1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    170
    17-04-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Persbericht: Stichting Ben je bang voor mij?

    Persbericht

    Augustus 2002



    Stichting Ben je bang voor mij? organiseert Multiculturele manifestatie

    De toekomst van de multiculturele maatschappij

    Op zondag 22 september wordt in Paradiso Amsterdam de manifestatie Ben je bang voor mij? door de gelijknamige stichting georganiseerd. Het thema van de manifestatie is de toekomst van de multiculturele maatschappij in Nederland naar aanleiding van 11 september en de invloed ervan op de samenleving en de Islam in Nederland. De initiatiefnemers van de manifestatie zijn Marokkaanse en autochtone Nederlanders die samen hun stem laten horen over de huidige negatieve ontwikkelingen.

    Aanleiding
    Sinds de gebeurtenissen van 11 september en de nasleep ervan heeft de multiculturele samenleving in Nederland een aantal zware klappen te verwerken gehad. De verhouding tussen verschillende bevolkingsgroepen is onder druk komen te staan. Het onderlinge vertrouwen heeft een deuk opgelopen. Bij de verkiezingen van 15 mei speelden spanningen in de multiculturele samenleving een grote rol. De discussie over de wijze waarop we samen leven in een multiculturele maatschappij is in volle gang. Waar het voorheen vrijwel onmogelijk was om open en eerlijk te discussiëren over de toekomst van de multiculturele samenleving, is Nederland in een snel tempo naar het andere uiterste aan het doorslaan. Het is inmiddels doodnormaal geworden om voltallige gemeenschappen ter verantwoording te roepen voor gedrag van individuen.


    Manifestatie
    De manifestatie op 22 september heeft tot doel een kritische, open en gelijkwaardige discussie te voeren over de toekomst van de multiculturele samenleving. Er is een grote groep mensen, de zwijgende meerderheid, die het niet eens is met de huidige ontwikkelingen in de samenleving. Deze zwijgende meerderheid van allochtonen en autochtonen moet op de manifestatie laten zien dat we samen verder willen, en niet zullen accepteren dat groepen mensen tegenover elkaar komen te staan.
    Met gasten als Theo van Gogh, Ahmed Aboutaleb, Ayaan Hirsiali, Samira Abbos, Hedy D’Ancona en vele andere bekende en onbekende gasten worden debatten gevoerd over: de toekomst van de multiculturele samenleving, de problemen en oplossingen; Normen en waarden, wat zijn de overeenkomsten en verschillen tussen islamitische en Nederlandse normen en waarden en waar liggen de knelpunten; het Midden Oosten conflict en de invloed ervan op de Nederlandse samenleving, zowel jongeren als deskundigen komen aan het woord; De drie grote geloven, wat zijn hun bijdragen aan de samenleving. Daarnaast komen probleemjongeren aan het woord, maar ook de zwijgende meerderheid, een debat met geslaagde allochtone en autochtone jongeren; wat is hun rol en bijdrage aan de multiculturele samenleving?

    Essaywedstrijd
    Naast debat, muziek, cultuur, cabaret en theater is er een essaywedstrijd. Autochtone en allochtone jongeren krijgen de kans om een essay te schrijven over het onderwerp Ben Je Bang Voor Mij? over de onderlinge angst tussen moslims, allochtonen en autochtonen en of deze angst gerechtvaardigd is. De essays worden beoordeeld door een deskundige jury welke beschikbaar wordt gesteld door El Hizjra, centrum voor Arabische kunst & Cultuur. Deelnemers kunnen de essays inleveren tot en met 9 september opsturen naar essaywedstrijd@benjebangvoormij.nl

    Stichting Ben Je Bang Voor Mij?
    Stichting ben je bang voor mij? is een initiatief van Marokkaanse en Nederlandse jongeren die willen laten zien dat er een grote zwijgende meerderheid in Nederland is die wel graag op een normale manier met elkaar om wil gaan. Door de stem van de zwijgende meerderheid te laten horen, hoopt de stichting de negatieve sfeer bij te kunnen stellen. Stichting Ben je bang voor mij? wil met haar activiteiten laten zien dat het niet acceptabel is dat er een kwaadwillende minderheid is, die het verpest voor de rest. In plaats van bang voor elkaar worden, willen wij elkaar beter leren kennen

    Toegang:
    Deze is geheel gratis en er hoeft niet van te voren gersererveerd te worden.

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    170
    17-04-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Dank u wel voor uw enthousiasme. We zien je inshaallah 22 sept. tegemoet

  3. #3
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Salaam boerinneke...spannend he...nu de dag dichter bij komt...ook ik vind het een goed initiatief van jullie dat jullie dit vrijwillig allemaal doen...daar heb ik veel bewondering voor....ik kom zeker die dag...en neem nog een paar monsters mee..

    Ik wens jullie nog veel succes met je voorbereidingen en c u Insha Allah....beslama...Sahira...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    170
    17-04-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door sahira
    Salaam boerinneke...spannend he...nu de dag dichter bij komt...ook ik vind het een goed initiatief van jullie dat jullie dit vrijwillig allemaal doen...daar heb ik veel bewondering voor....ik kom zeker die dag...en neem nog een paar monsters mee..

    Ik wens jullie nog veel succes met je voorbereidingen en c u Insha Allah....beslama...Sahira...
    Tot dan inshaallah sussie!
    Bedankt voor al je steun en het is zeker spannend aan het worden! tot dan inshaallah

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    170
    17-04-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Pim
    Hoezo bang? Hebben we daar reden toe dan?

    Arrestatie Al-Qaeda-terroristen

    door Jolande Westdorp ROTTERDAM - Opnieuw zijn in ons land Al-Qaeda-terroristen opgepakt. Zeven handlangers van Osama bin Ladens terreurleger werden afgelopen vrijdagochtend door zwaarbewapende arrestatieteams van het Korps Landelijke Politiediensten van hun bed gelicht.

    De buitenlandse mannen, in de leeftijd van begin dertig, bevonden zich op schuiladressen in Rotterdam, Den Helder, Roosendaal, Den Bosch en Eindhoven.

    Volgens een woordvoerder van het landelijk openbaar ministerie heeft de groep op grote schaal steun verleend aan het internationale bolwerk van Bin Laden en in ons land jongeren geronseld die elders zijn opgeleid tot Jihad-strijders.

    Steun
    De Al-Qaeda-sympathisanten zijn gisteren voorgeleid in Rotterdam en zitten inmiddels achter slot en grendel. Van de vijf andere mannen die eveneens in de Nederlandse Al Qaeda-huizen werden opgepakt zijn er twee vrijgelaten en drie overgedragen aan de vreemdelingendienst. Vaststaat volgens justitie dat zij niets te maken hebben met het netwerk van moslimextremisten.

    De opdrachtgever tot het oprollen van de Nederlandse terreurcel is de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (de voormalige BVD). Uit informatie van de geheime dienst is gebleken dat de nu ontmantelde terreurbende de afgelopen jaren een onbekend aantal Nederlandse moslimjongeren heeft gerekruteerd voor terroristische trainingskampen.

    De zaak houdt mogelijk verband met eerdere arrestaties onder Nederlandse leden van de Algerijnse terreurbende Groupe Salafiste pour la Predication et le Combat en met de dood van de twee jonge Eindhovense moslims Hassnoui en El Bakiouli in India, begin dit jaar.

    Verder is over de zeven opgepakte terroristen bekendgemaakt dat zij logistieke, financiële en materiële steun hebben verleend aan Al Qaeda. Het gaat om het verlenen van onderdak, het overboeken van geld via ondergrondse banktransacties en het roven en vervalsen van reisdocumenten en andere papieren.

    Ook de op 13 september vorig jaar in Rotterdam gearresteerde Fransman Jerome C. (28), Algerijn Abdelghani R. (28) en de onlangs door Canada uitgeleverde Algerijn Adel T. (36) hielden zich met soortgelijke steunactiviteiten voor Bin Ladens terroristenleger bezig.

    Het trio - dat gisteren voor de extra beveiligde rechtbank in Rotterdam verscheen - wordt bovendien beticht van het beramen van bomaanslagen op de NAVO-basis Kleine Brogel in België en de Amerikaanse ambassade in de Franse hoofdstad Parijs. Een van de beoogde uitvoerders van de zelfmoordacties, de Tunesische oud-profvoetballer Nizar Trabelsi, liep eveneens in september vorig jaar in Brussel tegen de lamp liep.

    Voor het eerst maakte de Rotterdamse justitie gisteren bekend dat de opdracht tot de terreuraanslagen vanuit de hoogste regionen van Al Qaeda zou zijn gekomen.

    "Volgens Trabelsi waren bij het voorbereiden van de aanslagen twee Jemenieten en een man uit Saoedi-Arabië betrokken. Trabelsi heeft verklaard dat hij werd aangestuurd door de top van het Al Qaeda-netwerk", aldus de Rotterdamse officier van justitie mr. Th. d'Anjou.

    C. en R. hebben verder een Nederlands onderduikadres voor zelfmoordterrorist Trabelsi geregeld, toen het de extremistische Tunesiër in België te heet onder de voeten werd. Uit voortdurende observaties door geheim agenten bleek dat C. zijn Brusselse baas op Schiphol op een vliegtuig naar Afghanistan heeft gezet. Daar zou Trabelsi meermalen door buitenlandse inlichtingendiensten in terreurkampen zijn gesignaleerd.

    Zowel R. als T. vergaarden in ons land steunfondsen met inbraken in woonhuizen. Zo zijn van Tobbichi vingerafdrukken gevonden bij rooftochten in woonhuizen aan de Erasmustraat in Gouda (1997), aan de Golfstroom in Huizen (eveneens in '97) en in een huis in Leidschendam (1999).
    Het is algemeen bekend dat als een bepaalde persoon een bepaald idee heeft deze dan ook naar bevestiging zoekt van dit idee. Net als u hierboven schetst. U vind dat u reden hebt om bang te zijn naar aanleiding van allerlei akkefietjes, nu pakt u een artikel erbij wat zegt dat 7 handlangers zijn gepakt van bin laden. Laten we voorop stellen dat niet altijd wat media schrijft even waar is. Stel dat dit in dit geval wel zo is? En dan? Betekent dat dat alle moslims terroristen zijn? beetje kort door de bocht vind u niet? Ik nodig u 22 sept. uit om zich bij ons aan te sluiten, om te zien dat niet alles is zoals geschetst wordt door de media Hopelijk tot dan!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    34
    20-08-2002

    Origineel gepost door Pim


    U maakt snel conclusies..U moet er wel de lol van inzien..er staat namelijk in het artikel dat er mensen opgepakt zijn..dus bang zijn is niet meer nodig,..maar goed U ziet mijn naam en u gaat denken, denken..............en komt tot de conclusie....vult u het zelf maar in.
     

    Ik zie uw naam en denk: shit... de geest van Pimmetje waart hier rond...

     

     

     

  7. #7
    Sphynx

    Reacties
    25
    02-09-2002

    Origineel gepost door Ramzi


     

    Ik zie uw naam en denk: shit... de geest van Pimmetje waart hier rond...

     

     

     
    --------

    NEE TOCH HE ???? WAAR ?? :schok:

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    34
    20-08-2002

    Origineel gepost door Pim


    Ja en als ik Ramzi lees en zie zo'n foto dan denk ik shit de geest van Okan Ozmir is weer tot leven gekomen. Snel m'n dochter binnen halen. Ja jongen, dat zijn vooroordelen..kan er nog wel paar verzinnen..
    Jeetje... u bent ook snel op uw teentjes getrapt! Ut was n inkoppertje voor mij... Ik kon het niet laten! Anyway, ik heb me zelden met n vooroordeel betrapt en ik vind het zeer betreurenswaardig dat Pim er niet meer is...
    This Is Islam----------->kLiK HiEr<-----------

    De profeet Mohammed, Gods vrede zij met hem, zei: ,,De mensheid kun je vergelijken met de passagiers op één groot schip. In dat schip heb je mensen die bevoorrecht zijn en die bovendeks leven en je hebt mensen - de zwakken en de verschoppelingen - die onderdeks leven. Indien de mensen die bovendeks leven geen zorg dragen voor de noden en de behoeften van de mensen onderdeks, dan zullen de mensen onderdeks om de mensen bovendeks niet tot last te zijn, een gat in de bodem van het schip slaan om tenminste te kunnen drinken.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    34
    20-08-2002

    Origineel gepost door Pim


    Welnee, maar iedereen maakt grappen over Fortuyn en mijn naam en dat kan allemaal zonder probleem hier. Dus ik dacht, laat ik er ook eens maken over u.
    haha... kej dan... alleen kwam u grap over als zijnde geirriteerd. Terwijl ik dat allerminst ben/was.
    This Is Islam----------->kLiK HiEr<-----------

    De profeet Mohammed, Gods vrede zij met hem, zei: ,,De mensheid kun je vergelijken met de passagiers op één groot schip. In dat schip heb je mensen die bevoorrecht zijn en die bovendeks leven en je hebt mensen - de zwakken en de verschoppelingen - die onderdeks leven. Indien de mensen die bovendeks leven geen zorg dragen voor de noden en de behoeften van de mensen onderdeks, dan zullen de mensen onderdeks om de mensen bovendeks niet tot last te zijn, een gat in de bodem van het schip slaan om tenminste te kunnen drinken.

  10. #10
    Sphynx

    Reacties
    25
    02-09-2002

    Origineel gepost door Pim


    Goed he, dat Fortuyn door z'n kop is geschoten...jij hebt zeker ook wel een vreugde dansje gemaakt?
    ---------------

    Kijk....DAT is nou JOU vooroordeel.

    Nee hoor, ik heb geen vreugdedansje gemaakt, ik had hem liever in de kamer op zijn bek zien gaan.

  11. #11
    Sphynx

    Reacties
    25
    02-09-2002

    Origineel gepost door Pim


    Waarom vond je Pim Fortuyn zo slecht dan? Heb je z'n laatste boeken gelezen, of alleen de kranten?
    -----------
    Ik heb zijn "personalia" eens langs de PCL-R test van Hare gelegd, en daar scoorde hij vrij hoog.
    En wat dat is.....mag je geheel zelf uitzoeken

  12. #12
    Improved Version

    Reacties
    891
    11-12-2001

    Origineel gepost door Pim


    U maakt snel conclusies..U moet er wel de lol van inzien..er staat namelijk in het artikel dat er mensen opgepakt zijn..dus bang zijn is niet meer nodig,..maar goed U ziet mijn naam en u gaat denken, denken..............en komt tot de conclusie....vult u het zelf maar in.
    Ik ken er nog een die snel conclusies trekt (volgens mij trek je een conclusie i.p.v. maken) pimmetje... Zo reageer je nogal fel en gefrustreerd wanneer ik je een onschuldige vraag stel..!
    De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet..
    One man's terrorist is another man's freedom fighter.

  13. #13
    Improved Version

    Reacties
    891
    11-12-2001

    Origineel gepost door Pim


    Heb je hem ook weer. Ga je mij nu een beetje proberen onderuit te halen. Je doet maar hoor. Je hebt wel gelijk over het maken/trekken van conclusies.

    Je hebt nu al een hekel aan me zeker omdat ik anders denk dan jij, of niet soms?
    DING-DONG en weer trekt Pim een voorbarige (en compleet foute) conclusie!!
    One man's terrorist is another man's freedom fighter.

  14. #14
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Pim


    Nou Pim, je volwassen reactie is wel erg indrukwekkend!!

    Ik moet er even van zitten.....zo indrukwekkend is het

  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    170
    17-04-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Hmmmmm Pim's hebben iets speciaals tegenwoordig. Ze weten altijd wel de aandacht naar hun te trekken i.p.v hetgeen waar het omdraait. Het draait hier om de manifestatie van 22 sept. vind jammer dat UW pim niet op mijn uitnodiging ingaat? Jij zit met het idee dat alle mensen vol vooroordelen zitten. Dat valt reuze mee, ik leer van andermans fouten Verder word ik niet gelijk para als ik Pim zie staan hoor. Integendeel! Ik trek zelfs de lijn niet door naar Pim Fortuyn al durf ik er geld op te leggen dat dat hetgeen is wat je het liefst ziet gebeuren, of nie? Maar genoeg gevooroordeeld, ik en mijn collega's hebben niets voor niets stichting: Ben je bang voor mij? in het leven geroepen, dus doe me een plezier en stap over u vooroordelen heen. Zoals u eerder zei LEES JE OOK ALLEEN WAT DE KRANTEN SCHREVEN OVER PIM? Dat is precies hetgeen er gebeurt m.b.t. de islam e.d. En ja zo onstaan die vooroordeeltjes. Een betere wereld begint bij jezelf, dus laten we eens met z'n allen ophouden met dat eeuwige gevooroordeel over en weer. U ziet dat brengt ons nergens

    Met vriendelijke groet,
    Boerinneke