1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    173
    01-01-2007

    Citaat Geplaatst door Zonnetje_78 Bekijk reactie
    Assalamoe aleikoum zusters,

    Bedankt voor jullie reacties!
    De reden dat ik gevraagd had naar de reacties van familie en vrienden is omdat ik in mijn omgeving een paar keer heb meegemaakt dat de familie probeerde om toch muziek te draaien of bepaalde rituelen te doen met eieren, kaarsen of muntjes ombinden (!) terwijl de bruid het niet wilde.
    Maar het gaat mij niet om hun mening, het gaat erom dat het Allah swt tevreden stelt insha'Allah!

    Wat ik ook leuk vind is een quiz met kleine kadootjes.
    En als mensen een kleine speech houden voor de bruid

    Meer tips zijn welkom!

    x Zonnetje

    het gebeurt echt heel vaak dat ouders en familie leden geen walima willen maar een feest met muziek en veel jurken en zo. maar ja als een meisje een groot feest wil met alles er op en eraan dan vinden ze dat ook niet goed, dan vinden ze dat ze te veel eist maar wil je een islamitische feest dan is dat ook niet goed.
    Ik heb bruiloften mee gemaakt dat ze toch muziek gingen draaien tewijl de bruid meskiena helemaal kapot ging omdat ze dat niet wilde.ze hebben totaal geen respect voorde wensen van de bruid en ze zijn niet bezig om een mooie dag voor haar te organiseren maar ze kijken alleen wat de mensen willen en wat de mensen verwachten en zullen zeggen over het feest.
    ze weten heel goed dat het haram is en vele zijn al naar mekka geweest en toch dringen ze dit haram gebeuren aan op hun kinderen..Ik kan hier zo boos om worden!!

    Ik zelf heb het mee gemaakt en heb hierdoor in het begin toch veel problemen gehad met bepaalde personen in mijn schoonfamilie..die begrepen maar niet waarom ik het niet wilde en wat dacht ik nou dat ik heilig was en ik kreeg dingen te horen die ik deed die volgens hun haram was enz.
    ze wilde maar niet begrijpen dat het voor mij een belangrijke dag was en dat ik alle zegeningen van allah kon gebruiken, ik wilde zo graag dat mijn huwelijk ging slagen..
    waar muziek word gedraait daar komt de sitan binnen en de engelen blijven hier door weg, engelen komen niet waar de sitan is..maar draai je geen muziek dan komen de engelen binnen en ze zullen heel de avond dua voor jou doen!! ewa vertel kun jij je een beter huwelijks cadeau voor stellen!!
    Insha allah heeft allah naar mijn intentie gekeken en als nog mijn goede wil geaccepteerd.

  2. #17
    = Coolness of eyes

    Reacties
    475
    17-08-2007

    Ik heb gezegd dat ik geen schaamte ken op dat moment, ook al ben ik het bruidje. Als er muziek wordt gedraaid sta ik PERSOONLIJK op om die fietan me huis uit te werken.

    Geen muziek!!! Wil je persee muziek? Dan hoef je niet te komen. Draai dan maar lekker thuis met je shitan muziek. Ik heb het thuis echt heel duidelijk gemaakt. De hele familie weet dat ik al jaren geen muziek meer luister in mijn dagelijkse leven. Ze weten nu wat ze kunnen verwachten inshallah op mijn waaliema.

    Willen ze komen? dan zijn ze van harte welkom. Willen ze niet komen? Moeten ze dat ook weer zelf weten.

    Rabbana inna-na sami3na monadiyane yonadi3 lil imane ine amino birabbi-kom, fa-amanna Rabbana fa-aghfirlana dhonoebana wa kafir-3anna sayie-atina wa tawafa-naa ma3a al-abraara.

    Me&S


  3. #18
    Marrakesh

    Reacties
    341
    30-09-2007

    Citaat Geplaatst door Qoeratoel_3ayne Bekijk reactie
    Ik heb gezegd dat ik geen schaamte ken op dat moment, ook al ben ik het bruidje. Als er muziek wordt gedraaid sta ik PERSOONLIJK op om die fietan me huis uit te werken.

    Geen muziek!!! Wil je persee muziek? Dan hoef je niet te komen. Draai dan maar lekker thuis met je shitan muziek. Ik heb het thuis echt heel duidelijk gemaakt. De hele familie weet dat ik al jaren geen muziek meer luister in mijn dagelijkse leven. Ze weten nu wat ze kunnen verwachten inshallah op mijn waaliema.

    Willen ze komen? dan zijn ze van harte welkom. Willen ze niet komen? Moeten ze dat ook weer zelf weten.


    Ik hou van je.....( A )

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    173
    01-01-2007

    Citaat Geplaatst door Qoeratoel_3ayne Bekijk reactie
    Ik heb gezegd dat ik geen schaamte ken op dat moment, ook al ben ik het bruidje. Als er muziek wordt gedraaid sta ik PERSOONLIJK op om die fietan me huis uit te werken.

    Geen muziek!!! Wil je persee muziek? Dan hoef je niet te komen. Draai dan maar lekker thuis met je shitan muziek. Ik heb het thuis echt heel duidelijk gemaakt. De hele familie weet dat ik al jaren geen muziek meer luister in mijn dagelijkse leven. Ze weten nu wat ze kunnen verwachten inshallah op mijn waaliema.

    Willen ze komen? dan zijn ze van harte welkom. Willen ze niet komen? Moeten ze dat ook weer zelf weten.


    knap van je!!! maar wat als het je schoonfamilie is, je schoonzussen of je schoonmoeder..ik vind dat toch best moeilijk maar vind het super van meiden die het wel kunnen.
    bij mij werd er muziek gedraait voor dat ik binnen kwam,als bruid, toen ik binnen kwam werd er anasheed gedraait je had de mensen moeten zien kijken net of dat ik hun avondje kwam verpesten!! heb alleen maar negatieve herinneringen aan mijn bruiloft, was er echt goed ziek van geweest..hoop dat andere meiden sterker zijn dan mij...

  5. #20
    = Coolness of eyes

    Reacties
    475
    17-08-2007

    Citaat Geplaatst door oumsarah Bekijk reactie
    knap van je!!! maar wat als het je schoonfamilie is, je schoonzussen of je schoonmoeder..ik vind dat toch best moeilijk maar vind het super van meiden die het wel kunnen.
    bij mij werd er muziek gedraait voor dat ik binnen kwam,als bruid, toen ik binnen kwam werd er anasheed gedraait je had de mensen moeten zien kijken net of dat ik hun avondje kwam verpesten!! heb alleen maar negatieve herinneringen aan mijn bruiloft, was er echt goed ziek van geweest..hoop dat andere meiden sterker zijn dan mij...
    Mijn schoonfamilie zag al aan hoe ik eruit zag dat het geen muziek bruiloft zou worden. Maar alhamdolilah heb ik een schoonfamilie die op dit gebied hetzelfde als mij denkt. Mijn ouders en de zijne hebben allebei besloten om het allemaal aan ons zelf over te laten.

    Moge Allah je belonen. Jouw nieyah was goed meid en je hebt je best gedaan!

    Rabbana inna-na sami3na monadiyane yonadi3 lil imane ine amino birabbi-kom, fa-amanna Rabbana fa-aghfirlana dhonoebana wa kafir-3anna sayie-atina wa tawafa-naa ma3a al-abraara.

    Me&S


  6. #21
    jippie

    Reacties
    2.264
    04-12-2002

    Citaat Geplaatst door Zonnetje_78 Bekijk reactie
    Assalamoe aleikoum zusters,

    Bedankt voor jullie reacties!
    De reden dat ik gevraagd had naar de reacties van familie en vrienden is omdat ik in mijn omgeving een paar keer heb meegemaakt dat de familie probeerde om toch muziek te draaien of bepaalde rituelen te doen met eieren, kaarsen of muntjes ombinden (!) terwijl de bruid het niet wilde.
    Maar het gaat mij niet om hun mening, het gaat erom dat het Allah swt tevreden stelt insha'Allah!

    Wat ik ook leuk vind is een quiz met kleine kadootjes.
    En als mensen een kleine speech houden voor de bruid

    Meer tips zijn welkom!

    x Zonnetje

    Ja, op een gegeven moment was ik me aan het omkleden en toen hoorde ik dat er muziek beneden werd gedraaid door mijn EIGEN familie, tantes. Ik heb aangegeven dat ze het uit moesten doen en als ze dat niet wilden dan bleef ik lekker op mijn kamer en gaan ze maar een bruiloft vieren zonder bruid.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    12.982
    30-03-2006

    Citaat Geplaatst door Qoeratoel_3ayne Bekijk reactie
    Ik heb gezegd dat ik geen schaamte ken op dat moment, ook al ben ik het bruidje. Als er muziek wordt gedraaid sta ik PERSOONLIJK op om die fietan me huis uit te werken.

    Geen muziek!!! Wil je persee muziek? Dan hoef je niet te komen. Draai dan maar lekker thuis met je shitan muziek. Ik heb het thuis echt heel duidelijk gemaakt. De hele familie weet dat ik al jaren geen muziek meer luister in mijn dagelijkse leven. Ze weten nu wat ze kunnen verwachten inshallah op mijn waaliema.

    Willen ze komen? dan zijn ze van harte welkom. Willen ze niet komen? Moeten ze dat ook weer zelf weten.


  8. #23
    Dienares van Allah

    Reacties
    497
    29-10-2007

    Citaat Geplaatst door naisha Bekijk reactie
    Ja, op een gegeven moment was ik me aan het omkleden en toen hoorde ik dat er muziek beneden werd gedraaid door mijn EIGEN familie, tantes. Ik heb aangegeven dat ze het uit moesten doen en als ze dat niet wilden dan bleef ik lekker op mijn kamer en gaan ze maar een bruiloft vieren zonder bruid.
    HAhahahahaahha Wollahila

    Tip:
    Gooi de installatie naar buiten als ze niet willen luisteren. Dan ben je af van muziek en gezeur

    Allahouma 3iza el Islama wal moslimeen, Wa demmir a3da-a deen, Waghdoul men ghadala deen.

    O Allah schenk de Islam en de moslims de overwinning, En maak de vijanden van de godsdienst tot verliezers, En verneder diegene die de godsdienst wil vernederen!!

    { Dienares Van Allah}


  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    12.982
    30-03-2006

    Citaat Geplaatst door OemAaya Bekijk reactie
    HAhahahahaahha Wollahila

    Tip:
    Gooi de installatie naar buiten als ze niet willen luisteren. Dan ben je af van muziek en gezeur
    ze heeft het goed aangepakt.

    Jullie kunnen kiezen tussen de muziek of de bruid

  10. #25
    Marrakesh

    Reacties
    341
    30-09-2007

    IK ben zo blij achteraf dat ik geen bruiloft heb gegeven, iedereen probeerde mij om te praten van

    "Neee, je trouwt maar één keer het is de belangrijkste dag van je leven." etc.

    Sowieso doe ik niet mee met de marokkaanse tradities, liet weer mijn KOPPIGE kant zien en besloot GEEN bruiloft te geven.

    Ik heb het geld geinvesteerd in mijn huis en in mijn huwelijksreis.!
    Ik heb nu mijn huis ingericht naar MIJN SMAAK en heb de toftse weken gehad van mijn leven in Maleisie.
    IK heb ook nog eens geld over, voor een nieuwe dure auto!

    Dit zijn nou momenten wat ik niet vergeet, maar wat heb ik aan een bruiloft waar geen zegenig voor is gegeven???
    Je kan tegenwoordig niet eens genieten van je eigen bruiloft door je 5 x per nacht om te kleden en al die mensen achter je reet aan.

    ps. ik hoop dat er nog mensen zijn die zoals ik denken.


    Beslemaaaaaaa
    Ik hou van je.....( A )

  11. #26
    Alhamdoelillah

    Reacties
    5.451
    13-07-2006

    Ik heb echt gelachen om jullie tips...masha'Allah.
    En ik leef mee met de zusters die het zelf hebben meegemaakt dat hun familie hun allemaal haram dingen heeft opgedrongen.

    Moge Allah swt ons allemaal standvastig maken...amien

    Wassalaam,
    Zonnetje
    Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan!

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    12.982
    30-03-2006

    Citaat Geplaatst door khatar_casanova Bekijk reactie
    IK ben zo blij achteraf dat ik geen bruiloft heb gegeven, iedereen probeerde mij om te praten van

    "Neee, je trouwt maar één keer het is de belangrijkste dag van je leven." etc.

    Sowieso doe ik niet mee met de marokkaanse tradities, liet weer mijn KOPPIGE kant zien en besloot GEEN bruiloft te geven.

    Ik heb het geld geinvesteerd in mijn huis en in mijn huwelijksreis.!
    Ik heb nu mijn huis ingericht naar MIJN SMAAK en heb de toftse weken gehad van mijn leven in Maleisie.
    IK heb ook nog eens geld over, voor een nieuwe dure auto!

    Dit zijn nou momenten wat ik niet vergeet, maar wat heb ik aan een bruiloft waar geen zegenig voor is gegeven???
    Je kan tegenwoordig niet eens genieten van je eigen bruiloft door je 5 x per nacht om te kleden en al die mensen achter je reet aan.

    ps. ik hoop dat er nog mensen zijn die zoals ik denken.


    Beslemaaaaaaa

  13. #28
    gelukkig getrouwd

    Reacties
    363
    18-04-2007

    tbarke ALLAH 3liekoem.....


    xhanan

  14. #29
    *geen leven*

    Reacties
    124
    12-10-2006

    Citaat Geplaatst door khatar_casanova Bekijk reactie
    Ik heb geen feest gegeven,
    ik hou er niet van om zo een uitgebreid feest te geven, nergens voor nodig!
    We hebben geld gegeven aan de moskee, een etentje gegeven

    Maar heb wel een SUPER huwelijksreis gehad, met alles dr op en dr aan

    en that's it




    Goed zeg.. Kom 't zelden tegen dat onze meiden 't zonder alle poespas doen..
    Ik haat dat hele gedoe van die Marokkaanse bruiloften.. Als 't niet de bruid is die dat hele circus wil is 't wel de ouders of de schoonouders... JIj hebt 't ANDERS gedaan, waarschijnlijk zoals jij 't ECHT zelf wilde.. dat is klasse.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    34
    12-01-2008

    Sorry misschien stomme vraag, maar ik ben nederlands bekeerd en wij gaan insha'allah ook onze huwelijk op de islamitische manier doen, maar hoe zit dat met dat je wordt opgehaald door je man en dan een selham om doen? waarom is dat precies? :$
    VERLOOFD, INSHA'ALLAH SNEL TROUWEN MET MIJN MANNETJE