1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Werken of huisvrouw worden?

    Stel je bent net getrouwd, je hebt een leuke baan en je man wil van de een op de andere dag dat je stopt met werken.

    Hij vindt dat hij genoeg verdient voor jullie beiden?
    Je hoeft alleen het huishouden te doen en er voor te zorgen dat het eten klaar staat als hij thuis komt!
    Daarnaast mag je elke dag winkelen en zo.

    Hoe denken jullie hierover?

  2. #2
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    als jij wil stoppen moet je stoppen, als jij wil werken moet je werken. Alles in overleg en een beslissing nemen waar zowel man als vrouw achterstaat. Maar het mag nooit ten koste gaan van eventuele kinderen.
    Kennis is nog geen wijsheid.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    effe voor alle duidelijkheid, ik zit zelf niet in deze situatie.
    het is maar een stelling.

  4. #4
    ik ben gewoon mezelf

    Reacties
    100
    06-12-2001

    Het gaat met samenspraak
    ik wil dat mijn partner ook veel tijd met zijn kinderen.

    Al ben ik hoogopgeleid als mijn man het zou willen heb ik er geen
    problemen mee ,meer tijd aan mijn kinderen aan mijn man,aan mijn schrijven. Het is niet niets om een goeie vrouw ,partner ,en moeder te zijn. Het is geen makkelijke taak maar ik zou ervoor gaan..............................wat heb je te verliezen niets

    veel liefs cherifa

  5. #5
    Gone.

    Reacties
    267
    08-01-2002

    Dubbel

    Ik wacht al jaren op de vrouw die genoeg verdient voor ons beiden zodat ik alleen maar het huishouden doe en WINKELEN, serieus.

    Maar vrouwen willen dat niet want dan is de man een nietsnut/klaploper.

    Een dubbele mo.r.aal.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    13
    07-11-2001

    Hey Sabrinat,

    dit vind ik echt een goed discussiepunt.

    Voor mij persoonlijk, ik werk, doe mijn werk ook graag en verdien ze.

    Ik denk dat ik mijn werk nooit boven mijn gezin zal plaatsen. Als ik ooit kinderen krijg, dan wil ik mijn werk gedeeltelijk of ten volle opgeven. Maar ik moet ook voldoening hebben van huisvrouw te zijn en voor de kinderen te zorgen en nog genoeg om handen hebben en het belangrijkste appreciatie en steun daarvoor krijgen van mijn man.
    Ik hou niet van theekransjes en alle dagen winkelen, ik moet mij met zinnige zaken kunnen bezighouden.

    Ik hoop eigenlijk ooit samen met mijn (toekomstig???) ventje zelf een bedrijfje op te richten en dat ik mij dan part-time kan inzetten of iets gelijkaardigs. Maar alleen thuiszitten, kuisen, wassen, winkelen en koken dat is niets voor mij. Het kan wel eens leuk zijn, maar niet voor altijd.

    En verder vind ik dat hij het mij kan vragen, maar niet opleggen. En hij moet het doen uit belang voor het gezin en niet uit jaloezie...

    Groetjes,
    Sana

  7. #7
    elhabiba hbiebat edounja!

    Reacties
    976
    01-10-2001

    Exclamation

    Kijk,wij zijn moslims of niet???

    Nou de islam heeft voor elke probleem een oplossing.



    De profeet(vzmh)zegt dat als de vrouw haar vijf gebeden bidt en haar maand vast en doet wat haar man haar opdraagt(behalve wat haram is,fala da3ata lie magloek fie ma3sieatie elgaliek)en haar lichaam niet verkoopt,mag het paradijs in door welke deur ze maar wil.

    Dus ik denk dat het duidelijk is,als hij iets wil moet je het doen.

    Trouwens ik vind huisvrouw op zich moeilijker dan welke taak dan ook.
    Ga maar na........
    Een man kan de taak van de vrouw zeker niet doen!!!!!

    elhabiba

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Hoi adammertje.

    Als jij je er goed bij voelt (en gelukkig bent) om niet te werken en thuis zitten, dan ben ik blij voor je.

    Persoonlijk zou ik dat niet kunnen, ik heb heel veel plezier in mijn baan, en dat zal ik voor niemand opgeven.

    En op het moment dat er kinderen bij komen is het een ander verhaal, maar dan nog, zou ik na een jaar of zo weer part-time gaan willen werken.

    Groetjes Sabrina

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5
    26-05-2001

    salam alikum

    salam ik wil reageren soms moet je in het leven keuzes maken,
    of je gaat werken of je krijgt kids en je zorgt voor ze.
    overleg is heel belangrijk tussen die 2 man en vrouw.
    als er meer kids komen, moet maar de vrouw thuis blijven en voor de kids anders moet ze niet aan kids beginnen.
    Trouwens als iemand moet inleveren is het de vrouw, niet omdat de man geen borstvoeding kan geven, maar de liefde van de vrouw voor de kids is anders dan de man.
    Trouwens, moet de man ook zijn kids opvoeden en bijdrage leveren.
    ER is niets mis mee als hij zijn vrouw helpt met het huishouden.
    zo denk ik ma3a salama
    Mohamed

  10. #10
    Fati Fleur

    Reacties
    3.310
    08-02-2002

    Cool

    HI
    LUISter goed naar me ik ZIT BIJNA me hele leven op school EN DAN HEB JE EINDELIJK werdd en dan vraagt je man om te stoppen .. OOK AL HOU IK HEEL VEEL VAN hem ik zou het niet doen want ik heb er HARD VOOR GEKNOKT >> DUS NOBODY CAN TAKE THAT AWAY FROM ME ... IK wil LATER ME EIGEN BEDRIJF ALLES CARRIERE ALLES EN MIJN TOEKOMSTIGE MAN MOET DAT MAAR ACCEPTEREN I 'm AN INDEPENDENT WOMAN ...TAKE IT OR LEAVE IT... Maar ook al ga ik werken.......... MET MATE tijd voor je kinderen en MAN DAT KAN GEEN KWAAD.....

    ZO DENK IK EROVER.......
    :geld: :duivel: :kusgrijs: IK WIL LATER HARD WERKEN VOOR ME EIGEN GELD .. wat is daar mis mee ?
    -xXx-jes Bent Dagilia
    La vie est belle!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Het is wel irritant, want er zijn er meerderen die geen lid zijn.

    Trouwens, bedankt voor jullie reacties.:duim:

  12. #12
    Gone.

    Reacties
    267
    08-01-2002

    Gaarne reactie!!!!

    Dubbel
    Ik wacht al jaren op de vrouw die genoeg verdient voor ons beiden zodat ik alleen maar het huishouden doe en WINKELEN, serieus.

    Maar vrouwen willen dat niet want dan is de man een nietsnut/klaploper.

    Een dubbele mo.r.aal.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Nou guru, ik denk dat je er lang op kan wachten!
    NIZNO ED POTS!!!

  14. #14
    Fati Fleur

    Reacties
    3.310
    08-02-2002

    Lightbulb I HAVE FIND MY HUSBANDD!!!

    Heyyyyy ....

    GURUU wil je met me trouwee...

    DE ideale mann ... hij doet het huishoude voor je hij maakt de wc schoon.. en als JE THUISS KOMT MASSEEERT IE JE VOETE....... Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

    See u
    -xXx-jes Bent Dagilia
    La vie est belle!

  15. #15
    Gone.

    Reacties
    267
    08-01-2002

    Hey Bent, als dat je foto is en je genoeg verdient voor ons beide.....morgen.

    Maar je neemt de gedachte niet serieus..............

    Mijn punt is: als een vrouw de optie van huisvrouw wilt hebben moet ze ook de optie huisman accepteren. Doet ze dat niet, dan moet ze zondermeer werken........en dat wil de vrouw niet, ze wil (bijvoorkeur)een man die sowieso genoeg voor twee verdient zodat zij evt.thuis kan zitten

    Maar wij mannen zijn stom; wij gaan voor sex, vrouwen gaan voor succes.

    Een dubbel mor.aal