1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    13
    14-11-2003

    Presentatie!!!!!

    Salaam oe 3aleikoem,
    Hebben jullie wat tips voor me, moet een presentatie houden voor een groep van 30 mensen..aaaah vind het niet fijn...
    Lose one, win one, next one..and that's life in one sentence...

  2. #2
    Me Against Myself

    Reacties
    2.158
    25-11-2002

    1 klein tipje...kijk tijdens je presentatie niemand in de ogen aan. Kijk naar de muur recht voor je dan lijkt het alsof je het publiek aan kijkt, maar dat is niet zo. Ik spreek uit ervaring.

    Oh ja en natuurlijk gewoon alles goed voorbereiden!
    ........

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    27
    09-11-2003

    Asalaam 3aleikoum
    wat vaak belangrijk is, is dat je niet naar een punt moet blijven kijken.dus niet alleen maar recht voor je, naar één bepaald punt, maar ik zou meer ook naar rechts en links kijken ( leerlingen die aan je rechter- of aan je linker kant zitten).Je moet ook duidelijk en langzamer praten en je moet wat meer enthousiast zijn , dus niet op een hele saaie manier vertellen!!!


    wa3aleikoum salaam

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.566
    22-02-2003

    je moet in een W voor gaan kijken ..dus van achter naar voor en weer terug naar achter. Maar wel subtiel dan he
    "Hey, what do you call a doctor who failed out of med school?"
    "What?"
    "A dentist."

  5. #5
    Ayat el Kursie

    Reacties
    4.156
    23-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    juist jah
    niet naar de mensen kijken en niet te snel praten als je zenuw8ig bent
    dan krijg je ook minder punten
    A'uzu billahi minashaitanir rajim
    Bismillahir Rahmanir Rahim Allahoe Laa ielaaha iellaa hoewa, Al hayyoe Al qayyoem. Laa ta'khodoho sienatoen walaa nawm. Lahoe maafie ssamaaawaatie wa maa fiel ard. Men dhe elladhie yashfa3oe 3iendahoe iella bie'iednieh. Ya3lamoe maa bayna aydiehiem wamaa khalfahoem. Walaa yoe7ietoena bieshay'ien mien 3ielmiehie iella biemaa shaa'. Wassie3a korsieyyoehoe assamaawaatie wal ard, walaa ya'oedoehoe 7ifdoehoema, wa hoewa al 3aliyyoe al 3adhiem

    'Alhamdulilah.'

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    13
    14-11-2003

    Salaam oe 3aleikoem!
    Baraka Allahoe fiekoem!!Choekran bezef!!!Alleen gaat ie niet door voor morgen, maare volgende week..dusse k hou ze erin..en ga erzeker wat mee doen..
    Wa salaam oe 3aleikoem
    Lose one, win one, next one..and that's life in one sentence...

  7. #7
    Best defender

    Reacties
    3.531
    20-10-2003

    Ik moest een keer een presentatie voor 150 mensen houden, maar je moet ervoor zorgen dat je alles heel goed voorbereid. Een voorbereiding is het halve werk

    De eerste minuut is spannend maar daarna valt het wel mee. Zorg dat je af en toe ook een grapje er door heen gooit en het beste is om dat gelijk in het begin te doen , want dan heb word je ook ontspannen

    Ga voor jezelf een aantal keren oefenen.

    Succes ermee!
    ''Alles wat ik zeg kan ook niet waar zijn''

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    13
    14-11-2003

    thanx kneusje!!Ik oefen thuis voor mn ouders en zusjes...Enne weet je wat het is..het eerste minuutje...wow...k ben dah altijd zo zenuwachtig..terwijl k ht heerlijk vind om te praten, en voor een grote groep ook niet echt..maare een presentatie....nee dat gaat nog niet zo even leuk...maar goed, het komt goed...
    Lose one, win one, next one..and that's life in one sentence...

  9. #9
    Best defender

    Reacties
    3.531
    20-10-2003

    Origineel gepost door Attaouws_v
    thanx kneusje!!Ik oefen thuis voor mn ouders en zusjes...Enne weet je wat het is..het eerste minuutje...wow...k ben dah altijd zo zenuwachtig..terwijl k ht heerlijk vind om te praten, en voor een grote groep ook niet echt..maare een presentatie....nee dat gaat nog niet zo even leuk...maar goed, het komt goed...
    Succes en het lukt je wel

    ''Alles wat ik zeg kan ook niet waar zijn''

  10. #10
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    ik heb magische pillen daarvoor

    wat helpt is droog oefenen
    dus een dag of 2 vantevoren de hele presentatie voor jezelf hardop oefenen. Ze oefen je ook de zinsopbouw en het wisselen tussen de dia's.
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  11. #11
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Origineel gepost door Kneusje
    Ik moest een keer een presentatie voor 150 mensen houden, maar je moet ervoor zorgen dat je alles heel goed voorbereid. Een voorbereiding is het halve werk

    De eerste minuut is spannend maar daarna valt het wel mee. Zorg dat je af en toe ook een grapje er door heen gooit en het beste is om dat gelijk in het begin te doen , want dan heb word je ook ontspannen

    Ga voor jezelf een aantal keren oefenen.

    Succes ermee!
    Wat nou als je een grap maakt en niemand lacht...?
    In tegendeel iedereen kijkt je juist , , of aan..?

    Lekker ontspannen zeg..

  12. #12
    Best defender

    Reacties
    3.531
    20-10-2003

    Origineel gepost door SadGirl2004
    Wat nou als je een grap maakt en niemand lacht...?
    In tegendeel iedereen kijkt je juist , , of aan..?

    Lekker ontspannen zeg..
    Ja het is maar wat voor humor je hebt, maar tijdens mijn presentaties heb ik altijd wel iets gebruikt om de aandacht te trekken van het publiek

    Dat is de kunst natuurlijk en je moet het natuurlijk wel in de context van je presentatie gebruiken en bij mij heeft het vaak positief gewerkt

    En vooral in het begin is het van belang dat je aandacht trekt van het publiek
    ''Alles wat ik zeg kan ook niet waar zijn''

  13. #13
    Best defender

    Reacties
    3.531
    20-10-2003

    Origineel gepost door Mixed_Angel
    juist... heb ik bij presentatieles gekregen... om in begin een grapje of wat dan ook te maken, zodat je aand8 van het publiek trekt....


    ps: wat je ook niet moet doen is alles letterlijk in je hoofd proppen, ik maak weleens mee dat mensen dat doen en als ze presenteren komt het er ook zo uit en is het zeker te merken dat het uit kop geleerd is.... en ik zelf vind het dan helemaal niet eens leuk meer om te luisteren

    je moet goed rechtop staan, en niet als een zwerverin verder uhhh niet 1 richting opkijken zoals velen al zeiden

    ik zelf ben ook als de dood voor presentaties succes
    Zwerverin

    Het is trouwens ook handig als je alles in korte steekwoorden opschrijft wat je wil zeggen. Met van die kleine kaartjes
    ''Alles wat ik zeg kan ook niet waar zijn''

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.038
    07-07-2003

    Origineel gepost door Attaouws_v
    thanx kneusje!!Ik oefen thuis voor mn ouders en zusjes...Enne weet je wat het is..het eerste minuutje...wow...k ben dah altijd zo zenuwachtig..terwijl k ht heerlijk vind om te praten, en voor een grote groep ook niet echt..maare een presentatie....nee dat gaat nog niet zo even leuk...maar goed, het komt goed...
    Je kunt het ook gewoon zeggen tegen de groep: " sorry, ik ben altijd zenuwachtig aan het begin, maar over 10 minuten willen jullie hier niet meer weg". Werkt altijd. Je maakt een grapje over je zenuwachtigheid en ze weten dat het zo weer over is.

    En goed voorbereiden natuurlijk. Vertel aan het begin wat ze kunnen verwachten en geef aan wanneer ze vragen kunnen stellen.

  15. #15
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    nooit aan het begin zeggen dat je zenuwachtig bent, of dat je weinig tijd om het te voorbereiden. Geen excuses of zwakheden toegeven aan het begin.
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER