1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6
    30-08-2002

    Nigerianen gestenigd......

    Hoi allemaal,

    Gisteren stond er in de krant dat er een aantal mensen, mannen en vrouwen in Nigeria veroordeeld zijn tot dood door steniging wegens overspel.
    Ik vond dit gruwelijk en middeleeuws. Nigeria schijnt een moslim land te zijn ook nog......
    Wat vinden jullie hier van? Is dit een bewijs dat Nigeria een goede moslim staat is?

    Salaam,

    Alternatif.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    11
    15-07-2001

    De steniging voor de vrouw vind ik niet kunnen.

    De steniging voor de man (hij verkrachtte een 9-jarige meisje) die mag voor mij doorgaan.
    When I examine myself and my methods of thought, I come to the conclusion that the gift of fantasy had meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    6
    30-08-2002

    Hi Soussigirl,
    Wat jij schrijft over de desbetreffende man, was mij ontgaan. Ik vind dat ook een afschuwelijk vergrijp! Toch vind ik dat levenslang zonder beperkingen in dit geval op zijn plaats. Ik vind dat mensen niet het recht van leven en dood hebben. Dat behoort alleen toe aan Allah.

    Salaam,

    Alternatif.
    Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag kunt doen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    26
    03-09-2002

    s.3.

    beste aletrnatif, (en andere zusters en broeders)

    oke, wat jij zegt kan ik best wel begrijpen. maar als je denkt dat ze het recht niet hebben om die man te stenigen of op een andere wijze ter dood kunnen veroordelen, dan zou ik maar eens het islamitisch wetboek nemen en kijken wat de islamitische wet (shari3a) daarvan zegt.

    immers, in de koran staat dat de arm van een dief er vanaf mag worden gehakt als bewezen wordt dat hij heeft gestolen. maar vergeven is beter.

    wat zeg je dan hierover??? dat dit ook middeleeuws is??? zijn bepaalde wetten uit de koran dan alleen geldig voor een bepaalde tijd en daarna niet meer????

    kijk in medina in saudi, daar kan een winkelier gerust zijn winkel open laten en naar de moskee gaan om te bidden, en wanneer hij terug komt dan vindt hij zijn geld nog steeds in de kassa en zijn goederen nog steeds in de winkel. dat zou in een ander land niet kunnen!!!!! en weet je waarom?? omdat je hand daar toch niet zou worden afgehakt, je zou dan hooguit een boete krijgen en proces-verbaal (zie bijv. nederland of amerika of andere europese landen, de criminaliteit, pedofielie, verkrachtingen, moorden en andere crimes is er zo hoog!!! ZOU DAT DENK JE OOK ZO ZIJN ALS DE STAAT MET EEN ISLAMITISCHE WET REGEERDE???!!!

    ZEKER NIET!!!

    en weet je waarom de islamitische wet zo streng is??
    opdat anderen zien wat de straf voor een verkrachter of een dief is, zullen ze het zeker niet in hun hoofd halen om zo'n zelfde daad verrichten.

    mijn persoonlijke mening over de islamitische wet:
    het is de wet van God, en geen wet, behalve de wet van God is perfect en tot in de kleinste details uitgewerkt. en wanneer alle mensen volgens de wet van God leven, dan zou het leven hier op aarde veel en veel beter zijn!!
    maar ja, de mens is soms dom genoeg om andere wetten te gaan bedenken, waardoor het nadeel van die wetten (in de meeste gevallen) alleen maar "fasad" "fasad" en nog eens "fasad" is!!!

    w.s.3.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6
    30-08-2002

    Hallo Arab,
    Uit jouw eerdere reakties hier, heb ik gezien dat jij uitstekend op de hoogte bent van wetten en gebruiken. Ik helaas niet, vandaar dat ik denk in deze community veel te kunnen leren. Natuurlijk ken ik dus ook de Koran niet zo goed als jij, maar tot nu toe heb ik nergens kunnen vinden, dat De Profeet, zijn naam zij geheiligd en geprezen, dood door steniging aanbeveelt als straf. ( ofschoon steniging wel voorkomt, maar niet in dit verband )
    Jouw voorbeeld van de hand afhakken vind ik ook gruwelijk, maar dat wordt in de Koran met name genoemd. Wie ben ik om dat middeleeuws te vinden? Ofschoon ik er niet zo van overtuigd ben dat zo'n straf zou helpen om de samenleving beter te maken. Alleen kleine dieven zouden er bijv. mee gestraft worden, terwijl grote dieven ( zie bouwfraude enz. ) buiten schot zouden blijven. Dat geldt ook voor Saudi's, denk ik, maar ik lees de kranten van die landen nu eenmaal niet.......
    Voorlopig blijf ik bij het standpunt dat mensen niet het recht hebben om over het leven van anderen te beschikken.


    Salaam,


    Alternatif.
    Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag kunt doen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    74
    15-02-2002

    salaam,

    Ik vind dat mensen niet het recht van leven en dood hebben. Dat behoort alleen toe aan Allah.


    Het is de WET van ALLAH, dus hebben sommige dat recht/verantwoordelijkheid wel.
    djazak allahu ghair
    Ana m3a sahbi Ignatio wa Antonio

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    4.096
    18-01-2008

    Citaat Geplaatst door Alternatif Bekijk reactie
    Hoi allemaal,

    Gisteren stond er in de krant dat er een aantal mensen, mannen en vrouwen in Nigeria veroordeeld zijn tot dood door steniging wegens overspel.
    Ik vond dit gruwelijk en middeleeuws. Nigeria schijnt een moslim land te zijn ook nog......
    Wat vinden jullie hier van? Is dit een bewijs dat Nigeria een goede moslim staat is?

    Salaam,

    Alternatif.