1. #1
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Angry Zielig kind hey

    Nou deze topic is in iets heel anders veranderd dan in eerste instantie de bedoeling was....
    dus verander ik het eerste bericht ook maar...
    Pim....jammer dat je zo'n slappe hap bent en bent weggegaan....

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.256
    18-10-2001

    HeeeeY wijfie, ik las het vandaag ook inde spitZzZ man
    en is echt erg voor woorden man..

    Of dat stukje van dat er in Groningen Marokanen
    niet meer worden vervoert in de taxi, dat vind ik
    nou ook heel dom....

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.256
    18-10-2001

    GRONINGEN - Groningse taxichauffeurs weigeren op dit moment Marokkaanse klanten mee te nemen. De sfeer onder de 130 taxichauffeurs die in de noordelijke hoofdstad rijden is zeer gespannen na drie brutale roofovervallen die de afgelopen twee weken door een Marokkaanse jongen zijn gepleegd.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.256
    18-10-2001

    Misschien was het wel n ongelukje dat,
    dat kind op de wereld kwam...

    Maar om m dan te dumpen oeeeeeeeeefh


    Mensen waar gaat het toch heen met de wereld?!

  5. #5
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Ghizlanetje
    Misschien was het wel n ongelukje dat,
    dat kind op de wereld kwam...

    Maar om m dan te dumpen oeeeeeeeeefh


    Mensen waar gaat het toch heen met de wereld?!
    maar hij is al 5 jaar hey....dus de ouders hebben hem 5 jaar gehad.
    Ik denk toch dat er iets HEEL erg achter moet zitten- anders doe je dat niet.

  6. #6
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Pim


    Snap je nu wat ik bedoel, je reactie is gelijk tegen de chauffeurs, zonder maar ook 1 woord te reppen over het wangedrag van de overvaller en een woord van sympathie voor de slachtoffers. Nu is het gelijk "wij' tegen 'zij'.
    humor moet blijven bestaan meneer
    uiteraard voel ik mee met de slachtoffers

    ghizlantje kent mij en weet dat
    jij daarentegen niet

    zoals na de bijlmerramp werd gezongen

    zit je 's avonds voor de buis
    vliegt een boeing door je huis

    Ja, de grap is flauw...

    Zoals ik in die andere topic al zei voel ik me niet geroepen om constant mij te distantieren. Ik ben geen instantie. Ik ben een prive persoon. Punt uit.

    De slachtoffers begrijp ik prima. Alleen hoeveel marokkanen hebben die overvallen gepleegd....max. 6...
    hoeveel marokkanen wonen in Groningen?
    Stukje meer neem ik aan.
    Dus hun reactie is niet alleen belachelijk, maar ook dom.

  7. #7
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Pim


    De reactie is irrationeel, maar mensen zijn irrationeel. Daar kun je niets aan veranderen. Vooroordelen blijven altijd bestaan. Die mensen handelen niet uit 'pesten' of discriminatie, maar uit zelfbescherming. Na de aanslagen op 11 sept. werd er minder gevlogen over de gehele wereld, volslagen waanzin natuurlijk, vliegen was op dat moment nog nooit zo veilig geweest, maar toch werden alle vluchten over een kam geschoren. Zoals ik al eerder zei,"De mens is irrationeel"
    Dan blijft mijn vraag:

    waarom verwacht je dat de allochtone medemens het anders c.q. beter doet?

  8. #8
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Pim


    Dat verwacht ik ook helemaal niet...mensen zijn mensen....,maar vergelijk het met een solliciatiegesprek(dat is toch ook een gesprek van bedrog, verleidingen en sympathie wekken voor beide partijen, je wordt aangenomen omdat je die peroon aardig vind en of hij/zij ook wat kan dat zien we wel in de proeftijd. Zo zie ik dat. Het draait allemaal om tactisch met elkaar omgaan.
    maar stel nou dat je hel;e leven een sollicitatiegespek is

    je hele leven een proefperiode

    hoe lang hou JIJ dat vol??

  9. #9
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Pim


    Niet lang, maar heb jij het gevoel dat je nooit wordt geaccepteerd?
    Ik heb het gevoel- en weet at dit terecht is- dat ik me extra moet bewijzen...en dat niet enkel als allochtoon, maar ook als vrouw.
    Niet bij iedereen, maar zeker op mijn werk bijv.
    Ik zit gem. op 3 verschillende projecten per jaar. En elke keer dat ik ergens nieuw binnenkom moet ik bewijzen dat ik goed nederlands kan, dat ik goed genoeg ben aangepast, dat ik niet onderdrukt word en dat ik mijn werk goed doe....erg vermoeiend soms.

  10. #10
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Pim


    Ja dat is ook vermoeiend, maar dat er gekeken wordt of je je werk goed doet, is vrij normaal, daar hebben we allemaal last van.

    Misschien komen we elkaar nog wel eens een keer tegen..in real life..zal je zien dat ik best aardig ben hoor.. (ivm met werk)
    Niet gaan bagatalliseren.
    Uiteraard hebben we daar allemaal mee te maken.
    Ik zeg alleen dat ik meer zichtbaar ben als allochtone vrouw in mijn werk...en ddat er dus- naar jouw eigen theorie - meer op mij wordt gelet. (vreemde eend ind e bijt weet je nog wel)

    Heb nooit gezegd dat je onaardig bent...alleen dat ik het niet met je eens ben...ik weet de beiden te scheiden hoor!

  11. #11
    Carpe Diem!

    Reacties
    34.007
    26-08-2002

    neutraal.....hmmm wat een veiligheid.... durf je niet voor je eigen mening te komen?
    “Don’t judge Islam by Muslims, judge Islam by Islam. For Islam is perfect while Muslims are not.”

  12. #12
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Pim




    Nog even dit..

    Je bent het niet met mij eens, maar let wel dat het enkel theorie is, die over mensen in het algemeen is.

    Dus als ik stel dat mensen denken dat buitenlander eng vinden, zeg ik dus niet dat ik dat vind. Ik begeef mij op neutraal gebied. Snep you?
    het zou inderdaad interessanter zijn als je je eigen mening OOK gaf

  13. #13
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Pim


    Hoezo? Het gaat toch om de problematiek in groningen? Ik was daar helemaal niet bij? Ik weet alleen dat die chauffeurs geen marokkanen meer meenemen. Ik probeer alleen logisch te verklaren waarom..een eigen mening zou kunnen zijn "ja dat is goed" of "ja dat is niet goed". Dat is ook vaak het probleem hier in Nederland. Iedereen heeft zijn mening al klaar en nog heeft zich niet verplaatst in de gedachte van een ander. Het gaat veel verder dan mijn eigen mening, het gaat om groepen mensen die natuurlijker wijze problemen hebben om met elkaar samen te leven.
    Een mening is geen slecht gegeven. Mits onderbouwd...dan kan daar weer discussie uit voort vloeien.
    En dan kunnen we elkaar waar nodig is ook corrigeren, iets leren van elkaar en op z'n minst hetzelfde putn vanuit een andere positie bekijken.

  14. #14
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Pim


    Dat zeg ik ook niet, maar je krijgt van die simplistische meningen waar je geen ene moer mee kan. Zwart/Wit Links/rechts A/B. Hoe kan ik nu een mening hebben over een actie van iemand die ik helemaal niet ken. Wel kan ik proberen in de gedachte van zo'n iemand kruipen en proberen na te bootsen waarom hij/zij overgaat tot zo'n beslissing en van de andere kant probeer je je in te leven hoe het voelt voor de discriminant, maar een mening is wel heel kort door de bocht..

    Net zoals Amanatallah " neutraal.....hmmm wat een veiligheid.... durf je niet voor je eigen mening te komen? "

    Leest 1 woord en heeft gelijk een mening klaar, daar kan ik dus echt niets mee.

    je kan tot een correcte uitspraak komen op 2 manieren

    1. door je uitspraak te staven met tastbaar bewijs
    2. door gebruikmaking van logica...

    dus wanneer je een mening hebt...en je onderbouwt die met goeie (logische) argumenten...dan kan je daar weer over discussieren.
    Dat is niet zinloos, hoe kom je daar toch bij?

  15. #15
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Pim


    Je verdraaid wel mijn woorden, hoor..

    1. Tastbaar bewijs heb ik niet..
    2. Ik maak voordurend gebruik van logica, ik doe niet anders...
    Omdat jij stelt dat een individuele mening geen waarde heeft........