1. #1
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Question Nation of Islam??

    Wie kan mij meer vertellen over de nation of islam?
    Die Amerikaanse groepering met zwarte moslims ?
    Waar geloven zij in dan?
    Ze zeggen moslims te zijn...Zijn ze gewoon moslims? Is het een sekte...wat zijn ze nou?

    Wie kan dat vertellen??

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    206
    21-07-2002

    Re: Nation of Islam??

    Origineel gepost door Safira75
    Wie kan mij meer vertellen over de nation of islam?
    Die Amerikaanse groepering met zwarte moslims ?
    Waar geloven zij in dan?
    Ze zeggen moslims te zijn...Zijn ze gewoon moslims? Is het een sekte...wat zijn ze nou?

    Wie kan dat vertellen??

    Dat zijn mensen die in een Getto- God geloven.

  3. #3
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Maar dan een normaal informatief antwoord en niet eentje van iemand die wakker wordt met z'n duim op rare plaatsen

  4. #4
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    ok thanks, ga wel even daar kijken....

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    206
    21-07-2002

    Origineel gepost door Safira75
    Maar dan een normaal informatief antwoord en niet eentje van iemand die wakker wordt met z'n duim op rare plaatsen

    Hahahah was maar een geintje, wat die duim betreft.

    Maar Nation of Islam, zijn echt mensen die in een Getto-God geloven. Het zijn voornamelijk junkies en zwervers.
    Als je wilt weten waar hun moskee zit. Die zit in Harlem (amerika) Muhammad Mosque No.7. De locatie is historisch, Malcolm X begon hier te preken en Martin Luther King organiseerde hier zijn protestmarsen.

  6. #6
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Ja, ik weet waar ze zitten- en ik weet ook dat Malcolm X erbij zat etc.

    Ik ben alleen benieuwd wat voor onderdeel (als ze al een onderdeel uitmaken) ze uitmaken van de Islam.

    Maar het zijn niet allemaal junks. Dat is onzin. Niet iedereen in Harlem is een junk. Zoals niet iedereen in kanaleneiland dat is of iedereen in de bijlmer....dat is nogmaals onzin

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    173
    06-05-2002

    Veel weet ik niet over de Nation of Islam maar wat ik wel weet is dat het inderdaad(vroeger in ieder geval)sekte-achtige vormen begon aan te nemen.Het ging hen meer om het afzetten tegen de blanken,de Islam werd door hun gezien als een geloof dat niet blanken gepraktiseerd werd........Malcolm X deed hier net zoveel aan mee totdat hij naar el hidj was geweest en hij veel Arabische landen hadden bezocht en in zag dat de Islam van alle rassen was,hierna zette hij zich af tegen de NOI waarna hij vermoord werd(ik denk dat de CIA en de NOI hier verwantwoordelijk voor waren maar ja wie ben ik ).
    Op dit moment is het volgens mij niet meer zo'n hechte organisatie en zijn de zwarte moslims in de VS net zoals alle andere moslims...........het is onzin om hen dat stereotyp beeld op te plakken,wat maakt ons beter dan hen.

    BTW............auotobiografie van Malcolm X is de moeite waard te lezen!!!!!!!

  8. #8
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Ik ben nu weer 's de film an het bekijken. Die is ook erg goed. Had 'm al gezien...maar toch

  9. #9
    eye of the beholder

    Reacties
    1.104
    30-09-2001

    Origineel gepost door mulan
    Veel weet ik niet over de Nation of Islam maar wat ik wel weet is dat het inderdaad(vroeger in ieder geval)sekte-achtige vormen begon aan te nemen.Het ging hen meer om het afzetten tegen de blanken,de Islam werd door hun gezien als een geloof dat niet blanken gepraktiseerd werd........Malcolm X deed hier net zoveel aan mee totdat hij naar el hidj was geweest en hij veel Arabische landen hadden bezocht en in zag dat de Islam van alle rassen was,hierna zette hij zich af tegen de NOI waarna hij vermoord werd(ik denk dat de CIA en de NOI hier verwantwoordelijk voor waren maar ja wie ben ik ).
    Op dit moment is het volgens mij niet meer zo'n hechte organisatie en zijn de zwarte moslims in de VS net zoals alle andere moslims...........het is onzin om hen dat stereotyp beeld op te plakken,wat maakt ons beter dan hen.

    BTW............auotobiografie van Malcolm X is de moeite waard te lezen!!!!!!!
    Dat klopt inderdaad

    Malcom X geloofde in de echte islam, terwijl de elijah Muhammed gewoon een bedrieger was die dacht dat hij zelf ook een profeet was en dat liet hij al die mensen geloven. Malcom X was niet zo een domme schaap die zomaar iemand volgde, wel in het begin, maar toen hij voorzichzelf ging lezen,leren en naar hidj ging, kwam hij er achter dat er maar een god is en mohammed zijn profeet. Op dit moment is de NOI flink veranderd en de familie van elijah heeft zelf ingezien dat ze verkeerd bezig waren.
    Sunny days wouldn't be special, if it wasn't for rain

    Joy wouldn't feel so good, if it wasn't for pain

  10. #10
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    Salaam aleikom....

    Hier is een artikel over het leven van MalcomX en er wordt ook verteld over Nation of islam..... http://www.al-islaam.com/al-islaam/a...malcomx/1.html
    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    173
    06-05-2002

    Origineel gepost door Safira75
    Ik ben nu weer 's de film an het bekijken. Die is ook erg goed. Had 'm al gezien...maar toch

    Is inderdaad een topfilm..........alleen het einde is altijd weer

  12. #12
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door mulan



    Is inderdaad een topfilm..........alleen het einde is altijd weer
    ja dat blijft erg. Net wanneer de man een groot deel van zijn agressie kwijt is. En zijn boodschap goed gevoirmd heeft. Is erg tragisch...

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    40
    07-10-2002

    Safira, de Nation Of Islam is een schande voor de religie zelf. Ze claimen dat een gozer, Master Fard Muhhamed een profeet is van God, terwijl het duidelijk is in de Qu'ran dat er na Mohhamed (sullalla ahlaiyi wasallam) geen profeet meer zou komen...je kunt het beter Farrakhanism noemen ipv Islam.. Islam zou de mensheid moeten samenbrengen, zij pleiten voor scheiding ervan en claimen dat elk blanke mens een duivel is... Dus beter kun je daar niet naar luisteren.

    Groet
    To die in the name of Allah, Is better then to live under oppression of the unbelievers...

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    850
    21-12-2013

    Sekte, geloven dat hun leider een profeet is en witte mensen de duivel. Malcom x was er ooit lid van maar toen hij naar mecca reisde blanke mensen zag keerde hij zijn rug naar hun toe. Vermoedelijk vermoord door hun of de CIA.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  15. #15
    Verzet siert de mens

    Reacties
    14.286
    08-02-2012

    Citaat Geplaatst door Safira75 Bekijk reactie
    Wie kan mij meer vertellen over de nation of islam?
    Die Amerikaanse groepering met zwarte moslims ?
    Waar geloven zij in dan?
    Ze zeggen moslims te zijn...Zijn ze gewoon moslims? Is het een sekte...wat zijn ze nou?

    Wie kan dat vertellen??
    sekte