolie in te nemen (een of 2 eetlepels ofzo), het helpt ook goed tegen keelpijn.

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    479
    06-03-2002

    Het is inderdaad zo dat men warme olijfolie op je buik smeert als het pijn doet. Zo ken ik ook mensen die peper met honing slikken als ze last van keelpijn hebben of amandelen. Peper met koffie laten koken blijkt ook goed te zijn voor de keel.
    Als iemand koorts heeft snijden ze aardappelen in plakjes en leggen het op de voorhoofd en binden strak een hoofddoek erom heen. Deed m'n moeder ook bij mij en de koorts werd altijd minder. Soms ook bij hoofdpijn, binden ze de hoofddoek strak om je hoofd, glas warme melk en dan gaan slapen... blijkt ook te werken.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    440
    01-12-2003

    zijn de er ook natuurlijke geneesmiddelen om zwanger te worden als het na een tijdje op de gewone manier niet lukt. alvast bedankt

  5. #5
    .:GelukkigGetrouwd:.

    Reacties
    3.998
    18-08-2002

    Citaat Geplaatst door nadorya
    zijn de er ook natuurlijke geneesmiddelen om zwanger te worden als het na een tijdje op de gewone manier niet lukt. alvast bedankt
    Ik ken een vrouw die na vier jaar proberen steeds maar niet zwanger werd totdat ze kruiden uit Marokko had gebruikt. Nog dezelfde maand werd ze Alhamdoelilah zwanger, alleen weet ik niet hoe die kruiden heten.


    .:UcA:.


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    440
    01-12-2003

    Citaat Geplaatst door UndercoverAngel
    Ik ken een vrouw die na vier jaar proberen steeds maar niet zwanger werd totdat ze kruiden uit Marokko had gebruikt. Nog dezelfde maand werd ze Alhamdoelilah zwanger, alleen weet ik niet hoe die kruiden heten.


    .:UcA:.
    o jammer ik zou graag willen weten hoe die kruiden heten . veel mensen hebben het erover .ik hoop dat iemand het weet .

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6.604
    14-10-2003

    Citaat Geplaatst door nadorya
    zijn de er ook natuurlijke geneesmiddelen om zwanger te worden als het na een tijdje op de gewone manier niet lukt. alvast bedankt

    Nadorya, ik heb onderstaande stukje overgenomen van de topic waar vrouwen bezig zijn met zwanger worden, misschien kan jij dat ook wel proberen. Vraag aan je moeder of ander famillieleden of ze het hebben. Heel veel succes! Moge Allah jou snel verblijden met een zwangerschap amien.

    Citaat Geplaatst door zinne79
    Salaam allemaal,

    Ook ik was bezig om zwanger te raken.Ben in mei 2004 getrouwd was in juli met de pil gestopt, ben na 2 maanden zwanger geraakt, heb helaas een miskraam gehad in september en toen weer begonnen met zwanger worden.

    Ik weet heel goed hoe teleurgesteld ik elke maand werd als ik ongesteld werd..heb mijn tempratuur bijgehouden elke maand en heb zelfs een ovulatietest gebruikt d8 alleen maar aan zwanger worden..

    2 maanden geleden zei een vriendin van mij, die langer dan een jaar bezig was dat ik iets moest proberen waardoor ik meer kans had om zwanger te worden aangezien zij en haar schoonzus resultaat hadden geboekt.Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ik zal het proberen.Op zn marokkaans zeggen ze dat je kou hebt in je baarmoeder, Lberd..je kan kruiden proberen en dat heb ik gedaan, kruiden uit marokko en je hebt er ook vaginale zetpillen vorm van (die zijn in marokko bij plaatselijke apotheken te verkrijgen,veel vrouwen heeft dit ook geholpen,ken weer andere vrouwen die hierdoor ook zwanger zijn geworden, in marokko en hier!! ), maar ikzelf heb de kruiden gedaan, koken en dan beneden stomen zeg maar, en dat rond je ovulatie 4 dagen lang en toen ben ik niet meer ongesteld geworden ben nu bijna 7 weken zwanger.Mijn vriendin is niet meer ongesteld geworden(zij is nu 5 maanden zwanger) en haar schoonzus ook niet meer, na gebruik van deze kruiiden!Ik heb zoiets van het is ook sebeb, je moet iets uitproberen en allah helpt je daarbij.Vraag je moeders/schoonmoeders of ze wat hiervan weten..die oudere vrouwen weten er meer van.

    Nou dat was mijn ervaring, wou ik ff kwijt aangezien ik weet wat sommigen hier meemaken.Elke maand weer.

    Succes allemaal en ik wou dt ik zoveeeeeeeeel kruiden had dat ik ze aan iedereen kon geven.helaas.Inchallah worden jullie allemaal gauw zwanger.

  8. #8
    .:GelukkigGetrouwd:.

    Reacties
    3.998
    18-08-2002

    Citaat Geplaatst door nadorya
    o jammer ik zou graag willen weten hoe die kruiden heten . veel mensen hebben het erover .ik hoop dat iemand het weet .
    Ik weet jammer genoeg niet hoe ze heten, als ik het wist had ik het je meteen gezegd.


    .:UcA:.


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    440
    01-12-2003

    Citaat Geplaatst door Ouissam
    Nadorya, ik heb onderstaande stukje overgenomen van de topic waar vrouwen bezig zijn met zwanger worden, misschien kan jij dat ook wel proberen. Vraag aan je moeder of ander famillieleden of ze het hebben. Heel veel succes! Moge Allah jou snel verblijden met een zwangerschap amien.
    o dank je wel schat ik hoop dat allah jouw ook mag verblijden met een zwangerschap een broertje of een zusje voor je dochtertje . dank jewel voor de informatie .groetjes

  10. #10
    marokaanse moslima

    Reacties
    417
    14-11-2004

    azijn op het voorhoofd is goed tegen koorts

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    6.604
    14-10-2003

    Citaat Geplaatst door nadorya
    o dank je wel schat ik hoop dat allah jouw ook mag verblijden met een zwangerschap een broertje of een zusje voor je dochtertje . dank jewel voor de informatie .groetjes

    Amien lieverd..Mijn oom is een paar maanden geleden naar Mekka geweest en heeft ook zo een soort kruid gehaald. Alleen hiervan moet je thee trekken en dan iedere ochtend op een lege maag een glaasje opdrinken. Ik heb ze eindelijk kunnen bemachtigen en heb er afgelopen drie dagen van gedronken samen met mijn man. Insch''Allah helpt het met de Wil van Allah. Is er niemand bij jullie naar Mekka geweest die misschien deze kruiden ook hebben meegenomen??

  12. #12
    *Gouden kroontje*

    Reacties
    10.797
    26-09-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Een kennis had ongeveer 5 jaar geleden ook voor mij soort steentjes uit Mekka gehaald om mee te bger. Heb ze nooit gebruikt.
    Met de juiste intentie en niya helpt het allahoe a3lem.
    Mocht er iemand interesse in hebben fisabi li lah, wil ik het wel opsturen, wie weet kan Allah swt iemand hiermee verblijden.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    6.604
    14-10-2003

    Citaat Geplaatst door saadia29
    Een kennis had ongeveer 5 jaar geleden ook voor mij soort steentjes uit Mekka gehaald om mee te bger. Heb ze nooit gebruikt.
    Met de juiste intentie en niya helpt het allahoe a3lem.
    Mocht er iemand interesse in hebben fisabi li lah, wil ik het wel opsturen, wie weet kan Allah swt iemand hiermee verblijden.
    Wat moet je dan daarmee doen??

  14. #14
    mIJN gEzIN nuM 1

    Reacties
    7.956
    30-03-2004

    Mazhania helpt goed tegen buikpijn moet je thee van trekken volgens mij heet het hier camille thee!!
    Honing met melk helpt goed tegen keelpijn...

  15. #15
    *Gouden kroontje*

    Reacties
    10.797
    26-09-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Ouissam
    Wat moet je dan daarmee doen??

    Mij is verteld dat je ermee moet bger, ik weet niet hoe het anders heet!