1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Vrouwen zijn minder intelligent

    Citaat Geplaatst door tkc
    Volume 1, Book 6, Number 301:
    Narrated Abu Said Al-Khudri: Once Allah's Apostle went out to the Musalla (to
    offer the prayer) o 'Id-al-Adha or Al-Fitr prayer. Then he passed by the women
    and said, "O women! Give alms, as I have seen that the majority of the dwellers
    of Hell-fire were you (women)." They asked, "Why is it so, O Allah's Apostle ?"
    He replied, "You curse frequently and are ungrateful to your husbands. I have
    not seen anyone more deficient in intelligence and religion than you. A
    cautious sensible man could be led astray by some of you." The women asked, "O
    Allah's Apostle! What is deficient in our intelligence and religion?" He said,
    "Is not the evidence of two women equal to the witness of one man?" They
    replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her
    intelligence. Isn't it true that a woman can neither pray nor fast during her
    menses?" The women replied in the affirmative. He said, "This is the
    deficiency in her religion."
    .

  2. #2
    -

    Reacties
    1.071
    03-12-2002

    So so dat wist ik ni...ik dacht dat vrouwen intelligenter waren...



    jammer!!
    moetoe moetoe bel ghira yel gheyoerettt

  3. #3
    Zwarte nickname.

    Reacties
    475
    01-11-2003

    Ja gek, Meisjes zijn veel slimmer heb het dan niet over de marokkaanse meisjes maar meer over in het algemeen.

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    360
    16-02-2003

    Origineel gepost door tkc
    Dat is zeker gek! Dit is een van de ahadith die er voor gezorgd heeft dat vrouwen door te veel moslims als 'minder' worden beschouwd. Nu weet ik waar die Saoediers vandaan hebben dat vrouwen geen auto mogen rijden. Naar mijn mening zijn dat achterlijke soennieten die in alles geloven wat Buchari heeft toegeschreven aan onze profeet. Ikzelf geloof alhamdullillah niet in deze onzin, die vrouwen op een ongelofelijke manier denigreert!
    Salaam,
    http://islamforum.vrijspraak.org



    WATT!!!!!!!!!!!

    zie je imam elbucharie's uitspraken/overleveringen belachelijk
    istaghfir rabak

    en zaai geen fitna!

  5. #5
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door mohammed_b74709
    Ja gek, Meisjes zijn veel slimmer heb het dan niet over de marokkaanse meisjes maar meer over in het algemeen.
    la hawla wala qoewatta illah bileh. durf jij een uitspraak van de profeet mohammed saala alahi wa salaam in twijfel te trekken?? la haala wala qoewatta ilah bileh la hawla wala qoewatta illah bileh

  6. #6
    Zwarte nickname.

    Reacties
    475
    01-11-2003

    Origineel gepost door batata112
    la hawla wala qoewatta illah bileh. durf jij een uitspraak van de profeet mohammed saala alahi wa salaam in twijfel te trekken?? la haala wala qoewatta ilah bileh la hawla wala qoewatta illah bileh

    Wat ik heb geleerd is namelijk, ''niet zomaar alles geloven,'' je hebt namelijk ook valse hadiths, met de voornaamste 'Engelstalige' zijn vals!!

    Dus nou wil ik er graag een Nederlandse versie ervan willen zien, en het artikel ervan!??



  7. #7
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door mohammed_b74709
    Wat ik heb geleerd is namelijk, niet zomaar alles geloven, je hebt namelijk ook valse hadiths, de voornaamste Engelstalige zijn vals!!

    Dus nou zou ik er graag een Nederlandse versie ervan zien en de artikel ervan!??


    nee agie. deze is sahih.

    ma3a selema

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    90
    25-01-2004

    Allaah swt zegt: En al wie zich verzet tegen de boodschapper en hem tegenspreekt nadat het recht pad duidelijk aan hem is getoond, en een andere weg volgt dan die van de gelovigen, zullen Wij op het pad houden dat hij heeft gekozen, en hem in de Hel branden - wat een afschuwelijke bestemming (Soerah An-Nisaa ayaa 115)

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    90
    25-01-2004

    Origineel gepost door mohand178
    Komop waar blijft het bewijs dan?????

    Zomaar wat uitkramen, en zonder bewijs willen komen, en dan met een stuk van de koran komen, waar het nergens voor nergens nodig is, ipv om mijn vraag te beantwoorden gaat ie mij de hel wensen.
    Stagviroullah, Vrees voor je Schepper waar heb ik jou de hel gewenst?

    Die ayaa is vooral bedoeld voor de Quranieten, die de Soennah verwerpen die de authentieke ahadieth verwerpen.

    Zoals TKC die de Ahadieth verwerpt, en als hij dat daadwerkelijk doet en echt de ahadieth verwerpt en alleen de Koran volgt dam heb ik een paar vraagjes voor hem.

    Waar staat hoe we moeten bidden?
    Waar staat hoe we de Hadj moeten verrichten?
    Waar staat hoe we de Zakaat moeten betalen?

    Ik zelf heb geen zin om in discussies te gaan met Quranieten.

    Wa Salaam.

  10. #10
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door tkc
    OK, dus jij denkt dat dat wat in de ahadith echt de woorden van de profeet zijn? Zoja, dan maak je een grote vergissing!
    Sahih is niet sahih!!!
    Ga eens een keer die ahadith kritisch en aandachtig lezen...
    Ik las een keer een verhaal van een christen die moslim werd weer christen werd nadat hij de ahadith had gelezen.
    Hij dacht: als dit islam is......
    Salaam
    hahahahahha. prachtige drogreden. zo ken ik er nog wel een paar. een kefir waas moslim geworden maar nadat hij zag wat voor mensen er zich tussen de moslims bevonden,qoranneiten dus, werd hij weer kefir. als jeblieft zeg dit is toch geen argument.

  11. #11
    Jongetje van God.

    Reacties
    487
    17-07-2003

    Origineel gepost door Convinced
    wie ben jij om de soenieten (lees: moslims) als achterlijk te bestempelen... beweer jij dat je het beter weet dan de geleerden? soebhaan Allah
    ga alsjeblieft de bijbel lezen. barmhartigheid, vroomheid, vergevingsgezindheid maakt je een goede moslim. niet 70 jaar lang met je nues de koran lezen en voor anderen de wet bepalen.
    ik zeg ga de bijbel lezen vanwege de mening van de profeet Isa over de schriftgeleerden van de Taurat!
    Heb uw naaste lief als uzelve.
    Heb uw vijand lief, keert de andere wang toe.
    Oordeelt nooit, want gij word geoordeelt naar de maat waarmede gij oordeelt.

  12. #12
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door anissa1982
    elke moslim hoe geleerd dan ook en elke imam zegt bij het uitdragen van een hadith de woorden.
    ALLAHOUALLAM.
    kijk voor hetzelfde geldt is het een verzonnen hadith helemaal niet afkomstig van de profeet Mohammed (vzmh)
    maar voor hetzelfde geldt is het wel waar.
    Dus je kan niet zomaar zwart wit over oordelen door te zeggen dat het onzin is wat er staat maar je kan ook niet zomaar alles waar Boukchari onder staat als een hersenloze schaap gaan volgen.

    ALLAHOUALLAM ALLAHOUALLAM (SOMMIGE HADITHS BEVATTEN NAMELIJK NIET EEN DUIDELIJKE BRON EN DE ENE HADITH IS BETROUWBAARDER DAN DE ANDER)
    al bocharie is altijd sahih. dus ja je volgt het als een hersenloos schaap ja
    kick in the door, wavin the FO-FO

  13. #13
    Tralala lalalalalala

    Reacties
    208
    08-05-2004

    Origineel gepost door batata112
    al bocharie is altijd sahih. dus ja je volgt het als een hersenloos schaap ja
    Goed zo ! Jij bent pas een rasechte soenniet !

  14. #14
    koppig lid

    Reacties
    7.475
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Alleen al doordat gebekvecht van mannen hier
    bewijst al dat de vrouwtje toch heel wat beter hun hersentjes gebruiken dan de mannen.

  15. #15
    koppig lid

    Reacties
    7.475
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Germen1
    maar toch zijn volgens de soennah vrouwen dommer dan mannen. Rara....
    Of zou zoals boze tongen beweren, de soenna achterlijk bijgeloof zijn?
    Als er iets of iemand achterlijk is dan ben jij het wel