1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    10
    15-02-2008

    Hoe kan ik mijn partner naar belgie halen?

    Hallo Allen,

    Ik ben een nederlandse vrouw van 24 jaar en heb een man ontmoet in Marokko. Nou heb ik al enige tijd contact met hem en wil hem nu hier naartoe halen. Helaas is het in Nederland bijna onmogelijk dus wil ik me laten inschrijven in Belgie.(daar schijnt het gemakkelijker te zijn)

    Alleen helaas weet ik de procedure daar niet. Wie van jullie heeft het zelf meegemaakt en weet wat mij te doen staat? Of weet wat ze daar vragen?

    Ik werk en blijf gewoon werken in Nederland...

    Moet ik eerst weer naar Marokko om ons op papier te laten trouwen of hoeft dat niet? Wij zijn nog niet op papier getrouwd.


    Hij zelf is nog in Marokko.

    Zouden jullie mij graag willen helpen aan info?
    En Tips zijn altijd welkom natuurlijk.

    Dag.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    10
    15-02-2008

    niemand enig idee?

  3. #3
    BE

    Reacties
    8.338
    17-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Het is hier niet zo makkelijk hoor, allemaal andere wetten tegenwoordig..

  4. #4
    De ongeduldige

    Reacties
    5.742
    23-09-2006

    Heb het nooit gedaan, maar ik weet ongeveer hoe het gaat door paar vrienden...

    Ze hebben het daar nu door het schijnt wat moeilijker te gaan...
    Maar als Nederlandse gaat het denk ik wel wat makkelijker...

    Maar goed, je moet eerst officieel een Belgische burger worden. Dat houdt in dat je je moet inschrijven in Belgie. Je moet aan een woonplaats daar komen en enkele maanden daar wonen. Bij het begin krijg je vragen of je wilt trouwen etc.. Die moet je dan met Nee beantwoorden...
    Als je er paar maanden woont, krijg je op een gegeven moment verblijfsvergunning. Een agent(e) komt het langs brengen, die je moet aanwezig zijn. Je riskeert een boete als blijkt dat je er niet woont...
    Als je dan het papiertje hebt is het klaar, je moet daarna aangeven dat je wilt trouwen uit een niet-europees land etc. Hoe dat allemaal precies gaat weet ik niet, maar eerste stap is Belgische burger worden...

    Erkend: Idiot.
    You can always find a Solution. Just Ask for it...

    Té eerlijk = Persona non grata...


    Verlangende...

    Stel, de Eisen waar je zelf aan Voldoet...


  5. #5
    Shine like a diamond

    Reacties
    2.689
    28-10-2007

    uhmm je moet eerst in belgie wonen en ingeschreven staan maar ik kan het voor je navragen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    10
    15-02-2008

    ohw oke.
    Dus ik moet er eerst een paar maanden ingeschreven staan voordat ik een visum kan toesturen?
    Weet je ook ongeveer hoeveel maanden?

    Moet ik per se naar Marokko om een trouwakte te maken of kan ik alvast hem hiernaartoe halen op grond van samenwonen?

    graag meer info a.u.b.

  7. #7
    De ongeduldige

    Reacties
    5.742
    23-09-2006

    Citaat Geplaatst door R_achida Bekijk reactie
    In België is de wet ook strenger geworden, dus bye bye schijnhuwelijk oeps huwelijk
    Onzin.

    Erkend: Idiot.
    You can always find a Solution. Just Ask for it...

    Té eerlijk = Persona non grata...


    Verlangende...

    Stel, de Eisen waar je zelf aan Voldoet...


  8. #8
    Simpel,direct&rebels

    Reacties
    11.000
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door R_achida Bekijk reactie
    In België is de wet ook strenger geworden, dus bye bye schijnhuwelijk oeps huwelijk
    Is het inmiddels al aangepast? Ik weet wel dat ze dat van plan waren, omdat veel Nederlanders daar naartoe gingen omdat het moeilijker is geworden....

    [GLOW=deeppink]Kennis bezitten geeft twee voordelen: men oordeelt minder en men oordeelt beter

    Religions divide people, belief in something unites them
    [/GLOW]

  9. #9
    Simpel,direct&rebels

    Reacties
    11.000
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door R_achida Bekijk reactie
    Jij sssssttttt Jij weet idd beter

    De wet is nog niet volledig ingevoerd, maar ik geef het hoogstens een jaar. De wet omtrent schijnhuwelijken is sowieso al radicaal verandert en strenger geworden. Ik ga er vanuit dat er hier sprake van is, dus mss dat ze daar al tegen de boom botst...

    Oeps sorry

    [GLOW=deeppink]Kennis bezitten geeft twee voordelen: men oordeelt minder en men oordeelt beter

    Religions divide people, belief in something unites them
    [/GLOW]

  10. #10
    De ongeduldige

    Reacties
    5.742
    23-09-2006

    Citaat Geplaatst door R_achida Bekijk reactie
    Moet je vooral tegen een BELGISCHE rechtsgeleerde zeggen

    Onzin, charlatan.

    Erkend: Idiot.
    You can always find a Solution. Just Ask for it...

    Té eerlijk = Persona non grata...


    Verlangende...

    Stel, de Eisen waar je zelf aan Voldoet...


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    11.887
    29-03-2004

    Alle (de meeste) koppels die rond 2006 getrouwd zijn.. krijgen nu te horen dat ze een verklaring moeten afleggen bij het politiebureau en daarna verschijnen ze natuurlijk voor het gerecht...Koppels die al zijn gescheiden hebben een nog grotere kans dat ze het land moeten verlaten..

    Is het in België nog steeds makkelijk om met iemand uit een niet eu-land te huwen..
    Totaal niet!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    10
    15-02-2008

    Citaat Geplaatst door R_achida Bekijk reactie
    Moet je vooral tegen een BELGISCHE rechtsgeleerde zeggen
    Belgisch rechtsgeleerde??

    Ik hoop dat je in de praktijk niet zo veel vooroordelen zal hebben, want dan heb je de verkeerde opleiding gehad!!

    Ik heb mijn man ontmoet via mijn vriendin met wie ik altijd op vakantie ging.
    Wij vinden elkaar echt leuk. Hij heeft het daar goed Hij wil zelf niet naar Europa omdat hij hier vaak komt en er niets aan vind. Alleen ik kan niet telkens naar Marokko vliegen. Ik wil dat hij hier zijn papieren krijgt zodat hij in iedergeval kan komen wanneer hij wil, want waarschijnlijk zal hij meerendeel daar zijn omdat hij daar zijn werk heeft.

    En schijnhuwelijk??!!
    Daar is nu geen sprake van.
    En laten ze dat maar lekker controleren.


    Ik zou graag serieuze reacties nog willen wat betreft de procedure.

  13. #13
    Simpel,direct&rebels

    Reacties
    11.000
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door R_achida Bekijk reactie
    Fijn dagje schattebolleke, ik ben hier door. Ben al te erg gemeen geweest Mwa!
    gemenerd

    Kom net binnen, pfff wat ben ik moe...

    Citaat Geplaatst door daan007 Bekijk reactie
    Belgisch rechtsgeleerde??

    Ik hoop dat je in de praktijk niet zo veel vooroordelen zal hebben, want dan heb je de verkeerde opleiding gehad!!

    Ik heb mijn man ontmoet via mijn vriendin met wie ik altijd op vakantie ging.
    Wij vinden elkaar echt leuk. Hij heeft het daar goed Hij wil zelf niet naar Europa omdat hij hier vaak komt en er niets aan vind. Alleen ik kan niet telkens naar Marokko vliegen. Ik wil dat hij hier zijn papieren krijgt zodat hij in iedergeval kan komen wanneer hij wil, want waarschijnlijk zal hij meerendeel daar zijn omdat hij daar zijn werk heeft.

    En schijnhuwelijk??!!
    Daar is nu geen sprake van.
    En laten ze dat maar lekker controleren.


    Ik zou graag serieuze reacties nog willen wat betreft de procedure.
    Weet je wat trouwens een optie is...Ik weet overigens niet of het ook zo in Belgie is...
    Maar dat je een visum voor bepaalde tijd voor hem aanvraagt voor de keren dat hij hier naar toe komt. Na een X aantal keer dat hij hier is geweest kun je een visum voor onbepaalde tijd aanvragen, zo kan hij komen wanneer hij wil... Maar dan moet je ff bij de IND navraag doen.

    Maar wat ik niet begrijp, als hij het meerendeel van de tijd in Marokko zit, is het dan niet slimmer dat jij naar Marokko verhuisd?

    [GLOW=deeppink]Kennis bezitten geeft twee voordelen: men oordeelt minder en men oordeelt beter

    Religions divide people, belief in something unites them
    [/GLOW]

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    10
    15-02-2008

    Nee, ik ben nederlandse dus ik heb hier iederen en daar alleen maar hem. Misschien ga ik nog wel naar Marokko om te wonen, maar dan wil ik wel de taal goed leren.

    Dus wie nog info heeft....

    Het lijkt wel alsof niemand iets weet terwijl zo veel mensen dit hebben gedaan.

  15. #15
    V e r b a n n e n

    Reacties
    3.900
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door daan007 Bekijk reactie
    ohw oke.
    Dus ik moet er eerst een paar maanden ingeschreven staan voordat ik een visum kan toesturen?
    Weet je ook ongeveer hoeveel maanden?

    Moet ik per se naar Marokko om een trouwakte te maken of kan ik alvast hem hiernaartoe halen op grond van samenwonen?

    graag meer info a.u.b.
    Zover ik weet moet je je uit NL uitschrijven, dus je ziekenfonds, adres, echt alles. De voorwaarden van Belgie zijn dat je een huis dient te hebben en ze kijken niet naar je inkomen. In NL moet je bv. minimaal 1400 per maand verdienen, onderdak hebben, vast contract hebben en hij of zij moet een toets maken in marokko. In Belgie is het peace of cake. Een huis hebben en hen boeit het niet wat je verdient als je het maar kunt betalen. Voor de rest moet je in Belgie wel aantonen dat je getrouwd bent met hem, dus je toont je huwelijksakte (dus dan moet je eerst naar Marokko toe om met hem te trouwen) dan heb je die akte en die dien je te tonen als bewijs om hem bij jou thuis te laten wonen. Belgie doet niet moeilijk over een visum. Ik weet niet aan wie je die akte moet tonen...
    Vast een of ander beleid in Belgie die het moet goedkeuren.
    Kan dat ik wat verkeerds heb gezegd, vul me dan aan.