1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    213
    02-07-2001

    Question Verloven na de Ramadan???

    Salaam Alaykoum,

    Na de vele topics hier te hebben gelezen, heb ik gemerkt dat er vrij veel meiden gaan verloven na de ramadan???Wel ik ben er zelf ook eentje van, daarom vind ik het wel leuk eens te weten, wie er allemaal juist gaat verloven en wanneer??? Zijn jullie nog volop aant voorbereiden of zijn jullie met alles klaar???Houden jullie het thuis of in een zaal??? ........

    Laat het ons weten, is altijd leuk elkaars ervaringen met elkaar te delen.

    Ik hoop wat van jullie te horen en alvast Mabrouk allemaal en Allah Y Kemel bel Ghair Inchallah!!!

    Mhasalamaa

    Djazaakoem Allaahoe khayran , Moge Allah jullie belonen met het beste.
    << Wie het goede doet, man of vrouw, en die gelooft: Voorwaar, aan hem geven Wij een goed leven. En Wij zullen hen zeker belonen met hun beloning, volgens het beste van wat zij plachten te doen. >> (Qor’aan 16:97) O Allah, aan U behoort alle lof toe en we vragen Uw hulp en leiding. Insha’Allah zal Allah swt ons daarbij helpen. Moge onze Taqwah voor Allah Soebhanahoe wa Ta’aala telkens toenemen, Moge Allah ons er allemaal opwijzen om alle gelegenheden van goedheid te benutten en onze weldaden te vermeerderen. Amien.
    Moge Allah Soebhanahoe wa Ta’aala onze Vaste Accepteren, onze Gebeden Verhoren, onze Goede Daden Belonen, onze Zonden en Fouten zowel de bewuste als de onbewuste de eerste en de laatste de openlijke en de verborgene Vergeven.
    Allahuma Amien. Allahuma Amien. Allahuma Amien.
    Walhamdulilaahi Rabbil’ alamien.

  2. #2
    Prinsje is 2 jaar!

    Reacties
    486
    20-12-2002

    Ik, InchaAllah

    Maar de hoe-wanneer-waar-details moeten nog besproken worden

    En jij, lieve zuster?


    Dikke kus!



  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    107
    29-08-2003

    hoi schat,
    ik ga op 6december trouwen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    62
    14-10-2003

    hallo, ik ga met nieuwjaar verloven..

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    213
    02-07-2001

    Bedankt voor jullie reacties meiden, blijkbaar zijn er wel wat toekomstige bruidjes inchallah, echt leuk om te horen!!!

    Mijn verloving zal 13 december plaatsvinden inchallah, niet te uitgebreid, zal het thuis houden, met de 2 families bij elkaar, lekker gezellig!!!!

    Mhasalamaa
    Djazaakoem Allaahoe khayran , Moge Allah jullie belonen met het beste.
    << Wie het goede doet, man of vrouw, en die gelooft: Voorwaar, aan hem geven Wij een goed leven. En Wij zullen hen zeker belonen met hun beloning, volgens het beste van wat zij plachten te doen. >> (Qor’aan 16:97) O Allah, aan U behoort alle lof toe en we vragen Uw hulp en leiding. Insha’Allah zal Allah swt ons daarbij helpen. Moge onze Taqwah voor Allah Soebhanahoe wa Ta’aala telkens toenemen, Moge Allah ons er allemaal opwijzen om alle gelegenheden van goedheid te benutten en onze weldaden te vermeerderen. Amien.
    Moge Allah Soebhanahoe wa Ta’aala onze Vaste Accepteren, onze Gebeden Verhoren, onze Goede Daden Belonen, onze Zonden en Fouten zowel de bewuste als de onbewuste de eerste en de laatste de openlijke en de verborgene Vergeven.
    Allahuma Amien. Allahuma Amien. Allahuma Amien.
    Walhamdulilaahi Rabbil’ alamien.

  6. #6
    ...The Sweetest...

    Reacties
    8.887
    17-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door mya
    Bedankt voor jullie reacties meiden, blijkbaar zijn er wel wat toekomstige bruidjes inchallah, echt leuk om te horen!!!

    Mijn verloving zal 13 december plaatsvinden inchallah, niet te uitgebreid, zal het thuis houden, met de 2 families bij elkaar, lekker gezellig!!!!

    Mhasalamaa
    Vind ik persoonlijk ook veel beter voor een verloving


    Gewoon thuis...Gezellig samen...Beetje feesten enzo

    Daarom hoef je nog geen zaal te huren met de allersjiekste dingen


    In de Islam is dat trouwens afgeraden...


    Allah kamel bel ghair insja allah,landsgenootje!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    213
    02-07-2001

    Origineel gepost door Marocca
    Vind ik persoonlijk ook veel beter voor een verloving


    Gewoon thuis...Gezellig samen...Beetje feesten enzo

    Daarom hoef je nog geen zaal te huren met de allersjiekste dingen


    In de Islam is dat trouwens afgeraden...


    Allah kamel bel ghair insja allah,landsgenootje!

    Salaam Marocca,

    Bedankt voor je reactie meid. Vind het persoonlijk ook allemaal overdreven, als mn alles al doet op de verloving ( zaal, decoratie, *****, e.d. ....) dan blijft er niets meer over voor de bruiloft, dan heb je niets unieks of speciaals meer aan die dag. Dit is mijn mening natuurlijk, ieder zijn zin. Heb jij ook toevallig trouwplannen of reageer je spontaan???

    Voor de meiden die nog trouwplannen hebben, laat hier wat van jullie horen, zodat we elkaar kunnen helpen en elkaars ervaringen kunnen delen inchallah.

    Mhasalamaa

    Djazaakoem Allaahoe khayran , Moge Allah jullie belonen met het beste.
    << Wie het goede doet, man of vrouw, en die gelooft: Voorwaar, aan hem geven Wij een goed leven. En Wij zullen hen zeker belonen met hun beloning, volgens het beste van wat zij plachten te doen. >> (Qor’aan 16:97) O Allah, aan U behoort alle lof toe en we vragen Uw hulp en leiding. Insha’Allah zal Allah swt ons daarbij helpen. Moge onze Taqwah voor Allah Soebhanahoe wa Ta’aala telkens toenemen, Moge Allah ons er allemaal opwijzen om alle gelegenheden van goedheid te benutten en onze weldaden te vermeerderen. Amien.
    Moge Allah Soebhanahoe wa Ta’aala onze Vaste Accepteren, onze Gebeden Verhoren, onze Goede Daden Belonen, onze Zonden en Fouten zowel de bewuste als de onbewuste de eerste en de laatste de openlijke en de verborgene Vergeven.
    Allahuma Amien. Allahuma Amien. Allahuma Amien.
    Walhamdulilaahi Rabbil’ alamien.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    732
    30-12-2002

    Hallo allemaal,

    Ik ben voor de Ramadan verloofd, op 20 September.Gewoon thuis gehouden familie en vriendinnen erbij erg gezellig.Ik had 2 eigen (marokkaanse) jurken aan.Had een Simpele taart, 1 laags en wat kleine versieringen enzo.We hebben geen ringen uitgewisseld.Hij had wel een ring voor mij gekocht,dat was het en een hele boel gezelligheid. Ik had een verlovingsjurk aan, die is van mijn beste vriendin (waar zij ook in is verloofd, extra bijzonder vond ik).Verder niets bijzonders!

    De bruiloft is in Mei volgend jaar (inchallah) en daar ben ik druk mee bezig.

    Heb al gelukkig wel een zaal,catering en die kleine dingen voor de zaal. Heb bij verschillende Negeffas gekeken maar heb nog geen besluit genomen. Qua muziek ben ik er ook nog niet uit!DJ of toch maar een band.?!Twijfel erg tussen die 2.Heb al wel Dakka, uit Amsterdam.
    Bruidssuikers en taart weet ik ook al waar ik die ga halen.Bloemen, boeket enzo heb ik ook al een adresje voor.

    Heb een hele mooie bruidsjurk gezien maar twijfel daar ook over qua prijs dan, hij is erg prijzig, alleen Te Koop.Dus jahhh moet nog veel besluiten nemen.Je hebt ook zoveel keus tegenwoordig.Maar als je een beetje om je heen kijkt en advies vraagt moet het allemaal wel lukken.

    Succes allemaal.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    213
    02-07-2001

    Origineel gepost door zinne79
    Hallo allemaal,

    Ik ben voor de Ramadan verloofd, op 20 September.Gewoon thuis gehouden familie en vriendinnen erbij erg gezellig.Ik had 2 eigen (marokkaanse) jurken aan.Had een Simpele taart, 1 laags en wat kleine versieringen enzo.We hebben geen ringen uitgewisseld.Hij had wel een ring voor mij gekocht,dat was het en een hele boel gezelligheid. Ik had een verlovingsjurk aan, die is van mijn beste vriendin (waar zij ook in is verloofd, extra bijzonder vond ik).Verder niets bijzonders!

    De bruiloft is in Mei volgend jaar (inchallah) en daar ben ik druk mee bezig.

    Heb al gelukkig wel een zaal,catering en die kleine dingen voor de zaal. Heb bij verschillende Negeffas gekeken maar heb nog geen besluit genomen. Qua muziek ben ik er ook nog niet uit!DJ of toch maar een band.?!Twijfel erg tussen die 2.Heb al wel Dakka, uit Amsterdam.
    Bruidssuikers en taart weet ik ook al waar ik die ga halen.Bloemen, boeket enzo heb ik ook al een adresje voor.

    Heb een hele mooie bruidsjurk gezien maar twijfel daar ook over qua prijs dan, hij is erg prijzig, alleen Te Koop.Dus jahhh moet nog veel besluiten nemen.Je hebt ook zoveel keus tegenwoordig.Maar als je een beetje om je heen kijkt en advies vraagt moet het allemaal wel lukken.

    Succes allemaal.

    Salaam Alaykoum meid, Bedankt voor je reactie.
    Je bent blijkbaar goed op dreef, inchallah komt alles goed en verloopt jou grote dag zoals je wenst.
    Weet je de dag van je verloving is mn schatje mn hand komen vragen, dus was voor ons beide een belangrijke dag, best wel leuk eigenlijk
    Mijn verloving zal dus over een klein maandje zijn en zal enkel een verlovingskleed aantrekken. Gewoon gezellig thuis ni teveel tralala, wel ringen en taart e.d., maar daar blijft het ook bij ( zo kan er ook minder foutlopen hihihi )
    Trouw zal of voor juni zijn of september inchallah, hangt een beetje van mn zus af, aangezien ze zelf ook volgend jaar trouwt, dus eens ze een datum heeft kan ik ook beginnen plannen inchallah. Maw heb nog niets gezocht, moet er nog werk van maken :toink:

    heb al wel een mooie bruidsjurk gezien, inchallah komt alles goed!!!
    1 ding weet ik zeker, trouwen kost geld,maar ja dat nemen we er maar bij hé.

    Nog veel succes verder en Allah Y kemel bel Ghair Inchallah!!!!
    Djazaakoem Allaahoe khayran , Moge Allah jullie belonen met het beste.
    << Wie het goede doet, man of vrouw, en die gelooft: Voorwaar, aan hem geven Wij een goed leven. En Wij zullen hen zeker belonen met hun beloning, volgens het beste van wat zij plachten te doen. >> (Qor’aan 16:97) O Allah, aan U behoort alle lof toe en we vragen Uw hulp en leiding. Insha’Allah zal Allah swt ons daarbij helpen. Moge onze Taqwah voor Allah Soebhanahoe wa Ta’aala telkens toenemen, Moge Allah ons er allemaal opwijzen om alle gelegenheden van goedheid te benutten en onze weldaden te vermeerderen. Amien.
    Moge Allah Soebhanahoe wa Ta’aala onze Vaste Accepteren, onze Gebeden Verhoren, onze Goede Daden Belonen, onze Zonden en Fouten zowel de bewuste als de onbewuste de eerste en de laatste de openlijke en de verborgene Vergeven.
    Allahuma Amien. Allahuma Amien. Allahuma Amien.
    Walhamdulilaahi Rabbil’ alamien.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    213
    02-07-2001

    Niemand anders meer???Waar zitten al die toekomstige bruidjes???

    Mhasalamaa

    Djazaakoem Allaahoe khayran , Moge Allah jullie belonen met het beste.
    << Wie het goede doet, man of vrouw, en die gelooft: Voorwaar, aan hem geven Wij een goed leven. En Wij zullen hen zeker belonen met hun beloning, volgens het beste van wat zij plachten te doen. >> (Qor’aan 16:97) O Allah, aan U behoort alle lof toe en we vragen Uw hulp en leiding. Insha’Allah zal Allah swt ons daarbij helpen. Moge onze Taqwah voor Allah Soebhanahoe wa Ta’aala telkens toenemen, Moge Allah ons er allemaal opwijzen om alle gelegenheden van goedheid te benutten en onze weldaden te vermeerderen. Amien.
    Moge Allah Soebhanahoe wa Ta’aala onze Vaste Accepteren, onze Gebeden Verhoren, onze Goede Daden Belonen, onze Zonden en Fouten zowel de bewuste als de onbewuste de eerste en de laatste de openlijke en de verborgene Vergeven.
    Allahuma Amien. Allahuma Amien. Allahuma Amien.
    Walhamdulilaahi Rabbil’ alamien.

  11. #11
    Mama!

    Reacties
    11.294
    21-05-2002

    Halloooo,

    ik ga insha'allah ook verloven na de Ramadan, op 27 december.
    Ik doe ook alles gewoon thuis, en heb al een jurk, gewoon een mooie maar simpele takshita, ik draag m wel zonder riem, dus dan lijkt t eigenlijk op n kaftan.
    Zijn en mijn familie zullen er zijn, en mn 2 beste vriendinnen. We willen het gewoon klein houden.
    Ik wil trouwens de meubels in de woonkamer vervangen door seddari (marokkaanse banken), vind ik mooier staan, en het geeft meer plaats, maar weet eigenlijk hoe ik daar aan moet komen.
    Weet iemand misschien of en waar ik die dingen kan huren?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    213
    02-07-2001

    Serenity

    Mabrouk meid, Allah Y Kemel Bel Ghair Inchallah!!!


    Kan je helaas niet verder helpen, kzou echt niet weten waar je zo'n zaken kan huren, Sorry. Ik hoop dat je nog vind wat je zoekt inchallah.

    Geniet van je mooie dag!!!!

    Mhasalamaa

    Djazaakoem Allaahoe khayran , Moge Allah jullie belonen met het beste.
    << Wie het goede doet, man of vrouw, en die gelooft: Voorwaar, aan hem geven Wij een goed leven. En Wij zullen hen zeker belonen met hun beloning, volgens het beste van wat zij plachten te doen. >> (Qor’aan 16:97) O Allah, aan U behoort alle lof toe en we vragen Uw hulp en leiding. Insha’Allah zal Allah swt ons daarbij helpen. Moge onze Taqwah voor Allah Soebhanahoe wa Ta’aala telkens toenemen, Moge Allah ons er allemaal opwijzen om alle gelegenheden van goedheid te benutten en onze weldaden te vermeerderen. Amien.
    Moge Allah Soebhanahoe wa Ta’aala onze Vaste Accepteren, onze Gebeden Verhoren, onze Goede Daden Belonen, onze Zonden en Fouten zowel de bewuste als de onbewuste de eerste en de laatste de openlijke en de verborgene Vergeven.
    Allahuma Amien. Allahuma Amien. Allahuma Amien.
    Walhamdulilaahi Rabbil’ alamien.

  13. #13
    Here is I

    Reacties
    1.407
    07-07-2003

    Salaam Lieve aanstaande bruidjes.
    Ik ga Insha'Allah in dec trouwen, maar dan in marokko.
    Daarvoor houden we een verlovingsfeest maar dat is nog een verrassing voor mij. ( vind ik wel heel leuk)
    Daarna tekenen we de akte en dan geven we la3sja en dan moet ik weer afscheid nemen ( Zucht ) En Insha'Allah als alles goed verloopt en mijn man kan naar nederland komen dan trouwen we Insha'Allah volgend jaar hier. Verder heb ik voor de bruiloft nog niks geregeld want alles is nog een beetje onzekr ivm de papieren. Maar Insha'Allah komt alles goed.
    Liefs een aanstaande zeeeeeeeeeeer gelukkig bruidje
    Allah ou malik alhamd voor mijn lieve man en kinderen.

  14. #14
    Allahu Akbar

    Reacties
    51
    14-03-2002

    Salaam wa aaleykoum lieve zusters,

    ik ben in december in marokko getrouwd, officieel dan.
    Vorige zomer verloofd in marokko, en nu gaan we 17 april trouwen inchaallah.

    Hij is hier sinds april, dus als we trouwen is hij hier al een jaartje. We hebben net een appartementje, het is bijna in orde, vanaf volgende week gaat hij er wonen, wat heel moeilijk zal zijn voor mij omdat ik het nu zo gewoon ben dat hij hier bij ons is. Maar ja, effe geduld hebben, dan hebben we mekaar helemaal voor ons eigen .

    En ik ben echt gelukkig hamdoullah.

    Ik heb alles in orde gebracht, zaal, decor, serveersters, dj, anachied voor henna, foto, camera, ik heb 1 kleed laten maken omdat ik met mijn verloving 3 nieuwe kleedjes had. En dat vind ik nogal veel, en voor de rest ga ik kleedjes van de negaffa dragen.


    Ik heb alleen nog geen trouwkleed, daarmee wil ik wachten tot een maand ongeveer voor de trouw, ik weet ni of ik zal bijkomen of afvallen he! ik hoop afvallen maarja, we zullen zien.

    Inchaallah worden we allemaal gelukkig in ons getrouwd leventje! amien!!

    groetjes
    Als de nacht er is, verwacht geen dag, en als de dag er is verwacht geen nacht (bereid je voor.(op de dood))

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.149
    06-01-2003

    IEMAND NOG OP ZOEK NAAR EE HENNA-VROUWTJE / NEKASHA

    ZO JA...
    LAAT T ME WETEN..EN IK STUUR JE FOTO;S EN VERDERE INFO