1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    13
    29-01-2002

    Ik word vader ..........

    dit is serieus adames en heren
    ik weet hiermee echt niet mee om te gaan. ik heb vandaag te horen gekregen van mijn ex dat ze zwanger is van mij . ralatie is uit en zij is NL ik weet echt wat ik moet doen.
    wie kan me een goede raad geven.
    ten slot, graag alleen serieuse reacties

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    790
    16-01-2002

    He amamino,

    Hartelijk gefeliciteerd..het was zeker een schok voor jou om te horen dat je vader ging worden...
    nou ik vind toch dat je je verantwoordelijkheid moet nemen..kindjes maken is leuk..maar hen opvoeden is iets anders...kan je maar één raad geven..steun je ex....

    Insha'allah hoop ik voor jou dat alles goed komt...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    29
    08-01-2002

    Als begin wil ik je feliciteren. Hoe je het went of keert je word vader en daar mag je trots op zijn. Een kind op de wereld brengen brengt heel veel verantwoordelijkheden met zich mee. Als basis voor een goede ouderrelatie is het belangrijk eerst met haar te bespreken wat haar plannen zijn en tot hoever jij hier als ex je plek mag vervullen. Als vader zijnde heb je in Nederland (zonder getrouwd te zijn) niet veel rechten maar wel plichten. Als eerste moet je natuurlijk weten of zij in staat is jullie kind groot te brengen. Mocht dit het geval zijn dan is aan jouw de keus of je het kind gaat erkennen. Een kind erkennen moet bij de plaatselijke gemeente gebeuren en dit minimaal twee maanden voor de geboorte. Er word dan wettelijk vastgelegd dat het jouw zoon of dochter gaat worden (dit hoort zo als je niet getrouwd bent). Doe je dit niet en beweert zij dat het jouw kind niet is later dan heb je geen poot om op te staan. Zolang je hier niet beide uit komt is er geen beginnen aan. Dan zou ik bekijken hoe de relatie er in het vervolg uit gaat zien. Probeer iemand in je naaste familiekring te vertrouwen die je kan helpen met alles op een rijtje zetten. Oke het is niet gepland maar er zit een groot verschil tussen niet gepland en niet gewenst. Als je hier uitkomt ben je al op de helft. De rest volgt vanzelf. Hoop dat ik je heb kunnen helpen. Sterkte en laat je niet gek maken, het gaat tenslotte om jouw kind. Liefs

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    439
    19-01-2002

    Mijn Felicitaties

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    439
    19-01-2002

    Ga terug aan het werk jij, wat zoek je hier??

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    439
    19-01-2002

    haaa,

    shift gedaan? die patiënten, daar heb ik medelijden
    mee...
    Kindersnoetje? FEMME FATALA ZE3MAAAA



    Sorry amamino voor de animatie.



    Star*

  7. #7
    Moderator

    Reacties
    24
    11-12-2001

    heeeeee als eerste hartelijk gefeliciteerd met je kindje
    iwa ik zal zeggen zorg voor je kindje en verder moet je kijken hoe het gaat tussen jou en je ex als je het kan ga je het proberen anders blijven jullie gewoon vrienden en natuurlijk zorg je goed voor je kindje en laat hem niks te kort schieten andersss :mad:
    en verder komt alles wel insallah goedjes



    nou de groetjes en kuzzzz
    semya

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    13
    29-01-2002

    bedankt allemaal voor jullie reacties. ik wardeer het zeer en ik hoop dat niemand van jullie mee gaat maken dan wat ik mee gemaakt heb. het is heel moeilijk om vader te worden van....

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    14
    02-09-2001

    HIEPHIEP ****AAAA

    Laat het ons weten wanneer we beschuit met muisjes kunnen komen eten...
    Ieder voor zich & god voor ons allen

  10. #10
    elhabiba hbiebat edounja!

    Reacties
    976
    01-10-2001

    salaam,

    Ken zelf ook iemand die het ook meegemaakt heeft,precies hetzelfde.
    Hij werd vader van een onwettig kind.

    Maar er zijn 3 dingen waar uit je kan kiezen,enne ik ben er zeker van.

    a)Als niemand maar daar bedoel ik dan ook mee niemand weet dat je vader wordt van een onwettig kind,kun je met haar trouwen en je zoon je naam geven,en in sha allah een islamitische opvoeding geven.En niet te vergeten je moet wel vergiffenis vragen!!!!

    b)Als het al bekend is tussen de mensen,vrienden en zo,dan kun je nog met haar trouwen,alleen is jou zoon niet jou zoon,hij is van haar alleen en hij krijgt haar naam plus hij zal nix van je erfen....makkelijk gezegd je bent zijn vader niet en dat je hem opvoedt is alleen omdat je elajar wilde en dat god je vergeeft.

    c)of je hoeft helemaal niet met haar te trouwen,en je begint een nieuw begin,met als eerste vergiffenis vragen aan allah en nooit,nooit nooit meer aan onwettige sex beginnen.Touwba nasoeha.

    dus denk goed na,maar nog iets voor het geval dat je niet met haar wilt trouwen,dan moet je vooral niet terug....want dan is hij/zij toch niet je dochter of je zoon.

    Dus denk goed na....en bid zoveel mogelijk en probeer raad te vragen aan imams en zo.

    succes.

    elhabiba

  11. #11
    elhabiba hbiebat edounja!

    Reacties
    976
    01-10-2001

    Originally posted by Soray@


    En nu... moet hij zijn kind in de steek laten? Hij wilde de lusten, dan moet hij nu ook de lasten dragen! Het kind heeft niet gevraagd om verwekt te worden.. en nu moet het dan ook verder leven zonder contact met zijn/ haar vader? Dat kan toch niet zo zijn... Dat is niet juist..

    Alleen een lafaard rent weg voor zijn verantwoordelijkheid. Dus neem je verantwoordelijkheid.. dat is het enige wat ik tegen je te zeggen heb.
    salaam,

    Het is voor hem al erg genoeg als hij weet dat hij toch niet zijn zoon/dochter is.
    Dat is de 3ikaab van allah.
    Want stel hij ziet zn kind als hij wordt geboren en hij weet dat hij de vader is en ook al zal hij de verantwoordelijk heid op zich nemen,hij zal nooit de vader zijn in de islam,maar zoals ik zei alleen als NIEMAND het weet kan hij met haar trouwen en dan is hij gewoon zn vader,maar met vergiffenis aan allah vragen uiteraard.

    wa allahoe a3lam.

    elhabiba

    Maar hij moet wel vergiffenis vragen....want wat hij heeft gedaan is niet zomaar een foutje.

  12. #12
    Inmiddels 21 jaar..

    Reacties
    144
    11-02-2002

    Hartelijk gefeliciteerd jongen
    Ik hoop dat je veel plezier zult hebben met je kind, en het zal inschalla gezond worden geboren.

    xxxxMaroczina

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-11-2001

    salaam aleijkum everybody

    ik moet zeggen, behalve maroczina hierboven, geeft iedereen een beetje achterlijke adviezen, wat is gebeurd is gebeurd en niet elke Nederlandse is toch hetzelfde?? Ok wel stom dat ze sex hebben gehad voordat hij en zij getrouwd waren, maar allemaal achterafgezeik. Ik hoop dat het kind een goede islamitische opvoeding krijgt en niet de dupe wordt van de verstandhouding tussen zijn ouders.

    Groetjes Medinaaaaa

  14. #14
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    Origineel gepost door chopchop
    Gaan ze hem ook feliciteren. Sorry hoor. Ik vind het een schande. Ik ben net zoals jullie allen hier opgevoed in het iedereen- mag- doen- waar- die- zin- in- heeft- gebrabbel. Etc etc. Maar je bent je leven aan het weggooien met je ogen open.

    Ik vind het zo'n zonde. Iemand hierboven zei het al ,dat zij dat kind op zal voeden. Geloof me als ik zeg dat ze dat echt zal doen en dat die ouders van haar diep in hun hart ook pim f- volgelingen zijn. Dus ookal zeggen ze het kan dit het kan dat. Is vette bullshit. Het zijn echte kankerlijers. Ik schrok echt heh van de cijfers na pim f's uitspraken. Doet er niet toe voor jou.

    Een van de grootste zonde die je kan begaan en daar staan een hoop sai-aat tegenover is het bed delen met een kafar. Probeer een islamitische van haar te maken en voed jullie kind islamitisch op, bid en volg je geloof. Aub. Word wakker. Wordt modern. Waarom blijf je steken in de tijd van de onwetendheid? De koefars nadoen die geloven dat we afstammen van de apen. Het zijn inderdaad net apen, ze doen het met de eerste de beste die op hun pad komt.

    Zie je niet dat de wolkenkrabbers er zijn? Zie je niet hoeveel natuurrampen er zijn de afgelopen tijd. Is er niet voorspeld dat er een ziekte zal zijn waar geen medicijn voor gevonden zal worden. Heet deze ziekte niet toevallig AIDS? IS er niet voorspeld dat mensen van dezelfde sekse gekke dingen met elkaar zouden doen? Is niet zowat 10% van nederland homosexueel?

    Word wakker. herhaal koel ya ajoeha alkafiroen la aboede ma taboedoen...
    Dag mijnheertje Chop stick. Mijn complimenten voor het ventileren van je ongetwijfeld zo uiterst zorgvuldig en weloverdachte uistrpaken die je met ons wil delen. Wat dacht je bij jezelf? Een gezond vooroordeel bespaart een hoop denkwerk? Knap hoor, petje af. Heb je soms sociologie gestudeerd professor?

    Haar ouders zijn Pim Fortuijn volgelingen en Nederlanders zijn allemaal ***lijers (wil het woord niet in de mond nemen) en apen die het met iedereen doen. 10% is homosexueel. Knap hoor, uit welke bron heb je dat? Niets is angstaanjachender dan onwetendheid in actie, laten we het daar maar op houden he..

    In 1 ding had je trouwens wel gelijk...hij heeft zijn jeugd weggegooid en zal zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.
    Kennis is nog geen wijsheid.

  15. #15
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    c'est moi above

    uiteraard weer vergeten in te loggen


    Heerlijkheid
    Kennis is nog geen wijsheid.