1. #121
    Rood79

    Reacties
    205
    08-03-2010

    Citaat Geplaatst door Zonnetje_78 Bekijk reactie
    Yeahh....mijn oude topic is ge-upt!

    Wat een goede topics hadden we in 2008 he?

    En mijn reacties waren toen ook beter en leuker dan tegenwoordig!

    wassalaam,
    zonnetje

    Klopt. Denk dat het vooral met type leden te maken heeft en misschien zelfs een andere generatie reactie(s).
    Moderator 7eloua: Ik wilde gewoon even kwijt dat ik zo nu en dan reacties van je ben tegengekomen vandaag en een andere dag, ik weet niet meer wanneer, maar dat ik die reacties zo mooi,leuk, genuanceerd, adviserend, aanmoedigend en begripvol vind en overigens heel erg cool ... Vandaar een virtueel bloemetje ~~@

    De Profeet SallaLlaahoe 'alayhie wa Salam zei: "Wie zich afwendt van mijn Soennah behoort niet tot mij", Al Boecharie, Moeslim.

  2. #122
    Bijna Lid

    Reacties
    119
    02-04-2010

    Citaat Geplaatst door Bi-Idhnillaah Bekijk reactie
    Assalaam aleykoem warahmatullaahi wabarakatu.

    Ik heb Alhamdulilaah ook een Walima gegeven. Heel simpel zonder poespas. Helaas voor de vrouwen kwamen er zo ontzettend veel mannen dat er geen ruimte meer was voor de vrouwen in de moskee. De mannen ''moesten'' de vrouwenruimte namelijk ook gebruiken. Zover ik heb begrepen van mijn vader en man zat het tot achterin de leslokalen nog vol met mannen, Alhamdulilaah uiteraard!

    Voor de vrouwen hebben we een zaal afgehuurd. Er werd bij de vrouwen een lezing gehouden door een dierbare zuster van mij, een Quraan recitatie werd er gehouden en we hebben samen gebeden. We hebben lekker gegeten met z'n allen, en voor de kindjes die kwamen hebben we kleurboeken met potloden, een tafelvoetbal en nog wat dingetjes geregeld, zodat ook zij zich konden vermaken.

    Bij de mannen werden er verschillende lezingen gegeven door verschillende shuyookh, meerdere Quraan recitaties, salaat al Maghrib en Salaat al Ishaa hebben ze samen gebeden, en ook lekker gegeten met z'n allen.

    Moge Allaah Ta'Ala onze huwelijken zegenen met het beste. Allaahuma Ameen!


    Wassalaam aleykoem warahmatullaahi wabarakatu.


    Bi-Idhnillaah.
    WalaykoumsalamWarahamtoelahiWabarakatoe,

    Prachtig zo een walimah. Maar is dit alles wat je hebt gedaan? Heb je je bijvoorbeeld niet laten opmaken, of anasheed gedaan?

  3. #123
    Dienares van Allah

    Reacties
    485
    30-04-2006

    Macha Allah al die verhalen!

    Ik wil Incha Allah als ik ga trouwen ook een Walima geven. Het wordt alleen wel lastig om mijn moeder over te halen als het gaat om muziek, zaal, jurken en de rest van het geldverspilling!

    Barakallahofiekum voor de inspiriraties

    Sabr in zowel goede als slechte tijden..

    .ﷲﷲﷲﷲ♥.

    ..Gelieve geen PM's van broeders


  4. #124
    MVC Lid

    Reacties
    6.457
    08-03-2010

    Citaat Geplaatst door Fisabilleh Bekijk reactie
    WalaykoumsalamWarahamtoelahiWabarakatoe,

    Prachtig zo een walimah. Maar is dit alles wat je hebt gedaan? Heb je je bijvoorbeeld niet laten opmaken, of anasheed gedaan?
    Jawel hoor. Mijn man had drie prachtige jurken voor me laten maken in Marokko. Een hiervan had ik aan op mijn henna-dagje. Dit was heel klein, gewoon met mijn moeder en nog drie mensen. Ik hou niet van ´´groots´´. De dag erop was mijn trouwdag. Ik heb toen de takshita die ik van mijn man had gekregen als eerste aan gedaan en na ongeveer 1 uur, 1,5 uur heb ik mij omgekleed en een andere jurk aangedaan. Deze was veel ´´rustiger´´ qua uitstraling, de takshita was echt een feestjurk als het ware. De rustige heb ik aangedaan toen we het gebed gingen verrichten (je zag er alleen niks van omdat me khimaar erover zat, maar hier kon je veel fijner in bidden dan in een takshita). Daarna hebben we gegeten en nog gezellig gekletst met z'n allen.

    Daarna kwamen mijn vader en mijn man mij ophalen vanuit de zaal richting het huis van me ouders (ze zijn de zaal niet binnen geweest natuurlijk!). Vanaf daar ben ik naar de woonplaats van mijn man gegaan, richting ons eigen huisje.

    Ik heb er bewust voor gekozen geen anasheed te draaien of door iemand te laten zingen. Er werd overigens wel (spontaan) voor me gezongen toen ik binnenkwam lopen in jurken.

    Hij (Ibrahiem) zei: "Niemand wanhoopt aan de Barmhartigheid van zijn Heer dan de dwalenden." (Soerah Al Hidjr, vers 56)


  5. #125
    -

    Reacties
    96
    16-02-2010

    Hoe ziet een islamtische bruiloft eruit ??

    voor bij de vrouwen?

    mag je ziana inhuren??
    ik maak normaal ook foto's en luister normaal gesproken ook muziek
    mag het dan op mn bruiloft niet ?
    is het dan niet meer islamtisch??


    en wat bedoelen we anders wordt het huwelijk niet gezegdend ( door grote bruiloft te houden ) dat de rest van je huwelijk dus ook niet gezegend zal zijn of alleen de dag van de bruiloft.. snap het ff niet.
    Jeblia - Tetouania - Jeblia - Tetouania - Jeblia - Tetouania

  6. #126
    Alhamdoelillah

    Reacties
    5.451
    13-07-2006

    Citaat Geplaatst door MIXIN Bekijk reactie
    Hoe ziet een islamtische bruiloft eruit ??

    voor bij de vrouwen?

    mag je ziana inhuren??
    ik maak normaal ook foto's en luister normaal gesproken ook muziek
    mag het dan op mn bruiloft niet ?
    is het dan niet meer islamtisch??


    en wat bedoelen we anders wordt het huwelijk niet gezegdend ( door grote bruiloft te houden ) dat de rest van je huwelijk dus ook niet gezegend zal zijn of alleen de dag van de bruiloft.. snap het ff niet.

    In deze topic kan je verschillende verhaaltjes lezen over hoe een walimah eruit kan zien. Met een islamitische bruiloft bedoelen we een bruiloft waar geen dingen gebeuren die haram zijn.

    Een ziana inhuren, dus iemand om jou mooi te maken, is op zich niet verboden. Het probleem is dat een ziana tegenwoordig honderden euro's vraagt, en dan valt het onder geldverspilling (wat dus niet mag)
    Je kan bijv ook bij de kapper (die bij je thuis komt of kapsalon alleen voor vrouwen) je haar laten doen en je op laten maken. Of je kan dit door een kennis laten doen die daar goed in is.

    Foto's en muziek zijn niet toegestaan, deze regels gelden altijd dus niet alleen tijdens een bruiloft. Het zou beter zijn om hier helemaal mee te stoppen. Want muziek en foto's in je huis zorgen ervoor dat de engelen wegblijven en dat de shayateen naar jouw huis komen. Wist je dat de geleerden muziek hebben vergeleken met alcohol? Omdat het je hart letterlijk ziek maakt.

    Wij kunnen niet bepalen welk huwelijk gezegend zal zijn of niet. Alleen Allah weet dit. Maar wij kunnen wel ons verstand gebruiken en beseffen dat wanneer wij zondes begaan, dat we hiermee de woede van Allah over ons afroepen. En dat wanneer wij Allah gehoorzamen, dat Hij dan tevreden met ons is en ons zal zegenen insha'Allah. Je bruiloft is het begin van jullie leven samen, dus wat je daar allemaal doet kan wel invloed hebben op de rest van je huwelijk!

    Dus wil je je huwelijk beginnen met zondes, met ongehoorzaamheid aan Allah? Met shayateen op je bruiloft? Of wil je je huwelijk beginnen met beloningen, zegeningen en engelen op je bruiloft insha'Allah?

    wassalaam,
    zonnetje
    Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan!

  7. #127
    MVC Lid

    Reacties
    238
    25-10-2009

    Esselaamoe eleikoem,

    Oh, die dag(en) vergeet ik nooit meer. Het was echt gezellig en mooi en alles ging zo snel voorbij, hihi.

    Ik had een hennadagje bij mijn ouders thuis georganiseerd, de dag voorafgaand aan de dag waarop mn man me zou komen ophalen. Ik heb toen mijn vriendinnen uitgenodigd. Een zuster heeft henna op mijn handen en voeten gezet. Tijdens het hennagebeuren hebben die zusters spontaan liedjes voor mij gezongen. Dat was echt heel lief, want de liedjes waren geschreven voor mij. Ik droeg overigens een driekwart kaftan (ik vond die traditionele hennajurk niet zo mooi hihi) en had mezelf gewoon lichtjes opgemaakt (mn haar opgestoken en wat kohl, klaar is kees). Later na de henna hebben ze de deff erbij gepakt en heeft mijn lieve moeder izren voor mij gezongen. Dat was echt een heel erg emotioneel moment. : (
    We hebben ook samen liedjes gezongen die je naar elkaar toe zingt. Haha, heel leuk. We lagen echt dubbel want we verzonnen de liedteksten ter plekke. Hihi.

    Wat ik heel bijzonder vond, was dat een aantal zusters mij op het eind adviezen meegaven. Moest er weer van huilen, zo lief vond ik dat.

    Twee beste vriendinnen bleven bij mij slapen. Voor mij kwam er weinig van dat slapen terecht. We bleven sowieso tot een uur of drie snachts kletsen. En ik lag de rest van de nacht vooral veel te woelen en na te denken. Hihihi.

    De volgende dag heb ik flink uitgeslapen . Ik heb toen een bruidstakshita aangedaan, mn haar laten doen en opgemaakt. Want mn man zou met dohr samen met zn familie mij komen ophalen. Toen ze er waren hebben we eerst geluncht, en toen heb ik afschuwelijk afscheid genomen van mn vriendinnen en mn familie. : (
    Ben ook met een selham vertrokken.

    Onze walima zou pas drie dagen later gehouden worden. Drie dagen nadat ik bij mn man was ingetrokken (in zijn tijdelijke 'geleende' woning hihi). Dus ik ben die drie dagen bij mn man ingetrokken. En na die drie dagen hebben we onze walime gegeven, met vrienden, familie en kenissen. De mannen in de moskee, de vrouwen bij ons thuis. Gegeten, gelachen, gekletst, en oude herinneringen opgehaald (die oude vrouwtjes). Was heel gezellig, mashe Allah.

    Dat was het zo een beetje. Drie dagen na de walima zijn we naar huis gegaan en was het feest over (dacht ik! hahah). Maar in Saudi aangekomen bleken zijn vrienden een etentje georganiseerd te hebben bij één van de broeders thuis (nog nooit zo'n groot huis gezien overigens mashe Allah). Ik heb toen vooral in de keuken zitten koken samen met een paar andere zusters die wildvreemd voor me waren. Vrouwen van die broeders. Haha, drie van die zusters zijn nu goede vriendinnen van mij. Elkaar ontmoet boven de dampende pannen.

    Elhemdoelillah.

  8. #128
    Dienares van Allah

    Reacties
    485
    30-04-2006

    Citaat Geplaatst door Raabi3ah_bint_S Bekijk reactie
    Esselaamoe eleikoem,

    Oh, die dag(en) vergeet ik nooit meer. Het was echt gezellig en mooi en alles ging zo snel voorbij, hihi.

    Ik had een hennadagje bij mijn ouders thuis georganiseerd, de dag voorafgaand aan de dag waarop mn man me zou komen ophalen. Ik heb toen mijn vriendinnen uitgenodigd. Een zuster heeft henna op mijn handen en voeten gezet. Tijdens het hennagebeuren hebben die zusters spontaan liedjes voor mij gezongen. Dat was echt heel lief, want de liedjes waren geschreven voor mij. Ik droeg overigens een driekwart kaftan (ik vond die traditionele hennajurk niet zo mooi hihi) en had mezelf gewoon lichtjes opgemaakt (mn haar opgestoken en wat kohl, klaar is kees). Later na de henna hebben ze de deff erbij gepakt en heeft mijn lieve moeder izren voor mij gezongen. Dat was echt een heel erg emotioneel moment. : (
    We hebben ook samen liedjes gezongen die je naar elkaar toe zingt. Haha, heel leuk. We lagen echt dubbel want we verzonnen de liedteksten ter plekke. Hihi.

    Wat ik heel bijzonder vond, was dat een aantal zusters mij op het eind adviezen meegaven. Moest er weer van huilen, zo lief vond ik dat.

    Twee beste vriendinnen bleven bij mij slapen. Voor mij kwam er weinig van dat slapen terecht. We bleven sowieso tot een uur of drie snachts kletsen. En ik lag de rest van de nacht vooral veel te woelen en na te denken. Hihihi.

    De volgende dag heb ik flink uitgeslapen . Ik heb toen een bruidstakshita aangedaan, mn haar laten doen en opgemaakt. Want mn man zou met dohr samen met zn familie mij komen ophalen. Toen ze er waren hebben we eerst geluncht, en toen heb ik afschuwelijk afscheid genomen van mn vriendinnen en mn familie. : (
    Ben ook met een selham vertrokken.

    Onze walima zou pas drie dagen later gehouden worden. Drie dagen nadat ik bij mn man was ingetrokken (in zijn tijdelijke 'geleende' woning hihi). Dus ik ben die drie dagen bij mn man ingetrokken. En na die drie dagen hebben we onze walime gegeven, met vrienden, familie en kenissen. De mannen in de moskee, de vrouwen bij ons thuis. Gegeten, gelachen, gekletst, en oude herinneringen opgehaald (die oude vrouwtjes). Was heel gezellig, mashe Allah.

    Dat was het zo een beetje. Drie dagen na de walima zijn we naar huis gegaan en was het feest over (dacht ik! hahah). Maar in Saudi aangekomen bleken zijn vrienden een etentje georganiseerd te hebben bij één van de broeders thuis (nog nooit zo'n groot huis gezien overigens mashe Allah). Ik heb toen vooral in de keuken zitten koken samen met een paar andere zusters die wildvreemd voor me waren. Vrouwen van die broeders. Haha, drie van die zusters zijn nu goede vriendinnen van mij. Elkaar ontmoet boven de dampende pannen.

    Elhemdoelillah.

    Macha Allah!

    Woon je nu in Saoudi?? Of ging je daar heen alleen voor vakantie?

    Sabr in zowel goede als slechte tijden..

    .ﷲﷲﷲﷲ♥.

    ..Gelieve geen PM's van broeders


  9. #129
    -

    Reacties
    96
    16-02-2010

    Citaat Geplaatst door Raabi3ah_bint_S Bekijk reactie
    Esselaamoe eleikoem,

    Oh, die dag(en) vergeet ik nooit meer. Het was echt gezellig en mooi en alles ging zo snel voorbij, hihi.

    Ik had een hennadagje bij mijn ouders thuis georganiseerd, de dag voorafgaand aan de dag waarop mn man me zou komen ophalen. Ik heb toen mijn vriendinnen uitgenodigd. Een zuster heeft henna op mijn handen en voeten gezet. Tijdens het hennagebeuren hebben die zusters spontaan liedjes voor mij gezongen. Dat was echt heel lief, want de liedjes waren geschreven voor mij. Ik droeg overigens een driekwart kaftan (ik vond die traditionele hennajurk niet zo mooi hihi) en had mezelf gewoon lichtjes opgemaakt (mn haar opgestoken en wat kohl, klaar is kees). Later na de henna hebben ze de deff erbij gepakt en heeft mijn lieve moeder izren voor mij gezongen. Dat was echt een heel erg emotioneel moment. : (
    We hebben ook samen liedjes gezongen die je naar elkaar toe zingt. Haha, heel leuk. We lagen echt dubbel want we verzonnen de liedteksten ter plekke. Hihi.

    Wat ik heel bijzonder vond, was dat een aantal zusters mij op het eind adviezen meegaven. Moest er weer van huilen, zo lief vond ik dat.

    Twee beste vriendinnen bleven bij mij slapen. Voor mij kwam er weinig van dat slapen terecht. We bleven sowieso tot een uur of drie snachts kletsen. En ik lag de rest van de nacht vooral veel te woelen en na te denken. Hihihi.

    De volgende dag heb ik flink uitgeslapen . Ik heb toen een bruidstakshita aangedaan, mn haar laten doen en opgemaakt. Want mn man zou met dohr samen met zn familie mij komen ophalen. Toen ze er waren hebben we eerst geluncht, en toen heb ik afschuwelijk afscheid genomen van mn vriendinnen en mn familie. : (
    Ben ook met een selham vertrokken.

    Onze walima zou pas drie dagen later gehouden worden. Drie dagen nadat ik bij mn man was ingetrokken (in zijn tijdelijke 'geleende' woning hihi). Dus ik ben die drie dagen bij mn man ingetrokken. En na die drie dagen hebben we onze walime gegeven, met vrienden, familie en kenissen. De mannen in de moskee, de vrouwen bij ons thuis. Gegeten, gelachen, gekletst, en oude herinneringen opgehaald (die oude vrouwtjes). Was heel gezellig, mashe Allah.

    Dat was het zo een beetje. Drie dagen na de walima zijn we naar huis gegaan en was het feest over (dacht ik! hahah). Maar in Saudi aangekomen bleken zijn vrienden een etentje georganiseerd te hebben bij één van de broeders thuis (nog nooit zo'n groot huis gezien overigens mashe Allah). Ik heb toen vooral in de keuken zitten koken samen met een paar andere zusters die wildvreemd voor me waren. Vrouwen van die broeders. Haha, drie van die zusters zijn nu goede vriendinnen van mij. Elkaar ontmoet boven de dampende pannen.

    Elhemdoelillah.

    Macha'allahh zo wil ik het insha'allah ook!!!!!!!!
    Jeblia - Tetouania - Jeblia - Tetouania - Jeblia - Tetouania

  10. #130
    - Offline

    Reacties
    2.377
    07-06-2006

    Ik zou ook graag een walima willen geven. Ik zie het nut niet ervan in al die poespas.

    Gezamelijk het gebed verrichten, klinkt zalig in mijn oren!

  11. #131
    MVC Lid

    Reacties
    238
    25-10-2009

    Citaat Geplaatst door ikram90 Bekijk reactie
    Macha Allah!

    Woon je nu in Saoudi?? Of ging je daar heen alleen voor vakantie?
    Ja mijn man woonde er al en ik ben dus bij hem komen wonen. : )

  12. #132
    MVC Lid

    Reacties
    238
    25-10-2009

    Citaat Geplaatst door MIXIN Bekijk reactie
    Macha'allahh zo wil ik het insha'allah ook!!!!!!!!
    Insha Allah. : )

  13. #133
    - Offline

    Reacties
    2.377
    07-06-2006

    Citaat Geplaatst door Raabi3ah_bint_S Bekijk reactie
    Ja mijn man woonde er al en ik ben dus bij hem komen wonen. : )
    Dat zou ik nou ook willen insha'Allah.

  14. #134
    Dienares van Allah

    Reacties
    485
    30-04-2006

    Citaat Geplaatst door Raabi3ah_bint_S Bekijk reactie
    Ja mijn man woonde er al en ik ben dus bij hem komen wonen. : )
    Volgens mij is dat de beste Macha Allah plek om te wonen als moslima Nu ben ik wel nieuwschierig naar hoe jullie elkaar ontmoet hebben. Want Nederland en Saoudi zijn toch wel twee landen die niet bepaald dicht bij elkaar liggen

    Sabr in zowel goede als slechte tijden..

    .ﷲﷲﷲﷲ♥.

    ..Gelieve geen PM's van broeders


  15. #135
    Home Sweet Home

    Reacties
    7.090
    03-04-2003

    MVC Premium MVC Premium
    zij hebben elkaar op een maschaallah manier ontmoet, subhanaallah hoe soms maktab kan zijn

    volgens mij kent heel marokko.nl haar love story