1. #1
    ...The Sweetest...

    Reacties
    8.887
    17-10-2002

    MVC Premium MVC Premium

    !...Boeken-Topic...!

    Hey mensjes

    De bedoeling van deze topic is om boeken die je ooit gelezen hebt,die je op dit moment leest of nog wilt lezen hier te plaatsen...


    >Boeken die je interessant vindt,verhalen of getuigenissen die je aangrijpend vond.... en zo kan je nog meer redenen bedenken


    Plaats hier dus namen van auteurs en titels van boeken!!! ...


    Mag eender welk genre zijn...Want smaken verschillen uiteraard.


    Dus mogen zowel wetenschappelijke boeken zijn,historische boeken,biografische boeken,filosofische boeken,godsdienstige boeken,romans of eender wat!

  2. #2
    ...The Sweetest...

    Reacties
    8.887
    17-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Hier enkele interessante boeken



    -"Moslim In De Polder" van Frits Bolkestein (Godsdienstwetenschappen)

    -"De Islam Is Modern" van Jan Van Reeth ( Gaat vooral over het "tot een dialoog komen" tussen de verschillende godsdiensten en volkeren)

    -"Allah's zwaard" van Gerard Konzelmann (Zwaar boek maar heel interessant.Gaat over de Sjieten...Dus hun denkwijze,overtuiging en dergelijke meer)

    -"Symbolen van de Islam" van Tanja Al Hariri Wendel( De Islam) Aanrader!

    -"Nooit geschreven brief aan mijn vader" van Karima Ouchan (Waargebeurd verhaal van een Marokkaans meisje die ontvoerd wordt door haar vader)

    -"Marokkaanse jongeren" van Ali Eddaouidi ( Deze jongeman vertelt in dit boek over het ontstaan van problemen,hoe hij er zelf mee onging etc. )

    En dan heb je verder alle boeken van Zohra Zerouali ..Voor diegenen die van waargebeurde verhalen houden...Mbt Marokkaanse jongeren...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    33
    22-09-2003

    boeken

    Heb je de boeken van sultana al gelezen, moet je echt doen, als je van waargebeurde verhalen houd. Deze boeken, het zijn er 3, gaan over het leven van een saoudische prinses.
    Deze boeken zijn geschreven door Jean P. Sasson.

  4. #4
    ...The Sweetest...

    Reacties
    8.887
    17-10-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Re: boeken

    Origineel gepost door Kareema
    Heb je de boeken van sultana al gelezen, moet je echt doen, als je van waargebeurde verhalen houd. Deze boeken, het zijn er 3, gaan over het leven van een saoudische prinses.
    Deze boeken zijn geschreven door Jean P. Sasson.
    Thanx voor de tip!!


    Ik ga vrijdag insja allah naar de bib!

  5. #5
    Kattig lid

    Reacties
    140
    31-10-2003

    Dirk Bracke - Blauw is bitter (de meeste boeken van hem zijn leuk)
    ? - Het engelenhuis
    Sajidah - De positie van de vrouw in de Islam
    Thea Beckman - Hasse Simonsdochter
    Brigitte Minne - Als rozenblaadjes vallen.


    de meeste zijn jongerenboeken hoor. Ik heb al sinds de derde/vierde geen boeken gelezen

  6. #6
    Kattig lid

    Reacties
    140
    31-10-2003

    Re: boeken

    Origineel gepost door Kareema
    Heb je de boeken van sultana al gelezen, moet je echt doen, als je van waargebeurde verhalen houd. Deze boeken, het zijn er 3, gaan over het leven van een saoudische prinses.
    Deze boeken zijn geschreven door Jean P. Sasson.
    O ja die! Die heb ik ook gelezen: echt leuk. Het waren er drie toch:
    Sultana
    Sultana's dochter
    Sultana's droom

  7. #7
    safouan=mn schatje!!

    Reacties
    540
    10-04-2003

    yes! nog meer leesvoer!
    thnx voor de tips

    mirjam
    'Ik leef voor mezelf, ik leef intens en word gevoed door het leven, en mijn waarde, wat die ook moge zijn, ligt in de manier waarop ik mijn leven uitdraag...' --> Henry James

  8. #8
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Ik had laatst ook al zo een topic geopend..Er stonden ontzettend veel tips in over boeken...Aleen kan ik m nergens vinden nu...


    TopTopic

  9. #9
    ...The Sweetest...

    Reacties
    8.887
    17-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Missy_Rose
    Dirk Bracke - Blauw is bitter (de meeste boeken van hem zijn leuk)
    ? - Het engelenhuis
    Sajidah - De positie van de vrouw in de Islam
    Thea Beckman - Hasse Simonsdochter
    Brigitte Minne - Als rozenblaadjes vallen.


    de meeste zijn jongerenboeken hoor. Ik heb al sinds de derde/vierde geen boeken gelezen
    Blauw is bitter heb ik al gelezen! Mooi boek!

    Heb jij "Een brug van glas" gelezen? Ik weet niet meer wie de auteur is maar dat verhaal is echt prachtig!


    Ontroerend..


    En thanx trouwens voor de tips!

  10. #10
    ...The Sweetest...

    Reacties
    8.887
    17-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door SadGirl2004
    Ik had laatst ook al zo een topic geopend..Er stonden ontzettend veel tips in over boeken...Aleen kan ik m nergens vinden nu...


    TopTopic
    Meen je dat?


    En thanx!

  11. #11
    Kattig lid

    Reacties
    140
    31-10-2003

    Origineel gepost door Marocca
    Blauw is biiter heb ik al gelezen! Mooi boek!

    Heb jij "Een brug van glas" gelezen? Ik weet niet meer wie de auteur is maar dat verhaal is echt prachtig!


    Ontroerend..


    En thanx trouwens voor de tips!
    Ik denk het wel... Waar gaat het over? Ik heb te veel boeken gelezen Ik zweer dat ik de hele bibliotheek bij ons heb uitgelezen
    Je moet echt de boeken van Dirk Bracke lezen, hij heeft echt goeie boeken (ook het engelenhuis is van hem denk ik)

  12. #12
    ...The Sweetest...

    Reacties
    8.887
    17-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Missy_Rose
    Ik denk het wel... Waar gaat het over? Ik heb te veel boeken gelezen Ik zweer dat ik de hele bibliotheek bij ons heb uitgelezen
    Je moet echt de boeken van Dirk Bracke lezen, hij heeft echt goeie boeken (ook het engelenhuis is van hem denk ik)
    I will insja allah


    Dus "Het engelenhuis" van Dirk Bracke

    Thanx!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    471
    13-10-2002

    Origineel gepost door Marocca
    Blauw is bitter heb ik al gelezen! Mooi boek!

    Heb jij "Een brug van glas" gelezen? Ik weet niet meer wie de auteur is maar dat verhaal is echt prachtig!


    Ontroerend..


    En thanx trouwens voor de tips!
    een brug van glas heb ik jaren terug gelezen...gaat dat niet over die jongen met die rozen en het meisje dat op het eind sterft?
    "Bescheidenheid en geloof horen bij elkaar. Als het een er niet is, dan is het ander verloren." (Muslim).

  14. #14
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Origineel gepost door gooja
    een brug van glas heb ik jaren terug gelezen...gaat dat niet over die jongen met die rozen en het meisje dat op het eind sterft?
    Moest je nou perse vertellen wat er op het einde zou gaan gebeuren?

  15. #15
    ...The Sweetest...

    Reacties
    8.887
    17-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door gooja
    een brug van glas heb ik jaren terug gelezen...gaat dat niet over die jongen met die rozen en het meisje dat op het eind sterft?
    Ja!