1. #16
    La Vie en Rose

    Reacties
    35.904
    08-02-2002

    Ten eerste..Wij hebben hier geen moskees voor vrouwen.....
    Ten tweede...Wanneer ik naar een moskee zou moeten gaan moet ik 20 km rijden, best wel ver en dat op een donkere avond......
    Ten derde...Ik ben nog in mijn beginfase van het bidden dus ik wil het eerst heel goed kunnen thuis...en dan later incha allah af en toe es naar de moskee gaan...
    I love my 2 boys. I gave them life...
    They gave me a reason to live.

  2. #17
    Marmoucha = Haramoucha

    Reacties
    362
    31-07-2003

    Re: Re: Vrouwtjes naar de moskee

    Origineel gepost door NadYaa_Y
    Zolang je maar bid so drop it!! Moskee of geen moskee er gebeuren tegenwoordig best gekke dingen in een moskee, het zijn alleen stel egoisten die door de overheid geld krijgen (subsidie) en ehh wat doen ze daarmee ?? in hun zakken steken in plaats van dat ze een moskee wat schoner en netter maken neee joh het geld in zakkie das leuker....


    Ik bid gewoon thuis...!

    nou nou je kan ook over drijven hoor, ik woon hier in utrecht en het ziet er hier netjes uit ook de moske van ijsselstein ziet er goed uit.

    en heb je het zelf geziend dat ze het geld in hun zakken stopte of is dat maar iets wat je denkt.

    beschuldig je moslims broeders niet met iets wat je niet kan bewijzen.

    het hoeft ook niet altijd wat je gelijk kan zien er zijn genoeg koste die de moske maakt wat jij niet weet.
    Wa Salaam Alaikom wha rahmetie ALLAH swt wha Baraketoe.

    Lieve Broeders en Zusters denk na nu we op de aarde leven voor dat je er onder zit. Want het leven is kort hoe lang het ook lijkt. Innalie lehie wha innalie Lehie ragie hoen.

    wa salaam MARMOUCHA=HARAMOUCHA

  3. #18
    Marmoucha = Haramoucha

    Reacties
    362
    31-07-2003

    Re: Re: Re: Re: Vrouwtjes naar de moskee

    Origineel gepost door Marokkolady
    Geld alleen voor de mannen!

    nee helemaal niet, het is wel beter voor de vrouw om in haar eigen huis te bidden kwa hasanet klopt het niet wat je zegt.

    het is niet verboden voor een vrouw om in de moske te bidden.
    Wa Salaam Alaikom wha rahmetie ALLAH swt wha Baraketoe.

    Lieve Broeders en Zusters denk na nu we op de aarde leven voor dat je er onder zit. Want het leven is kort hoe lang het ook lijkt. Innalie lehie wha innalie Lehie ragie hoen.

    wa salaam MARMOUCHA=HARAMOUCHA

  4. #19
    Marmoucha = Haramoucha

    Reacties
    362
    31-07-2003

    Origineel gepost door Casaouia_Style
    welke andere stad dan ....tis hier gewoon veelte gevaarlijk en ik kijk altijd dagelijks salaat tarawie7 van mekka en kun je zeggen : neem het dan op...sorry ik ga gewoon hier niet naar de moskee tussen stel schijnheilige mensen dat is mijn mening erover ou safie

    ahoudoe bileh scheinheilige mensen zeg je stagfiroe allah swt, dus jij noemt je3 broeders en zuster zo maar scheinheilig.

    ten eerst je roddelt nu ten tweede zo noem je je broeders en zusters niet bevalt het je niet in de moske blijf je thuis maar praat nooit zo over je broeders en zusters in de islam, en ten derde het gaat je niks aan want ze doen het voor allah swt en niet voor jou, en Allah swt zal oordelen wat ze zijn.
    Wa Salaam Alaikom wha rahmetie ALLAH swt wha Baraketoe.

    Lieve Broeders en Zusters denk na nu we op de aarde leven voor dat je er onder zit. Want het leven is kort hoe lang het ook lijkt. Innalie lehie wha innalie Lehie ragie hoen.

    wa salaam MARMOUCHA=HARAMOUCHA

  5. #20
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Origineel gepost door zin 'n midar
    Ten eerste..Wij hebben hier geen moskees voor vrouwen.....
    Ten tweede...Wanneer ik naar een moskee zou moeten gaan moet ik 20 km rijden, best wel ver en dat op een donkere avond......
    Ten derde...Ik ben nog in mijn beginfase van het bidden dus ik wil het eerst heel goed kunnen thuis...en dan later incha allah af en toe es naar de moskee gaan...
    Geen ruimte voor de vrouwen in de moskee ?

    Zouden ze kunnen oplossen door een ruimte met gordijnen af te bakenen.

    Insha ALLAH, heel goed van je ! :blauwkus:

  6. #21
    Marmoucha = Haramoucha

    Reacties
    362
    31-07-2003

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrouwtjes naar de moskee

    Origineel gepost door Casaouia_Style
    se3datek wollah!me zus was gister met de auto naar moskee gereden toen el imam een lezing gaf over ramadan bleven de dames er gewoon door heen kletsen!

    wat een heshma is dat zeg,de meeste verstonden geen arabisch dus ging hun discussie over andere mensen gewoon door tijdens de lezing

    dat is iets tussen allah swt en hun niet tussen jou en hun.
    Wa Salaam Alaikom wha rahmetie ALLAH swt wha Baraketoe.

    Lieve Broeders en Zusters denk na nu we op de aarde leven voor dat je er onder zit. Want het leven is kort hoe lang het ook lijkt. Innalie lehie wha innalie Lehie ragie hoen.

    wa salaam MARMOUCHA=HARAMOUCHA

  7. #22
    Marmoucha = Haramoucha

    Reacties
    362
    31-07-2003

    Re: Re: Re: Vrouwtjes naar de moskee

    Origineel gepost door MariamaMslma
    Oke, je bidt thuis, maar dat betekent niet dat je de moskee moet afkraken. Tenzij je er zelf bij was toen ze dat geld in hun zakken hadden gestoken, heb je niet het recht om zoiets te zeggen.
    Minder van je.

    Maar goed,ik wil dolgraag gaan omdat het je toch een heel intens ramadan gevoel geeft en in gemeenschap bidden geeft je echt een onbeschrijfelijk gevoel....krijg er kippevel van.
    Alleen heb ik inderdaad gelezen/gehoord dat het voor vrouwen beter is thuis te bidden, hoewel er niks slechts is voor ze als ze in de moskee bidden.

    Ik ben nog niet gegaan, maar ben dat inshaAllah zeker wel van plan.
    Alleen hoeft dat niet elke dag voor mij.

    (ik zal nog wel even de juiste nasi7a zoeken voor wat ik hierboven beweer...Allah oe a3lam)
    ben het helemaal met jou eens
    Wa Salaam Alaikom wha rahmetie ALLAH swt wha Baraketoe.

    Lieve Broeders en Zusters denk na nu we op de aarde leven voor dat je er onder zit. Want het leven is kort hoe lang het ook lijkt. Innalie lehie wha innalie Lehie ragie hoen.

    wa salaam MARMOUCHA=HARAMOUCHA

  8. #23
    Bijna Lid

    Reacties
    3.922
    02-03-2003

    salamoe alaikum,

    hmm dit is een goede topic qua discussie fase.

    Moeten vrouwen naar de moskee?..........is een goede vraag.

    Een vrouw heeft evenveel hasanat als dat ze thuis bid, MAAR je krijgt alleen evenveel hasanat voor hetzelfde gebed op dezelfde manier, want als je naar de moskee gaat en je loopt over straat.........elke stap die je over straat zet op weg naar de moskee krijg je al hasanat voor en elke stap die je in de moskee zet krijg je al hasanat voor en als je daar douas doet krijg je er alweer hasanat voor en als je ook maar 1 letter van de koran leest krijg je er al 10 hasanat voor dus in z'n geheel is naar de moskee gaan toch wel meer waard dan thuis bidden.

    Als het gevaarlijk is in de donker voor de vrouwen kan je iets of iemand regelen waar je samen mee naar huis gaat....dat is heus geen probleem.

    En de meisjes/vrouwen die onder een dars/lezing praten hebben wij helemaal niks mee te maken, maar als je ze hoort praten MOET je de verantwoordelijkheid op je nemen om tegen die mensen te zeggen jong of oud dat maakt niet uit dat ze stil moeten zijn...........als je dat hebt gedaan en ze zijn nog niet stil dan laat je ze met rust en zien ze het van zelf wel.

    En als je vind dat de vrouwenmoskee niet schoon genoeg is, dan komt dat heus niet door de mannen of jongens hoor die komen daar heus niet. Dus als je niet in een onhiegieënische vrouwenmoskee wilt bidden kun je ook de verantwoordelijkheid op je nemen om met een groep andere meiden eens die moskee zelf schoon te maken in plaats het de jongens en mannen voor ons te laten doen, want wij bidden daar toch en wij maken het dus ook vies.

    Dus mijn conclusie is dat naar de moskee gaan als vrouw zijn helemaal niet evenveel waard is als dat ze thuis bid, maar ja dit is mijn mening.

    alaikum salaam Siham

  9. #24
    Onbereikbare- Lid

    Reacties
    576
    13-08-2003

    Re: Vrouwtjes naar de moskee

    Origineel gepost door elmoemien
    Waarom gaan er zo weinig meisjes naar de moskee om te bidden?
    Eey ik ga wel hoor maar niet elke dag, thuis is ook goed maar wel jammer dat je minder hassanats krijgt
    ]

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    1.938
    04-06-2003

    ik zeg niet dat je je alleen over straat moet begeven, maar indien je bijv. met je vader mee kan gaan dan is de moskee beter dan thuis

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    226
    18-10-2003

    Origineel gepost door elmoemien
    Waarom gaan er zo weinig meisjes naar de moskee om te bidden?
    Waarom gaan ze zoveel marokkaanse jongens naar een dischotheek?
    Ik heb ooit van een vriendin gehoord dat de meeste marokkanen in de moskee roddelen en dat daar de ontmoetingsplaats is voor geruchten en roddels.
    Half marokkaanse(Casa) en half libanees(christen).

  12. #27
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Dat doet niet af aan het feit dat het Huis van ALLAH is, oftewel BaituALLAH.

    Nu lijkt het alsof de moskee een roddel ontmoetingsplaats is.

    Dat is alles bhlve dat.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    226
    18-10-2003

    Origineel gepost door MüeZli
    Dat doet niet af aan het feit dat het Huis van ALLAH is, oftewel BaituALLAH.

    Nu lijkt het alsof de moskee een roddel ontmoetingsplaats is.

    Dat is alles bhlve dat.
    Ik heb het van meerdere mensen gehoord papa komt thuis en begint aan zijn vrouw te zeggen heb je dit gehoord? Heb je gehoord wat de dochter van die heeft uitgespookt? En meestal is dat na een moskeebezoek
    Half marokkaanse(Casa) en half libanees(christen).

  14. #29
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Dat geroddel is ook als ze bij elkaar op een bruiloft zijn , of bij elkaar op bezoek, de zieke geest vd mens.

    Wanneer mensen bij elkaar komen thuis, straat, markt, hebben ze altijd wel de neiging om andermans 'vlees' te vreten ( islm vergelijking van geroddel).

    Op de eerst plaats is het een één op één relatie met jou en ALLAH, en dan in deze omgeving maakt dat het nog intenser en diepgaander..

    Hélaas zijn er mensen die hun geroddel ook in de moskee voortzetten, maar deze moeten vermanend toegesproken worden.

  15. #30
    salaam 3alaikom

    Reacties
    1.232
    24-10-2002

    nee hoor dan moet je eens naar moskee kabir gaan in amsterdam oost alleen meiden die daar bidden.

    groetjes khadies
    Voor mijn taarten, neem een kijkje op mijn site:
    http://dias-taarten.webklik.nl