| De wereld van de Marokkaanse vrouw Praat mee over de wereld van de Marokkaanse vrouw anno 2010. Van werkvloer tot keukenvloer. Van kraambed tot opvoeding. Van huishoudtips tot gezellige onderonsjes. | Heimwee 29-11-2007, 22:14 | #1 |  | | MVC Lid _NooR_ is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 01-06-2005 Credits: 0 | Heimwee Soms ruik, hoor of zie je iets en dat brengt je dan naar een tijd waarop iets moois, leuks en belangrijks gebeurde. Je voelt het warm worden van binnen en krijgt een glimlach op je gezicht bij het herleven van die herinnering. Is dit herkenbaar?
Zojuist was ik bezig met mijn camera en zo stuitte ik op een filmpje dat ik had gemaakt toen ik mijn camera pas had. Ik zat op de bank, mijn vader aan zijn ontbijt en ik filmde mijn nichtje, van wie ik imens veel houd. Ze kwam voor mijn lens staan met haar natte haartjes in een zomers jurkje, nog zo klein, schattig en verlegen. Ze zei zo kinderlijk en schattig als maar kon "Mag 'k kijke?" en vervolgens liep ze naar het midden van de woonkamer en ging zo verlegen poseren. Toen ik dat filmpje zo net bekeek werd ik gewoon ontroerd door haar. Ze is ineens zo groot geworden en maakt nu gewoon hele en correcte zinnen, daarbij is ze onwijs gevat. Maar toen, toen was ze nog zo lief, klein en naief en niet van me af te slaan. Wat mis ik die tijd. Ik kreeg er heimwee naar... | __________________________ | | | 29-11-2007, 22:35 | #2 |  | | MVC Lid Maxima1 is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 16-02-2006 Reacties: 1.118 Credits: 0 | Oh wat lief... dat heb ik ook met mijn zoontje als ik zijn foto's bekijk of zijn filmpjes op de telefoon. Zo jong en lief en afhankelijk was die. Nu is die zo groot geworden en zo eigenwijs.
Meestal als ik muziek hoor van vroeger, brent het me terug naar mijn jeugd, dat vind ik ook heerlijk om daaran te denken. soms krijg ik er tranen van. wat gaat de tijd snel. | __________________________ Ik ben de echt Maxima niet  | | | 29-11-2007, 22:51 | #3 |  | | MVC Lid _NooR_ is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 01-06-2005 Credits: 0 | Maxima, ja hebt door de dagelijkse bezigheden gewoon niet door hoe groot ze ineens zijn geworden. Ik zei iedere keer wel tegen mn nichtje, wat ben je en grote meid, maar ik zag het niet echt tot ik dat filmpje terug zag. Alles aan haar was kleiner, haar gezichtje zo fijn en haar mimiek was zelfs anders.
Ik heb het ook als ik dat geurtje van Lou Lou (als ik het goed heb) ruik, dan doet mij dat denken aan toen ik zelf nog klein was. Mijn moeder spoot jaren lang dat geurtje en altijd als ik op haar leunde dan roken haar kleren en hoofddoek naar dat geurtje. | __________________________ | | | 29-11-2007, 22:52 | #4 |  | | MVC Lid _NooR_ is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 01-06-2005 Credits: 0 | | __________________________ | | | 30-11-2007, 00:27 | #5 |  | | Bayna Bayna mimi_tangaouia is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 09-03-2002  MVC Moderator Credits: 5 | een soort deja vu krijg je dan | __________________________ | | | 30-11-2007, 01:04 | #6 |  | | Verloofd. Omaima0 is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 10-01-2004 MVC Premium Credits: 5 | Klinkt zoo herkenbaar! | __________________________ 7-08 tot 25-08 @ Casablanca inschAllaah!  | | | 30-11-2007, 01:55 | #7 |  | | sofist nuriye is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 08-06-2004 MVC Premium Credits: 5 | Ik heb dat vooral met muziek die we op onze bruiloft hadden gedraaid. Als ik het terughoor,krijg ik spontaan een brok in m'n keel. Ik weet ook niet waarom.... | __________________________ | | | 30-11-2007, 01:59 | #8 |  | | ' Jerk by Nature ' StreetChic is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 25-09-2007 Locatie: ' Flieder Fladder Flinder ' MVC Premium Credits: 5 | Een deja vu is toch een onechte beleving?
Citaat: Geplaatst door mimi_tangaouia een soort deja vu krijg je dan | | __________________________ Al draagt een aap een gouden ring, het is & blyft een lelyk ding!!
19 Mei 2010 ; myn babytje kruipte voor het eerst vooruit | | | 30-11-2007, 08:15 | #9 |  | | Verbannen MissLoulou is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 01-08-2007 Locatie: Weet het niet meer, ben de weg kwijt sinds ik MNL heb ontdekt. Credits: 5 | Ja heb dat echt vaak man, dan verlang ik terug naar die tijd ***zucht*** | | | 30-11-2007, 18:52 | #10 |  | | MVC gebakken lucht PietjePukkk is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 21-09-2007 Credits: 0 | Een vreselijke geur wat ik maar niet kan vergeten als ik die nu nog ruik, word ik er naar van *Kenzo*, had hem net gekocht en toen werd ik zwanger en kon dat lucht niet meer verdragen, nu is er 1 kennis die dat luchtje altijd op heeft bij feesten, word er helemaal naar van blehhh.
Maar daar gaat de topic niet over
Wij hadden ook zo'n videobandje van 15 jaar geleden ongeveer, Latifa was toen iets van 7, was onderweg naar Marokko, was zooooooooo schattig met een piepstemmetje en krullen, zo lieffffff, mijn moeder kon wel huilen, ze miste haar kleine meid van 7 zooooo ergggg  | __________________________ Meerdere gebruikers  | | | 30-11-2007, 18:56 | #11 |  | | MVC Lid 3anood is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 28-04-2007 Credits: 0 | ja idd herkenbaar | __________________________ Opruimen is volgens de van Dale: " uit de weg ruimen, wegdoen, verwijderen, uitverkopen, in orde brengen en netjes maken. Ik snap het niet, klinkt zo simpel maar waarom gaat het toch steeds mis
 | | | 30-11-2007, 18:57 | #12 |  | | UNfaithfull Asroetoe is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 18-02-2006 Locatie: In The middle of nowhere Reacties: 918 Credits: 0 | het is slechts een herrinering en herrineringen vervagen op den duur toch wel...???? | | | 30-11-2007, 20:38 | #13 |  | | Verbannen MissLoulou is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 01-08-2007 Locatie: Weet het niet meer, ben de weg kwijt sinds ik MNL heb ontdekt. Credits: 5 | Citaat: Geplaatst door PietjePukkk Een vreselijke geur wat ik maar niet kan vergeten als ik die nu nog ruik, word ik er naar van *Kenzo*, had hem net gekocht en toen werd ik zwanger en kon dat lucht niet meer verdragen, nu is er 1 kennis die dat luchtje altijd op heeft bij feesten, word er helemaal naar van blehhh.
Maar daar gaat de topic niet over
Wij hadden ook zo'n videobandje van 15 jaar geleden ongeveer, Latifa was toen iets van 7, was onderweg naar Marokko, was zooooooooo schattig met een piepstemmetje en krullen, zo lieffffff, mijn moeder kon wel huilen, ze miste haar kleine meid van 7 zooooo ergggg  |  Is zo een leuke geurtje was mijn eerste cadeau van manlief ever ohh mooie herinneringen
Trouwens wat jij had heb ik met davidoff die light blue bah wat haat ik die geur had hem net gekocht toen werd ik zwanger en kon die geur niet verdragen en nu nog word spontaan misselijk als ik aan die geurtje denk  | | | 30-11-2007, 21:05 | #14 |  | | Benny Felous Djelli Mouny is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 13-09-2001 Credits: 0 | Ik heb dat met eenliedje en met een parfum, ik waan me dan meteen weer daar | | | 30-11-2007, 21:18 | #15 |  | | MVC Premium LoveBaby20 is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 30-04-2006 MVC Premium Credits: 5 | Citaat: Geplaatst door mimi_tangaouia een soort deja vu krijg je dan | Nope, het heeft niets met een deja vu te maken. | | | Berichtregels | Je mag niet nieuwe onderwerpen starten Je mag niet reageren Je mag niet bestanden bijvoegen Je mag niet je reacties wijzigen HTML Code is uit | | | De tijden worden getoond in GMT +2. Het is nu 09:59. | |