1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    606
    23-07-2002

    Waarom doet de arabische wereld niets?




    Ik kan er niet meer tegen iedere keer dit soort beelden te zien. Als de gehele arabische wereld Palestina zou helpen en het niet meer pikken van amerika en Israel......... Sorry maar ik begrijp het niet.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    606
    23-07-2002

    Dit is het artikel wat bij de bovenstaande foto hoort



    Israëlische tanks bezetten stad Gazastrook

    GAZA - Het Israëlische leger heeft vrijdagnacht in de Gazastrook enkele uren de Palestijnse stad Dir al-Balah bezet. Een lokale leider van de militante beweging Islamitische Jihad en drie van zijn broers zijn aangehouden.

    Palestijnse veiligheidsbronnen en ooggetuigen meldden dat het leger met zeker vijftig pantserwagens en tanks de stad in het midden van de Gazastrook was binnengetrokken. Een woordvoerder van het leger wilde niet zeggen wat het doel van de operatie was. In de stad gold een uitgaansverbod.

    Volgens veiligheidsbronnen heeft het leger enkele leegstaande gebouwen van Palestijnse noodhulpdiensten en van de Fatah-beweging van de Palestijnse leider Arafat opgeblazen.

    Na ongeveer drie uur trok het leger zich weer terug uit de stad. De aangehouden lokale Jihad-leider is Maher Bashir. De Islamitische Jihad is een van de Palestijnse militante groeperingen die verantwoordelijk zijn voor onder meer zelfmoordaanslagen.







    Maar precies wat je zegt 2Stepper, het gaat allemaal om geld. Ik walg van die olie sheiks als ik ze op tv zie, rijden in die peper dure wagens en het geld komt maar binnen als water en dat terwijl hun eigen broeders en zusters worden neergeschoten.

    tfoe

  3. #3
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door 2stepper
    De arabische wereld en dan bedoel ik de Arabische leiders kennen alleen eigenbelang en denken alleen maar aan het feit hoe ze meer geld kunnen verdienen en hoe ze de economische verhoudingen met Amerika goed kunnen houden.

    Juist..dat is één


    En twee..Stel dat ze toch iets willen doen..hoe??????????

    Met stenen gooien zoals de palistijnse kinderen..geveschtsvliegtuigen kunnen ze toch niet besturen, althans niet in oorlogsituatie..

    Soldaten vluchten weg van het slagveld..geen motivatie en degelijke opleiding.

    Strategie is er niet..zonder tactiek en strategie is elke oorlog gedoemd tot mislukken.

    Wapens hebben ze..maar alleen voor de schow (meestal gebruikt voor de onderdrukking van de eigen burgers)..meer niet.


    ARABS..zijn niet bekwaam voor oorlogsvoering..

    En vergeet niet dat er een voedingslijn van Amerika naar hun gaat..om ze in leven te houden..

    Je gaat toch niet tegen je baas oorlog voeren.

  4. #4
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Leiders van de arabische landen, of zowat de hele 3de wereld..en 1ste en de 2de..zijn als was en in alle vormen kneedbaar , in handen van t illustere US-Government..

    Okej, ze laten het toe, die lafaards..die &^**^^%$#@!())(^&%$ !!

  5. #5
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door 2stepper


    Nou wat dacht je van een olie boycot voor het uitvoeren naar westerse landen, die macht die ze hebben door de olie voorraden is niet te beschrijven, dus als je het zo bekijkt kunnen ze makkelijk voor eigen baas spelen.

    Olie boycot vriend..één keer hebben ze dat gedaan (ik denk in 1973..ik kan ook naast zitten)..en heel de wereld was geschokt..bijna alles lag stil..autosnelwegen werden fietssnelwegen, écht waar..

    Maar vanaf dat moment hebben de Amerikanen hun invloed zwaar opgevoerd..

    Geen enkele beslissing zal nu zomaar genomen worden zonder ze eerst te raadplegen en hun toestemming te vragen..

    Lijkt hard..het is ook zo..en het is waarheid..

    Eigenlijk moet je geen economissche of andere wetensschappen hebben gestudeerd om dit begrijpen..ik geef nog voorbeelden..

    Kijk..Arabieren hebben enorme voorraden olie..maar dat is ook alles wat ze hebben..en hiermee heb ik alles gezegd.

    De boor machines en installaties, olie raffinaderijen, know how (boortechniek, raffinagetechniek, analyse, structuur, infastructuur, opbouw, machines, technologie en opvolging daarvan zijn in handen van "buitenlanders" (lees Amerikanen onder meer veel joden en Europeanen)

    Heel de infastruktuur van ruwe olie die nog onder de grond zit..tot de olie die wij aan de pompstation in onze auto tanken..is in handen van multi-nationals die allemaal buitenlanders zijn.

    Dus..ze kunnen beter zwijgen..neem maar het van mij aan..

    Heb je geen eigen know how..dan moet je buitenlanders toelaten..met de gevolgen die je accepteerd om te dragen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    losers zijn het gewoon


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    Origineel gepost door elmarocani
    helaas hebben wij geen moedige leiders....allemaal laffaarden...
    en 1973 waren de echte leiders...en toen hadden ze de oorlog heel goed gevoerd en ze waren heel sterk.......en vanaf 1973 tot nu toe is veel veranderd natuurlijk....maar helaas zijn ze nu laffaarden...
    dus wat jij zegt mohammed klopt niet helemaal....
    juist ja
    ik bedoel macht of geen macht
    je moet toch opkomen waarin je gelooft en da doen die arabische leiders niet


  8. #8
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Origineel gepost door Mohammed Justice



    Olie boycot vriend..één keer hebben ze dat gedaan (ik denk in 1973..ik kan ook naast zitten)..en heel de wereld was geschokt..bijna alles lag stil..autosnelwegen werden fietssnelwegen, écht waar..

    Maar vanaf dat moment hebben de Amerikanen hun invloed zwaar opgevoerd..

    Geen enkele beslissing zal nu zomaar genomen worden zonder ze eerst te raadplegen en hun toestemming te vragen..

    Lijkt hard..het is ook zo..en het is waarheid..

    Eigenlijk moet je geen economissche of andere wetensschappen hebben gestudeerd om dit begrijpen..ik geef nog voorbeelden..

    Kijk..Arabieren hebben enorme voorraden olie..maar dat is ook alles wat ze hebben..en hiermee heb ik alles gezegd.

    De boor machines en installaties, olie raffinaderijen, know how (boortechniek, raffinagetechniek, analyse, structuur, infastructuur, opbouw, machines, technologie en opvolging daarvan zijn in handen van "buitenlanders" (lees Amerikanen onder meer veel joden en Europeanen)

    Heel de infastruktuur van ruwe olie die nog onder de grond zit..tot de olie die wij aan de pompstation in onze auto tanken..is in handen van multi-nationals die allemaal buitenlanders zijn.

    Dus..ze kunnen beter zwijgen..neem maar het van mij aan..

    Heb je geen eigen know how..dan moet je buitenlanders toelaten..met de gevolgen die je accepteerd om te dragen.
    De uitvoerder is wel de arabier, die leert van zn meester europeaan of amerikaan of rus of aziaat..

    Het is denk ik in mijn bescheiden inimienie mening, niet zozeerdat the knowhow ontbreekt, dat deze afhankelijkheid teweegbrengt, maar ook machtsdruk..of zeg ik nu hetzelfde als jij..?...

  9. #9
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door MeuslitriX


    De uitvoerder is wel de arabier, die leert van zn meester europeaan of amerikaan of rus of aziaat..

    Het is denk ik in mijn bescheiden inimienie mening, niet zozeerdat the knowhow ontbreekt, dat deze afhankelijkheid teweegbrengt, maar ook machtsdruk..of zeg ik nu hetzelfde als jij..?...

    Know how = macht

    know how + olie = economische macht

  10. #10
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door elmarocani
    helaas hebben wij geen moedige leiders....allemaal laffaarden...
    en 1973 waren de echte leiders...en toen hadden ze de oorlog heel goed gevoerd en ze waren heel sterk.......en vanaf 1973 tot nu toe is veel veranderd natuurlijk....maar helaas zijn ze nu laffaarden...
    dus wat jij zegt mohammed klopt niet helemaal....

    Ze willen laffaarden zijn..ikke ikke en de andere stikke

    Onverantwoordelijk gedrag met de gekende gevolgen..

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    606
    23-07-2002

    Je bijt de hand niet af die je voed zeg jij mohammed justice, maar dit geld toch niet voor alle arabische landen? Of hebben alle arabische landen een soort connectie met Amerika dat ze tegenhoudt om hun palestijnse broeders en zusters te helpen?

    Vooral die Arabische top die ze toen hielden met al die idioten bij elkaar tfoe echt hoor. Ik kan me wel herinneren dat Jordanie het echt zat was en actie wilde ondernemen...maar niet gebeurde doordat overige dat niet wilde.

    Ik begrijp niet dat je op het nieuws die wereldleiders hoort in de westerse wereld en allen zeggen ze als de israeliers weer mensen hebben vermoord "We veroordelen wat er vandaag is gebeurd in het midden oosten"... maar niemand doet iets. Het zijn alleen maar woorden.

    Wat ik niet begrijp is hoe kan Sharon met zn varkenskop dit allemaal gewoon doen zonder dat iemand ingrijpt? WAAROM KAN DIT GEWOON.

    Kijk nu met de oorlog in Irak, Nederland heeft gewoon haar goedkeuring gegeven mocht Amerika een oorlog beginnen met Irak staat nederland achter amerika. Ik geef het op ik snap het niet.

    Weet je hoeveel burgers (dus mede moslims) er dadelijk weer vermoord worden en weer staat de arabische wereld met haar handen op achterop haar rug. Weer worden er onschuldige mannen, vrouwen en kinderen gedood. En dan zeggen ze ja het gaat om Sadam maar waarom gooien ze dan overal bommen. Ik kan je een ding vertellen net als Osama Bin laden gaan ze Sadam met geen haartje krenken. Die man heeft de allerbeste beveiliging ooit.
    [img]http://******************/larsiny/Animation1.gif[/img]
    Roosje22

  12. #12
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door roosje22
    Je bijt de hand niet af die je voed zeg jij mohammed justice, maar dit geld toch niet voor alle arabische landen? Of hebben alle arabische landen een soort connectie met Amerika dat ze tegenhoudt om hun palestijnse broeders en zusters te helpen?

    Vooral die Arabische top die ze toen hielden met al die idioten bij elkaar tfoe echt hoor. Ik kan me wel herinneren dat Jordanie het echt zat was en actie wilde ondernemen...maar niet gebeurde doordat overige dat niet wilde.

    Ik begrijp niet dat je op het nieuws die wereldleiders hoort in de westerse wereld en allen zeggen ze als de israeliers weer mensen hebben vermoord "We veroordelen wat er vandaag is gebeurd in het midden oosten"... maar niemand doet iets. Het zijn alleen maar woorden.

    Wat ik niet begrijp is hoe kan Sharon met zn varkenskop dit allemaal gewoon doen zonder dat iemand ingrijpt? WAAROM KAN DIT GEWOON.

    Kijk nu met de oorlog in Irak, Nederland heeft gewoon haar goedkeuring gegeven mocht Amerika een oorlog beginnen met Irak staat nederland achter amerika. Ik geef het op ik snap het niet.

    Weet je hoeveel burgers (dus mede moslims) er dadelijk weer vermoord worden en weer staat de arabische wereld met haar handen op achterop haar rug. Weer worden er onschuldige mannen, vrouwen en kinderen gedood. En dan zeggen ze ja het gaat om Sadam maar waarom gooien ze dan overal bommen. Ik kan je een ding vertellen net als Osama Bin laden gaan ze Sadam met geen haartje krenken. Die man heeft de allerbeste beveiliging ooit.


    Roosje please..ik word er zelfs duizelig van (en ben ik nu effectief duizelig, met lichte hoofdpijn)

    Het is één soep dat stinkt..

    Arabieren zijn te verdeeld om iets concreet samen te beslissen en uit te voeren..

    Ze kunnen alleen dollars tillen en olie en beurs..

    Sharon kan doen wat hij wil..met de steun van Amerika...euhhh Amerika is "groot Israil"..of wat dachten jullie..

    En Amerika duld geen tegenspraak van de Arabieren.. wie niet volgt wordt als gevaarlijk beschouwd voor Amerika en dus voor de wereld..dus wie tegen Amerika is is tegen de wereld..snappen jullie het nog..ik wel.

    Amerika doet zich voor als de rechtbank en tegelijk de rechter van deze wereld.

    De macht hebben ze daarvoor..


    De oplossing volgens mij is..dat de Arabische landen en in het bijzondere de Islamitische landen écht de handen in elkaar slaan en écht gaan samenwerken..

    Dat ze één homogene blok vormen..en keihard voor de algemene welzijn van de moslims overal ter wereld opkomen en steunen.

    Ze moeten zeer duidelijke taal spreken en ook de daad stellen..

    Zeer duidelijke afspraken maken met de rest van de wereld..en Amerika beschouwen als een gewone land..


    Zal dat lukken...???

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    329
    14-08-2002

    Wacht maar tot (Youmou elqiyaama) dan zullen de leiders wel achterkomen wat ze verkeerd hebben (Allah Is Groot) Allah hou Akbar
    Smilies zijn actief

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    329
    14-08-2002

    (Wat ze verkeerd hebben gedaan)
    Smilies zijn actief

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    606
    23-07-2002

    Mohammed Justice ben je nog steeds duizelig?

    begrijp alleen niet waarom

    maar ja het onderwerp doet me gewoon veel kan ik ook niks aan doen