1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.315
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Nawijn krijgt geen steun voor Marokkanen-plan

    DEN HAAG (ANP) - Minister Nawijn (Vreemdelingenbeleid en Integratie) komt niet weg met zijn plan criminele Marokkaanse jongeren mogelijk hun Nederlandse nationaliteit af te nemen. De LPF-bewindsman wil onderzoeken of dit kan, zei hij donderdag in de Tweede Kamer.

    Hij nuanceerde daarmee een eerder voorstel om criminele Nederlanders van Marokkaanse komaf het land uit te zetten. De Kamer ziet het nieuwe plan echter als een omweg om hetzelfde doel te bereiken.

    Dit bleek donderdag tijdens een spoeddebat in de Tweede Kamer over de stroom van media-uitlatingen van de bewindsman. Alleen coalitiepartijen CDA en VVD, en Nawijns eigen LPF, stelden zich redelijk mild op over diens optreden in de media. Inhoudelijk kan hij echter ook van deze fracties geen steun verwachten. Onder de oppositie liet Nawijn donderdag een spoor van verontwaardiging achter.

    Reacties partijen

    De Vries (PvdA) stelde dat Nawijn zelf de enige is in Nederland die de minister niet bestempelde als ,,minister van losse flodders''. Dittrich (D66) dichtte de bewindsman het predikaat ,,glibberig'' toe. Rouvoet (ChristenUnie) constateerde dat Nawijn eigenlijk ,,een popcornmachine is waar af en toe iets uitkomt''.

    Nawijn opperde onlangs in de media criminele Marokkanen met de Nederlandse nationaliteit naar Marokko te willen sturen. De Kamer reageerde verbijsterd. Nawijn benadrukte tijdens het debat keer op keer ,,al dertig jaar'' te weten dat het uitzetten van burgers met de Nederlandse nationaliteit in strijd is met de Grondwet. Hij had, zo stelde hij, nooit bedoeld hen over de grens te zetten.

    Uitzetten criminelen

    Wel wil hij bekijken of zware criminelen met een dubbele nationaliteit hun paspoort ontnomen kan worden, zodat ze alsnog uitgezet kunnen worden. Onder zware criminaliteit verstaat de minister veroordelingen van minimaal vier of vijf jaar gevangenisstraf. Nawijn wil onder meer nagaan hoe de wetgeving op dit punt in andere landen is.

    Maar de Kamer ziet dat als een variant op zijn oorspronkelijke plan. Zelfs Nawijns eigen LPF is er tegen. Nawijn ontkende donderdag dat hij door premier Balkenende op het matje is geroepen over zijn omstreden media-uitlatingen. Naar zijn zeggen heeft hij met de premier juist een ,,heel prettig gesprek'' gehad en zit hij inhoudelijk met hem op één lijn.

  2. #2
    Carpe Diem!

    Reacties
    34.007
    26-08-2002

    Ewa ja dat noemen ze nou politiek.....
    “Don’t judge Islam by Muslims, judge Islam by Islam. For Islam is perfect while Muslims are not.”

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    79
    05-09-2002

    Ik vraag me af of er alleen zware marokkaanse criminelen in NL zijn. Wat ik dus betwijfel. Waarom als maar marokkaanen in de media. Eerst worden ze hierna toe gehaald om voor hun te werken en nu willen ze dat hun het land uitzetten! Waar blijven de rechten van de burgers???
    ina Allah ma3a asa-birien

  4. #4
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Origineel gepost door maroc2003898
    is maar goed ook, dat ie geen steun krijgt van marokkanen
    hij wil ze wel het land uitzetten, maar verwacht wel steun van ze. ( wat een debiel)

    marokkaanse criminelen moeten volgens nawijn het land uitgezet worden.
    maar hoe zit het eigelijk met nederlandse verkrachters en nederlandse pedofielen waarom worden die niet uitgegooid.
    Nawijn moet lekker ze moeder gaan pesten. en die onzin aan voorzich houden
    Waarnaartoe moet je die dan uitzetten. Moet je ze naar de maan schieten of zo? Het gaat hier om criminelen met veroordelingen van 4 jaar of langer. Schoften dus die je niet hard genoeg kunt aanpakken. Paspoort afnemen vind ik geen slecht idee. Nederlandse criminelen gewoon in de gevangenis. Dit zou dan natuurlijk ook voor Turken, Yugos en anderen moeten gelden.
    Ik heb nooit slaap.


  5. #5
    Denker

    Reacties
    50
    08-08-2002

    Origineel gepost door Jawairia
    Ik vraag me af of er alleen zware marokkaanse criminelen in NL zijn. Wat ik dus betwijfel. Waarom als maar marokkaanen in de media. Eerst worden ze hierna toe gehaald om voor hun te werken en nu willen ze dat hun het land uitzetten! Waar blijven de rechten van de burgers???
    Werken...als ze dat nou eens wat meer deden, die 2e en 3e generatie is toch redelijk lui en verwend. Dat geldt voor ALLE criminelen migranten en niet alleen voor Marokkanen die helaas weer nr. 1 moeten zijn. Maar dat is een probleem dat Nederland mede zelf heeft gecreeerd dus om die extreme gevallen dan maar uit te zetten is erg makkelijk. Het is ook wel een erg populistische streek van die Nawijn die het ene na het andere uitzet-idee lanceert.
    Nederland moet de crimineeltjes allemaal gelijk behandelen, en maar eens wat meer aan de preventie doen.

  6. #6
    Denker

    Reacties
    50
    08-08-2002

    Origineel gepost door maroc2003898
    burgers hebben geen rechten sinds die achterlijke maloot aan de macht is.
    Er zijn ook nog burgers BUITEN DE GEVANGENIS en die hebben ook rechten zoals veiligheid, dus een strengere aanpak kan geen kwaad, maar ik zie niet in waarom er dan weer onderscheid gemaakt moet worden tussen de Marokkaanse criminelen en de rest. En een oplossing is het toch ook niet...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17
    03-12-2001

    Ik heb alle reacties gelezen, maar ik ben het niet eens met al die reacties.

    #Oké Marokkaanse criminelen moeten NIET terug gestuurd worden naar Marokko, en waarom niet --> Zij hebben een Nederlandse paspoort dwz zij zijn Nederlanders, het maakt niet uit wat hun vaderland is.
    Dan komt het er dus op neer dat je deze niet uit hun EIGEN land mag zetten.
    #Ik ben het ermee eens dat de Kamer zich meer bezig moet houden met preventie ipv oplossingen zoeken voor problemen die al te ver heen zijn zoals deze Marokkaanse crimineeltjes.

    #Ik heb een artikeltje gelezen in de krant en daarin stond vermeld dat het wettelijk niet mogelijk is om een Nederlandse burger(Marokkaanse crimineel met Nederlandse paspoort)uit het land te zetten, dit is alleen mogelijk bij bijv. landverraad ed.

    Mijn mening
    Ik vind het schandalig dat Ons volk hiertoe in staat is.
    Het is natuurlijk altijd heel makkelijk om een ander de schuld te geven zoals veel doen, deze zetten de Nederlanders in kwaad daglicht.
    Ik vind dit niet kunnen.
    Ik vind dat deze Marokkaanse criminelen zich toch iets meer moeten aanpassen en van fouten moeten leren, maar nee hoor de meeste crimineeltjes zijn draaideur-criminelen, deze hebben het een keer geprobeerd en het verdient zo lekker of weet ik veel, moeten een kortdurige straf uitzitten en kunnen er dan weer tegenaan.
    Het is hun eigen schuld, als deze mensen nu wat meer aan zichzelf maar vooral aan anderen(ouders etc) denken misschien dat zij dan het lef hebben om uit DAT wereldje te stappen en het goede pad in te slaan.

    Ik snap wel dat de Kamer met hun handen in het haar staan omdat ze niet weten wat te doen met deze criminelen van Marokkaanse afkomst, maar ja verzin is iets anders dan het land uit sturen, probeer dit te voorkomen, net zoals ze bij de Marokkaanse jongeren onder de 12jr. gaan doen.

    dat wilde ik even kwijt.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    9
    24-05-2002

    hij wil de marokkanen het land uitzetten en de turken en irakezen en de rest van de multicultrelen samenleving mogen die wel blijven zijn die braaf zijn die nog nooit in aanmerking met de politie gekomen die vent
    spoort niet ik zet hem dadelijk persoonlijk het land uit zamel

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    462
    26-03-2013

    Toen al

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door CIDP_nieuws Bekijk reactie
    Toen al
    11 jaar later en de politiek is nog steeds kansloos. Over 50 jaar wordt deze topic weer ge-upt..
    ''Fascisme is rechtspopulisme dat is uitgezaaid''. (Neiwert)