1. #1
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    902
    12-02-2008

    MVC Premium MVC Premium

    » Hoe ik mijn oma en tegelijk ook mijn ware leerde kennen «

    Beste lezers,

    Ik zou graag een verhaal willen plaatsen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden, zo niet, dan hoor ik het graag

    Nou ja, ik zal aan mijn verhaal beginnen en als het echt niets is, dan geven jullie me een seintje hè..

    Xx Wassima



    Dit verhaal is af!
    Link van Deel II :
    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1893896

    Gentleman__&Rizlen_nadoria My husband&nd Wife!

    RNW <3 DeDrieMusketiers ' [ L ]


  2. #2
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    902
    12-02-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Hoofdpersoon: Chaima (19 jaar)
    Broer- Soufyan (24 jaar)
    Broer- Faysel (22 jaar)
    Broertje- Amin (17 jaar)
    Zusje- Safae (15 jaar)
    moeder- yemma
    vader- beba

    Daar sta ik dan voor het huis van iemand die het leven van de familie voorgoed zou veranderen. Bang maar tegelijk ook zeker van mijn zaak drukte ik op de bel. 1..2..3..4..5..6..7 secondes gingen voorbij en daar ging de deur open. Ik keek recht in de ogen van een jongeman. '' Uhhm..goede middag..woont hier misschien ene mevrouw Chamlali? zei ik zacht maar hard genoeg zodat hij het hoorde. ''Hoi, ja momentje hoor'' antwoordde hij vriendelijk en verdween het huis in. Na enkele secondes verscheen een oud maar stevig uitziende vrouw in de deur opening. ''Salaam oe alaikom'' zei ik met mijn hoofd naar beneden gebogen. '''Wa alaikom salaam'' antwoordde ook zij vriendelijk. Ik keek haar aan en bleef haar maar aanstaren. Nou wist ik van wie mijn vader en ooms hun mooie ogen hebben. ''Gaat het meisje?'' vroeg ze met een bezorgde stem. '' uhm..ja..sorry, ik was ff ver weg met mijn gedachtes'' ''Kom anders binnen. Dan kun je mij vertellen waarvoor je hier bent.''
    Ik sloeg haar aanbod natuurlijk niet af en liep met haar mee naar binnen. Ik deed mijn schoenen uit en volgde haar naar de woonkamer. Aangekomen in de woonkamer zag ik de jongenman op de bank zitten. '' Issam, dit is....'' en ze keek me afwachtend aan. Oepss..was helemaal vergeten mezelf voor te stellen. '' Chaima..mijn naam is Chaima'' antwoordde ik beschaamd. '' Oké, aangenaam Chaima, ik ben Issam'' Ik beantwoordde zijn uitgestoken hand en voelde een zachte kneep. Ik keek hem aan en zag hem naar me knipogen. Ik voelde een lichte blos op me wangen.'' pff Chaima..normaal doen! geen tijd om te blozen nou!'' sprak ik mezelf toe. ''Insgelijks Issam'' antwoordde ik snel.


    Ik hoor wel als ik door moet gaan...

    Xx Wassima

    Gentleman__&Rizlen_nadoria My husband&nd Wife!

    RNW <3 DeDrieMusketiers ' [ L ]


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    32
    24-01-2008

    yalah zied begint goed..

  4. #4
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    902
    12-02-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Voor jou een vervolgje

    '' Insgelijks Issam'' antwoordde ik snel.

    Wat me opviel waren weer die mooie groene ogen. Ik voelde ogen in mijn rug prikken en draaide me snel om. 'Chaima..meisje, wat wil je drinken?' vroeg de mevrouw weer op een vriendelijke toon. 'Niets, shokran..maar ik ben hier om u iets te vertellen' zei ik zo vriendelijk mogelijk terug. Ze keek me nieuwsgierig aan en vroeg me plaats te nemen op de bank. Ik nam plaats en wist eigenlijk niet hoe ik moest beginnen. Ik sprak mezelf een beetje moed toe en begon te spreken. 'Aller eerst wil ik u een vraag stellen..Heet u Fatima Chamlali?' Ze keek me nog nieuwsgieriger aan en antwoordde: 'Ja meisje, zo heet ik.' Ik voelde de ogen van Issam in mijn rug prikken. Ik voelde me niet echt op mijn gemak, maar ging toch door met spreken. ' K..kan het ook zo zijn dat u ooit getrouwd bent geweest met Mohammed Ben Aissa?' Ze keek me geschrokken aan en trok wit weg. Zelf schrok ik van hoe ze eruit zag..Ik weet het nu zeker. Dit is mijn oma..het kan niet anders..waarom zou ze anders zo geschrokken zijn? dit is mijn oma die ik mijn leven lang heb moeten missen. Ik schrok wakker van een luide stem. 'Henna (oma)! wat is er?!' Ik voelde een steek door mijn hart heen gaan..waarom wist ik niet. Dit is dus waarschijnlijk mijn neef? ' N..niets m..mijn zoon' antwoordde ze stotterend. Issam liep de woonkamer uit en kwam terug met een glas water. Hij gaf ''zijn'' oma het glas water aan en herhaalde: 'Henna..wat is er?' Nadat ze haar glas water leeg dronk antwoordde dat er niets was. 'Maar wie is Mohammed Ben Aissa dan?' vroeg hij. Issam keek van mij naar ''zijn'' oma. Ik keek haar aan en zag tranen over haar wangen biggelen. Ik werd er bang van. Ik was bang voor wat ik te horen zou krijgn. Wat zou er nu komen? 'Ik..Mohammed Ben Aissa..ik..Chaima, wie ben jij? en vanwaar die vraag?' vroeg ze me verward. Zal ik het nu maar zeggen? Zal ik zeggen dat ik de kleindochter van Mohammed Ben Aissa ben? Maar wat als ze me haar huis uitschopt? Ook al was ik er niet zeker van of ik er wel goed aan deed om het te zeggen, toch zei ik het. 'Ik..ik..U bent mijn oma..Ik ben uw kleindochter. Ik heet Chaima..Chaima Ben Aissa!'

    Gentleman__&Rizlen_nadoria My husband&nd Wife!

    RNW <3 DeDrieMusketiers ' [ L ]


  5. #5
    .

    Reacties
    18
    14-11-2007

    nieuw fan
    mooi ga gauw verder

  6. #6
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    902
    12-02-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Voor mijn fan

    Ik ben uw kleindochter..ik heet Chaima Ben Aissa!'

    Ze keek me met opengesperde ogen aan. Het was duidelijk dat ze erg schrok. De lege glas die ze nog in haar handen had, liet ze vallen. Ook Issam keek erg geschrokken. Ik voelde me helemaal trillen van angst. Het leek haast een eeuw voordat mijn oma eindelijk begon te praten. ' Dat meen je toch niet? Je maakt een grap hè..zeg me! je houdt me voor de gek hè!' zei ze in het Marokkaans. ' Nee, geloof me a.u.b..Ik ben de dochter van Omar. Jouw zoon Omar..H..hen..henna..geloof me' zei ik stotterend. Ondertussen stroomden de tranen over onze wangen. Issam die er waarschijnlijk niets van snapte, keek geschrokken toe. Ik verwachtte dat ze me nu uit haar huis zou schoppen, maar het tegenovergestelde gebeurde. Binnen no time lag ik snikkend in haar armen. Daar zaten we dan samen op de bank in een stevige omhelzing terwijl de tranen niet leken te willen stoppen. Issam bleef ons maar stomverbaasd aankijken. Na minutenlang zo te hebben gezeten, lieten we elkaar voorzichtig los. 'Oké henna..wat is er nou allemaal aan de hand?' vroeg Issam en keek ons beide aan. 'Mijn zoon, ik kan je niet zo 1,2,3 alles vertellen.' Issam nam naast mij plaats op de bank en zei: 'Kom maar op. Ik heb alle tijd' en henna begon te vertellen. 'Mijn lieve zoon, ik ben al eens getrouwd geweest. Met Mohammed Ben Aissa dus. Ik heb ook kinderen met hem gekregen. Mijn lieve Brahim, Omar, Rashid en Ismael.' Bij de laatste naam keek ik haar raar aan. Huh? wie is Ismael? Heeft mijn vader nog een broer? Die Ismael heet? Alsof ze mijn gedachtes kon lezen zei ze ' Maar Allah ie rahmoe..Mijn Ismael leeft niet meer' En de tranen begonnen weer over haar wangen te glijden. Ze ging verder met spreken. 'Chaima inoe..Ik weet dat het jouw opa is en je vindt het natuurlijk niet leuk wat ik nu zal zeggen, maar het is Mohammed z'n schuld dat Ismael niet meer leeft. Ik weet dat het lmekteb was en Allah het zo geschreven heeft, maar jouw opa is te ver gegaan. Het is zijn schuld dat zijn kind er niet meer is.' Ik schrok ervan en begon weer te trillen. Alweer begonnen de tranen over mijn wangen te stromen. Nog nooit had ik zo veel tranen op één dag gelaten. ' Kom op henna..vertel verder. Hoezo is het zijn schuld?' vroeg Issam. En henna ging weer verder met haar verhaal. 'Hij had mijn zoon laten verbranden. Hij gooide een hete pan met olie over hem heen.Met opzet. Ismael was helemaal verbrand. Van top tot teen. Hij overleed aan zijn verwondingen.' Ik kon het haast niet geloven. Was dit mijn opa waarover ze vertelde?



    Gentleman__&Rizlen_nadoria My husband&nd Wife!

    RNW <3 DeDrieMusketiers ' [ L ]


  7. #7
    .

    Reacties
    18
    14-11-2007

    mooi ga snel verder

  8. #8
    :D

    Reacties
    104
    03-03-2008

    nieuw fan
    mooi verhaal
    ga snel verder

  9. #9
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    902
    12-02-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door m_riffiaa Bekijk reactie
    mooi ga snel verder
    Zal ik doen..
    Citaat Geplaatst door xxxladyxxx Bekijk reactie
    nieuw fan
    mooi verhaal
    ga snel verder
    Welkom
    ik ga nu een vervolgje plaatsen...

    Gentleman__&Rizlen_nadoria My husband&nd Wife!

    RNW <3 DeDrieMusketiers ' [ L ]


  10. #10
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    902
    12-02-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Vervolgje:

    Was dit mijn opa waarover ze vertelde?

    Na een heel gesprek gehad te hebben met mijn oma en Issam, die mijn neef blijkt te zijn (alleen heeft hij een andere opa, die niet meer leeft), werd ik gebeld door mijn moeder. Ze vroeg waar ik was en ik loog dat ik bij Kauthar (mijn beste vriendin) was. Ze zei me nog dat ik het niet te laat moest maken en hing op. Henna en Issam keken me nieuwsgierig aan. Die wouden zeker van alles over ons weten. ' Dat was mijn moeder' zei ik snel. Ik zag een glimlach op oma's gezicht verschijnen, 'Nou Chaima inoe..vertel eens wat over je ouder, broers, ooms en over jezelf natuurlijk!' 'Nou..ik ben dus Chaima, ben 19 jaar en doe de hbo-opleiding pabo. Mijn mams heet Rachida, mijn vader zoals ik eerder al zei, heet Omar. Ik heb 3 broers genaamd Soefyan (24 jaar), Faysal (22 jaar) en Amin (17 jaar). Ook heb ik nog een zusje die Safae (15 jaar) heet.' Ik werd onderbroken door mijn glimlachende oma die vroeg: 'En..iemand verliefd, verloofd of getrouwd?' 'Ja Soefyan is verloofd..en gaat binnenkort trouwen' ' Ooh, inch'allah mijn meisje..vertel me nu eens wat over je ooms' zei ze nu wat geemotioneerder. 'Inch'allah ja..ik zal beginnen met oom Brahim. Hij is getrouwd met Samira.................

    Ik vertelde hun over de rest van de familie en zelfs over de ruzie tussen mijn moeder en opa. Nadat Issam over zichzelf vertelde ( hij schijnt 23 jaar te zijn en samen met zijn vader een bedrijfje te hebben), stond ik op om naar huis te gaan. Henna beloofde ik nog om morgen langs te komen, nadat ze bleef aandringen.

    Thuis aangekomen:
    Ik parkeerde mijn auto op de oprit en liep naar de deur. Net dat ik mijn sleutel in het slot wou steken, werd de deur met een ruk open gedaan. Van schrik sprong ik naar achter en zag een kwade Faysal in de deuropening steen. Voor ik wat kon zeggen zei hij kwaad: 'Waar was je??!' 'Jeetje Fays..ik was bij Kauthar..' 'Je liegt! Kauthar was net langsgeweest! dus waar was je?!'

    Reactie's welkom Dan kan ik tenminste weten of ik moet stoppen of door moet gaan

    Gentleman__&Rizlen_nadoria My husband&nd Wife!

    RNW <3 DeDrieMusketiers ' [ L ]


  11. #11
    .

    Reacties
    18
    14-11-2007

    Door gaan natuurlijk
    je doet het geweldig

  12. #12
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    902
    12-02-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door m_riffiaa Bekijk reactie
    Door gaan natuurlijk
    je doet het geweldig

    Dank je

    Gentleman__&Rizlen_nadoria My husband&nd Wife!

    RNW <3 DeDrieMusketiers ' [ L ]


  13. #13
    OVERGENOMEN.

    Reacties
    1.965
    15-02-2008

    Nieuwe fan!

    Leuk verhaal, Lijkt me spannend,'
    Ga a.u.b. snel door


    xxx- Jumanah
    Ssssh... don't say anything.

  14. #14
    Tangerrrr

    Reacties
    677
    15-11-2005

    WoOow..!!
    prachtig verhaal !!

    ga s.v.p verder

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    854
    11-04-2006

    ga snel verder
    nieuwe fan