1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    486
    03-09-2003

    lerarenopleiding

    ik doe nu de opleiding SPH. En soms vraag ik me echt af of het niet beter was geweest als ik de lerarenopleiding had gevold. Wat vinden jullie??? Wat is leuker en wat verdient het meest. En dan heb ik het over leraar middelbar onderwijs
    samiraatje

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    28
    17-02-2003

    Dag salouaatje,
    Wat je ook kan doen eerst je opleiding SPH afmaken, dan heb je uiteindelijk je diploma in je handen. (al duurt het nog zo lang) maakt niets uit. Voor mij misschien niet maar voor jou dan wel, ik weet niet wat je verder in je leven wilt gaan doen, maar je kan alsnog verder gaan studeren voor lerarenopleiding.


    ik ga zo effe verder met typen, ik heb les

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    486
    03-09-2003

    tangerchick dat is toch tijdverspilling
    samiraatje

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    486
    03-09-2003

    Origineel gepost door naima!!!!!
    Wat vind jij eigenlijk van Sph....ik doe nu spw en weet nog niet wat ik hierna wil gaan doen...

    (sorry dat ik je vraag niet kan beantwoorden)

    Liefs Naima

    naima sosm is het leuk en soms denk ik echt waar ben ik aan begonnen. met welke doelgroep wil jij later gaan werken
    samiraatje

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    486
    03-09-2003

    Origineel gepost door tangerchick
    Dag salouaatje,
    Wat je ook kan doen eerst je opleiding SPH afmaken, dan heb je uiteindelijk je diploma in je handen. (al duurt het nog zo lang) maakt niets uit. Voor mij misschien niet maar voor jou dan wel, ik weet niet wat je verder in je leven wilt gaan doen, maar je kan alsnog verder gaan studeren voor lerarenopleiding.


    ik ga zo effe verder met typen, ik heb les

    tangerchick ik wacht op je stukje dat je zou typen
    samiraatje

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    36
    05-04-2003

    ik twijfel ook aan SPH of de lerarenopleiding !!!!
    en ben er ook nog steeds niet uitgekomen!!
    ..What comes around, goes around..

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    28
    11-11-2003

    Nou je moet ook kijken waar je het meest kans maakt op een baan, duss... dan denk ik dat je beter voor de lerarenopleiding kunt kiezen aangezien er veel vraag is naar leraren>

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    575
    26-02-2003

    Origineel gepost door assina88
    ik twijfel ook aan SPH of de lerarenopleiding !!!!
    en ben er ook nog steeds niet uitgekomen!!

    Ik twijfel ook tussen lerarenopleiding en SPH. Ik kan echt niet kiezen
    Het lijkt me beide leuk.
    "De ogen die tranen laten uit liefde voor Allah , zijn de ogen die het paradijs zullen zien".

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    486
    03-09-2003

    moeilijk is dat he. een keuze maken
    samiraatje

  10. #10
    Mevr. Houthakker!

    Reacties
    1.506
    12-08-2002

    Ik doe de lerarenopleiding..........en het is echt een hele leuke studie.....je begint al in je eerste jaar met lesgeven.....dus je weet gelijk weten of het beroep leraar wat voor je is..........

    enne met het lerarentekort valt het hartstikke mee hoor...........ligt eraan of je natuurlijk kiest voor het middelbaar onderwijs of voor het basis onderwijs....(pabo)....In het basis onderwijs is er zeker een lerarentekort, maar voor het middelbaar onderwijs valt het hartstikke mee.......... Ik zou je adviseren om een dagje mee te lopen op een lerarenopleiding (deden een aantal ook......die hebben vorig jaar een dagje met ons colleges gevolgd......

    En je hebt verschillende keuzes in vakken.................

    maar ik doe het met plezier...................

    P.s als je in regio Brabant gaat...adviseer ik je om naar www.masterklas.nl te gaan......die betalen mijn collegegeld..........

    Veel succes...!
    Dag fans!!! ..................................

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    25
    17-10-2003

    de leraren opleiding is veel leuker.
    heb oude klas genoten die nu de SPH doen en vinden het niks aan.
    ook kan je nu de leraren opleiding in 2.5 jaar gaan doen.
    de stof is ook niet zo moeilijk en zoals krullebol al zegt je begint meteen in je eerste jaar met les geven en dan kan je zien of je het al wat vind of niet.
    ook moet je verder denken dan dat.
    mijn reden waarom ik de leraren opleiding heb gekozen is meer v.oor de toekomst.
    je hebt lekkere werktijden, veel vrije dagen en lange zomervakantie.
    en bovendien later goed te combineren met het gezinsleven
    Ik heb gevochten
    verloor de strijd
    toch dit kusje
    al ben ik je kwijt

  12. #12
    Mevr. Houthakker!

    Reacties
    1.506
    12-08-2002

    Origineel gepost door NES
    de leraren opleiding is veel leuker.
    heb oude klas genoten die nu de SPH doen en vinden het niks aan.
    ook kan je nu de leraren opleiding in 2.5 jaar gaan doen.
    mijn reden waarom ik de leraren opleiding heb gekozen is meer v.oor de toekomst.
    je hebt lekkere werktijden, veel vrije dagen en lange zomervakantie.
    en bovendien later goed te combineren met het gezinsleven

    hoezo 2,5 jaar? daar weet ik niets van...wat is je bron.....?


    iedereen gaat nu denken dat het een relaxte baan is....(is t ook voor een deel... ) maar je vergeet...de zaken die erbij komen kijken!!......ik loop stage....en t is echt niet alleen les geven.....lesvoorbereiden, proefwerken nakijken....., leerlingen begeleiden na de lessen...ouderavonden........vertrouwenspersoon zijn...........
    ik zit toch een hele dag op een school....ook al heb ik maar een paar uurtjes les gegeven........en dan komt t er ook nog bij dat ik 3 dagen in week college heb..............waar ik ook mijn studiepunten voor moet scoren....dus t is best druk.........
    Dag fans!!! ..................................