Poll resultaten: Waarom nog niet getrouwd...??

Stemmers
58. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Nog te jong..

    15 25,86%
  • Ik hoef nog geen hoofdpijn!

    7 12,07%
  • Heb het te druk voor een huwelijk er bij (studie, werk)

    10 17,24%
  • anders....

    26 44,83%
  1. #1
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    Cool Voor de SinGle MenSen Onder Ons.....

    Salaam aleikom......

    Een vraagje voor de single Mensen onder ons.... Waarom nog niet getrouwd..?? Zelf heb ik nog geen geldig antwoord daarop... Ik zelf denk dat ik er nog niet aan toe ben, en kan niet zonder mijn moeder.... En ik zie me zelf de komende jaren nog wel bij haaR..... (arme Moeder )

    Als ik al ga trouwen is het alleen al omdat het onze verplichting is, het is de helft van onze religie.... En wie zou nou niet 100 procent moslim willen zijn.... !!??

    overgeleverd door Anas dat de Boodschapper van Allah, vrede zij met hem, heeft gezegd: "Wanneer een man trouwt heeft hij de helft van zijn religie voltooid, laat hem dus trouwen


    Abdoellaah ibn Mas'ood (moge Allah tevreden zijn met hem en zijn vader) heeft gezegd dat de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) zei: "O jongeren, diegenen van jullie die in staat is om te trouwen, laat hem trouwen, want dit zal zijn blik doen afwenden (van harame zaken) en zijn kuisheid beschermen..." (Sahih)

    "O gij jonge mannen! Een ieder die in staat is om te trouwen dient te trouwen, want dit zal hem helpen om zijn blik neer te slaan en zijn schaamte te bewaren."(Al-Boekhaarie).

    "En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij onder jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt." (Soerat ar-Roem, aya 21)

    Aan deze haddieths/aya'ts zien we dat het onze verplichting is.... maar ondanks dat is mij opgevallen dat men deze tijd steeds langer en langer er mee wacht..... Komt het door dat de tijd zo vliegt, geen intresse, men is meer cariere gericht...??

    Ewa ik hoor graag jullie meningen omtrent dit onderwerp.... En vergeet Niet te stemmeN!!

    Aleikom salaam....
    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  2. #2
    Fix me...

    Reacties
    3.189
    06-10-2001

    De juiste nog niet ontmoet

    Hoewel ik werk en studeer kan een huwlijk er ook altijd bij natuurlijk! Maar kids zouden moeten wachten...
    What's love got to do with it?

  3. #3
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    Origineel gepost door FarD
    Desperada, je weet hoe ik er over denk...

    En arme moeder van je.. Mskiena, ik ga haar morgen wel vragen mij te helpen jou weg te krijgen... Dus even snel mister perfect voor je zoeken..
    HeY FarDje..... Mister perfeCt bestaaT ie daN...??!!! HaD dat dan eerder gezegd dan was ik alang getrouwD.. MoRgeN heLp Ik zelfs mee met zoekeN..... Ene als je lieF bent DaN Deel ik hem wel met je... Je weeT MaN mag meerdere VrouweN...
    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    251
    02-12-2001

    Ladies....

    Stel je weet dat je "ongelukkig" zult worden door te trouwen.....is dat een geoorloofde argument....om single te blijven?

    Liefs,
    Alabama

  5. #5
    Love me

    Reacties
    305
    09-07-2002

    Nou ik wil mezelf graag getrouwd zien, alleen lukt het niet. Ik ben aan de andere kant wel blij dat ik vrijgezel ben. Maar ik voel me toch lekkerder als iemand van me houdt.

    When her sweet perfume feels the room
    Ooh it is the way that she walks
    The way that she talks
    The softness of her lips
    I need all her love
    I need her touch


  6. #6
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    Salaam aleikom.......

    Ahh een van de belangrijkste argument ben ik vergeten.... En dat is natuurlijk de juiste nog niet ontmoet....!! It takes 2 to Tango.... Je kan wel willen trouwen maar als er geen kandidaten zijn.... Kom je niet ver

    Alabama.... ik denk niet dat je dat van te voren al kan weten, of je gelukkig zal zijn of ongelukig... dat ligt niet in onze handen om te bepalen.... Of je moet echt een hele afkeer van trouwen/mannen hebben..... Maar ik zou zeggen sta er wel voor open, en kijk niet al gelijk negatief tegen aan..... Het zal wel reuze mee vallen het huwelIjK.... HOpE sO..

    Mihan.... Inschallah zal je de juiste vinden die van je houdt, en Jij van haaR.....

    Ma3salaam
    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    47
    08-04-2002

    salaam oe alaikom wr wb wm

    waarom nog niet getrouwd? tjah nog geen soenie tegen gekomen...

    salaam oe alaikom wr wb wm
    ashadoe an la ilaha ila lah wa ashadoe ana
    mohammadoen rasoeloe lah

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    214
    17-03-2002

    Sallaam Alikoem Warhamtoe Allah,

    Ik zou heel graag willen trouwen, maar ik ben helaas nog niet de juiste moslim man tegengekomen.


    Ma'sallamaaaaaa
    Malika

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    74
    15-02-2002

    salaam,
    Soebhana allah Jullie hebben geen soennies gevonden. Als jullie willen zorg ik er voor dat er morgen tientallen mannen op jullie deur kloppen.(hahahahaaha) Ik zelf ben nog niet getrouwd omdat ik nog studeer. Ik zou niet weten hoe ik mijn vrouw zou moeten onderhouden en tegelijkertijd een planning maken voor de (verplichte ) Hizra
    Barak allahu fikom
    en moge allah jullie met salafioon trouwen. Amin
    Ana m3a sahbi Ignatio wa Antonio

  10. #10
    jib l3ez wela k7ez

    Reacties
    574
    01-01-2002

    assalaamo 3alaykom wr wb

    mooie topic heel mooie vraag ik m e ook eingelijk af waarom wij wachten, ik zie ook veel mensen tegenwoordig heel lang meewachten bij sommige weet ik waarom ze het doen en bij sommige onbekend.

    maar ik zelf ben nog niet getrouwd inshallah komt nog wel ben van plan inshallah als ik nog leef op mijn 22 of 21 trouwen, ik vind dat beter als je kinderen krijgt ben je nog jong en als ze ouder worden 20 of zo ben je ook nog lekker jongen toch. maar ik praat nu maar wie weet wat ALLAH voor me heeft geschreven mischien ga ik morgen dood mischien nu weet maar nooit.
    maar zijn veel jongens die fout in gaan en profeet vzmh zegt tegen hun:
    ¡ áÞæáå Õáì Çááå Úáíå æÓáã: íÇ ãÚÔÑ ÇáÔÈÇÈ ãä ÇÓÊØÇÚ ãäßã ÇáÈÇÁÉ ÝáíÊÒæÌ ÝÅäå ÃÛÖ ááÈÕÑ æÃÍÕä ááÝÑÌ¡ æãä áã íÓÊØÚ ÝÚáíå ÈÇáÕæã ÝÅäå áå æÌÇÁ
    dus voor jongeren die het aankunnen, kunnen ze wel trouwen zo niet vasten en voor mensen die deze hadith in het nl weten of kunnen opzoeken aub zet hem hier in deze tpic voor mensen die geen arabisch kunnen djazakomo laho kheir.

    wassalaamo 3alaykom
    Viva Estados Unidos Del Norte

    Viva El Norte!

    Alzad los brazos, hijos
    del pueblo del norte
    que vuelve a resurgir.
    Gloria a la Patria que supo seguir,
    sobre el azul del mar el caminar del sol.

    ¡Triunfa El Norte!
    Los yunques y las ruedas
    cantan al compás
    del himno de la fe.

    Juntos con ellos cantemos de pie
    la vida nueva y fuerte de trabajo y paz

  11. #11
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Ik heb helaas geen leuke moslimvrouw leren kennen waarmee ik zou willen trouwen en die ook met mij zou willen trouwen. Dat is mijn reden, want anders was ik allang getrouwd. Zoals iedereen weet is het tegenwoordig erg moeilijk om een leuke praktiserende moslimvrouw te vinden

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    30
    28-08-2002

    Origineel gepost door Najib26
    Ik heb helaas geen leuke moslimvrouw leren kennen waarmee ik zou willen trouwen en die ook met mij zou willen trouwen. Dat is mijn reden, want anders was ik allang getrouwd. Zoals iedereen weet is het tegenwoordig erg moeilijk om een leuke praktiserende moslimvrouw te vinden
    ik ken er genoeg kerel, genoeg!!!!!!
    me and my girlfriend,we are darker than the darkest night!!!!!!!!!!!!!!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    47
    08-04-2002

    Origineel gepost door Najib26
    Ik heb helaas geen leuke moslimvrouw leren kennen waarmee ik zou willen trouwen en die ook met mij zou willen trouwen. Dat is mijn reden, want anders was ik allang getrouwd. Zoals iedereen weet is het tegenwoordig erg moeilijk om een leuke praktiserende moslimvrouw te vinden
    net zoals het heel moeilijk is om een leuke praktiserende moslimman te vinden
    ashadoe an la ilaha ila lah wa ashadoe ana
    mohammadoen rasoeloe lah

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    47
    08-04-2002

    Origineel gepost door Mustapha A
    salaam,
    Soebhana allah Jullie hebben geen soennies gevonden. Als jullie willen zorg ik er voor dat er morgen tientallen mannen op jullie deur kloppen.(hahahahaaha)
    ojaaaa??
    ashadoe an la ilaha ila lah wa ashadoe ana
    mohammadoen rasoeloe lah

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    74
    15-02-2002

    salaam,
    ze zijn verkrijgbaar in alle kleuren maten en vandaag met voor de bonus kaart houders gaat er 25% van af
    Ana m3a sahbi Ignatio wa Antonio