1. #1
    02-04 GEEN LID MEER

    Reacties
    1.565
    03-05-2007

    Arrow Hoe verricht ik het Istikhara Gebed ?










    Het Istikhara gebed



    De fout die men nog steeds in zijn hoofd heeft:
    Visioen in je droom

    We beginnen meteen met het punt waarvan velen die weinig kennis erover hebben denken dat het klopt.
    Als je zegt het Istikhara gebed dan zeggen ze :

    Je doet een aantal rakaats en een vers en dan ga je op je rechterzijde liggen en dan droom je s'nachts of wat je zou moeten doen of
    je droomt over een groene/witte kleur wat POSITIEF zou betekenen
    en een rood/zwarte kleur wat NEGATIEF zou betekenen.

    Dit bestaat niet,er is geen enkel hadith of een koran vers die dit ooit
    heeft gezegt,men neemt namelijk elkaars teksten over op het internet
    en zo verspreid het onwaarheid zich verder.
    Allemaal fabeltjes,degene die dingen in hun dromen zouden zien
    dat zijn degene die de hele tijd aan hun besluit denken.
    De hersenen nemen het op,en zo droom je erover.
    Als ik de hele dag aan een ferrari denk,en voor ik ga slapen verricht
    ik dit gebed,dan is de kans groot dat ik over die ferrarie droom.
    Nogmaals dromen + het Istakhara gebed zijn nonsens.



    Wat is de Istikharagebed?

    Het Istikharagebed is een zeer belangrijke gebed die jou
    keuze kan beinvloeden die jij wilde doen.
    Degenen die oprecht het Istikharagebed verrichten zullen
    het Teken van Allah vanzelf krijgen.


    Wat zijn die Tekens?

    De Teken die Allah ons geeft nadat wij het Istakhara gebed hebben
    verricht kunnen onder andere 2 punten zijn :

    * Punt 1

    Als het goed voor je is en BESTEMD dan zal Allah jou de weg naar dat gene makkelijker maken,jij zal de juiste keuze maken,automatisch,je gaat je door Allah er goed bij voelen.

    *Punt 2

    Als het slecht voor jou is en NIET BESTEMD dan zal Allah jou de weg naar dat gene moeilijker maken,en jij zal de juiste keuze maken,automatisch,je gaat door Allah afstand nemen voor dat gene.


    Vertrouwen op de keuze die Allah geeft

    Je moet vertrouwen op de keuze die Allah aan je geeft,
    zoals Hij zegt :

    En het kan zijn dat jullie iets haten terwijl het goed is voor jullie.
    En het kan zijn dat jullie van iets houden
    terwijl het slecht is voor jullie.

    soerah al baqara 2:216



    Voorbeeld

    Bijvoorbeeld een meisje haar hand is gevraagt door iemand en
    zij moet de keuze van haar leven maken.Ze doet het Istikhara gebed
    en ze voelt zich slecht erbij,maar toch twijfelt ze,degene is zo leuk
    en heeft alles voor elkaar,een droomjongen.

    Maar iets knaagt aan haar,de keuze van Allah.
    Wat zij niet weet is de toekomst van haar relatie met die jongeman,
    Allah kent namelijk wel de toekomst.

    Wat als over 5 jaar die jongeman haar slecht zou laten behandelen
    en haar leven zou verzieken?
    Het is Allah die haar voor heeft behoed!Allah maakt namelijk altijd
    de juiste keuze.


    Hoe verricht ik het Istakhara gebed?

    Voor eenieder die een belangrijk besluit wil nemen en niet weet of het goede zich bevindt in het verrichten ervan of het laten ervan, is het aanbevolen om Allah - Verheven is Hij - hierin om het beste te vragen (istikhaarah). Men bidt dan twee raka'aat die niet tot het verplichte gebed behoren, vervolgens verricht men na de tasliem de bekende smeekbede uit de overlevering van Djaabir
    zei de Profeet :


    "Wanneer één van jullie een besluit wil maken, laat hij dan twee raka'aat bidden buiten het verplichte gebed om en laat hij vervolgens zeggen:"


    "Allahoemma innie astakhieroeka bi 'Ilmik, wa astaqdiroeka bi Qoedratik, wa as-aloeka min Fadlikal-‘Adhiem. Fa-innaka taqdiroe wa laa aqdir, wa ta'lamoe wa laa a'lam, wa Anta ‘Allaamoel-Ghoeyoeb. Allahoemma in koenta ta'lamoe anna haadhal-amra khayroen lie fie dienie wa ma'aashie wa ‘aaqibati amrie (of hij zei: ‘aadjili amrie wa aadjilihi), faqdoerhoe lie, wa yassirhoe lie, thoemma baarik lie fieh. Wa in koenta ta'lamoe anna haadhal-amra sharroen lie fie dienie wa ma'aashie wa ‘aaqibati amrie (of hij zei: ‘aadjili amrie wa aadjilihi), fasrifhoe ‘annie, wasrifnie ‘anhoe, waqdoerlil-khayra haythoe kaan, thoemma ardinie bih."


    Betekenis :

    "O Allah, ik vraag U om het beste bij Uw Kennis, ik vraag U dat U mij er sterk voor maakt bij Uw Kracht, en ik vraag U om Uw Geweldige Gunst. Want voorwaar, U heeft Kracht en ik niet, U heeft Kennis en ik niet en U bent de Kenner van de Verborgenheden. O Allah, als U weet dat deze zaak beter voor mij is betreffende mijn religie, mijn leven en mijn einde" of hij zei: "mijn huidige en toekomende situatie: beschik het dan voor mij voor, vergemakkelijk het voor mij en zegen het daarna voor mij. En als U weet dat deze zaak slechter voor mij is betreffende mijn religie, mijn leven en mijn einde" of hij zei: "mijn huidige en toekomende situatie: wend het dan van mij af en wend mij ervan af. En beschik het goede voor mij voor, waar dit zich ook bevindt en stel mij vervolgens hiermee tevreden."

    Hij zei: "En dan noemt hij zijn zaak (die hij wil besluiten).


    Oplezen van de smeekbede van een blaadje
    Na het gebed,kan dit?

    JA dat is toegestaan.
    Deze vraag werd gesteld aan een pernamente raad van
    wetenschappelijke onderzoeken en fatwas in saudi-arabië.
    Zij antwoorden:

    Je mag de smeekbede van de Istikhara uit je hoofd opzeggen of
    je mag het ook uit een boek lezen,op dat vlak is de Islam tolerant.
    We raden je wel aan om moeite te doen opdat jou hart aanwezig
    zou zijn en van nederigheid getuigt tegenover Allah
    en wees oprecht in jou smeekbedens.


    Geen Teken ontvangen en nu ?

    Sommige verrichten dit gebed en denken meteen een Teken te ontvangen,dat zijn de mensen die geen verstand hebben van dit gebed.
    Het Istakhara gebed heeft GEDULD nodig,omdat Allah de keuze al heeft
    bepaald.

    Er kunnen een aantal zaken zijn,

    * Je verricht dit gebed en smeekbede omwille van iets slecht,jij weet dat het haram is maar toch verricht je het gebed ervoor,
    maar geen Teken ontvangen,de situatie kan zelfs TEGEN je keren.
    * Jij hebt geen geduld,zoals ik vertelde,dit gebed kent geduld en de
    keuze die jij zal maken zal op latere termijn duidelijk worden.


    Tenslotte

    Tenslotte kan ik helaas niet meer vertellen omdat dit onderwerp te breed is,wie meer over wil weten kan mij een pm sturen.
    En iedereen kan zelf kennis hierover doen door dit boek te bestellen:

    http://www.islam-boeken.nl/store/p_d...?ProductID=268
    Het kost 8,50, makkelijk te bestellen binnen 3 dagen in huis.

    En volg niet alles wat je hoort of op internet leest,maar doe zelf de kennis op in de Koran en boeken.Zoals je dus weet heeft het niets met dromen te maken en is tegenstrijd met de Waarheid.

    Moge Allah ons behoede voor de slechte keuze.
    Amin


    Prince






  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    200
    16-11-2004

    bedankt voor het plaatsen.
    Gair inchallah

  3. #3
    sweet heart

    Reacties
    1.937
    26-12-2005

    djazzak allah oe ghairan!! mashallah.. goed geformuleerd.. en de indeling
    BOKSTER

  4. #4
    Nog eventjes..

    Reacties
    817
    08-02-2007

    Goed gezegd!! Ghair insh'allah!!

  5. #5
    sweet heart

    Reacties
    1.937
    26-12-2005

    @-->PrinceMysterio

    sorry.. maar nog 1 vraagje hihihi.. ik weet dat ik lastig ben maar ie koen iel ghair inshallah..

    die du3a die je hebt geplaatst.. heb je die ook in het arabisch.. dat tie in het arabisch is geschreven..?

    zo niet.. toch bedankt
    BOKSTER

  6. #6
    02-04 GEEN LID MEER

    Reacties
    1.565
    03-05-2007

    Citaat Geplaatst door Riesje Bekijk reactie
    @-->PrinceMysterio

    sorry.. maar nog 1 vraagje hihihi.. ik weet dat ik lastig ben maar ie koen iel ghair inshallah..

    die du3a die je hebt geplaatst.. heb je die ook in het arabisch.. dat tie in het arabisch is geschreven..?

    zo niet.. toch bedankt


    je bent niet lastig
    alles mag je vragen


    zie

    http://www.islamicacademy.org/html/D..._Istakhara.htm




  7. #7
    sweet heart

    Reacties
    1.937
    26-12-2005

    Citaat Geplaatst door PrinceMysterio Bekijk reactie

    je bent niet lastig
    alles mag je vragen


    zie

    http://www.islamicacademy.org/html/D..._Istakhara.htm




    elhumdoelilah.. barak allah oe fiek.. ik heb het kunnen vinden.. vindt arabisch makkelijker lezen.. dan in het nederlands, want dan weet je precies welke klanken moet zetten

    inshallah zal allah swt.. je hiervoor met iets heel moois belonen

    amien
    BOKSTER

  8. #8
    Madhab As-Selef

    Reacties
    917
    25-11-2006

    بسم الله الرحمن الرحيم


    Ik wil iets heel belangrijks toevoegen aan deze onderwerp: zelf vind ik de istikhaarah-gebed, een geweldige aanbidding, waar ik veel rust van krijg van binnen, soms moet ik van die beslissingen maken (nemen), waar ik geen raad bij heb en dan vraag ik aan mensen die wel ervaring hebben op dat gebeid, zij vertellen mij alles, maar toch blijf ik nog twijfelen.

    Want je hoort zoveel verhalen, helemaal als je veel mensen kent, de ene zegt dit de andere die jij ook betrouwbaar vindt spreekt dat weer tegen, dus jij zit uiteindelijk met al die verhalen (info) en blijft ook met twijfels en onzekerheden zitten, en dat kan heel gevaarlijk zijn.

    Zelf had ik ooit wel gehoord van de istikhaarah-gebed, maar had het nooit gebruikt of geleerd. Op een dag, had ik een belangrijke keuze moeten maken in Saudi, ik vroeg raad aan studenten van de kennis, mensen die al een tijdje in de Islamitische universiteit van Medina zitten. Zij gaven antwoord, maar dat was voor mij niet genoeg, en ik ging verder vragen en vragen, totdat ze door hadden dat ik stikte in mijn twijfels, en zeiden van je kan ook de istikhaarah-gebed verrichten, dat is het beste voor jou, zij leerde mij de istikhaarah-gebed, en zij vertelden ook hun ervaringen met de istikhaarah-gebed, wat mij gelijk rust gaf.

    Ik deed het en krijg de duidelijke tekenen te zien, sinds dien, heb ik 100% vertrouwen in de istikhaarah-gebed, want je vraagt geen zwakke persoon om raad maar je vraagt de Alwetende om raad. En deze studenten hebben ook tegen mij gezegd: dat de metgezellen van de profeet ook heel vaak de istikhaarah-gebed verrichten, zelfs bij boodschappen doen.

    Laatst hoorde ik een schaych (geleerde) op tv spreken over de istikhaarah-gebed, hij kreeg vragen erover en legde uit wat de istikhaarah-gebed inhield, voor de meesten voor ons is de istikhaarah-gebed al bekend, en sommige van ons gebruiken het wel.

    Hij zei iets heel belangrijks erbij, een vraag luide als volgt, kan ik de istikhaarah-gebed verrichten, voor om me rijbewijs te behalen?

    Hij zei: de doel van de istikhaarah-gebed is om raad vragen bij iets, en niet om de toekomst te voorspellen of om te weten of je iets fysieks aan kan of niet, een voorbeeld nam hij, iemand is niet instaat om iets te doen, dan is de istikhaarah-gebed, daarvoor niet geschikt. Want die persoon kan het gewoon van natuur niet aan. (einde zijn woorden van de geleerde)

    IK (Abu_AbdulWahhab) zeg ook: voorbeeld, je bent geen sterke persoon en je verricht de istikhaarah-gebed en vraagt om raad of je een persoon wel aankan of niet, sommige dingen zijn gewoon duidelijk voor je. En eenieder onder ons bezit zwakke punten, maar om de istikhaarah-gebed te verrichten, met als doel om over onze zwakke punten heen te komen is onmogelijk en fout, men moet gewoon ervoor (zijn zwakke punten) gaan trainen, en soms is het gewoon hard dat bepaalde dromen nooit zullen uitkomen.

    Zoals een geleerde ooit zei over degene die het onmogelijke probeert te bereiken:

    Degeen die grootheid zoekt zonder moeite en inspanning, verspilt zijn leven omdat hij het onmogelijke zoekt.

    Dus ik hoop dat jullie begrijpen, wat de istikhaarah-gebed inhoud, en waarvoor je het allemaal kan gebruiken, Allaah zegt ook:

    "… en raadpleeg hen bij de zaak. En wanneer je dan besloten hebt, vertrouw dan op Allah." (Soera 3:159)

    En met deze Hadith wil ik mijn woorden afsluiten:

    Aboe Moehammad Hasan ibn 'Alie verhaalt dat hij het volgende van de Boodschapper van Allah leerde:

    "Geef datgene op wat je doet twijfelen en houdt je vast aan datgene wat zonder twijfel is, want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel.’’ (Tirmidzie)

    Wil je rust bij een beslissing kies dan voor Smeekbede van de istikhaarah-gebed.

    Wasalaam

    Shaych Saalih Al-Fawzaan zegt: “Mijn advies aan de beginnende studenten van kennis is dat zij kennis opdoen bij de betrouwbare geleerden die bekend staan om hun goede geloofsovertuiging, kennis en advisering.''

    http://www.youtube.com/watch?v=ccWDX74XCPc
    Shaykh Fawzaan over de geleerden van wie we kennis moeten nemen


  9. #9
    sweet heart

    Reacties
    1.937
    26-12-2005

    Citaat Geplaatst door Abu_AbdulWahhab Bekijk reactie

    بسم الله الرحمن الرحيم


    Ik wil iets heel belangrijks toevoegen aan deze onderwerp: zelf vind ik de istikhaarah-gebed, een geweldige aanbidding, waar ik veel rust van krijg van binnen, soms moet ik van die beslissingen maken (nemen), waar ik geen raad bij heb en dan vraag ik aan mensen die wel ervaring hebben op dat gebeid, zij vertellen mij alles, maar toch blijf ik nog twijfelen.

    Want je hoort zoveel verhalen, helemaal als je veel mensen kent, de ene zegt dit de andere die jij ook betrouwbaar vindt spreekt dat weer tegen, dus jij zit uiteindelijk met al die verhalen (info) en blijft ook met twijfels en onzekerheden zitten, en dat kan heel gevaarlijk zijn.

    Zelf had ik ooit wel gehoord van de istikhaarah-gebed, maar had het nooit gebruikt of geleerd. Op een dag, had ik een belangrijke keuze moeten maken in Saudi, ik vroeg raad aan studenten van de kennis, mensen die al een tijdje in de Islamitische universiteit van Medina zitten. Zij gaven antwoord, maar dat was voor mij niet genoeg, en ik ging verder vragen en vragen, totdat ze door hadden dat ik stikte in mijn twijfels, en zeiden van je kan ook de istikhaarah-gebed verrichten, dat is het beste voor jou, zij leerde mij de istikhaarah-gebed, en zij vertelden ook hun ervaringen met de istikhaarah-gebed, wat mij gelijk rust gaf.

    Ik deed het en krijg de duidelijke tekenen te zien, sinds dien, heb ik 100% vertrouwen in de istikhaarah-gebed, want je vraagt geen zwakke persoon om raad maar je vraagt de Alwetende om raad. En deze studenten hebben ook tegen mij gezegd: dat de metgezellen van de profeet ook heel vaak de istikhaarah-gebed verrichten, zelfs bij boodschappen doen.

    Laatst hoorde ik een schaych (geleerde) op tv spreken over de istikhaarah-gebed, hij kreeg vragen erover en legde uit wat de istikhaarah-gebed inhield, voor de meesten voor ons is de istikhaarah-gebed al bekend, en sommige van ons gebruiken het wel.

    Hij zei iets heel belangrijks erbij, een vraag luide als volgt, kan ik de istikhaarah-gebed verrichten, voor om me rijbewijs te behalen?

    Hij zei: de doel van de istikhaarah-gebed is om raad vragen bij iets, en niet om de toekomst te voorspellen of om te weten of je iets fysieks aan kan of niet, een voorbeeld nam hij, iemand is niet instaat om iets te doen, dan is de istikhaarah-gebed, daarvoor niet geschikt. Want die persoon kan het gewoon van natuur niet aan. (einde zijn woorden van de geleerde)

    IK (Abu_AbdulWahhab) zeg ook: voorbeeld, je bent geen sterke persoon en je verricht de istikhaarah-gebed en vraagt om raad of je een persoon wel aankan of niet, sommige dingen zijn gewoon duidelijk voor je. En eenieder onder ons bezit zwakke punten, maar om de istikhaarah-gebed te verrichten, met als doel om over onze zwakke punten heen te komen is onmogelijk en fout, men moet gewoon ervoor (zijn zwakke punten) gaan trainen, en soms is het gewoon hard dat bepaalde dromen nooit zullen uitkomen.

    Zoals een geleerde ooit zei over degene die het onmogelijke probeert te bereiken:

    Degeen die grootheid zoekt zonder moeite en inspanning, verspilt zijn leven omdat hij het onmogelijke zoekt.

    Dus ik hoop dat jullie begrijpen, wat de istikhaarah-gebed inhoud, en waarvoor je het allemaal kan gebruiken, Allaah zegt ook:

    "… en raadpleeg hen bij de zaak. En wanneer je dan besloten hebt, vertrouw dan op Allah." (Soera 3:159)

    En met deze Hadith wil ik mijn woorden afsluiten:

    Aboe Moehammad Hasan ibn 'Alie verhaalt dat hij het volgende van de Boodschapper van Allah leerde:

    "Geef datgene op wat je doet twijfelen en houdt je vast aan datgene wat zonder twijfel is, want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel.’’ (Tirmidzie)

    Wil je rust bij een beslissing kies dan voor Smeekbede van de istikhaarah-gebed.

    Wasalaam
    djazzak allah oe ghairan.... ya agie fie dien
    BOKSTER

  10. #10
    Livin' my life

    Reacties
    1.764
    22-02-2007

    Wow, heeeeelll ergg bedankt.
    Heb je een topic of kan je mesgien informatie geven over het dragen van een hijaab?

    Als je daar al een topic over hebt, kan je dan de link zetten?

    Alvast heel erg bedankt.

  11. #11
    sweet heart

    Reacties
    1.937
    26-12-2005

    Citaat Geplaatst door Sakeena Bekijk reactie
    Wow, heeeeelll ergg bedankt.
    Heb je een topic of kan je mesgien informatie geven over het dragen van een hijaab?

    Als je daar al een topic over hebt, kan je dan de link zetten?

    Alvast heel erg bedankt.

    soerat al-Ahzaab is een aanrader

    (hier een stukje ..)

    Beschouw jezelf als een diamant


    Beschouw jezelf als een diamant
    Een diamant is een waardevolle steen.
    Een ieder van ons zou wel zo een diamant willen bezitten. Hoe zou jij omgaan met een diamant als jij die zou hebben? Zou je het niet goed bewaren in een doos? Zou je het niet ver houden van de ogen van de mensen uit vrees dat zij jouw diamant willen stelen? Zou je jouw diamant niet koesteren en goed verzorgen? Vindt jij jezelf niet kostbaarder dan als een diamant?
    Heb jij minder rechten dan een diamant?
    Waarom wordt een diamant behoedt tegen het slechte van buitenaf. Is een schepsel van vlees en bloed niet meer waard?
    Ben jij, mijn beste moslimzuster niet meer waard om jouw schoonheid voor jezelf te houden? Ben jij niet meer waard om jezelf te beschermen? Beschouw jezelf als een diamant mijn moslimzuster, jouw waarde zal alleen maar stijgen, je trots en eer zullen niet benadeeld kunnen worden en respect naar jou toe zal buitengewoon zijn.
    "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig."


    {Hoofdstuk Al Ahzaab vers 59}


    (ik heb hier geen woorden voor.. prachtig masha'Allaah')
    BOKSTER

  12. #12
    Livin' my life

    Reacties
    1.764
    22-02-2007

    Citaat Geplaatst door Riesje Bekijk reactie
    soerat al-Ahzaab is een aanrader

    (hier een stukje ..)

    Beschouw jezelf als een diamant


    Beschouw jezelf als een diamant
    Een diamant is een waardevolle steen.
    Een ieder van ons zou wel zo een diamant willen bezitten. Hoe zou jij omgaan met een diamant als jij die zou hebben? Zou je het niet goed bewaren in een doos? Zou je het niet ver houden van de ogen van de mensen uit vrees dat zij jouw diamant willen stelen? Zou je jouw diamant niet koesteren en goed verzorgen? Vindt jij jezelf niet kostbaarder dan als een diamant?
    Heb jij minder rechten dan een diamant?
    Waarom wordt een diamant behoedt tegen het slechte van buitenaf. Is een schepsel van vlees en bloed niet meer waard?
    Ben jij, mijn beste moslimzuster niet meer waard om jouw schoonheid voor jezelf te houden? Ben jij niet meer waard om jezelf te beschermen? Beschouw jezelf als een diamant mijn moslimzuster, jouw waarde zal alleen maar stijgen, je trots en eer zullen niet benadeeld kunnen worden en respect naar jou toe zal buitengewoon zijn.
    "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig."


    {Hoofdstuk Al Ahzaab vers 59}


    (ik heb hier geen woorden voor.. prachtig masha'Allaah')
    Heel erg bedankt!!
    Bekijk je hoekje

    Ik wil je nog een ding vragen, ken je misschien sites of boeken waar het dragen van de hijaab uitgebreid besproken wordt?

  13. #13
    Fenomenaal.

    Reacties
    1.919
    26-03-2006

    macha'Allah.

  14. #14
    sweet heart

    Reacties
    1.937
    26-12-2005

    up.. heb al deze topic's gemist
    BOKSTER

  15. #15
    sweet heart

    Reacties
    1.937
    26-12-2005

    Citaat Geplaatst door Sakeena Bekijk reactie
    Heel erg bedankt!!
    Bekijk je hoekje

    Ik wil je nog een ding vragen, ken je misschien sites of boeken waar het dragen van de hijaab uitgebreid besproken wordt?

    a salem wa3liekoum wa rahmatulahi ta3alaa wa barakatuhoe ya oeghty fie dien..

    masha'Allaah" die intentie goed van jou ya oeghty.. moge allah je hiervoor belonen allahoema amien ya Rabbie el3alamien el3aziz elhakiem

    maar.. sorry.. ya oeghty dat ik zo laat reageer.. heb je het al.. of wil je het graag nog weten.. want ik ben helaas niet altiet online vandaar dat ik sommige reactie's over het hoofd zie..


    maar wat ik nog ff wil attenderen.. in de quran en vooraln als je bepaalde lezingen hoort over de hidjaab masha"Allaah" dan ga je echt heel anders denken.. teminste.. zo ben ik naar de juiste pad toegeleid.. elhumdoelilah..

    de eerste instantie.. om eerlijk te zijn wist ik niet dat het waajib is.. maar het is waajib.. en als je het leest waarom het is.. masha"Allaah" hele mooie argument

    moge allah je die mooie argument ook laten inzien .. allahoema amien

    ik hoor graag van je ya oeghty.. dan zend ik je wel toe insha"Allaah"

    wa3liekoum a salem wa rahmatulahi ta3alaa wa barakatuhoe oeghty el"mu'mina
    BOKSTER