1. #1
    ana ma baddi

    Reacties
    101
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium

    Wie kent een goede Tapijtreiniger of suggestie?

    hey peepz,

    Ik ben op zoek naar een tapijtreiniger..We hebben namelijk een tapijt..Die nergens meer te verkrijgen is.. Niet zozeer een dure tapijt ofzo
    Maar hij pas wel bij onze woonkamer..maar hij is in de loop van de tijd een beetje donker geworden overal vlekken..Die niet met de hand wegte krijgen zijn..

    Dus kent iemand ereen...
    of weet iemand waar ik zo;n apparaat kan huren

    Gr
    messje

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.106
    05-12-2004

    Citaat Geplaatst door Messje Bekijk reactie
    hey peepz,

    Ik ben op zoek naar een tapijtreiniger..We hebben namelijk een tapijt..Die nergens meer te verkrijgen is.. Niet zozeer een dure tapijt ofzo
    Maar hij pas wel bij onze woonkamer..maar hij is in de loop van de tijd een beetje donker geworden overal vlekken..Die niet met de hand wegte krijgen zijn..

    Dus kent iemand ereen...
    of weet iemand waar ik zo;n apparaat kan huren

    Gr
    messje
    het huren van zo'n stoom apparaat is als ik het goed heb, bijna ofwel evenduur als een nieuw tapijt.

    via tv hebben ze zo'n apparaat te koop Tell Sell ofzo...zo'n stoomreiniger of het ECHT werkt...Allah ou A3lem! anders moet je gewoon de techniek gebruiken..die ze laten zien.

    gebruik een witte schone doek, leg die op de vieze plek en gebruik een strijkijzer die veel stoom kan geven...dan houdt je die strijkijzer net 1 cm boven de tapijt en dan stoom je die zo even 10 seconden en met doek afvegen, als je het vuil los krijgt, dan heb je je eigen stoomreiniger.

    PAS OP, dat je de strijkijzer niet OP het tapijt legt/zet dus echt er boven hangen 1 cm..dat alleen de STOOM de vieze plek kan breiken!!

    (maar zou gewoon voor een nieuwe frisse tapijt gaan)
    Enjoy it, while it lasts.

  3. #3
    ana ma baddi

    Reacties
    101
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Jebli SuTaL Bekijk reactie
    het huren van zo'n stoom apparaat is als ik het goed heb, bijna ofwel evenduur als een nieuw tapijt.

    via tv hebben ze zo'n apparaat te koop Tell Sell ofzo...zo'n stoomreiniger of het ECHT werkt...Allah ou A3lem! anders moet je gewoon de techniek gebruiken..die ze laten zien.

    gebruik een witte schone doek, leg die op de vieze plek en gebruik een strijkijzer die veel stoom kan geven...dan houdt je die strijkijzer net 1 cm boven de tapijt en dan stoom je die zo even 10 seconden en met doek afvegen, als je het vuil los krijgt, dan heb je je eigen stoomreiniger.

    PAS OP, dat je de strijkijzer niet OP het tapijt legt/zet dus echt er boven hangen 1 cm..dat alleen de STOOM de vieze plek kan breiken!!

    (maar zou gewoon voor een nieuwe frisse tapijt gaan)
    ah das echt een goede praktische Tip!!!!

    Ik ben tog toe aan een nieuwe stijkijzer van goede kwaliteit..Dus dat ga ik zeker uitproberen..

    het is inderdaad ongelovelijk duur.. ik heb de tapijt vooor 150 euro in sale aangeschaft..Geen geld idderdaad..Maar wel van goede kwaliteit.
    Deze tapijt is echt overvangbaar en nergens meer te vinden..Dus een nieuwe aanschaffen zit er effe niet in..

    lmohimm hartelijk bedankt

    Toedelsss

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.106
    05-12-2004

    of nog eentje:

    wanneer het lekker warm weer is, rol die tapijt op en rol die uit in de tuin.
    zorg dat je HEET water, dus geen WARM kraanwater, maar HEET water uit de waterkoker... even gieten over die vieze plekken... met wat wasmiddel erbij en dat even 5min. laten intrekken.. daarna met een schone en sterk borstel goed doorborstellen.. vuil gaat sneller los bij heet water, als het eenmaal is ingewerkt...maar ja dan kun je gewoon de hele tapijt cleanen.

    maar focus op de plekken die je wilt cleanen.
    Enjoy it, while it lasts.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    42
    24-02-2007

    salaam
    volgens mij kan je zo een tapijtreiniger huren bij elke bouwmarkt in de buurt. je huurt een tapijtreiniger en koopt een fles tapijtshampoo en je kan lekker aan het werk gaan. vraag wel eerst aan de bali hoe zo een apparaat in werking wordt gesteld.
    bouwmarkten zijn zoals. praxis,gamma,karwei enz

    groetjes

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.106
    05-12-2004

    zag vandaag in de folder een stoomreiniger bij Kruidvat...voor iets van 50 euro...ik zou zeggen, go check it out!
    Enjoy it, while it lasts.