1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.938
    04-06-2003

    Vrouwtjes naar de moskee

    Waarom gaan er zo weinig meisjes naar de moskee om te bidden?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.938
    04-06-2003

    Re: Re: Vrouwtjes naar de moskee

    Origineel gepost door NadYaa_Y
    Zolang je maar bid so drop it!! Moskee of geen moskee er gebeuren tegenwoordig best gekke dingen in een moskee, het zijn alleen stel egoisten die door de overheid geld krijgen (subsidie) en ehh wat doen ze daarmee ?? in hun zakken steken in plaats van dat ze een moskee wat schoner en netter maken neee joh het geld in zakkie das leuker....


    Ik bid gewoon thuis...!
    bidden in de moskee is tientallen hassanaat meer dan thuis

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    49
    01-03-2003

    die dames zijn niet vroom genoeg en ja nu is het een goede tijd voor meiden in de oskee te gaan ,maar wat doen ze thuis bidden jullie keus hoor maar moskee is beter meiden

  4. #4
    Te doy mi vida

    Reacties
    292
    27-05-2003

    Een vrouw heeft juist meer hasanat om thuis te bidden. Want als ze naar de moskee gaat kan ze gezien worden door andere mannen. Ik bid veel liever thuis. Altijd al gedaan.

    Ma salama, Ikram

  5. #5
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Ten tijde van de profeet kon je altijd veel vrouwen in de moskee vinden zelfs met salatul isha en fadjr.

    In het gebedshui van ALLAH is het toch beter bidden dan thuis, als je de mogelijkheid en tijd hebt.

    Voor de mannen is het verplichter misschien , maar de beloning s hetzelfde.

  6. #6
    jippie

    Reacties
    2.264
    04-12-2002

    Origineel gepost door azineunarif
    dan heb je amersfoort nog niet gezien........

    meer meisjes dan vrouwen..............


    Yeps elhamdolilah...

  7. #7
    ***Femme Fatale***

    Reacties
    564
    26-08-2003

    Re: Re: Re: Vrouwtjes naar de moskee

    Origineel gepost door elmoemien
    bidden in de moskee is tientallen hassanaat meer dan thuis
    heb je gelijk in...maar een vrouw MOET niet naar de moskee...ze kan beter thuis bidden (i.v.m veiligheid)

    ik blijf iedere avond thuis omdat er salaat tarawie7 van mekka op tv komt en dat vindt ik 100keer belangrijker om de koran mee te lezen en te begrijpen(is namelijk ondertiteld in engels)


  8. #8
    jippie

    Reacties
    2.264
    04-12-2002

    Re: Re: Re: Re: Vrouwtjes naar de moskee

    Origineel gepost door Casaouia_Style
    heb je gelijk in...maar een vrouw MOET niet naar de moskee...ze kan beter thuis bidden (i.v.m veiligheid)

    ik blijf iedere avond thuis omdat er salaat tarawie7 van mekka op tv komt en dat vindt ik 100keer belangrijker om de koran mee te lezen en te begrijpen(is namelijk ondertiteld in engels)

    wat voor veiligheid..als ik vragen mag

  9. #9
    ***Femme Fatale***

    Reacties
    564
    26-08-2003

    Re: Re: Re: Re: Re: Vrouwtjes naar de moskee

    Origineel gepost door naisha
    wat voor veiligheid..als ik vragen mag
    heb ik gehoord van de imam uit sbeta hij zei : een vrouw kan beter thuis bidden dan alleen over straat naar de moskee

    en hier is dat hetzelfde geval,moskee ligt in een gevaarlijke buurt

    en ik vind dat er teveel monafiekien zijn,degene die je overdag ziet dealen gaan sávonds de moskee in


  10. #10
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Wel naar de winkel, school, buurvrouw, andere stad...maar niet naar de moskee vanwege de veiligheid ?

    Kan met je pa, broer, groep vrouwen..er zijn alternatieven.

    Gezamenlijk gebed in baitul ALLAH, is niet te evenaren, maar is ook nit verplicht als de vrouw niet in staat is, vanwege allerlei omstandigheden.

  11. #11
    jippie

    Reacties
    2.264
    04-12-2002

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrouwtjes naar de moskee

    Origineel gepost door Casaouia_Style
    heb ik gehoord van de imam uit sbeta hij zei : een vrouw kan beter thuis bidden dan alleen over straat naar de moskee

    en hier is dat hetzelfde geval,moskee ligt in een gevaarlijke buurt

    en ik vind dat er teveel monafiekien zijn,degene die je overdag ziet dealen gaan sávonds de moskee in



    Ow op die manier....
    Nou ik ga altijd met mijn vader en die zet me dan precies af voor de deur van de moskee dus geen probleem en niemand ziet mij..

    Er zijn daar heel veel meiden aanwezig en, voordat we beginnen met bidden dan zitten we in een kring en om de beurt reciteren we de koran op..
    Het heeft ook een islamitische sfeer ...

  12. #12
    ***Femme Fatale***

    Reacties
    564
    26-08-2003

    Origineel gepost door MüeZli
    Wel naar de winkel, school, buurvrouw, andere stad...maar niet naar de moskee vanwege de veiligheid ?

    welke andere stad dan ....tis hier gewoon veelte gevaarlijk en ik kijk altijd dagelijks salaat tarawie7 van mekka en kun je zeggen : neem het dan op...sorry ik ga gewoon hier niet naar de moskee tussen stel schijnheilige mensen dat is mijn mening erover ou safie


  13. #13
    ***Femme Fatale***

    Reacties
    564
    26-08-2003

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrouwtjes naar de moskee

    Origineel gepost door naisha
    Ow op die manier....
    Nou ik ga altijd met mijn vader en die zet me dan precies af voor de deur van de moskee dus geen probleem en niemand ziet mij..

    Er zijn daar heel veel meiden aanwezig en, voordat we beginnen met bidden dan zitten we in een kring en om de beurt reciteren we de koran op..
    Het heeft ook een islamitische sfeer ...
    se3datek wollah!me zus was gister met de auto naar moskee gereden toen el imam een lezing gaf over ramadan bleven de dames er gewoon door heen kletsen!

    wat een heshma is dat zeg,de meeste verstonden geen arabisch dus ging hun discussie over andere mensen gewoon door tijdens de lezing


  14. #14
    Galtoe MaNaNa

    Reacties
    1.118
    02-01-2003

    Re: Re: Vrouwtjes naar de moskee

    Origineel gepost door NadYaa_Y
    Zolang je maar bid so drop it!! Moskee of geen moskee er gebeuren tegenwoordig best gekke dingen in een moskee, het zijn alleen stel egoisten die door de overheid geld krijgen (subsidie) en ehh wat doen ze daarmee ?? in hun zakken steken in plaats van dat ze een moskee wat schoner en netter maken neee joh het geld in zakkie das leuker....


    Ik bid gewoon thuis...!
    Oke, je bidt thuis, maar dat betekent niet dat je de moskee moet afkraken. Tenzij je er zelf bij was toen ze dat geld in hun zakken hadden gestoken, heb je niet het recht om zoiets te zeggen.
    Minder van je.

    Maar goed,ik wil dolgraag gaan omdat het je toch een heel intens ramadan gevoel geeft en in gemeenschap bidden geeft je echt een onbeschrijfelijk gevoel....krijg er kippevel van.
    Alleen heb ik inderdaad gelezen/gehoord dat het voor vrouwen beter is thuis te bidden, hoewel er niks slechts is voor ze als ze in de moskee bidden.

    Ik ben nog niet gegaan, maar ben dat inshaAllah zeker wel van plan.
    Alleen hoeft dat niet elke dag voor mij.

    (ik zal nog wel even de juiste nasi7a zoeken voor wat ik hierboven beweer...Allah oe a3lam)
    In de ban van groen!




    U all crackheads.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    321
    25-10-2003

    bij ons is er geen vrouwen moskee maar dat word nog geregeld