1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.735
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Thumbs down Marokkaanse moeder met dood bedreigd in Arnemuiden

    <b>ARNEMUIDEN - Een Nederlandse vrouw van Marokkaanse komaf uit Arnemuiden en haar drie kleine kinderen zijn gisteravond schriftelijk met de dood bedreigd. De vrouw krijgt één maand de tijd het dorp te verlaten. De brief is ondertekend door `de jongens uit Arnemuiden`.</b>

    De politie Zeeland neemt de zaak hoog op. De vrouw woont sinds anderhalve maand met haar drie kinderen van elf maanden, vier en zeven jaar oud in Arnemuiden. Gisteravond viel een brief op de mat, gericht aan de `familie Laden`, verwijzend naar de Saoedische terroristenleider Osama bin Laden. De vrouw heeft de Nederlandse nationaliteit, maar is afkomstig uit Marokko. Eerder werd zij op straat uitgescholden.

    In de brief krijgt de Arnemuidse het dringende advies `op te rotten` uit het dorp en terug te gaan naar haar eigen land. Zij krijgt daarvoor één maand de tijd. Is zij binnen die termijn niet verdwenen, dan zullen haar drie kinderen `s nachts met benzinebommen te maken krijgen, `zodat ze levend op hun nest verbranden`. Ook de vrouw zelf wordt bedreigd. Zij zal door `veertig jongeren gepakt` en verkracht worden. ,,Dan leer je ons wel op deze manier kennen``, aldus de brief. Aangifte doen zal niet helpen, waarschuwen de anonieme ondertekenaars, want de politie zal eerder Arnemuidenaren dan buitenlanders geloven.

    <b>Doodsangst</b>
    De vrouw is doodsbang geworden van de brief. Kennissen hebben zich inmiddels over haar ontfermd. Zij willen niet met naam genoemd worden, omdat zij bang zijn voor represailles van Arnemuidse jongeren. De vrouw zal vandaag aangifte doen.

    De politie Zeeland zegt bij monde van woordvoerder J. van Mourick de zaak heel ernstig op te nemen en een onderzoek in te stellen naar de omstandigheden van de bedreiging. ,,We zullen``, zei hij gisteravond, ,,de zaak heel zorgvuldig aanpakken. Hoe lang woont de vrouw al in Arnemuiden? Is er al eens iets eerder voorgevallen? Waarom heeft ze juist nu de brief gekregen? Is er een aanleiding voor?`` De politie heeft - hoewel de brief anoniem is - een aantal opsporingsmethoden. Van Mourick noemt handschriftonderzoek en de mogelijke aanwezigheid van vingerafdrukken. Daarnaast is het ook mogelijk om het briefpapier te onderzoeken.

    De Wijktafel Arnemuiden was gisteravond niet op de hoogte van het incident. Het is niet de eerste keer dat allochtonen in Arnemuiden bedreigd worden. In november 1996 vloog een stoeptegel door de ruit van een Surinaams gezin. Een jaar eerder gebeurde hetzelfde. Toen ging om vier uur `s nachts de ruit van een slaapkamer aan diggelen. Toenmalig burgemeester H. Visser riep in een open brief de inwoners op zich teweer te stellen tegen vreemdelingenhaat. De bewuste familie woont overigens nog steeds in het vissersdorp.

    Bron: PZC

  2. #2
    GoD BleSS YOu ALL

    Reacties
    273
    07-02-2002

    Vreselijk, heb hier gewoon geen woorden voor.
    Life is a bi.tch, so am i

  3. #3
    WIE IK? BEN JE ZELF!

    Reacties
    1.390
    27-05-2002

    hey dit is een vrouwelijke redactrice

    eidelijk geen mannelijke moderator

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    50
    09-08-2002

    heb ik toch gelijk
    ze willen jullie omsluiten
    ze willen de vernietiging voor diegene die zich niet houdt aan hun ( normen en waarden )

    Dat is de les der geschiedenis

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Achterlijke cultuur in die christelijke dorpen!

  6. #6
    Maroc 4-ever

    Reacties
    164
    14-04-2002

    o wat erg voor die vrouw en haar kinderen het word maar steeds erger met deze wereld. je kan zowat nergens meer staan.

    -xxx-

  7. #7
    Waar leidt de weg heen?

    Reacties
    69
    14-08-2002

    Dit is inderdaad wreed, en volgens mij zijn het geen gekken nee nog erger het zijn mensen met een gezond verstand. Een gek zou zoiets niet eens kunnen bedenken. Nou tot zover gezond gezond kunt noemen.

    Waar komt die haat toch vandaan dat is wat ik mij afvraag. Ja natuurlijk van ben laden en de terroristen. Is die vrouw met haar drie kinderen dan ook een aanhanger van al qaida? Waar komt die duivelse haat toch vandaan? Hoe ik het ook wend of keer ik kom telkens weer uit op de media die ons allemaal kapot hebben gemaakt in dit land. Met hun statistiekjes en o zo negatieve berichtgeving. Je moet het zien als een speldeknop die door de media dan 1000x vergroot wordt waardoor het lijkt alsof het een groot gevaarte is dat ook nog eens bedreigend wordt gepresenteerd. En dat structrueel en continu. Bijna een vorm van hersenspoelen of nog erger indoctrinatie. De dombo's onder ons zullen zeggen: kijk dan naar de cijfers wat die aantonen. Maar ja, zoals we allemaal weten hebben dombo's geen verstand van cijfertjes en statistiekjes. En dan hoor je ze zeggen: wou je die spelde knop dan ontkennen. Is het gewoon gelogen? Natuurlijk niet, maar op de manier hoe daar draait het om. Die spelde knop bestaat dat zal ik zeker niet ontkennen.

  8. #8
    Improved Version

    Reacties
    891
    11-12-2001

    "want de politie zal eerder Arnemuidenaren dan buitenlanders geloven. "

    Zijn dit geen gekken? Waarschijnlijk jonge knul(letjes) of domme boeren?

    slaat nergens op joh...trouwens ze is toch alleen..'beleeft' ze nog eens wat...
    One man's terrorist is another man's freedom fighter.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    30
    28-08-2002

    saaaaaang misabie toch, wacht maar als skorro weer begint dan ga ik langs lailalaan en ga mi matties optrommelen en ga even die dorp opzoeken en die jongeren daar even laten zien dat wij marokkanen voor elkaar opkomen, ik ga naar foking IJmuiden en drijf ze allemaal de zee in. foktop gasten, wat denken ze wel dat ze mijn zoester durven te bedreigen. dat is toch niet normaal in welke wereld leven we.

    mercy is for the weak when I speak I scream
    afraid to sleep in havin' of crazy dreams
    vivid pictures of my enemies and family times
    God to forgive me cause it's wrong but I plan to die
    need to take me in heaven and understand I was a sheep
    did the best I could, raised in insanity
    or send me to hell cause I ain't beggin' for my life
    ain't nothing worse than this cursed ass hopeless life
    cause I'm troublesome
    me and my girlfriend,we are darker than the darkest night!!!!!!!!!!!!!!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    21
    23-08-2002

    ja, hier zijn er geen woorden voor maar ja tegenwoordig kan iedereen een pen en papier paken en wat erop zetten
    ik zelf zou er niet zoveel van aantrekken maar ja niet iedereen is het zelfde.
    en ja wat moet je anders als je elke dag het nieuws ziet met een dreigen overheid naar buitenlanders dan voel je toch geholpen zoals deze kwalen die zich ijmuidenaren noemen ik zou ze ierder narren noemen bij deze dan
    en ik wens veel sterke aan het bedreigd gezin en alle buitenlanders in deze tijd

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    181
    27-08-2002

    he laziz..jij zegt wel stoer van ik zou er niet veel van aantrekken maar jij hebt denk ik geen drie kinderen en ik heb vernomen dat die gezin ook geen vader in de buurt heeft. Dus jij kunt je niet verplaatsen in hun situatie. denk eerst na voordat je wat zegt a.u.b. And allah knows het best !

    Gaat jullie goed
    O Allah vergeef mij bij mijn verkeerde uitspraken, want ik was onwetend!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    677
    06-07-2002

    Triest, ziek, onmenselijk. Deze drie woorden komen het eerste in me op.

    Triest dat zoiets nog steeds voorkomt, en het gebeurt alleen maar meer.
    Ziek dat er mensen bestaan die zo'n bedorven geest hebben.
    Onmenselijk, waarom zou je in godsnaam iemand bedreigen die jou ook helemaal niets heeft aangedaan. De vrouw heeft nog eens drie kinderen, hoe moet je die uit gaan leggen dat de wereld waarin je leeft zo vals is.

    Wat zou de regering nu aan dit soort kwesties doen. We horen maar hoeveel ideetjes ze hebben om de alloctonen aan te pakken. En hun eigen vandalen??

    Norah
    Maak een ticker

    De mensen zijn in aanleg allemaal gelijk, enkel de omstandigheden maken het verschil.

  13. #13
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    wat ik triest vind is dat ik dit niet op tv zie, terwijl elk negatief nieuws over maros wel te zien is....

    ik kots op de nederlandse media..

    Salahdin
    Hier zou een ondertekening kunnen staan maar ik ben nog steeds op zoek naar iets orgineels......

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    103
    26-08-2002

    Origineel gepost door Pim
    Is inderdaad ziek, als het waar zou zijn..

    Ik heb mijn grote twijfels hierover..veel bedreigingen zijn verzonnen om aandacht te krijgen of om een hetze te starten. Deze vrouw is voor 100% geintegreerd in Nederland, spreekt zeer goed Nederland en heeft geen man in huis. Zelfs ik, criticus op de multikulti-samenleving, zou er een moord voor doen om zo'n vrouw naast me te laten wonen.

    ps: '...ergens een moord voor doen", is een uitdrukking...ik ben geen vanderG
    Hé jongen,

    Je hebt wel een ongelukkige naam gekozen EN nog eens bij zo'n gevoelig onderwerp!
    Maarehhh het maakt geen ene F***K uit of je wel of niet geïntegreerd bent dan wel goed Nederlands spreekt. Die gasten moeten met hun poten van zo'n vrouw en vooral de kinderen afblijven. Ik begrijp jou niet echt want wat ik uit jou woorden opmaak is dat dit niet bij "100 % geïntegreerde" mensen mag gebeuren. Wat ik me dan afvraag is hoe zit het dan met al die ouderen die in het verleden alleen gewerkt hebben en geen tijd/ kans hebben gehad om Nederlands te leren (te integreren). Mag en kan het dan bij hun wel? Bullshit!!!
    Denk na over wat je schrijft voordat je wat opschrijft.
    De Heilige Koran: Soera (2) Al Baqara, vers 286;

    Allah belast geen ziel boven haar vermogen. Voor haar is wat zij verdient en tegen haar is ook wat zij verdient. "Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben begaan, Heer, en belast ons niet, zoals Gij degenen, die vóoor ons waren hebt belast; onze Heer belast ons niet met datgene, waarvoor wij de kracht niet hebben (het te dragen), wis onze fouten uit en schenk ons vergiffenis en wees ons barmhartig; Gij zijt onze Meester, help ons daarom tegen het ongelovige volk."

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    103
    26-08-2002

    Origineel gepost door Pim


    Ik ben misschien niet al te duidelijk geweest voor jou, maar wat ik bedoel is dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat iemand een dreigbrief krijgt die volkomen geen last is voor de samenleving. Als je iemand wil bedreigen zul je het doen aan degene waar je last van hebt,...

    Het grappige is dat ik gewoon opschrijf wat ik denk en niet nadenk over wat andere hiervan zullen vinden, dat is wel een verschil. Je moet namelijk niet alles geloven wat er wordt geschreven, gezegd. Blijf scherp!
    Zo, zo je bent wel erg scherp zeg! En voor mij ben je erg duidelijk hoor. Maar wat weet jij er nou vanaf dat wanneer je geen last bent voor de samenleving je ook geen dreigbrieven e.d. krijgt? (Ik neem aan dat je Hollander bent). Je weet half nog niet hoe sommige Hollandse mensen reageren op zogenaamde 'marokkanen die geen last zijn voor de samenleven'; het liefst zien ze die mensen ook gewoon overlast geven zodat ze tenminste een reden hebben om de aanval te openen.
    Dit is wel een beetje gechargeerd maar je hebt er ZEKER Hollandse mensen tussen die TOTAAL geen onderscheid maken tussen mensen die overlast bezorgen en mensen die dat niet doen!
    En Pim..... van die mensen krijg je nou zo'n dreigbrief, ongeacht overlast of niet want het enige wat zij zien is dat je Marokkaan bent!

    Over dat 'niet geloven wat er wordt geschreven'. Wees maar gerust want ik heb 't geloof in wat er geschreven wordt in kranten en gesproken wordt op tv al lange tijd verloren!

    Over je naam. Tja als dat je echte naam is dan kan ik niks anders dan zeggen dat je er inderdaad niks aan kan doen en maar mijn excuses aanbied als ik je heb beledigd.

    Oh ja en over je schrijfwijze, jongen je doet maar waar je zin in hebt en hou vooral geen rekening met andermans gevoelens.
    De Heilige Koran: Soera (2) Al Baqara, vers 286;

    Allah belast geen ziel boven haar vermogen. Voor haar is wat zij verdient en tegen haar is ook wat zij verdient. "Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben begaan, Heer, en belast ons niet, zoals Gij degenen, die vóoor ons waren hebt belast; onze Heer belast ons niet met datgene, waarvoor wij de kracht niet hebben (het te dragen), wis onze fouten uit en schenk ons vergiffenis en wees ons barmhartig; Gij zijt onze Meester, help ons daarom tegen het ongelovige volk."