1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    22
    21-08-2002

    Getrouwd teruggekomen...


    Toen de les was afgelopen stond mijn vader bij het hek met mijn broertje. Als altijd gaf mijn broertje me een dikke omhelzing en riep keihard mijn naam met een schaterende lach. Een jong kind nog zo onschuldig zou hij ook worden als mijn oudere broers? Onderweg naar huis begon mijn vader gelijk over gisteren. Waarom gehoorzaam je mij niet? Je weet dat als ik je iets vraag dat je het ook gelijk moet doen, en vooral ook als het belang van je broer Adil is. Je weet dat hij het moelijk heeft met de verblijfsvergunning om hier te kunnen blijven. En dan maak je het hem ook nog zo moeilijk? Jalila je krijgt hier spijt van, Achmed moet binnenkort weer terug naar Marokko en hij zal daar blijven tot dat jij hem gaat bezoeken met je oom en tante in de zomervakantie. Mijn vader stapte in de auto en we reden naar huis.
    Ik hoefde maar 1 verkeerde opmerking te maken of een beeld te geven dat ik er niet naar toe wilde of ik kreeg al een klap dus ik hield maar liever mijn mond gesloten.


    Nog twee weken en de zomervakantie werd aangebroken. Tante had gebeld en gevraagd of ik nog spullen nodig had voor in het vliegtuig, het zal mijn eerste reis worden met het vliegtuig. Vader kwam thuis van het werk, hij keek als gewonelijk weer naar zijn rekeningen, met een gefronst hoofd keek hij naar de telefoonrekening. Hij schreeuwde in eens heel hard en moeder keek met een geschrokken hoofd zijn richting in. Het leek wel of de oude man een hartaanval kreeg! Achmed KOM HIER!!!!! Waar heb je naar gebeld? BEN JE GEK GEWORDEN!!! Je gaat maar een baan zoeken, het geld groeit niet op mijn rug! Vader kreeg zo'n rood hoofd en stuurde Achmed naar buiten, vader zei dat hij maar naar huis toe mocht komen als hij een baan had gevonden. In naam van Allah!!! Riep vader heel hard, de buren hadden het vast wel gehoord. De dag was raar verlopen.....

    De tweede week van de zomervakantie was begonnen. Mijn oom en tante stonden voor de deur met de auto om te vertrekken naar schiphol. Ik gaf mijn ouders een omhelzing en zei mijn broers gedag. Daar ging ik dan met mijn oom en tante naar Marokko. Het was voor het eerst dat ik naar familie ging in Marokko zonder ouders. Hoe zal het zijn voor Adil als hij mij weer ziet na 1 jaar. Het was een lange tijd.
    De familie stond klaar in Marokko aangezien mijn marokaans niet goed genoeg was vertaalde mijn tante wat ik zei in het Nederlands. De tranen rolden langs mijn wangen.
    Mijn broer Adil stond in de deur opening en bewonderde hoe ik huilend iedereen een zoen gaf. Hij gaf me een glimlach en bleef me aankijken.
    Ik liep naar hem toe en zei dat het me spijtte en hem voortaan gehoorzaam, ik zei dat hij toch altijd mijn broer blijft en hem voor altijd blijven respecteren.

    Laat in de avond kwam er bezoek voor mijn broer, het waren 2 vrienden van hem.
    Een van zijn vrienden kende ik wel maar die andere jongen kende ik niet. Het was een bescheiden jongen met donkere glinsterende ogen en als hij lachte had hij kuiltjes in zijn wangen! Omdat ik in een dorp woon moest ik helemaal gesluierd zijn behalve mijn ogen. Jouad keek me recht in de ogen aan en gaf me stiekum een knipoogje. Ik bloosde zo erg dat ik naar beneden keek, gelukkig had ik maar een sluier om anders zag hij dat ik zo rood als een tomaat werd!

    De volgende ochtend kwam Adil me wakker maken, hij zei dat hij dringend met mij moest praten. Hij zei Jalila je bent nu volwassen vrouw, er komt een dag dat je gaat trouwen en dat nog in deze vakantie. Adil vertelde het zo snel dat ik er zelf geen woord tussen kreeg, ik stond met verbazing te kijken hoe hij het nieuws bracht. Vader heeft het goed gekeurd. En als je terug gaat naar Nederland dan ben je getrouwd vrouw. Ik trok wit weg, ik werd even niet goed. Adil vroeg of er iets was, ik werd niet goed en ging gauw zitten, adil pakte mijn hand en zei het komt wel goed met je, als je eenmaal getrouwd bent dan komt alles goed!

    Ik was benieuwd aan wie ik toevertrouwd was... uitermate zou mijn broer wel een goede smaak hebben qua uiterlijk... want zelf is hij erg op uiterlijk gesteld van mensen. Ik zei dat ik mijn toekomstige man minstens 1 keer gezien zou willen hebben voordat ik met hem zou gaan trouwen, Adil zei dat het goed was.
    Met verbazing keek ik mijn broer aan, en zei verder niks meer.

    Anderhalve week later.
    Mijn toekomst is aan het vervagen ik dacht aan de tijden die nu voor mij lagen. Ik zal mijn leven lang in huis blijven zitten schoonmaken en voor de kinderen zorgen.Dit is mijn lot dus hier moet ik voor gaan.
    Vandaag komt mijn toekomstige man. Ik ben benieuwd wie mijn vader heeft gekozen. Ik hoop op een lieve en zorgvuldige man.
    Ik had een nieuwe jurk van Adil gekregen om er zo aantrekkelijk mogelijk uit te zien. :romance:
    Adil liep samen met mijn toekomstige man samen naar de deur ik keek verlegen naar de grond en zag alleen nog maar zijn schoenen. Hij pakte met zijn hand mijn hand vast en zei kijk me aan in me ogen.
    Ik deed wat hij zei, en ik wist niet wie ik zag! Het was Jouad! Ik gaf hem een glimlach en keek hem recht in zijn ogen aan. Hij wist dat het goed kwam en ik gaf hem een teken dat ik erg gesteld was op hem en gaf hem een kleine buiging richting zijn hart.
    Ãä íßæä ÚÐÑÇÁ áíÓÊ ÛÈí ÈíäãÇ ÈÚÖ ÇáäÇÓ íÚÊÞÏæä¡ ÅÐÇ ß áíÓ ÚÐÑÇÁÇ Êáß ÛÈíÉ! ÃäÊ íãßä Ãä ÊÚØí ÓÇÈÞß ÇáæÍíÏ ÇáÚÐÑÇÁ ÈÚíÏÇ!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    18
    02-08-2002

    is dit verhaal wel echt???????? dit kan helemaal niet...
    als het zo wel is dan wil ik zeker ni in jou plaats zijn.
    dan moet je veel geduld hebbe..

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    22
    21-08-2002

    Ja ik ben echt 16 jaar, dit verhaal is niet echt...

    Is het verhaal boeiend? Dan maak ik het wel ff af.

    xxxxSUltana
    Ãä íßæä ÚÐÑÇÁ áíÓÊ ÛÈí ÈíäãÇ ÈÚÖ ÇáäÇÓ íÚÊÞÏæä¡ ÅÐÇ ß áíÓ ÚÐÑÇÁÇ Êáß ÛÈíÉ! ÃäÊ íãßä Ãä ÊÚØí ÓÇÈÞß ÇáæÍíÏ ÇáÚÐÑÇÁ ÈÚíÏÇ!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    Origineel gepost door Sultana16
    Ja ik ben echt 16 jaar, dit verhaal is niet echt...

    Is het verhaal boeiend? Dan maak ik het wel ff af.

    xxxxSUltana
    je moet naar verhalenrubriek om een verhaal te plaatsen en niet hier


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    22
    21-08-2002

    O oke ...

    sorry voor het ongemak

    xxxxsultana
    Ãä íßæä ÚÐÑÇÁ áíÓÊ ÛÈí ÈíäãÇ ÈÚÖ ÇáäÇÓ íÚÊÞÏæä¡ ÅÐÇ ß áíÓ ÚÐÑÇÁÇ Êáß ÛÈíÉ! ÃäÊ íãßä Ãä ÊÚØí ÓÇÈÞß ÇáæÍíÏ ÇáÚÐÑÇÁ ÈÚíÏÇ!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    geeft nix meissie
    we zijn er om elkaar te helpen
    maar ga door met je verhaal !!!!!!!!!!!!!!!!


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    62
    21-04-2002

    VERVOLGGGGGGGGG@!!!!!

    He meisje, waarom schrijfje niet meer, je hebt maar 1 keer geschreven en volgens mij wordt het een keigaaf verhaal dus:
    VERVOLG, VERVOLG,VERVOLG,VERVOLG,VERVOLG,VERVOLG,VERVOLG,VE RVOLG!!!
    laat ons niet te lang wachten.

    Beslammaaaaaaa
    Love Is Like Heaven, But It Can Hurt Like Hell!!!!!

  8. #8
    3abd ALLAH

    Reacties
    47
    16-09-2002

    we era waaaaaaaaiiiiiiiiiitinggggggggggg!!!!!!
    waar blijft je vervolg!!!!!!!!!
    leuk verhaal hoor
    mijn Gebed en mijn Offer, mijn Leven en mijn Dood zijn werkelijk allemaal voor ALLAh, de HEER der Werelden!
    Dou3a is de essentie van de aanbidding, wapen van de gelovigen, het fundament van de godsdienst en het Licht van hemel en aarde ! [ HS Aboe Dawoed & Tirmizi] GEDULD is één van de tekenen van GELOOF!

  9. #9
    Jeblia

    Reacties
    1.677
    30-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    VERVOLG ZID.. echt goed geschreven ..en wat maakt het nou uit dat iemand 16 is??
    Nadia

  10. #10
    LET LOVE LEAD THE WAY!!

    Reacties
    399
    15-08-2002

    Kom op meid... vervolg!!!
    Let your HEART be your COMPASS... your MIND your MAP... and your SOUL your GUIDE... and you will NEVER get LOST...


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    22
    21-08-2002

    Joaud begon keihard te lachen want hij wist ook niet met wie hij zou trouwen. We waren allebei erg gelukkig en opgelucht dat we met elkaar gingen trouwen. Adil wist niet dat we elkaar al kenden en zo hebben we het ook gelaten anders had hij zeker weten iemand anders aan mij voorgesteld. Hij had namelijk iemand gekozen voor mij en dacht dat wilde dat ik de toekomstige man niet kende. Maar dat was het in dit geval niet. Jouad vertrok weer en nam mij even apart, hij zei dat ik er beeldschoon uit zie en dat hij zeker weten met mij de rest van zijn leven wil brengen. Ik werd verlegen en keek naar de grond en Joaud pakte mijn gezicht beet en kuste me op mijn voorhoofd en zei je hoeft je geen zorgen te maken.

    ( morgen vervolg ) beslama ...xxxxsultana
    Ãä íßæä ÚÐÑÇÁ áíÓÊ ÛÈí ÈíäãÇ ÈÚÖ ÇáäÇÓ íÚÊÞÏæä¡ ÅÐÇ ß áíÓ ÚÐÑÇÁÇ Êáß ÛÈíÉ! ÃäÊ íãßä Ãä ÊÚØí ÓÇÈÞß ÇáæÍíÏ ÇáÚÐÑÇÁ ÈÚíÏÇ!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.062
    12-09-2002

    oh mijn god! waar woon je als ik vragen mag dat je gesluierd moet gaan? het is niet negatief bedoeld maar ik dacht dat het inMarokko niet meer zo was nou ja........ik vind je verhaal echt leuk en ik ben benieuwd hoe dit afloopt, succes!


    thala rahmona

  13. #13
    .

    Reacties
    1.052
    07-06-2003

    gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa verder meid niet stoppen ik weet dat het al een hle lange tijd is dat je niks hebt geschreven maar doe het tco

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    42
    22-03-2003

    ga snel verder kus fatihaaa